Провадження №3/760/7760/16
у справі №760/21199/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 грудня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів - Грабчака П.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_2,
розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Солом'янського районного суду м. Києва надійшли зазначені матеріали.
Встановлено, що у вину ОСОБА_3 ставиться вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суть якого сформульована в протоколі про порушення митних правил від 05.09.2017 №0849/10000/17.
Як слідує з вказаного протоколу, за висновками органу доходів і зборів дії ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 626831,09 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів.
Такі висновки органу доходів і зборів грунтуються на вивченні товаросупровідних документів поданих до митного оформлення в Київській міській митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA500060/2017/013593 за якою товари були оформлені та в подальшому випущений у вільний обіг, а також документів, отриманих під час здійснення митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 2659556874, що надійшло від GUANGZHOU INTEGRATED TRADING CO LTD XIE XUAN MING (Китай) на адресу ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АТЛАС .
Заслухавши представника митного органу, який підтримав позицію органу доходів і зборів про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності, представника ОСОБА_4 - ОСОБА_2, який стверджував про відсутність для того підстав, дослідивши подані матеріали, суд приходить до висновку, що справа підлягає поверненню Київській міській митниці ДФС для проведення додаткової перевірки з огляду на наступне.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 489 МК, при розгляді справи про порушення митних правил підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).
За змістом ч. 1 ст. 508 МК, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дії визначених ч. 2 цієї статті.
В силу вимог ч. 1 ст. 492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.
Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, що кореспондує положенням ст. 62 Конституції України, якою закріплено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Крім того, ст. 62 Конституції України визначено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Як вбачається з матеріалів справи, органом доходів і зборів на підтвердження своєї позиції надано документи, отримані під час здійснення митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 2659556874, що надійшло від GUANGZHOU INTEGRATED TRADING CO LTD XIE XUAN MING (Китай) на адресу ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АТЛАС , а саме, інвойс (commercial invoice) від 16.06.2017 № UW3875, виставленого компанією GUANGZHOU UWIN HOUSEWARE COMPANY LIMITED (Китай) до ПП РУНО , пакувальний лист до інвойсу від 16.06.2017 № UW3875, Bill of Lading (коносамент) від 24.06.2017 № SZZY17060183.
Вищевказані документи складені іноземною мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.
З огляду на загальний принцип безпосередності дослідження доказів судом, відсутність перекладу зазначених вище відповідних документів на державну мову унеможливлює оцінку вказаних доказів на предмет їх належності та допустимості.
Вказані недоліки провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_4 не можуть бути усунуті під час розгляду справи в суді.
За таких обставин, суддя у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 527 МК вважає за необхідне повернути адміністративний матеріал відносно ОСОБА_4 до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої необхідно виконати переклад на державну мову наявних в справі документів складених іноземною мовою, які мають значення для вирішення питання про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК в діях ОСОБА_4
Керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 527 МК України, ст.ст. 245, 251, 252, 278, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя В.В. Лазаренко
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2017 |
Оприлюднено | 04.01.2018 |
Номер документу | 71388595 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Лазаренко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні