Постанова
від 20.12.2017 по справі 677/1511/17
КРАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Красилівський районний суд Хмельницької області

Справа № 677/1511/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20.12.2017 м.Красилів

Красилівський районний суд Хмельницької області в складі:

головуючого - судді Федишина І.В.

з участю секретаря Коломієць Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Красилові справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Гайдучина" до Красилівської районної ради Хмельницької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2017 року представник ТОВ "Гайдучина" звернувся до суду з вищевказаною позовною заявою.

У заяві зазначив, що розпорядженням голови Красилівської державної адміністрації Хмельницької області № 724/2007-р від 17.12.2007 товариству з обмеженою відповідальністю Гайдучина передано в оренду строком на 15 років земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 45,0332 га, що розташовані за межами населеного пункту с.Западинці Красилівського району та перебувають у державній власності. Розпорядженням голови Красилівської РДА № 212/2008-р від 22.04.2008 в розпорядження № 724/2007-р від 17.12.2007 внесено зміни щодо площ наданих ТОВ Гайдучина в оренду земельних ділянок із 45,0332 га на 43,3596 га. На підставі вказаних розпоряджень між Красилівською РДА та ТОВ Гайдучина 03.07.2008 укладено договори оренди земельних ділянок: площею 35,6007 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0001, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600427; площею 3,8673 га, кадастровий номер 6822782900:03:011:0004, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600460 та площею 3,8916 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0005, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600459. У відповідності до п. 9 договорів оренди вказаних земельних ділянок орендна плата вноситься в розмірі 3% від грошової оцінки земель. Оскільки з моменту укладення договорів оренди пройшло понад 7 років, а орендодавець Красилівська районна державна адміністрація не провела нової нормативної грошової оцінки земель, то ТОВ Гайдучина за власною ініціативою з метою врегулювання орендної плати замовило в Земельно-аграрному центрі Карат технічну документацію з нормативної грошової оцінки наданих в оренду земельних ділянок, яка пройшла державну експертизу (висновки Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області № 1396 від 06.09.2017 та № 1493 від 12.09.2017). 08.09.2017 ТОВ Гайдучина звернулось до Красилівської районної ради із заявою про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площею 35,6007 га та 3,8673 га, що перебувають в оренді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами с.Западинці Красилівського району Хмельницької області, надавши копію висновку державної експертизи землевпорядної документації та копію самої технічної документації. 18.09.2017 ТОВ Гайдучина звернулось до Красилівської районної ради Хмельницької області з аналогічною заявою про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3,8916 га. Рішенням № 28 двадцятої сесії Красилівської районної ради Хмельницької області сьомого скликання від 29 вересня 2017 року вказана технічна документація з нормативної грошової оцінки всіх наданих в оренду земельних ділянок не була затверджена без зазначення причин прийняття такого рішення. Позивач вважає, що дії Красилівської районної ради Хмельницької області щодо незатвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок є протиправними.

У судове засідання сторони надіслали заяви про розгляд справи за їх відсутності. Відповідач також надав письмові заперечення, в яких зазначив, що статтею 23 Закону України Про оцінку земель районну раду наділено повноваженнями щодо затвердження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів. Відповідно до звернень директора ТОВ Гайдучина Королюка А.В. від 08.09.2017 та 18.09.2017 виконавчим апаратом районної ради було підготовлено проект рішення районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення, що перебувають в оренді ТОВ Гайдучина та знаходяться за межами населених пунктів на території Западинської сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Проект рішення було розглянуто на засіданнях постійних комісій районної ради та внесено на розгляд пленарного засідання районної ради, що відбулось 29 вересня 2017 року. За результатами голосування рішення не прийнято. Порядок розгляду питань та прийняття рішень по них встановлюється Регламентом Красилівської районної ради сьомого скликання, затвердженого рішенням другої сесії районної ради від 18 грудня 2015 року №1. Відповідно до пункту 33.2 Регламенту рішення ради вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало більшість депутатів від загального складу ради. А пунктом 33.3 визначено, що пропозиція або проект рішення, які не отримали необхідної кількості голосів на його підтримку, вважаються відхиленими, про що фіксується в протоколі пленарного засідання ради. Районною радою було дотримано всіх вимог законодавства при розгляді звернень позивача: звернення було зареєстровано, проект рішення по ньому належним чином сформовано, погоджено, оприлюднено на веб-сайті районної ради, розглянуто на засіданнях постійних комісій та пленарному засіданні районної ради. Вважаючи, що депутати ради при голосуванні діяли в межах повноважень, наданих Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , регламенту Красилівської районної ради Хмельницької області, просить відмовити в задоволенні позову.

Дослідивши надані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом достовірно встановлено, що розпорядженням голови Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області № 724/2007-р від 17.12.2007 товариству з обмеженою відповідальністю Гайдучина передано в оренду строком на 15 років земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 45,0332 га, що розташовані за межами населеного пункту с.Западинці Красилівського району та перебувають у державній власності. Розпорядженням голови Красилівської РДА № 212/2008-р від 22.04.2008 в розпорядження № 724/2007-р від 17.12.2007 внесено зміни щодо площ наданих ТОВ Гайдучина в оренду земельних ділянок із 45,0332 га на 43,3596 га. На підставі вказаних розпоряджень між Красилівською РДА та ТОВ Гайдучина 03.07.2008 укладено договори оренди земельних ділянок: площею 35,6007 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0001, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600427; площею 3,8673 га, кадастровий номер 6822782900:03:011:0004, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600460 та площею 3,8916 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0005, який зареєстрований у Держреєстрі земель 13.10.2008 за № 040875600459. У відповідності до п. 9 договорів оренди указаних земельних ділянок орендна плата вноситься у розмірі 3% від грошової оцінки земель. ТОВ Гайдучина за власною ініціативою з метою врегулювання орендної плати замовило в Земельно-аграрному центрі Карат технічну документацію з нормативної грошової оцінки наданих в оренду земельних ділянок, яка пройшла державну експертизу (висновки Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області № 1396 від 06.09.2017 та № 1493 від 12.09.2017). 08.09.2017 ТОВ Гайдучина звернулось до Красилівської районної ради із заявою про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площею 35,6007 га та 3,8673 га, що перебувають в оренді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами с.Западинці Красилівського району Хмельницької області, надавши копію висновку державної експертизи землевпорядної документації та копію самої технічної документації. 18.09.2017 ТОВ Гайдучина звернулось до Красилівської районної ради Хмельницької області із аналогічною заявою про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3,8916 га. Рішенням № 28 двадцятої сесії Красилівської районної ради Хмельницької області сьомого скликання від 29 вересня 2017 року вказана технічна документація з нормативної грошової оцінки всіх наданих в оренду земельних ділянок не була затверджена без зазначення причин прийняття такого рішення.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Згідно ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

У відповідності до ч. 2 ст. 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Згідно ч. 2 ст. 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування грунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджуються районними радами.

Частинами 1, 2 ст. 25 зазначеного Закону передбачено, що державне регулювання у сфері оцінки земель полягає в забезпеченні об'єктивності та законності проведення оцінки земель, контролю у цій сфері, впровадження в практику оціночної діяльності міжнародних норм та правил, створення конкурентного середовища для суб'єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель і серед навчальних закладів, що здійснюють професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, а також у забезпеченні суспільних інтересів з питань оцінки земель. Державне регулювання у сфері оцінки земель здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а також інші органи виконавчої влади відповідно до закону.

У статті 19 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" вказано, що до повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних рад у сфері державної експертизи належать: забезпечення реалізації державної політики у сфері державної експертизи; внесення пропозицій щодо вдосконалення експертної діяльності, форм і методів експертного аналізу та оцінки об'єктів державної експертизи; координація діяльності розробників об'єктів державної експертизи; ініціювання проведення державної експертизи; вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.

Відповідно до чч. 3, 4 ст. 35 цього ж Закону якщо об'єкт державної експертизи підготовлений згідно з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він позитивно оцінюється та погоджується. У разі необхідності погодження може обумовлюватися певними умовами щодо додаткового опрацювання окремих питань та внесення коректив, виконання яких не потребує суттєвих доробок. Позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що при вирішенні питання щодо затвердження нормативної грошової оцінки орендованих ТОВ ''Гайдучина'' земельних ділянок Красилівська районна рада діяла не на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Так, не затвердивши об'єкт державної експертизи - нормативну грошову оцінку орендованих ТОВ ''Гайдучина'' земельних ділянок, чи не ініціювавши проведення експертизи при незгоді з вже проведеною, районна рада не зазначила підстав свого рішення, недоліків експертизи, внаслідок чого правові відносини щодо затвердження нормативної грошової оцінки орендованих ТОВ ''Гайдучина'' земельних ділянок не знайшли свого вирішення згідно чинного законодавства, що є неприпустимим у державі, яка декларує одним із основоположних принципів суспільних відносин верховенство права.

Оскільки позов підлягає задоволенню, з відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України.

Враховуючи викладене, керуючись стст. 2, 3, 5, 9, 12, 19, 20, 22, 25-27, 77, 79, 132, 143, 241, 243, 246, 255, 292-297, 371 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Красилівської районної ради Хмельницької області (31000, м.Красилів, площа Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 04060602) щодо незатвердження виготовленої приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат" технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок: площею 35,6007 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0001; площею 3,8673 га, кадастровий номер 6822782900:03:011:0004 та площею 3,8916 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0005, які надані оренду Красилівською РДА ТОВ Гайдучина (31055, Хмельницька область, Красилівський район, с.Слобідка Красилівська, код ЄДРПОУ 35190613) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташовані за межами с.Западинці Красилівського району Хмельницької області.

Зобов'язати Красилівську районну раду Хмельницької області розглянути питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок: площею 35,6007 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0001; площею 3,8673 га, кадастровий номер 6822782900:03:011:0004 та площею 3,8916 га, кадастровий номер 6822782900:03:012:0005 відповідно до норм чинного законодавства.

Стягнути з Красилівської районної ради Хмельницької області за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачені на утримання ради, на користь ТОВ Гайдучина понесені судові витрати в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено через Красилівський районний суд до Вінницького апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя : І. В. Федишин

СудКрасилівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення20.12.2017
Оприлюднено28.12.2017
Номер документу71270490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —677/1511/17

Постанова від 20.12.2017

Адміністративне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Федишин І. В.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Красилівський районний суд Хмельницької області

ФЕДИШИН І. В.

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Красилівський районний суд Хмельницької області

ФЕДИШИН І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні