Постанова
від 22.12.2017 по справі 805/1835/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2017 р. Справа №805/1835/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб'єва І.Г., при секретарі судового засідання Козирєвій О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної служби України з питань праці в особі начальника Головного управління Держпраці у Донецькій області ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

в с т а н о в и в:

Державна служба України з питань праці в особі начальника Головного управління Держпраці у Донецькій області ОСОБА_1, звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» (далі - ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» ), у якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» шляхом зобов'язання повного зупинення ведення робіт з експлуатації автомобільної заправної станції та автомобільного газозаправного пункту встановленого на території АЗС, і розташованих за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, просп. Карпова, 185, у зв'язку з загрозою життю людей.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до наказу від 10 квітня 2017 року № 655 та направлення на перевірку від 10 квітня 2017 року № 05.4/404 у період з 11 квітня 2017 року по 25 квітня 2017 року проведена позапланова перевірка відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Так, під час перевірки виявлено 26 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 9 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Вважає, що з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для зупинення ведення робіт з експлуатації автомобільної заправної станції (АЗС) та автомобільного газозаправного пункту (АГЗП) встановленого на території АЗС.

Представник позивача через відділ діловодства та архівної роботи суду надав клопотання про розгляд справи без участі його представника.

Відповідач явку свого представника до судового засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Згідно із частиною першою, четвертою статті 229 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

У разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у відкритому судовому засіданні без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Головне управління Держпраці у Донецькій області, код ЄДРПОУ 39790445, знаходиться за адресою: 85302, Донецька область місто Покровськ, вулиця Прокоф'єва, 82, є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується. Управління Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністра соціальної політики, іншими актами законодавства України, а також Положенням про Державну службу України з питань праці.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енерджі Транс» , зареєстрований у якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 40873440, знаходиться за адресою 87502, Донецька область, місто Маріуполь, проспект Перемоги, буд.16/22, к. 16.

Ухвалою Жовтневого районного суду міста Маріуполя Донецької області від 24 березня 2017 року у справі № 263/3918/17, надано дозвіл на проведення позапланової перевірки ТОВ «Енерджі Транс» .

Вказана ухвала суду набрала законної сили у день її постановлення.

На підставі вказаної ухвали суду, Управлінням виданий наказ № 665 від 10 квітня 2017 року про проведення позапланової перевірки на предмет дотримання вимог Закону України «Про охорону праці» та підзаконних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на автозаправних станціях, які експлуатуються Товариством з обмеженою відповідальністю «Енерджі Транс» , та розташовані за адресами: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ємельянова,1; Донецька область, м. Краматорськ, б-р Краматорський, 41-б; Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, 21-а; Донецька область, м. Селидове, вул. Гоголя, 86; Донецька область, Волноваський р-н, м. Волноваха, вул. Леніна, 1-а; Донецька область, Волноваський р-н, м. Волноваха, вул. Шевцової, 7-а; Донецька область, Волноваський р-н, м.Волноваха, вул. Леніна, 1-б; Донецька область, Волноваський р-н, смт. Володарське, вул. Пушкіна, 11-а; Донецька область, Першотравневий р-н, смт. Мангуш, вул. Одеська, 7; Донецька область, м. Маріуполь, Володарське шосе, 53; Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Металургів, 57; Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Миру, 147; Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Карпова, 190; Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Карпова, 185, Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Перемоги, 19; Донецька область, м. Маріуполь, вул. Червонофлотська, 145.

Відповідно до вищевказаного наказу про проведення позапланової перевірки № 665 від 10 квітня 2017 року та направлення від 10 квітня 2017 року № 05.4/404 у період 11 квітня 2017 року по 25 квітня 2017 року посадовими особами Управління Держпраці була проведена позапланова перевірка на багатопаливних АЗС, які експлуатуються ТОВ «Енерджі Транс» з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведеної позапланової перевірки посадовими особами Управління Держпраці були складені акти перевірок виробничих об'єктів позивача, а саме: акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.3-10/39; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.3-10/40; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.3 -10/41; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.3-10/42; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.4-5/5; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.6-08/012; акт перевірки від 24 квітня 2017 року №05.4-7/4; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.4-6/13; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.4-6/14; акт перевірки від 25 квітня 2017 року №05.4-6/15; акт перевірки від 21 квітня 2017 року №05.3-12/37; акт перевірки від 21 квітня 2017 року №05.5-19/8; акт перевірки від 21 квітня 2017 року №05.5-06/7; акт перевірки від 24 квітня 2017 року №05.4-9/11; акт перевірки від 24 квітня 2017 року №05.4-9/11; акт перевірки від 24 квітня 2017 року №05.4-8/14; акт перевірки від 24 квітня 2017 року №05.4-10/8; акт перевірки від 19 квітня 2017 року №05.5-05/11.

Під час перевірки ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» виявлено 26 порушень нормативно - правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких у акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 24 квітня 2017 року № 05.4-8/14 пункти 1, 2, 3 і 4, від 24 квітня 2017 року № 05.4-9/11 пункти 1 і 2, від 25 квітня 2017 року № 05.5-08/012 пункти 1, 5 і 11 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Зокрема, виявлені наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей:

- роботодавцем не отримано дозвіл органу Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, пов'язаних з використанням зрідженого газу АГЗП;

- роботодавцем не отримано дозвіл органу Держпраці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов'язаних з використанням зрідженого газу АГЗП;

- не укладено договір на технічне обслуговування обладнання АГЗП з підприємством, яке має чинний дозвіл;

- не виконується повний обсяг робіт з технічного обслуговування обладнання АГЗП;

- не отримано дозвіл Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, пов'язаних з прийомом, зберігання та реалізацією нафтопродуктів на багатопаливній автозаправній станції №2;

- не отримано дозвіл Держпраці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (резервуари для зберігання нафтопродуктів, паливороздавальні колонки);

- не представлений дозвіл на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки, а саме посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа;

- не представлені посвідчення персоналу, допущеного до обслуговування посудин (ємкостей зі зрідженим вуглеводневим газом);

- не розроблена інструкція з експлуатації запобіжних клапанів, встановлених на ємностях зрідженого газу.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Державна служба України з питань праці України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до пункту 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 100 утворено Головне управління Держпраці у Донецькій області, реорганізувавши шляхом злиття Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області та Територіальної державної інспекції з питань праці у Донецькій області.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Питання державної служби праці» від 30 вересня 2015 року № 1021-р функції і повноваження Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки, що припиняється, покладені на Державну службу з питань праці.

Наказом Держпраці України від 07 травня 2015 року № 16 затверджено Положення про Головне управління Держпраці у Донецькій області, згідно пункту 1 якого, Головне управління Держпраці у Донецькій області є територіальним органом, який діє у складі Державної служби України з питань праці у та їй підпорядковується.

Згідно вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення про Головне управління Держпраці у Донецькій області, Головне управління Держпраці у Донецькій області відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11 серпня 2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. До того ж, відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Представник відповідача у свої запереченнях посилається на незаконність проведення перевірки позивачем і як наслідок прийняття незаконних рішень, прийнятих за результатами позапланової виїзної перевірки, проте суд зазначає, що Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2017 року по справі № 805/1974/17-а, яке набрало законної сили визначено правомірність проведення перевірки та прийнятих рішень Головним управлінням Держпраці у Донецькій області.

Оскільки відповідач не надав доказів на спростування висновків перевірки та наявності загрози життю та/або здоров'ю людей, суд вважає за необхідне з метою недопущення спричинення шкоди здоров'ю людей заборонити експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: обладнання, яке входить до складу автомобільної заправної станції (АЗС) (резервуари для зберігання нафтопродуктів, паливо - роздавальної колонки) та обладнання, яке входить до складу автомобільного газопостачального пункту (АГЗП) (посудина, що працює під тиском, газоперекачувальний насос і газороздавальна колонка), встановленого на території АЗС, розташованої за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, просп. Карпова, 185, яка експлуатується ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» .

Керуючись статтями 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Державної служби України з питань праці в особі начальника Головного управління Держпраці у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРАНС» (код ЄДРПОУ 40873440, знаходиться за адресою 87502, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Перемоги, буд. 16/22, к. 16) шляхом зобов'язання повного зупинення ведення робіт з експлуатації автомобільного заправної станції (АЗС) та автомобільного газозаправного пункту (АГЗП) встановленого на території АЗС, і розташованих за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, просп. Карпова, 185, у зв'язку з загрозою життю людей.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення складений та підписаний 28 грудня 2017 року.

Суддя Аляб'єв І.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71346050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1835/17-а

Постанова від 22.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні