Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 грудня 2017 р. Справа № 805/4405/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час постановлення рішення: 15:10
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Череповський Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України від 05.11.2011 № 1788 "Про пенсійне забезпечення" (за списком № 1) за період з 01.09.2017 р. по 30.11.2017 р. в сумі 4616,03 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України від 05.11.2011 № 1788 "Про пенсійне забезпечення" (за списком № 1) за період з 01.09.2017 р. по 30.11.2017 р. в сумі 4616,03 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що на адресу відповідача ним були направлені розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. «а» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період вересень-листопад 2017 року. Відповідно до вказаних розрахунків загальна сума, що підлягає відшкодуванню відповідачем за списком №1, складає 4616,03 грн.
Позивач зазначає, що відповідач не сплатив суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у встановлений законодавством строк, внаслідок чого утворилась заборгованість за період вересень-листопад 2017 року у розмірі 4616,03 грн.
На підставі вищезазначеного, позивач просив суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд" заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період вересень-листопад 2017 року за списком №1 у сумі 4616,03 грн.
Представник позивача просив розглянути справу без його участі.
Представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належними чином, заяв та клопотань до суду не надавав.
Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, на підставі ст. 205 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Позивач, Бахмутське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області, є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього пунктом 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», «Положенням про Пенсійний фонд України», затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №384/2011.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд", перебуває в Єдиному державному реєстріпідприємств та організацій України за № 31680586, зареєстроване за юридичною адресою: 84500, Донецька область, м. Артемівськ, вул. Леніна, 20-А та перебуває на обліку в Бахмутському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (реєстраційний номер 05-02-04-1587).
Як вбачається з матеріалів справи, підтверджено наявними матеріалами справи та не спростовано відповідачем, колишні працівники відповідача перебувають на обліку в органах Пенсійного фонду України та отримують пенсію за віком, призначену на пільгових умовах за списком №1, що підтверджено протоколами (розпорядженнями) про призначення пенсії з розрахунком трудового стажу та виданими відповідачем довідками.
В період вересень-листопад 2017 року органи Пенсійного фонду України здійснювали нарахування та виплату пенсії зазначеним вище особам, про що свідчать довідки про розмір призначеної та фактично отриманої пенсії та виписки з банку.
Впродовж спірного періоду територіальні органи Пенсійного фонду України складали розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної колишнім працівникам відповідача відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” на пільгових умовах згідно з п. «а» ст.13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” та надсилали їх на адресу відповідача.
Своєчасно та в повному обсязі страхувальник відшкодування витрат, понесених органами Пенсійного фонду України, не здійснив.
Внаслідок невиконання страхувальником обов'язку щодо своєчасного і повного відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком №1 виникла заборгованість за період вересень-листопад 2017 року у сумі 4616,03 грн.
Наявність у відповідача заборгованості, стягнення якої є предметом спору, підтверджена даними картки особового рахунку страхувальника по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1.
Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Бахмутське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області є суб'єктом владних повноважень органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього статтею 12Прикінцевих положень Закону України від 09 липня 2003 року№1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон № 1058), Положенням про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об'єднані управління, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року №28-2 (далі Постанова № 28-2).
Відповідно до статті 12 Прикінцевих положень Закону №1058 у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно з нормами пункту 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року №280 (далі - Постанова №280), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пункту 7 Постанови №280 Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Положеннями пункту 1 Постанови №28-2 визначено, що управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об'єднані управління (далі управління Фонду) є територіальними органами Пенсійного фонду України.
Основними завданнями управління Фонду, відповідно до пункту 3 Постанови№ 28-2 є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення; ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню; виконання інших завдань, визначених законом.
Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує надходження від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших коштів, ведення обліку їх надходжень та платників відповідно до законодавства та здійснює стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків та інших платежів (підпункти 2, 9 пункту 4 Постанови №28-2).
Із системного аналізу вищезазначених норм законодавства випливає, що територіальні органи Пенсійного фонду України в силу законодавства наділені владними управлінськими функціями щодо здійснення контролю за правильністю, повнотою нарахування і своєчасністю сплати страхувальниками внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а також стягнення заборгованості за страховими внесками/іншими платежами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача сум вказаної заборгованості.
Відповідно до пункту 2 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, обов'язок відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій встановлений чинним законодавством України.
Процедура стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначена Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 (далі – Інструкція №21-1).
Згідно з абзацом 2 пункту 6.1 Інструкції №21-1відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 «Прикінцевих положень» Закону №1058 для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Судом встановлено, що у відповідача працювали особи, на посадах, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, відповідно до пункту «а» статті 13 Закону № 1788, та яким призначено пенсію на пільгових умовах за списком № 1.
Пунктом 6.8 Інструкції №21-1передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Згідно з пунктом 6.9 Інструкції №21-1 відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Відповідач у порушення зазначених вимог законодавства фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, позивачу у встановлені строки не вносив, що підтверджується відомостями з картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період вересень-листопад 2017 року, що наявні в матеріалах справи. У результаті чого відповідач має заборгованість перед позивачем у загальному розмірі 4616,03 грн.
Нормами частини першої статті 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів відшкодування заборгованості зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в загальному розмірі 4616,03 грн. станом на день розгляду справи відповідач суду не надав. Наявність у відповідача суми боргу на час розгляду справи підтверджена позивачем.
За таких обставин, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивачапідлягають задоволенню у повному обсязі та з відповідача на його користь підлягає стягненню заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених за списком №1, що виникла за період вересень-листопад 2017 року у розмірі 4616,03 грн.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 205, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України від 05.11.2011 № 1788 "Про пенсійне забезпечення" (за списком № 1) за період з 01.09.2017 р. по 30.11.2017 р. в сумі 4616,03 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Соледаршахтспецбуд" (місцезнаходження: 84500, Донецька область, м. Артемівськ, вул. Леніна, 20-А, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 31680586) на користь Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (місцезнаходження: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, 35, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 37868797) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «а» статті 13 Закону України від 05.11.2011 року № 1788 «Про пенсійне забезпечення» (за списком № 1) за період з 01.09.2017 по 30.11.2017 року в сумі 4616 (чотири тисячі шістсот шістнадцять) гривні 03 копійки.
Рішення прийняте у нарадчій кімнаті і складене в повному обсязі 27 грудня 2017 року.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2017 |
Оприлюднено | 03.01.2018 |
Номер документу | 71326703 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні