Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 грудня 2017 р. Справа №805/4110/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови:11год.25хв.
ухвалено у нарадчій кімнаті
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Зеленова А.С.
секретаря Кононенко В.В.,
за участю:
представник позивача не з'явився,
представник відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної служби геології та надр України
до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС”
про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5347 від 13.01.2011 наданого ТОВ “ТОРШАХТОСЕРВІС”,
ВСТАНОВИВ:
Державна служба геології та надр України звернулася до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5347 від 13.01.2011, наданого ТОВ “ТОРШАХТОСЕРВІС”/а.с.4-8/.
08 грудня 2017 року представником позивача засобами електронного зв'язку надано заяву про розгляд справи без участі представника позивача /а.с.42-43/.
11 грудня 2017 року розгля справи відкладено у звязку із неявкою представника відповідача на 26 грудня 2017 року об 11год.00хв.
26 грудня 2017 року представником позивача засобами електронного зв'язку надано заяву про розгляд справи без участі представника позивача /а.с.48-49/.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з моменту отримання спеціального дозволу у ТОВ «ТОРШАХТОСЕРВІС», як у надрокористувача виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615, ТОВ «ТОРШАХТОСЕРВІС» зобов'язане у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства “Державний інформаційний геологічний фонд України” щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин, але в порушення вимог угоди про умови користування надрами та статті 24 кодексу України про надра відповідач не подав до Державного науково-виробничого підприємства “Державний інформаційний геологічний фонд України” щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014 та 2015 роки.
Просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5347 від 13.01.2011, наданого ТОВ «ТОРШАХТОСЕРВІС»/а.с.8/.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав на адресу суду заяву про розгляд справи без його участі /а.с.48-49/.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином/ а.с.47/. Заяв про відкладення розгляду справи суду не надавав.
Судом направлялись на адресу відповідача судова повістка на 26.12.2017. Зазначене поштове відправлення повернуто на адресу суду, з відміткою “за закінченням терміну зберігання”.
Згідно приписів Кодексу адміністративного судочинства України особа вважається належним чином повідомленою про час і місце судового засідання на підставі направлення за адресою її місцезнаходження (місця проживання) судової повістки. Якщо повістка, повернена до суду із зазначенням, що вона не вручена адресату, вважається такою, що “вручена адресату належним чином”.
Відповідно до ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту – КАС України), неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
З огляду на наведене, а також з метою дотримання вимог ч. 2 ст. 193 КАС України, суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
За умов ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
Позивач - Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року за № 1174.
Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.
Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.
Відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” зареєстроване як юридична особа, включено до ЄДРПОУ за номером 35815041, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване за юридичною адресою: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Червонофлотська, 128А /а.с.50-53/.
Судом встановлено, що 13 січня 2011 року Товариству з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” наданий спеціальний дозвіл на користування надрами №5347/а.с.12/.
Як вбачається з Угоди про умови користування надрами від 13 січня 2011 року, Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” зобов'язане у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства “Державний інформаційний геологічний фонд України” щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин/а.с.13-17/.
Згідно листа Державного науково-виробничого підприємства “Державний інформаційний геологічний фонд України” від 7 квітня 2015 року №02/302-0972, Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” не надало до ДНВП “Геоінформ України” щорічну статистичну звітність за формами 6-гр, 7-гр за 2014 рік /а.с.19/.
Як вбачається з листа ДНВП “Державний інформаційний геологічний фонд України” від 26 квітня 2016 року № 02/302-1493, інформація щодо руху запасів Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” за формою ф. 5-гр за 2015 рік до ДНВП “Геоінформ України” не надходила/а.с.29/.
19 травня 2015 року Державна служба геології та надр України зупинила дії спеціального дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра – 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні “Урядовий кур'єр”, про що прийнятий наказ від 19 травня 2015 року № 122/а.с.22,24/.
16 серпня 2016 року Державна служба геології та надр України, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме, щорічного звітування перед ДНВП “Геоінформ України” щодо руху запасів за формами № 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, встановила Товариству з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” термін для усунення порушень законодавства про надра на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра – 10 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні “Урядовий кур'єр”, про що прийнятий наказ № 257/а.с.25/. Проте відповідачем порушення не були усунені.
У зв'язку із чим, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Відповідно до приписів ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Частиною 1 ст. 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами;2) висновками експертів;3) показаннями свідків.(ст.71 КАС України).
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС”.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року за № 615(далі – Порядок).
Згідно пунктом 23 Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.
Відповідно до пункту 25 Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.
Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
Згідно з частиною 1 статті 26 Кодексу України про надра підстави припинення права користування надрами визначенні статтею 26 Кодексу України про надра, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі якщо відпала потреба в користуванні надрами, закінчення встановленого строку користування надрами, припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування, користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення, використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами, вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.
Відповідно до частини 2 статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин №5347 від 13 березня 2012 року надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП “Геоінформ України” щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр. Таким чином, подання до ДНВП “Геоінформ України” щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр – обов'язкова умова спеціального користування надрами, яка прямо визначена дозволом та Угодою. Як встановлено судом, відповідач відповідні звіти протягом 2014, 2015 років не надавав.
Суд вважає, що позивачем надані належні докази порушення відповідачем норм чинного законодавства в сфері надрокористування. Оскільки відповідачем не надавалась звітність, передбачена Угодою, що є порушенням вимог, передбачених чинним законодавством та спеціальним дозволом, вжиті позивачем заходи щодо усунення порушень норм чинного законодавства до такого усунення не привели, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно дост. 139 Кодексу адміністративного судочинства Українисудові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,192-205,241-247, 255,295-297 п.п.15.5 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Державної служби геології та надр України (03680, Київська область, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16, ЄДРПОУ 37536031) до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС” (87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Червонофлотська, 128А, ЄДРПОУ 35815041) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5347 від 13.01.2011 наданого ТОВ “ТОРШАХТОСЕРВІС” - задовольнити.
Анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами №5347 наданий 13 січня 2011 року на підставі наказу Державної служби геології та надр України №36 Товариству з обмеженою відповідальністю “ТОРШАХТОСЕРВІС”.
Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті 26 грудня 2017 року.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 28 грудня 2017 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Донецького апеляційного адміністративного суду або через Донецький окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Зеленов А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2017 |
Оприлюднено | 03.01.2018 |
Номер документу | 71326662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зеленов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні