ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"28" грудня 2017 р. м. Рівне
Справа № 918/189/17
Господарський суд Рівненської області в складі головуючого судді Політики Н.А., при секретарі судового засідання Фаєвській Л.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду заяву Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.12.2017 р. № 08-6876 про встановлення порядку виконання судового рішення у справі № 918/189/17 за позовом Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради
до Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області,
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області,
про стягнення надміру наданої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам
в засіданні приймали участь:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
від третьої особи - не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
У березні 2017 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради звернулося до Господарського суду Рівненської області з позовом до Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (відповідач) про стягнення надміру наданої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам.
Рішенням Господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року позов Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради задоволено частково. Стягнуто з відповідача надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4127,30 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300. У задоволенні позовних вимог про стягнення 2257,46 грн. відмовлено. Стягнуто з відповідача в доход Державного бюджету України 1034,24 грн. судового збору.
Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 22.08.2017 року апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради задоволено. Рішення господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року у справі № 918/189/17 змінено, виклавши його у наступній редакції:
"Позов задоволити частково.
Стягнути з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300.
Стягувач: Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради (вул. Соборна, 12, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 03195441).
У задоволенні позовних вимог про стягнення 1434,65 грн. відмовити.
Стягнути з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) в доход Державного бюджету України 1600,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви.
Видати наказ.".
Стягнути з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) в доход Державного бюджету України 1760,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги.".
Відповідно до статті 116 ГПК України виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.
Наказ видається після набрання рішенням законної сили. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Наказ господарського суду підписується суддею.
Розпорядженням в.о. керівника апарату Господарського суду Рівненської області №01-04/221/2017 від 08.09.2017 року в зв'язку із закінченням повноважень судді Андрійчук О.В. та відповідно до пунктів 2.3.49-2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду призначено повторний автоматизований розподіл справи №918/189/17.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.09.2017 р. справа № 918/189/17 передана судді Політиці Н.А.
Ухвалою суду від 11 вересня 2017 року справу № 918/189/17 прийнято до провадження судді Політики Н.А.
11 вересня 2017 року на виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 22 серпня 2017 року господарським судом видано відповідні накази, зокрема про стягнення з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300. Стягувач: Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради.
20 грудня 2017 року від Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради через відділ канцелярії та документального забезпечення суду надійшла заява від 19.12.2017 р. № 08-6876 про встановлення порядку виконання судового рішення. В обґрунтування заяви заявник зазначає, що 14 листопада 2017 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради звернулось до відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області із заявою від 10.11.2017 р. № 08-6116 про прийняття до виконання судового наказу від 11.09.2017 р. № 918/189/17 про стягнення з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300. Однак, 21 листопада 2017 року з листом Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області від 16.11.2017 р. № 24524 надійшло повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання із зазначенням про те, що даний виконавчий документ підлягає виконанню органами Казначейства. 29 листопада 2017 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради звернулось до ГУ Державної казначейської служби України в Рівненській області із заявою від 29.11.2017 р. № 08-6471 про прийняття до виконання наказу від 11.09.2017 р. № 918/189/17. 6 грудня 2017 року ГУ Державної казначейської служби України в Рівненській області листом від 04.12.2017 р. № 12-08/6782/2250 було повернуто наказ Господарського суду Рівненської області від 11.09.2017 р. № 918/189/17 у зв'язку з тим, що боржник - Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області не обслуговується в органах Казначейства Рівненської області. Відтак, Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради на підставі ст. 331 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) просить суд встановити порядок виконання судового рішення по справі № 918/189/17, а саме, визначити, яким саме органом має здійснюватись виконання рішення суду.
Ухвалою суду від 21 грудня 2017 року заяву Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.12.2017 р. № 08-6876 про встановлення порядку виконання судового рішення у справі № 918/189/17 прийнято до розгляду, розгляд якої призначено у судове засідання на 28 грудня 2017 року.
У судове засідання 28 грудня 2017 року представники позивача, відповідача та третьої особи не з'явилися, однак належним чином повідомлялися про розгляд заяви.
Відповідно до ч. 2 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Судом встановлено, що 14 листопада 2017 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради звернулось до Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області із заявою від 10.11.2017 р. № 08-6116 про прийняття до виконання судового наказу від 11.09.2017 р. № 918/189/17 про стягнення з Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300.
16 листопада 2017 року державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання на підставі п. 9 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження". В обґрунтування прийняття зазначеного повідомлення, державний виконавець зазначив, що згідно ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження", рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. У відповідності до п. 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржники виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій). Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до Державної казначейської служби України.
У зв'язку із тим, що державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області було повернуто виконавчий документ без прийняття до виконання на підставі, Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради звернулось до Головного управління Державної казначейської служби України в Рівненській області із заявою від 29.11.2017 р. № 08-6471 про прийняття до виконання наказу від 11.09.2017 р. № 918/189/17.
6 грудня 2017 року Головне управління Державної казначейської служби України в Рівненській області листом від 04.12.2017 р. № 12-08/6782/2250 було повернуто без виконання наказ Господарського суду Рівненської області від 11.09.2017 р. № 918/189/17 у зв'язку з тим, що боржник - Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області не обслуговується в органах Казначейства Рівненської області.
Статтею 326 ГПК України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина 1 статті 327 Господарського кодексу України).
Частиною 1 статті 331 ГПК України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Відповідно до частини 3 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частиною 1 статтею 5 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є:
- державний орган;
- державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство);
- юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Примусова реалізація майна юридичних осіб - відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, з використанням яких юридичні особи провадять виробничу діяльність, а також акцій (часток, паїв), що належать державі та передані до їх статутного фонду.
Статтею 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" визначено, що дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності
Судом встановлено, що стягувачем за наказом Господарського суду Рівненської області від 11 вересня 2017 року № 918/189/17 про стягнення надміру перерахованої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. є Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради.
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради за організаційно-правовою формою є органом місцевого самоврядування.
Як було встановлено судом вище державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області було повернуто виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання з посиланням на ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження".
Як було зазначено судом вище, що статтею 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" визначено, що дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності.
Відтак, враховуючи вищевикладене, державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції в Рівненській області неправомірно було повернуто виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання.
Крім того, як було встановлено судом вище, Головним управлінням Державної казначейської служби України в Рівненській області листом від 04.12.2017 р. № 12-08/6782/2250 також було повернуто наказ Господарського суду Рівненської області від 11.09.2017 р. № 918/189/17 без виконання у зв'язку із тим, що боржник - Управління державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області не обслуговується в органах Казначейства Рівненської області.
Згідно ч. 7 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю.
Враховуючи те, що судове рішення від 22 серпня 2017 року у справі № 918/189/17 не виконано, а нормами чинного законодавства України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України, відтак суд дійшов висновку, що заява Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.12.2017 р. № 08-6876 про встановлення порядку виконання судового рішення у справі № 918/189/17 підлягає задоволенню, а виконання судового рішення від 22 серпня 2017 року у справі № 918/189/17 покладається на органи державної виконавчої служби, а саме на Відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.
Керуючись ст. ст. 331, 234 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.12.2017 р. № 08-6876 про встановлення порядку виконання судового рішення у справі № 918/189/17 - задовольнити.
2. Встановити порядок виконання судового рішення від 22 серпня 2017 року у справі № 918/189/17, а саме, визначити, що виконання даного судового рішення покладається на Відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.
3. Ухвала набирає законної сили 29 грудня 2017 року та відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України може бути оскаржена в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного господарського суду через Господарський суд Рівненської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили.
Суддя Політика Н.А.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2017 |
Оприлюднено | 03.01.2018 |
Номер документу | 71345181 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Політика Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні