Ухвала
від 06.12.2017 по справі 201/17776/17
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201//17776/17 Провадження № 1-кс/201/11186/2017

УХВАЛА

06 грудня 2017 року м. Дніпро

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , розглянувши клопотання заступника начальника першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області старший радник юстиції ОСОБА_2 погодженого прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів, в рамках кримінального провадження № 12017040000001042, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23 серпня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, ВСТАНОВИВ:

06 грудня 2017 року до суду надійшло клопотання заступника начальника першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області старший радник юстиції ОСОБА_2 погодженого прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів, в рамках кримінального провадження № 12017040000001042, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23 серпня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що 23 серпня 2017 року слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Дніпропетровській області на підставі заяви ОСОБА_4 про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017040000001042 внесено відомості за фактом незаконного заволодіння невстановленими особами державним майном шляхом зловживання своїм службовим становищем, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Постановою прокурора від 16 листопада 2017 року підслідність у вказаному кримінальному провадженні визначена за першим слідчим відділом слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області.

Допитаний у ході проведення досудового розслідування як свідок ОСОБА_4 , показав, що з 2012 року службові особи Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ) шляхом укладення фіктивних договорів на виконання послуг із сільськогосподарських робіт умисно доведено до банкрутства. ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » користувалось більше ніж 11000 га найродючих земель НААН України, а як відомо, всі підприємства аграрного сектору, які мають в обробітку землі сільськогосподарського призначення є прибутковими. На час порушення справи про банкрутство в 2016 році, приблизна загальна сума боргу складала понад 80 млн. грн. Зараз сума боргу накопичується, оскільки жодних обов`язкових платежів та платежів пов`язаних із утримання соціальних гарантій працівників не сплачується.

Рятуючи державне підприємство від незаконного заволодіння землями групою компаній, що довели ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до банкрутства, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Київ, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », м. Київ, ПП « ОСОБА_5 » м. Нікополь та ФГ « ОСОБА_6 » з метою перешкодити неефективному використанню особливо цінних земель, ІНФОРМАЦІЯ_7 за результатами перевірок, вилучила частину земель від підприємства банкрута та безоплатно передала на баланс іншого підпорядкованого ІНФОРМАЦІЯ_8 державного підприємства, оскільки згідно діючого законодавства передбачена саме така процедура в межах структури свого відомства.

Таким чином, з кінця 2015-початку 2016 року в ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_3 залишилось в користуванні земель сільськогосподарського призначення близько 2500 га., а саме землі, які можна побачити у Публічній кадастровій карті України (http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta), розташованих в мережі Інтернет за номерами кадастру в розрізі земельних угідь: 1222082700:01:001:0392; 1222082700:01:001:0175; 1222082700:01:001:0174; 1222082700:01:001:0173. Ці 2.5 тисячі гектарів ріллі кожен рік обробляються, але жодної гривні у продовж цього часу ані до місцевого, ані до державного бюджету не надійшло, заробітна плата не виплачується, соціальні внески не робляться, а борги тільки накопичуються.

13 грудня 2016 року ухвалою ІНФОРМАЦІЯ_9 у справі №904/2032/16 було введено процедуру санації, призначено керуючим санацією арбітражну керуючу ОСОБА_7 , її зобов`язано протягом трьох місяців розробити план санації та погодити його з власником підприємства - ІНФОРМАЦІЯ_8 та провести санацію. Офіс арбітражного керуючого ОСОБА_7 розташований у кв. АДРЕСА_1 . Строки на проведення процедури санації закінчились 13 червня 2017 року. Однак до теперішнього часу жодного плану санації не існує, з комітетом кредиторів, розпорядником державного майна ІНФОРМАЦІЯ_3 він не погоджувався, судом не затверджувався, що є грубим порушенням діючого законодавства. При цьому земельні угіддя з кадастровими номерами 1222082700:01:001:0392; 1222082700:01:001:0175; 1222082700:01:001:0174; 1222082700:01:001:0173 обробляє Фермерське господарство « ОСОБА_6 » під керівництвом ОСОБА_8 (депутат ІНФОРМАЦІЯ_10 ), який називає себе інвестором, хоча до затвердження плану санації судом не передбачено укладання жодних інвестиційних договорів, або будь-яких господарських відносин щодо використання державного майна та земель з метою отримання прибутку окремими приватними підприємствами. В кожному кадастровому номері угідь знаходиться ще кадастрові номери рилі. Так у кадастровому номері 1222082700:01:001:0392 Публічної кадастрової карти України (http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta) розташованій в мережі Інтернет знаходяться поля з кадастровими номерами 1222082700:01:001:0005, 1222082700:01:001:0006, 1222082700:01:001:0007, 1222082700:01:001:0008, 1222082700:01:001:0010, 1222082700:01:001:0016, 1222082700:01:001:0017, 1222082700:01:001:0127, 1222082700:01:001:0128, 1222082700:01:001:0129, 1222082700:01:001:0130 та 1222082700:01:001:0143.

У кадастровому номері угідь 1222082700:01:001:0175 знаходяться поля з кадастровими номерами 1222082700:01:001:0061, 1222082700:01:001:0063, 1222082700:01:001:0103, 1222082700:01:001:0104 та 1222082700:01:001:0105.

У кадастровому номері угідь 1222082700:01:001:0174 знаходяться поля з кадастровими номерами 1222082700:01:001:0065, 1222082700:01:001:0069, 1222082700:01:001:0068, 1222082700:01:001:0106, 1222082700:01:001:0107, 1222082700:01:001:0110, 1222082700:01:001:0111, 1222082700:01:001:0113, 1222082700:01:001:0114, 1222082700:01:001:0116, 1222082700:01:001:0119, 1222082700:01:001:0120 та 1222082700:01:001:0144.

У кадастровому номері угідь 1222082700:01:001:0173 знаходяться поля з кадастровими номерами 1222082700:01:001:0122 та 1222082700:01:001:0125.

Арбітражна керуюча ОСОБА_7 без наявності будь-яких підстав, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно в інтересах ФГ « ОСОБА_6 », уклала з вказаним підприємством договір про вирощування сільськогосподарської продукції, згідно якого фактично передала у приховану оренду землі ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_3 площею 2 500 га, балансовою вартістю понад 50 млн. грн.

Крім того, ОСОБА_7 підписала додатки, акти виконаних робіт та інші документи з ФГ « ОСОБА_6 », вартість послуг в яких значно завищена, а деякі роботи взагалі не виконувалися. Слід зазначити, що на час підписання цих документів у ОСОБА_9 фактично закінчилися повноваження керуючого санацією.

З метою приховування своєї злочинної діяльності та запобігання власному відстороненню, ОСОБА_7 матеріально зацікавила представників комітету кредиторів. Таким чином ОСОБА_7 та кредитори зацікавлені у розтягуванні процедури санації підприємства на необмежений термін, щоб, використовуючи повноваження ОСОБА_7 безкоштовно користуватися землями ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_3 , отримуючи неконтрольовані прибутки.

На протязі червня-липня 2017 року, ОСОБА_8 провів роботи з вбирання озимого ячменю, врожайність якого була значно занижена, а вартість робіт навпаки завищена. Сам процес збирання врожаю ніким не контролювався, через ваги не пропускався, а ті ваги, що існують не проходили сертифікацію. Данні обліку бункерної ваги комбайнів не велись, облік рейсів вантажівок із врожаєм також не вівся, вагові журнали зернотоку з початку були відсутні, а потім велись із порушенням.

Таким чином поточні зобов`язання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » НААНУ постійно зростають, заборгованість перед бюджетом та Пенсійним фондом не сплачується, заробітна платня не виплачується.

Восени 2017 року ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та представники кредиторів мають наміри «зібрати» врожай соняшника, та заволодіти його частиною на занижену різницю, а також грошовими коштами, які ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_3 повинно перерахувати за безпідставно завищені роботи і послуги.

З метою встановлення істини у кримінальному провадженні необхідно вилучити і долучити до кримінального провадження оригіналів документи, які відображають взаємовідносини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » НААНУ з ФГ « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_8 ..

У ході досудового розслідування встановлено, що у керівника фермерського господарстві « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_8 , розташованого в АДРЕСА_2 , знаходяться оригінали документів, які відображають взаємовідносини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » НААНУ упродовж 2012-2017 років з ФГ « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_8 , та мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного слідчий для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення, просив суд надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, що перебувають у керівника фермерського господарстві « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_8 , розташованого в б. АДРЕСА_2 .

Згідно з ч. 2ст. 9 КПК Українипрокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Частиною 2ст. 91 КПК Українипередбачено, що доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження. Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, а також шляхом проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно зіст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно дост. 132 КПК Українивизначено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, завиняткомвипадків, передбачених цим кодексом.

Згідно з ч. 1, 2ст. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей та документів, як один із заходів забезпечення кримінального провадження, полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінняякої знаходяться такі речі та документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їхні копії тавилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей та документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що речі або документи:1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Крім того, частиною шостою вищезазначеної статті Кримінального процесуального закону також передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо стороною кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті буде доведено можливість використання як доказів відомості, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про проведення обшуку підлягає задоволенню, оскільки слідчим надано суду належні та достатні докази того, що дана слідча дія є необхідна у даному кримінальному провадженні, так як проведення обшуку може дозволити органу досудового розслідування виявити та зафіксувати відомості щодо обставин вчинення даного кримінального правопорушення, встановити коло причетних осіб, а також для ефективного та повного досудового розслідування в цьому кримінальному провадженні.

Крім того, слідчим суддею враховано те, що здобути необхідну для досудового розслідування інформацію іншим шляхом, ніж тимчасовий доступ до речей та документів, є неможливим.

Крім того із клопотання до слідчого судді про тимчасовий доступ до речей та документів, можливо зробити висновок, що є достатні данні вважати, що фермерське господарство « ОСОБА_6 » незаконно використовує сільськогосподарські землі державного значення.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 91,93 110,131-132, 159-160 163166, 309, 369372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання заступника начальника першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області старший радник юстиції ОСОБА_2 погодженого прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.

Дозволити заступнику начальника першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області старший радник юстиції ОСОБА_2 прокурору відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 тимчасовий доступ речей і документів, що перебувають у керівника фермерського господарстві « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_8 , розташованого в б. АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення оригіналів, а саме документів, які відображають фінансово-господарські взаємовідносини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » НААНУ упродовж 2012-2017 років з ФГ « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_8 , у тому числі:

- документації для участі у конкурсних торгах чи інших державних закупівлях;

- заяв ФГ « ОСОБА_6 » та ФОП ОСОБА_8 про бажання прийняття участі у санації ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » НААНУ;

- документів, що підтверджують запрошення або повідомлення ФГ « ОСОБА_6 » та ФОП ОСОБА_8 про засідання комітету кредиторів;

- ухвал, постанов, рішень, окремих ухвал, судових наказів, окремої думки суддів загальних та спеціалізованого судів;

- договорів, з додатками та доповненнями;

- товарно-транспортних та видаткових накладних;

- актів приймання-передачі виконаних робіт та надання послуг;

- довідок про вартість виконаних робіт та наданих послуг;

- рахунків та платіжних доручень;

- головних книг, банківських виписок по рахункам підприємства, оборотно-сальдових відомостей, у тому числі за рахунком № 23 «Виробництво» та субрахунком 231 «Рослинництво», інших фінансових, бухгалтерських, банківських та касових документів, що підтверджують рух коштів по рахунках ФГ « ОСОБА_6 » та ФОП ОСОБА_8 ;

- первинних документів, що підтверджують власні фінансові витрати ФГ « ОСОБА_6 » та ФОП ОСОБА_8 ;

- авансових звітів, документів, що підтверджують надходження зворотної фінансової допомоги, та її використання;

- актів звірки взаємних розрахунків;

- паспортів та сертифікатів на використані матеріали та обладнання, дефектних актів, актів скритих робіт, локальних кошторисів, зведених відомостей ресурсів, розрахунків загальновиробничих затрат;

- дорожніх листків вантажного автомобіля (типова форма № 4-с, 4-н);

- дорожніх листків тракториста (форма № 68);

- реєстрів приймання зерна від шофера (форма № 71а);

- реєстрів відправлення зерна та іншої продукції з поля (форма № 77);

- путівок на вивезення продукції з поля (форма № 77а);

- талонів водія (форма № 77 б);

- талонів комбайнера (форма № 77в).

- зведених реєстрів приймання зерна та іншої продукції з поля (форма № 78);

- реєстрів приймання зерна вагарем (форма № 78а), журналів вагаря;

- складських квитанцій на зернові культури;

- відомостей руху зерна та іншої продукції (форма № 80);

- актів на сортування і сушіння продукції рослинництва (форма № 82);

- накладних (внутрішньогосподарського призначення) (форми № 87);

- товарно-транспортних накладних на відправку зерна, насіння олійних культур, трав (форми № 88, типова форма № 12-зерно);

- книг складського обліку (форма № ВЗСГ-10);

- карток складського обліку матеріалів (форми № 39);

- книг складського обліку (форми № 40);

- накладних внутрішньогосподарського призначення (форма № ВЗСГ-8);

- актів приймання грубих і соковитих кормів (форма № 92);

- лімітно-забірних карток на отримання матеріальних цінностей (форми № 117);

- актів витрачання насіння і садивного матеріалу (форма № 119);

- актів про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив, ядохимикатів та пестицидів (форма № 118);

- звітів про рух матеріальних цінностей (форми № 121);

- документів щодо лабораторних досліджень зернової продукції;

- журналу обліку руху автотранспорту на території підприємства;

- актів введення об`єктів в експлуатацію та передачі їх на баланс експлуатуючої організації;

- податкових декларацій з податку на додану вартість та розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5);

- податкових накладних, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних;

- листів, ділового листування;

- інших документів, які відображають фінансово-господарські взаємовідносини ФГ « ОСОБА_6 » та ФОП ОСОБА_8 із ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » НААНУ.

Доручити проведення тимчасового доступу до речей та документів слідчим та прокурорам слідчої групи у кримінальному провадженні № 12017040000001042 а також оперативним працівникам відповідного підрозділу за дорученням слідчого, прокурора у порядку ст. ст. 36, 40, 41 КПК України.

Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її оголошення. У разі невиконання ухвали слідчий суддя, суд в порядку ст.166 КПК України має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення06.12.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу71379881
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —201/17776/17

Ухвала від 06.12.2017

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні