Рішення
від 22.12.2017 по справі 826/14399/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 грудня 2017 року 16:19 № 826/14399/17

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція"

До Державної фіскальної служби України

Про визнання протиправним та скасування рішення від 11.09.17 р., зобов'язання вчинити дії

Суддя О.В.Головань

Секретар Б.О.Литвин

Представники:

Від позивача: Демченко М.М. - п/к (дов. від 27.10.17 р.)

Від відповідача: не з'яв.

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України від 11.09.17 р. №149858/41254150 про відмову у реєстрації податкової накладної №150 від 19.08.17 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція", зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №150 від 19.08.17 р., подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція".

В судовому засіданні 22.12.17 р. оголошено резолютивну частину рішення про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція" (код 41254150) зареєстроване в якості юридичної особи 03.04.17 р., місцезнаходження - 84205, Донецька обл., м. Дружківка, вул. Машинобудівна, буд. 34Б), перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у м. Дружківці Головного управління ДФС у Донецькій області з 04.04.17 р.

Проваджуючи господарську діяльність, товариство уклало договір поставки №3 від 05.05.17 р. з ТОВ "Монолітторг", згідно умов якого товариство зобов'язалося як постачальник передати у власність ТОВ "Монолітторг" як покупця продукцію.

Згідно специфікації №1 від 05.05.17 р. погоджено поставку продукції -

обмежувачі перенапруги нелінійні для електричних мереж змінного струму ОПН-П-35/43/10/550-03 (3 шт. загальною вартістю 7647, 6 грн.),

обмежувачі перенапруги нелінійні для електричних мереж змінного струму ОПН-П-35/40,5/10/550-03 (6 шт. загальною вартістю 29640 грн.),

ізолятор прохідний полімерний ППЦ-10/630-12,5-УХЛ1 у кількості 3 шт. загальною вартістю 4465, 05 грн.,

ізолятор опорний стрижньовий полімерний ОСК 12,5-35/190-3-05 у кількості 3 шт. Загальною вартістю 8787,6 грн.,

ізолятори опорні стрижньові полімерні ОСК-20-10/80-2-01 у кількості 30 шт. загальною вартістю 78 375 грн.,

обмежувачі перенапруги нелінійні для електричних мереж змінного струму ОПН-П-35/40,5/10/550-03 (18 шт. загальною вартістю 68383, 8 грн.),

ізолятори опорні стрижньові полімерні ОСК 8-35/190-3 у кількості 24 шт. загальною вартістю 60528 грн.,

ізолятори опорні стрижньові полімерні ОСК 12,5-35/190-3-05 у кількості 18 шт. загальною вартістю 119 439 грн.,

обмежувачі перенапруги нелінійні для електричних мереж змінного струму ОПН-П-10/12,0/10/550 (12 шт. загальною вартістю 10530 грн.),

обмежувачі перенапруги нелінійні для електричних мереж змінного струму ОПН-П-6/7,2/10/550 (33 шт. загальною вартістю 23327, 7 грн.) - на загальну суму 493 348, 5 грн. в ПДВ.

Термін поставки - 30 календарних днів з дати отримання від покупця авансу на поточний рахунок у розмірі 50%; наступні 50% - через п'ять днів після повідомлення про готовність обладнання до відвантаження.

10.08.17 р. ТОВ "Монолітторг" виставило товариству заявку на постачання продукції, що відповідає умовам специфікації, а товариство виставило "Монолітторг" рахунок-фактуру №СФ-0000071 від 10.08.17 р. на суму 493 348, 5 грн. з ПДВ.

Платіжним дорученням від 19.08.17 р. №74 ТОВ "Монолітторг" перерахувало товариству 106 000 грн. в якості передоплати за договором поставки від 05.05.17 р. №3; підтвердження коштів на рахунок товариства підтверджується карткою субконто товариства (внутрішній облік).

Після отримання вказаних коштів товариство оформило податкову накладну №150 від 19.08.17 р. на суму 106 000 грн. (в т.ч. 17 666, 67 грн. ПДВ) на отримувача - покупця ТОВ "Монолітторг".

01.09.17р. товариство засобами телекомунікаційного зв'язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкову накладну від 19.08.17р. №150, яка не була прийнята, згідно квитанції №1 від 01.09.17р.: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 8535,8546. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв'язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарської операції.

11.09.17 р. комісія Державної фіскальної служби України прийняла рішення №149858/41254150 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.08.17 р. №150 на суму 106 000 грн. (в т.ч. 17 666, 67 грн. ПДВ) без зазначення підстав.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція" - вважає вказане рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач посилається на виконання ним вимог законодавства щодо оформлення податкової накладної згідно ст. 187, 201 Податкового кодексу України, надання ним документів на підтвердження реальності господарської операції, які не були враховані відповідачем.

Також позивач зазначає про відсутність сформульованих підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, щодо яких можна було б надати заперечення.

Відповідач - Державна фіскальна служба України - проти задоволення позовних вимог заперечив, оскільки позивачем надано не всі документи, визначені у Переліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 р. №567, тобто, надані документи не є достатніми для прийняття рішення реєстрацію податкової накладної.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).

П.201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція" вказані вимоги виконано: складено податкову накладну №150 від 19.08.17 р. за наслідками укладення договору поставки №3 від 05.05.17 р. з ТОВ "Монолітторг" та специфікації №1 до вказаного договору та отримання 50% передоплати у розмірі 106 000 грн. від ТОВ "Монолітторг", а також направив її на реєстрацію до Державної фіскальної служби України.

Щодо підстав відмови у реєстрації вказаної податкової накладної суд зазначає наступне.

За приписами п.74.2 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.10р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи містить пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.20116.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції №1 від 01.09.17р. контролюючим органом сформульовано висновок про виявлення помилок, що призвели до зупинки реєстрації податкової накладної, оскільки ПН/РК відповідає критеріям ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, у зв'язку з чим платнику запропоновано надати додаткові документи.

У відповідності до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Позивачем вказані вимоги виконано та надано всі наявні у нього документи на підтвердження проведення господарської операції між ним та контрагентом - ТОВ "Монолітторг", а також додаткові документи на підтвердження придбання ним товарів та послуг у інших осіб для забезпечення виконання зобов'язань перед ТОВ "Монолітторг".

Відповідач не заперечив факт отримання вказаних документів від позивача.

Згідно п. 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567 (в редакції станом на 01.09.17 р.), моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

В даному випадку в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо можливості застосування до позивача п. 2 Критеріїв, тому перевірка могла проводитися лише щодо п. 1 Критеріїв.

Наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567 також затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими є 1) для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийнято оскаржуване рішення від 11.09.17 р. №149858/41254150 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція" від 19.08.17р. №150 на загальну суму 106 000 грн. (в т.ч. 17 666, 67 грн. ПДВ) з підстав подання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.17 р. №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Відповідачем під час розгляду справи не надано пояснень та доказів щодо недостатності наданих позивачем документів для висновку про реєстрацію податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, тоді як використане у оскаржуваному рішенні формулювання є загальним і не дає можливості зрозуміти конкретні підстави відмови.

Натомість під час розгляду справи позивачем надано суду додаткові докази на підтвердження фактичного проведення вказаної господарської операції, а саме: видаткова накладна від 19.09.17 р. №РН-0000253 на суму 40 629, 24 грн., довіреність №185 від 19.09.17 р. на отримання вказаних товарно-матеріальних цінностей, товарно-транспортна накладна від 19.09.17 р. №253 на доставку вказаних цінностей; видаткова накладна від 30.10.17 р. №РН-0000297 на суму 71 663, 4 грн., довіреність №302 від 30.10.17 р. на отримання вказаних товарно-матеріальних цінностей, товарно-транспортна накладна від 30.10.17 р. №297 на доставку вказаних цінностей (загальна сума 112 292, 64 грн., що охоплює і оплачену авансом суму 106 000 грн.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.

Зокрема, у суду відсутні підстави для висновків про те, що господарська операція, за результатами якої видана податкова накладна №150, не носить реального характеру, оскільки, на думку суду, надані позивачем докази є достатніми для визнання її реального характеру, а відповідач жодних пояснень, які могли би бути оцінені судом, на спростування реальності господарської операції не надав.

Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).

Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.

Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер'їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер'їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119) (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-107088).

Також, визнаючи протиправним та скасовуючи оскаржуване рішення, суд вважає вірним обраний позивачем спосіб захисту порушеного права - шляхом зобов'язання контролюючого органу зареєструвати податкову накладну у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини, висловленої у п. 50 рішення від 13.01.11р. по справі ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04), ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".(http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-102814).

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 250, 257-262, 193, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ

1.Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 11.09.17 р. №149858/41254150 про відмову у реєстрації податкової накладної №150 від 19.08.17 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція".

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №150 від 19.08.17 р., подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція".

4. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімерна ізоляція" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у розмірі 3 200 грн.

5. Рішення може бути оскаржене в порядку ст. 295 КАС України шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 28.12.17 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено29.12.2017
Номер документу71330792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14399/17

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні