Рішення
від 26.12.2017 по справі 823/1803/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2017 року справа № 823/1803/17

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Паламаря П.Г.,

при секретарі Дудці Г.О.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1М.(за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради, управління реєстраційних процедур виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, третя особа - ТОВ «ТД «Аграрна Перспектива - 2017» про зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

13 листопада 2017 року до суду з позовною заявою звернулося Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, в якій просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «ТД «Аграрна Перспектива - 2017» від 11.09.2017, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

24.11.2017 на підставі ухвали Черкаського окружного адміністративного суду, зобов'язано було виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради надати суду копію реєстраційної справи ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 код ЄДРПОУ 40359584.

06.12.2017 до участі у справі № 823/1803/17 залучено у якості другого відповідача - управління реєстраційних процедур виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

За клопотанням представника відповідача, у зв'язку з відсутністю реєстраційних матеріалів ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 , що витребовувалися судом, ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 08.12.2017 зупинено провадження до їх надходження.

26.12.2017 провадження у справі поновлено.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 11 вересня 2017 року відповідачем проведена реєстраційна дія щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 , пов'язаних зі змінами в установчих документах за №1003068174, зокрема зміна місцезнаходження юридичної особи.

Під час проведення позивачем перевірки, у зв'язку з постановкою на облік платника податків, встановлено, що за адресою фактичного місця ведення господарської діяльності та адресою реєстрації ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 не знаходиться.

На підставі вказаного вважає, що реєстраційна дія здійснена відповідачем щодо зміни відомостей про юридичну особу - ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017, зокрема місцезнаходження юридичної особи, вчинена на підставі неправдивих даних.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Представник департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради, просив розгляд справи здійснювати за його відсутності.

Представник управління реєстраційних процедур виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради до суду не з'явився, просивши розгляд справи здійснювати за його відсутності.

Представник третьої особи - ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 до суду також не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. До суду повернувся конверт з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив таке.

Згідно реєстраційної справи № 1-026-016371-76, державним реєстратором департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради ОСОБА_2 - 22.03.2016 за №10261020000016371 в ЄДР здійснено реєстраційну дію про державну реєстрацію юридичної особи - ТОВ ТД Агрофаворит , місцезнаходження: 18007, м. Черкаси, провулок Хоменка, 8/1.

11.09.2017 до департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради від ОСОБА_3, представника за довіреністю ТОВ ТД Агрофаворит , надійшла заява про реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу. А саме, заява стосувалася: зміни найменування юридичної особи ТОВ ТД Агрофаворит на ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 ; місцезнаходження юридичної особи з 18007, м. Черкаси, провулок Хоменка, 8/1 на 76000, м. Івано-Франківськ, вул. Галицька, 4 ; зміна засновника товариства.

До заяви було подано: квитанцію про оплату послуг щодо проведення державної реєстрації, довіреність, договір купівлі-продажу корпоративних прав від 11.09.2017, протокол загальних зборів ТОВ ТД Агрофаворит № 2 від 11.09.2017, протокол загальних зборів ТОВ ТД Агрофаворит № 3 від 11.09.2017, статут ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 .

Згідно поданих документів, державним реєстратором департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради ОСОБА_4 - 11.09.2017 вчинено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за № 10261050004016371.

Таким чином, у відповідності до запису в ЄДР від 11.09.2017 за №10261050004016371, ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 код ЄДРПОУ 40359584, перереєстрована в м. Івано-Франківськ по вул. Галицька, 4.

Також судом встановлено, що згідно акта обстеження суб'єкта підприємницької діяльності, складеного державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 18.09.2017 № 16 - ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 код ЄДРПОУ 40359584 не знаходиться за податковою адресою: 76000, м. Івано-Франківськ, вул. Галицька, 4.

Крім того, відповідно до рапорту старшого оперуваженого з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області капітана податкової міліції ОСОБА_5, за податковою адресою: 76000, м. Івано-Франківськ, вул. Галицька, 4, знаходиться чотирьохповерховий житловий будинок, на першому поверсі якого розташований салон обрядового мистецтва, благодійна їдальня Карітас , а на другому - є вивіска візи . Особи, які працюють на першому поверсі, повідомили, що про ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 чують вперше, а засновник ОСОБА_6 повідомив, що вказана юридична особа давно вже продана і він ніякого відношення до неї не має. Також, під час виходу за адресою товариства, службовою особою, жодних вивісок, рекламних щитів, банерів не виявлено. Встановити фактичне місцезнаходження ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 та його службових осіб не вдалося.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до п. 4. ст. 1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною 2 статті 6 Закону № 755-IV встановлено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Отже, державний реєстратор під час здійснення реєстраційних дій перевіряється лише комплектність документів.

Суд зазначає, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (далі - ідентифікаційний код); місцезнаходження юридичної особи. (пп. 1, 2, 10 ч. 2 ст. 9 Закону № 755-IV).

Статтею 25 Закону № 755-IV визначено порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Пунктами 5, 6 ч. 2 ст. 25 Закону № 755-IV встановлено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

Частиною 1 статті 28 Закону № 755-IV передбачені підстави для відмови у державній реєстрації. Підставою для відмови у державній реєстрації - документи суперечать вимогам Конституції та законів України.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається (ч. 4 ст. 28 Закону № 755-IV).

Статтею 33 Закону № 755-IV встановлено, що у разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб'єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів.

Повідомлення правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів не є підставою для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації.

Засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч. 3, 4 ст. 35 Закону №755-IV).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження юридичної особи - ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 проведено реєстраційну дію зміни адреси місцезнаходження юридичної особи, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Суд зазначає, що Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою та відомостей щодо керівника юридичної особи.

При цьому судом встановлено, що державним реєстратором здійснено реєстраційну дію №10261050004016371 та внесено до Державного реєстру запис, який не відповідає дійсності, тому відомості, які містяться в державному реєстрі щодо зміни місцязнаходження ТОВ ТД Аграрна Перспектива-2017 є недостовірними та підлягають скасуванню.

Вказана позиція узгоджується з позицією викладеною в постанові Вищого адміністративного суду України від 13.04.2016 р. К/800/38990/15.

При цьому суд зазначає, що позивач не позбавлений права звернутися з рішенням по даній справі до будь - якого державного реєстратора для внесення змін щодо місцезнаходження третьої особи.

Частиною 2 статті 4 Закону України № 755-IV встановлено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" зокрема щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги податкового органу підлягають до задоволення.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У відповідності до вимог ст. 139 КАС України, судові витрати, зі сплати судового збору не підлягають відшкодуванню.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295, КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «ТД «Аграрна Перспектива - 2017» від 11.09.2017, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Черкаський окружний адміністративний суд.

Суддя П.Г. Паламар

Повний текст рішення виготовлено 28.12.2017

Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено29.12.2017
Номер документу71330380
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —823/1803/17

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Рішення від 26.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні