Постанова
від 13.12.2017 по справі 804/16046/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2017 р. Справа № 804/16046/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" про стягнення штрафу в розмірі 17 000, 00 грн., -

ВСТАНОВИВ :

01.12.2015 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" (далі - ТОВ "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ", відповідач), в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" (вул. Батумська, 11, м. Дніпропетровськ, 49074, код ЄДРПОУ 38835521) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , (символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що ТОВ "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" не було надано до позивача фінансової звітності за 4 квартал 2014 року та за 1 квартал 2015 року.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача винесено постанову, згідно якої до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 17 000,00 грн.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.

Представники сторін у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт відносно відповідача, про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 21.05.2015 №64/16/03-ЛК.

21.05.2015 (вих. № 2873/16-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт про правопорушення та запрошення прийняти участь уповноваженого представника ТОВ "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" у розгляді справи на Комісії 10.06.2015 о 14 год. 30 хв., що підтверджується штрих-кодом Укрпошти 0100127825909 рекомендований лист та довідкою Ф.20.

З матеріалів справи видно, що відповідачем на дату складання акта не надано до Нацкомфінпослуг фінансової звітності за 4 квартал 2014 року та за 1 квартал 2015 року, що є порушенням вимог пунктів 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку №27 в частині неподання звітних даних до Нацкомфінпослуг.

Враховуючи викладене, на підставі статті 39, пункту 3 частини 1 статті 40, пункту 2 частини 1 статті 41, частини 1 статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абзацу 1 пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу 2 пункту 4.21, пункту 4.26 розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, до ТОВ "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" було застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000,00 грн.

10.06.2015 (вих. № 3321/16-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 10.06.2015 №64/16/03/01-ЛК, що підтверджується штрих-кодом Укрпошти 0100128564602 рекомендований лист та довідкою форми Ф 20.

На момент пред'явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 17000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 27.01.2004р. №27 (у редакції розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 12.08.2005р. №4451), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 вересня 2005 року за №972/11252, затверджено Порядок надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу (далі - Порядок №27), який визначає правила складання та подання звітності фінансовими компаніями, інформація про які внесена до Державного реєстру фінансових установ (далі - фінансові компанії), довірчими товариствами та юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, можливість надавати послуги з фінансового лізингу (далі - лізингодавці) до Нацкомфінпослуг, установлює загальні вимоги до заповнення форм звітних даних та строки їх подання.

Відповідно до п.2.3 Порядку №27 лізингодавці подають до Нацкомфінпослуг квартальну звітність.

Згідно з п.2.5 Порядку №27 лізингодавці подають квартальну звітність до Нацкомфінпослуг до 20 числа місяця включно, наступного за звітним кварталом.

Пунктом 4.1 Порядку №27 встановлено, що звітність лізингодавця подається на останній день звітного кварталу та містить: а) титульний аркуш (додаток 14); б) довідку про обсяг та кількість укладених та виконаних договорів з надання фінансових послуг (додаток 5); в) довідку про обсяги та кількість наданих фінансових послуг за договорами фінансового лізингу (додаток 6) г) електронні файли, структура, формат та опис полів яких встановлені Нацкомфінпослуг.

За змістом приписів п.5.1, п.5.2 Порядку №27 звітність супроводжується листом фінансової компанії або лізингодавця, в якому зазначаються найменування, місцезнаходження, телефони, звітний період і перелік документів паперової форми та файлів електронної форми, що додаються. Фінансові компанії та лізингодавці подають звітність, передбачену цим Порядком, в електронній та паперовій формах.

Судом встановлено, що посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт про правопорушення, вчинені ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ на ринку фінансових послуг від 21.05.2015 №64/16/03-ЛК, яким зафіксовано, що позивачем не надано звітні дані за 4 квартал 2014 року та за 1 квартал 2015 року, що свідчить про порушення останнім вимог пунктів 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку №27 в частині неподання звітних даних до Нацкомфінпослуг.

Розглянувши справу про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато актом про правопорушення, вчинені ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ на ринку фінансових послуг від 21.05.2015 №64/16/03-ЛК, постановою позивача від 10.06.2015 №64/16/03/01-ЛК вирішено застосувати до ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Як свідчать матеріали справи, ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ не було подано до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звітність за 4 квартал 2014 року та за 1 квартал 2015 року, що, в свою чергу, підтверджує порушення ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ приписів пунктів 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку №27.

Відповідно до ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно з п. 3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, як накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Аналогічні положення закріплені в п.1.5, п.2.1 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 20.11.2012р. №2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424 (далі - Положення №2319).

За змістом приписів п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції, зокрема, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною першою статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг визначено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Відповідно до п.2.4 Положення №2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

З огляду на те, що ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ не було подано до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звітність за 4 квартал 2014 року та за 1 квартал 2015 року, що, в свою чергу, підтверджує порушення ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ приписів пунктів 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку №27, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, суд звертає увагу, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №804/431/16 у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовлено у повному обсязі, та якою, зокрема встановлено, що доводи ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ про протиправність постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 10.06.2015 №64/16/03/01-ЛК про застосування до ТОВ ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ штрафної санкції в розмірі 17000,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, є безпідставними та спростовуються встановленими обставинами справи.

Зазначена постанова набрала законної сили 30.10.2017.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.11, 14, 72, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" про стягнення штрафу в розмірі 17 000, 00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІЕНЕЙ-АВТОЛІЗИНГ" (вул. Батумська, 11, м. Дніпропетровськ, 49074, код ЄДРПОУ 38835521) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , (символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71260771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/16046/15

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 10.03.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 10.03.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні