Рішення
від 28.12.2017 по справі 826/13008/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 грудня 2017 року № 826/13008/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом Релігійної організації Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл

до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

про визнання протиправними та скасування рішення № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року,

В С Т А Н О В И В:

Релігійна організація Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл звернулася до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску щодо Релігійної організації Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл .

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Конституцію України, Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року № 450, та зазначає, що суми єдиного внеску списувались з рахунку Релігійної організації Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл своєчасно, а тому рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є протиправним.

Представник відповідача заперечив по суті заявлених позовних вимог з огляду на положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449, та зазначив, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві правомірно та в межах своїх повноважень прийнято рішення № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року, оскільки Релігійною організацією Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл сплачено суми єдиного внеску за період з 21 листопада 2013 року по 11 серпня 2017 року до неналежної податкової інспекції.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Рішенням Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 2 жовтня 2017 року № 0134661309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування накладено на Релігійну організацію Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл штраф у розмірі 114 650,99 грн. та донараховано пеню в розмірі 29 256 грн.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 від 08.07.2010 № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 2464-VI) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно частини першої статті 5 Закону № 2464-VI облік осіб, зазначених у пунктах 1, 4, 5 частини першої статті 4 цього Закону, ведеться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування, а щодо застрахованих осіб, які є учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (далі - учасниками накопичувальної пенсійної системи), - з національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та Пенсійним фондом.

Відповідно до пунктів 1, 4 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина сьома статті 9 Закону № 2464-VI).

У відповідності до частини восьмої статті 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Згідно пункту 1 частини десятої статті 9 Закону № 2464-VI днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Частиною одинадцятою статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VI в редакції, яка діяла до 1 січня 2015 року.

У відповідності до пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VI (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Як встановлено під час розгляду справи, Релігійною організацією Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл в період лютий - серпень 2014 року сплачено єдиний внесок в розмірі 41 918,12 грн. на рахунок № 37192201002655, згідно платіжних доручень від 27 лютого 2014 року № 805, від 14 березня 2014 року № 821, від 28 березня 2014 року № 844, від 15 квітня 2014 року № 867, від 15 квітня 2014 року № 861, від 15 травня 2014 року № 893, від 30 травня 2014 року № 903, від 13 червня 2014 року № 914, від 28 серпня 2014 року № 335.

28 липня 2017 року Релігійна організація Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл звернулася до начальника Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві із заявою від 26 липня 2017 року № 16, в якій просила перерахувати помилково сплачені кошти в сумі 41 918,12 грн. з рахунку № 37192201002655, відкритого у Державній податковій інспекції у Печерському районі Міндоходів м. Києва на рахунок № 37192201012656, відкритий у Державній податковій інспекції у Подільському районі м. Києва.

Вказані кошти 11 серпня 2017 року перераховані на рахунок Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві, що підтверджується копією листа Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві від 15 листопада 2017 року.

Разом з тим, 2 жовтня 2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві прийнято оскаржуване рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Відповідно до пункту 9 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16 січня 2016 року № 6, у разі помилкової сплати сум єдиного внеску та/або сум застосованих фінансових санкцій на рахунок 3719 органу доходів і зборів, в якому Платник не перебуває на обліку, розрахунковий документ на перерахування таких Коштів на відповідний рахунок 3719 органу доходів і зборів, у якому Платник перебуває на обліку, оформлюється підрозділом органу доходів і зборів, відповідальним за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня за заявою Платника та передається управлінню (відділенню) Казначейства не пізніше двох робочих днів з дня надходження Висновку.

Разом з тим, згідно частини першої статті 12 Закону № 2464-VI завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Згідно частини другої статті 12 Закону № 2464-VI центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.

Проте, контролюючим органом у відповідності до покладених на нього повноважень, не вчинено дій з метою своєчасного виявлення факту перерахування позивачем єдиного внеску до неналежної податкової інспекції, а тому суд зазначає, що Релігійна організація Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл не повинна нести відповідальність за порушення строків надходження коштів на належний рахунок.

Крім того, суд звертає увагу, що кошти єдиного внеску сплачені позивачем на рахунок, відкритий для сплати єдиного внеску, відповідно сплачені кошти використані на цілі, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Враховуючи наведене та з огляду на те, що сума єдиного внеску своєчасно сплачена на рахунок Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування до позивача штрафних санкцій та пені.

Згідно частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частини друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

В контексті наведеного суд зазначає, що під час розгляду даної адміністративної справи відповідачем не доведено правомірність прийнятого рішення, що є підставою для скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску .

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1.Позов Релігійної організації Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві № 0134661309 від 2 жовтня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

3. Присудити з Державного бюджету України на користь Релігійної організації Християнська Місія Євангелізації та Милосердя Еммануїл (код ЄДРПОУ 20068388) судові витрати у розмірі 2 158 (дві тисячі сто п'ятдесят вісім) грн. 61 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржена за правилами, встановленими статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункт 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.12.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71348863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13008/17

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 11.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Рішення від 28.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні