Постанова
від 14.12.2017 по справі 804/3829/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2017 р. Справа № 804/3829/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості по заробітній платі, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_3 (далі - позивач, ОСОБА_3М.) з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якому просить, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 15.08.2017 року:

- стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) заборгованість по заробітній платі за період з 01 січня 2017 року по 15 лютого 2017 року у розмірі 13686,00 гривень (тринадцять тисяч шістсот вісімдесят шість гривень 00 копійок);

- стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) середній заробіток за весь час затримки у виплаті заробітної плати, за робочі дні у період з 16 лютого 2017 року по день фактичного розрахунку, із розрахунку 414,73 гривень (чотириста чотирнадцять гривень 70 коп.) за один робочий день.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з 2012 року позивач працював у ОСОБА_4 інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області на різних посадах, що віднесені до посад державних службовців. З 03 березня 2016 року працював на посаді начальника Управління контролю якості насіння та садивного матеріалу у ОСОБА_4 інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області. Наказом від 15.02.2017 року №216-к позивача було звільнено з займаної посади, однак, при звільненні та до теперішнього часу, позивачу не було виплачено ОСОБА_4 інспекцією сільського господарства в Дніпропетровській області всіх сум, що належать їй за трудовим законодавством. У зв'язку з викладеним позивач просить стягнути з відповідача заборгованість по заробітній платі та середній заробіток за весь час затримки у виплаті заробітної плати по день фактичного розрахунку.

З урахуванням вищезазначеного та законодавчих норм, які регулюють питання оплати праці державного службовця, з метою захисту прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 червня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі № 804/3829/17 за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості по заробітній платі.

Відповідно до розпорядження виконуючого обов'язки керівника апарату від 29.11.2017 року № 2906 д призначено повторний автоматичний розподіл справи, у зв'язку з призначенням судді Гончарової І.А. на посаду судді Верховного Суду на підставі Указу Президента України від 10.11.2017 року № 357/2017.

За результатами розподілу справи автоматизованою системою документообігу, вказана справа передана на розгляд судді Ількову В.В.

Дніпропетровським окружним адміністративним судом неодноразово на адресу відповідача, а саме: 49101, м.Дніпро, проспект О.Поля 28-А, було надіслано поштову кореспонденцію по справі 804/3829/17. Проте, на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду повернулись конверти , із причиною повернення "за заявою одержувача №3 від 10.02.2017, розпорядження №9-10-09-715 від 28.02.2017 року.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_4 інспекція сільського господарства в Дніпропетровській області знаходиться в стані припинення, юридична адреса не змінювалась.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином. Однак, у письмових поясненнях позивач просить розглянути справу №804/3829/17 за його відсутності.

За таких обставин, у зв'язку з недопущенням порушення строків розгляду адміністративних справ та другою неявкою належним чином повідомленого представника відповідача суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності представника відповідача у відкритому судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи та подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.

Згідно відомостей трудової книжки з 24.10.2012 року позивач працював у ОСОБА_4 інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області на різних посадах, що віднесені до посад державних службовців. З 03 березня 2016 року працював на посаді начальника Управління контролю якості насіння та садивного матеріалу у ОСОБА_4 інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області., що віднесена до посад державних службовців, мав статус державного службовця з присвоєнням 10 рангу п'ятої категорії посад.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 10 вересня 2014 року №442, із врахуванням змін, внесених згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 року №1087, від 22.07.2016 року №482, від 28.12.2016 року №1018, від 28.12.2016 року №1051 (далі Постанова №442), постановлено ліквідувати ОСОБА_4 інспекцію сільського господарства, поклавши функції на інші органи виконавчої влади.

Згідно з пунктами 5, 6 Постанови № 442 права та обов'язки центральних органів виконавчої влади, що ліквідуються, передаються відповідним центральним органам виконавчої влади, на які цією постановою покладено функції з реалізації державної політики у відповідній сфері.

Центральні органи виконавчої влади, що припиняються згідно з цією постановою, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення центральних органів виконавчої влади, яким передаються повноваження та функції центральних органів виконавчої влади, що припиняються.

Постановою Кабінету Міністрів "Про ліквідацію територіальних органів Державної інспекції сільського господарства" від 30 червня 2015 року № 447 вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної інспекції сільського господарства, у тому числі ОСОБА_4 інспекцію сільського господарства в Дніпропетровській області.

Одночасно установлено, що територіальні органи, які ліквідуються, продовжують виконання своїх функцій і повноважень до їх передачі відповідним органам виконавчої влади.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_4 інспекція сільського господарства в Дніпропетровській області з 14.07.2015 року знаходиться в стані припинення.

Таким чином, ОСОБА_4 інспекцію сільського господарства в Дніпропетровській області на день розгляду справи не ліквідовано, а тому вона є належним відповідачем у справі.

Наказом голови комісії з ліквідації Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області ОСОБА_5 №216-к від 15.02.2017 року позивача було звільнено з займаної посади з 15.02.2017 року за угодою сторін, однак до теперішнього часу, розрахунок з позивачем ОСОБА_4 інспекцією сільського господарства в Дніпропетровській області не проведено.

На колективне звернення від незвільнених працівників Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області листом від 13.03.2017 року №1679-14/09 повідомило позивача, що на виконання листа-доручення Держпраці від 29.02.2017 року №820/4.3/4.1-зв-17 Управлінням з питань праці (далі - Управління) проведено позапланову перевірку Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, за результатами якої складено акт від 13.03.2017 року. Також у листі від 13.03.2017 року №1679-14/09 зазначено, що з 15.02.2017 року у ОСОБА_4 інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області звільнено усіх працівників, у тому числі зазначених у колективному зверненні. Водночас виявлено порушення вимог частини першої статті 116 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) в частині не проведення із зазначеними звільненими працівниками остаточного розрахунку.

У зв'язку з цим, Управлінням винесено припис про усунення виявлених порушень, передано матеріали для застосування фінансових санкцій та вживаються заходи щодо притягнення до відповідальності голови комісії з ліквідації Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області ОСОБА_5 згідно з вимогами чинного законодавства, про що зазначили у своїх відповідях на колективне звернення Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Міністерство аграрної політики та продовольства України.

Судом встановлено, що згідно Наказу від 26.12.2016 року №82 «Про вивільнення працівників» всі працівники Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, у тому числі й головний бухгалтер були звільнені, а позивач був звільнений лише 15.02.2017 року (Наказ №216-к), тому нарахування заробітної плати йому не проводилось.

Економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання (далі - підприємства), а також з окремими громадянами та сфери державного і договірного регулювання оплати праці врегульовані Законом України "Про оплату праці" від 24.03.1995 №108 (далі - Закон №108).

Згідно ч.1 ст.21 Закону №108 працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.

Необхідно зазначити, що відповідно до ст. 98 КЗпП України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Відповідно до ст.116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум. В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.

Статтею 117 КЗпП України встановлено, що у разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум власник або уповноважений ним орган повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування в тому разі, коли спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, то розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати» від 19.10.2000 року №2050 компенсацію виплачують за рахунок, зокрема, коштів відповідного бюджету - підприємства, установи і організації, що фінансуються чи дотуються з бюджету.

Статтею 7 Закону №2050 встановлено, що відмова власника або уповноваженого ним органу (особи) від виплати компенсації може бути оскаржена громадянином у судовому порядку.

Відповідно до ст.50 Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 року № 889-VIII, заробітна плата державних службовців складається з:

1) посадового окладу;

2) надбавки за вислугу років;

3) надбавки за ранг державного службовця;

4) виплати за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця;

5) виплати за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою;

6) премії (у разі встановлення).

Схема посадових окладів на посадах державної служби визначається щороку Кабінетом Міністрів України під час підготовки проекту закону про ОСОБА_4 бюджет України на наступний рік з урахуванням юрисдикції державних органів, а також виходячи з того, що мінімальний розмір посадового окладу групи 1 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, становить не більше семи мінімальних розмірів посадового окладу групи 9 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення.

Мінімальний розмір посадового окладу групи 9 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, не може бути менше двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.

Надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу.

Розмір надбавки за ранг державного службовця визначається Кабінетом Міністрів України під час затвердження схеми посадових окладів на посадах державної служби.

Виплата за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця встановлюється керівником державної служби державному службовцю за поданням його безпосереднього керівника у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця.

Виплата за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків за вакантною посадою державної служби встановлюється керівником державної служби за поданням безпосереднього керівника державним службовцям, між якими здійснено розподіл обов'язків за вакантною посадою, пропорційно додатковому навантаженню за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою.

Премії виплачуються в межах фонду преміювання залежно від особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи державного органу.

Встановлення премій державним службовцям здійснюється керівником державної служби відповідно до затвердженого ним Положення про преміювання у відповідному державному органі, погодженого з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності).

Фонд преміювання державного органу встановлюється у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік та економії фонду оплати праці.

Фонд оплати праці державних службовців формується за рахунок коштів державного бюджету, а також коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм допомоги Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. Порядок використання таких коштів, які надходять до державного бюджету, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Оскільки за місцем розташування відповідача відсутня будь-яка особа до якої можливо б було звернутись за для отримання довідки чи будь-якого іншого документу, позивачем самостійно проведено розрахунок заборгованості. Однак позивачем при обчисленні заборгованості заробітної плати за лютий 2017 р. було допущено помилку, а саме при розрахунку він зазначив, що у лютому 2017 році 22 робочих днів, а не 20 днів. Тому:

- відповідно до графіку роботи відповідача у січні 2017 року було 20 робочих дні, які й відпрацьовані позивачем, що підтверджується Табелем обліку робочого часу.

Штатний розпис Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області на 2017 рік не затверджувався, а попередній штатний розпис встановлювався лише на 2016 рік, у зв'язку із чим позивачем розрахунок заробітної плати проводився згідно вимог законодавства.

Так, ч. 3 ст. 94 КЗпП України встановлено, що питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України "Про оплату праці" та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 5 ст. 96 КЗпП України встановлено, що схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі: - мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України; - міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.

Статтею 98 КЗпП України визначено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

У ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Частиною 1 ст. 51 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 визначено, що посади державної служби з метою встановлення розмірів посадових окладів поділяються на групи оплати праці, до групи 4 належать посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів і прирівняні до них посади.

Посада позивача є посадою 4 групи, оскільки позивач займав посаду керівника самостійного структурного підрозділу, позивач очолював Управління).

Частиною 3 ст. 51 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 закріплено, що Схема посадових окладів на посадах державної служби визначається щороку Кабінетом Міністрів України під час підготовки проекту закону про ОСОБА_4 бюджет України на наступний рік з рахуванням юрисдикції державних органів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 15 (у п. 4 якої встановлено, що ця постанова застосовується з 01.01.2017) затверджено Схему посадових окладів на посадах державних службовців з урахуванням юрисдикції державних органів у 2017 році.

Згідно цього документу в редакції на січень 2017 року, розмір посадового окладу позивача у січні 2017 року складає 6800,00 гривень.

Стаж державної служби позивача на січень 2017 року становить 11 років, таким чином, розмір складової заробітної плати позивача, надбавка за вислугу років, за січень 2017 року складає 2244,00 грн. (3 відсотки помножити на 11 років державної служби = 33 відсотки від посадового окладу; за повний відпрацьований місяць складає 33 % помножити на 6800,00 грн. = 2244,00 гривень).

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року позивачу присвоєно 10 ранг державного службовця 24.10.2014 року, про що внесено відповідний запис до трудової книжки.

Таким чином, розмір складової заробітної плати позивача надбавка за ранг за січень 2017 року складає 80,00 гривень.

Розмір заробітної плати позивача (за всіма складовими) за січень 2017 року складає 9124,00 грн. = посадовий оклад 6800,00 грн. + надбавка за вислугу років 2244,00 грн. + надбавка за ранг державного службовця 80,00 гривень.

Жодних нарахувань та виплат відповідачем позивачу у січні 2017 року не здійснювалось, що підтверджується Випискою ПАТ КБ «Приватбанк» по картковому рахунку позивача.

Відповідно до графіку роботи відповідача у лютому 2017 року було 20 робочих дні, 11 з яких відпрацьовано позивачем, що підтверджується Табелем обліку робочого часу.

Складова заробітної плати «Посадовий оклад» за лютий 2017 року розраховується згідно тих же нормативно - правових актів, що застосовані для розрахунку заробітної плати за січень 2017 року.

Однак, на відміну від січня 2017 року, у лютому 2017 року позивачем відпрацьовано лише 11 робочих днів, у зв'язку із чим розмір посадового окладу позивача за лютий 2017 пропорційно до фактично відпрацьованого часу складає 3740,00 грн. (посадовий оклад за повний місяць 6800,00 грн. поділити на 20 робочих днів у лютому місяці 2017 року та помножити на 11 фактично відпрацьованих позивачем робочих днів).

Складова заробітної плати надбавка за вислугу років за лютий 2017 року розраховується згідно тих, же нормативно - правових актів, що застосовані для розрахунку заробітної плати за січень 2017 року.

Однак, на відміну від січня 2017 року, у лютому 2017 року позивачем відпрацьовано лише 11 робочих днів, у зв'язку із чим розмір надбавки за вислугу років позивача за лютий 2017 пропорційно до фактично відпрацьованого часу складає 1234,20 грн. (надбавка за вислугу років за повний місяць 2244,00 грн. поділити на 20 робочих днів у лютому місяці 2017 року та помножити на 11 фактично відпрацьованих позивачем робочих днів).

Складова заробітної плати надбавка за ранг державного службовця за лютий 2017 року розраховується згідно тих, же нормативно - правових актів, що застосовані для розрахунку заробітної плати за січень 2017 року.

Крім того, на відміну від січня 2017 року, у лютому 2017 року позивачем відпрацьовано лише 11 робочих днів, у зв'язку із чим розмір надбавки за ранг позивача за лютий 2017 пропорційно до фактично відпрацьованого часу складає 44,00 грн. (надбавка за ранг за повний місяць 80,00 грн. поділити на 20 робочих днів у лютому місяці 2017 року та помножити на 11 фактично відпрацьованих позивачем робочих днів).

Розмір заробітної плати позивача (за всіма складовими) за лютий 2017 року складає 5018,20 грн. = посадовий оклад 3740,00 грн. + надбавка за вислугу років 1234,20 грн. + надбавка за ранг державного службовця 44,00 гривень.

Жодних нарахувань та виплат Відповідачем Позивачу у лютому 2017 року не здійснювалось, що підтверджується Випискою ПАТ КБ «Приватбанк» по картковому рахунку позивача.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено проведення вірного розрахунку заборгованості заробітної плати позивачу за січень 2017 р., а при обчисленні заборгованості заробітної плати за лютий 2017 р. позивачем було допущено помилку, а саме при розрахунку позивач вказував, що у лютому 2017 року 22 робочих днів, однак, судом встановлено, що у лютому 2017 р. 20 робочих днів (в розрахунку використовувалось 20 робочих днів), тому заборгованість по заробітній платі за період з 01.01.2017 року по 15.02.2017 року складає 14142,20 гривень, а не 13686,00 гривень, як зазначено в позовних вимогах.

Щодо вимоги про стягення з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області на користь ОСОБА_3 середній заробіток за весь час затримки у виплаті заробітної плати, за робочі дні у період з 16 лютого 2017 року по день фактичного розрахунку, згідно ст.117 КЗпП України позивачем було самостійно проведено розрахунок середньоденної заробітної плати, який складає 414,73 гривень.

При проведенні розрахунку позивач посилався на застосування постанови КМУ "Про порядок обчислення середньої заробітної плати" від 08.02.1995 №100 (далі Порядок №100), як на підставу для розрахунку заборгованості з заробітної плати позивачу за період з грудня 2016 року по день звільнення, даною постановою затверджено порядок обчислення середньої заробітної плати для визначення розміру відшкодування шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров'я, пов'язаним з виконанням ним трудових обов'язків, провадиться відповідно до Правил відшкодування власником підприємства, установи і організації або уповноваженим ним органом шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров'я, пов'язаним з виконанням ним трудових обов'язків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 1993 р. №472.

У всіх інших випадках збереження середньої заробітної плати середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов'язана відповідна виплата.

Нарахування компенсації при несвоєчасній виплаті заробітної плати при звільненні, виплата вихідної допомоги залежить від розміру заробітної плати, яка, з урахуванням вимог Порядку №100, повинна бути нарахована позивачу.

При обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо. Премії включаються в заробіток того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю на заробітну плату. Премії, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу, при обчисленні середньої заробітної плати за останні два календарні місяці, включаються в заробіток в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді. У разі коли число робочих днів у розрахунковому періоді відпрацьовано не повністю, премії, винагороди та інші заохочувальні виплати під час обчислення середньої заробітної плати за останні два календарні місяці враховуються пропорційно часу, відпрацьованому в розрахунковому періоді.

Усі виплати включаються в розрахунок середньої заробітної плати у тому розмірі, в якому вони нараховані, без виключення сум відрахування на податки, стягнення аліментів тощо, за винятком відрахувань із заробітної плати осіб, засуджених за вироком суду до виправних робіт без позбавлення волі. Нарахування виплат у всіх випадках збереження середньої заробітної плати провадиться виходячи з розміру середньоденної (годинної) заробітної плати.

При обчисленні розміру середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку, у наданому позивачем розрахунку помилково вказано 2 календарні місяці, що передують події - січень 2017 року та лютий 2017 року.

З урахуванням вимог Порядку №100, судом проведено розрахунок розміру середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку за грудень 2016 року та січень 2017 року, оскільки саме ці місяці є останніми двома календарними місяцями роботи позивача.

Судом встановлено, матеріалами справи підтведжено що за грудень 2016 року за 15 робочих днів (підтверджується Табелем), позивачу нараховано заробітну плату у сумі 5558,15 гривень (що підтверджується відомостями з Пенсійного фонду України про нараховану заробітну плату, за січень 2017 року за 20 робочих днів позивачу нараховано 9124,00 гривень. Кількість робочих днів за два місяці складає 35 (15 днів за грудень + 20 днів за січень), розмір заробітної плати складає 14682,15 гривень (5558,15 гривень за грудень 2016 року +9124,00 за січень 2017 року). З цього розрахунку середньоденний заробіток позивача складає 419,49 гривень (14682,15 гривень за два місяці : на 35 робочих днів), а не 414,73 грн. як зазначено в позовних вимогах.

Відповідно до частини 2 статті 11 КАСУ Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

У зв`язку з встановленою судом необхідністю уточнення проведення розрахунку середнього заробітку позивача та заборгованості по заробітній платі за лютий 2017 р., що підлягає виплаті, суд вважає за необхідне з метою повного захисту прав та законних інтересів позивача, та з метою недопущення їх порушення в подальшому, вийти за межі позовних вимог в частині нарахування вірної суми середньоденного розрахунку заробітку позивача, зазначивши суму середньоденного заробітку не 414,73 гривень, а 419,49 гривень та в частині заборгованості по заробітній платі за період з 01 січня 2017 року по 15 лютого 2017 року, зазначивши суму стягнення не 13686,00 гривень, а 14142,20 гривень, згідно розрахунів, проведених судом.

Згідно ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, позовні вимоги, з урахуванням уточнених розрахунків, щодо стягнення з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) заборгованості по заробітній платі за період з 01.01.2017 року по 15.02.2017 року у розмірі 14142,20 грн. (чотирнадцять тисяч сто сорок дві грн. 20 коп.) та стягнення з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) середнього заробітку за весь час затримки у виплаті заробітної плати в період з 16.02.2017 року по 14.12.2017 року в сумі 87253,92 гривень підлягають задоволенню.

У позовній заяві позивачем заявлено клопотання про звернення до негайного виконання постанови суду.

Відповідно до п. 2 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць.

На підставі наведеної норми, суд приходить до висновку про необхідність звернення до негайного виконання постанови суду у межах стягнення заборгованості по заробітній платі за один місяць.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 69-72, 86, 143, 158, 160-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості по заробітній платі - задовольнити.

Стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) заборгованість по заробітній платі за період з 01.01.2017 року по 15.02.2017 року у розмірі 14142,20 грн. (чотирнадцять тисяч сто сорок дві грн. 20 коп.).

Стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 37986760, рахунок у казначействі 35216050081162) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) середній заробіток за весь час затримки у виплаті заробітної плати в період з 16.02.2017 року по 14.12.2017 року в сумі 87253,92 гривень.

Постанову в частині стягнення середнього заробітку за час затримки у виплаті заробітної плати в межах суми стягнення за один місяць допустити до негайного виконання.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 19 грудня 2017 року

Суддя В.В ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71345850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3829/17

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 13.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні