1-кс/243/1203/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 грудня 2017 року м. Слов`янськ
Слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю:
прокурора ОСОБА_3
слідчого ОСОБА_4
розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 11 м. Слов`янська клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , розглянувши матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017050510003155 від 13.12.2017, за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 358 КК України.
В С Т А Н О В И В:
26.12.2017 року до Слов`янського міськрайонного суду звернувся слідчий СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_4 за фактом грубого порушення законодавства про працю, відомості про яке 13.12.2017 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 120170505100023155 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України.
Встановлено, що в серпні місяці 2017 року фізична особа підприємець ОСОБА_5 вносила до офіційних документів, а саме повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245; та декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальність) належить до об`єктів з незначними наслідками за вказаною ділянкою, що подавалися до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області, завідомо неправдиві відомості, що в подальшому призвело до незаконної забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , та в подальшому оформлення права власності на вказані забудови.
Згідно ст. 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування є недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Відповідно до ст. 98 Земельного кодексу України, право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Земельні сервітути можуть бути постійними і строковими. Встановлення земельного сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею. Земельний сервітут здійснюється способом, найменш обтяжливим для власника земельної ділянки, щодо якої він встановлений.
Згідно зі ст. 100 того ж Кодексу, сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду. Сервітут може належати власникові (володільцеві) сусідньої земельної ділянки, а також іншій конкретно визначеній особі (особистий сервітут). Земельний сервітут може бути встановлений договором між особою, яка вимагає його встановлення, та власником (володільцем) земельної ділянки. Земельний сервітут підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому для державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Відповідно до п.1.3. Порядку розміщення тимчасових спору для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово,без улаштування фундаменту.
П. 2.2. того ж Порядку передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що в надане фізичною особою підприємцем ОСОБА_5 повідомлені про початок виконання будівельних робіт, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками були внесені відомості відповідно до яких Управлінням містобудування та архітектури Слов`янської міської ради були видані містобудівні умови та обмеження, що суперечать відомостям отриманим з вказаного управління відповідно до яких умови та обмеження земельної ділянки Управлінням містобудування та архітектури Слов`янської міської ради не видавались. Зазначені в повідомленнях завідомо неправдиві відомості надали можливість ФОП ОСОБА_5 здійснити незаконну забудову земельних ділянок та оформити право власності на будови, розташовані на них.
У зв`язку з вищевказаним у органа досудового розслідування є підстави вважати, що фізична особа підприємець ОСОБА_5 навмисно вніс до офіційних документів, а саме повідомлень про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245, та в подальшому декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками неправдиві відомості стосовно надання Управлінням містобудування та архітектури Слов`янської міської ради містобудівних умов та обмежень на забудову вказаних земельних ділянок, що в подальшому надало останній можливість здійснити незаконну забудову зазначених ділянок та оформити право власності на будови та споруди, розташовані на них.
Під час досудового розслідування з метою забезпечення повноти, всебічності та неупередженості слідства, на виконання вимог ст.2 КПК України, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, в тому числі для встановлення факту навмисного внесення до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245, та в подальшому декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками, завідомо неправдивих відомостей, проведенні судової почеркознавчої експертизи, що підтвердить або спростує факт складення та підписання власноруч ФОП ОСОБА_5 зазначених повідомлень та декларацій виникла необхідність в отриманні та долучені до матеріалів кримінального провадження в оригіналах наступних документів, , а саме:
-повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245;
-декларація про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальність) належить до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245.
Відповідно до матеріалів кримінального провадження зазначена документація знаходиться у посадових та службових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області (ЄРДПОУ 37471912), розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, 37, оскільки зберігається безпосередньо відповідними посадовими та службовими особами вказаного департаменту. Вказану в документах інформацію не може бути отримано іншим способом, ніж вилученням вказаних документів у посадових та службових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області (ЄРДПОУ 37471912).
Згідно Інформаційної довідки речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, інформація щодо об`єкту нерухомого майна, розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, 37, відсутня.
Згідно до п.10, ч.2 ст. 36 КПК України, прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений погоджувати або відмовляти у погодженні клопотань слідчого до слідчого судді про проведення слідчих (розшукових) дій, негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках, передбачених цим Кодексом, чи самостійно подавати слідчому судді такі клопотання.
Відповідно до п.5, ч.2, ст. 40 КПК України, слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Згідно ч.2 ст.132 КПК України клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
В судовому засіданні слідчий пояснив, що оригінали документів необхідні для подальшого проведення почеркознавчої експертизи.
Вислухавши пояснення слідчого та прокурора, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання слідчим, надані наступні докази:
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017050510003155 від 13.12.2017р.,
за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, з якого слідує, що протягом 2013-2016 років фізична особа підприємець ОСОБА_5 вносила до офіційних документів, що подавалися до Святогірської забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , та в подальшому оформлення права власності на вказані забудови (ЄО 39963 від 13.12.2017р.);
- рапорт про виявлене кримінальне правопорушення від 05.12.2017 року з якого слідує, що за результатами перевірки було встановлено, що в діях осіб вбачаються ознаки вчинення злочинів передбачених ч.1 ст. 358, ч.1 ст. 364 КК України;
- повідомлення управління містобудування та архітектури Слов`янської міської ради від 29.11.2017 року № 11-05-03/475 з якого слідує, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надавались;
-повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245;
-декларація про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальність) належить до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245.
Відповідно до ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать: персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.
Частиною 6 ст. 163 КПК України, визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Приймаючи до уваги, що слідчим як стороною кримінального провадження у ході судового розгляду даного клопотання доведено, що відомості які знаходяться у документах Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області (ЄРДПОУ 37471912), розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, 37, зазначених у даному клопотанні можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні і іншим способом довести ті обставини не уявляється за можливе, а тому клопотання щодо надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, що знаходиться у Департаменті Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159, 162-164 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 за кримінальним провадженням № 12017050510003155 від 13 грудня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України про дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю задовольнити.
Надати слідчому Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_4 дозвіл на тимчасовий доступ до документів Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області (ЄРДПОУ 37471912), що знаходяться в посадових та службових осіб вказаного департаменту, розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, 37, інформація про право власності на нерухоме майно якого відсутня, які були надані фізичною особою підприємцем ОСОБА_5 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області, що полягає у можливості ознайомитися з ними та здійснити виїмку в оригіналі, а саме: повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245; декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальність) належить до об`єктів з незначними наслідками на земельній ділянці за кадастровим номером 1414170500:01:003:0245.
Термін надання відомостей Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області 15 діб, з моменту отримання даної ухвали.
Строк дії даної ухвали становить один місяць до 27.01.2018 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Ухвала складена в одному екземплярі в нарадчій кімнаті.
Слідчий суддя
Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2023 |
Номер документу | 71322815 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Сидоренко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні