ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2017 року о/об 11 год. 19 хв.Справа № 808/3204/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області
про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач або ОСОБА_1І.) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (далі - відповідач або ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 06.10.2017 №А-9203-6824/6-17 про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; 2) зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області затвердити розроблений ТОВ "Козацькі Землі" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області за межами населеного пункту, передавши позивачу у власність земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 2323655100:08:009:0008.
У позові (а.с.3-7) позивачем зазначено, що 26.09.2017 позивач звернувся до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га кадастровий номер 2323655100:08:009:0008 у власність для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області. Своїм листом датованим 06.10.2017 за вих.№А-9203-6824/6-17 ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області відмовило у затвердженні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки та передачі її у власність, з посиланням на Розпорядження Запорізької обласної державної адміністрації №244 від 10.07.2015 Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в антитерористичній операції, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення антитерористичної операції . Наказом Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 21.03.2016 за №8-1593/15-16-СГ позивачу надано дозвіл на розроблення проекту відведення для безоплатної передачі у власність земельної ділянки в межах норм безкоштовної приватизації. 20.06.2017 проект відведення погоджено, висновок №2631/82-17. Термін дії висновку необмежений. Постановою Кабінету ОСОБА_2 України від 31.08.2016 №580 затверджено Тимчасовий порядок взаємодії між територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки , який почав діяти 01.10.2016. Вказаним порядком запущено пілотний проект Міністерства аграрної політики та продовольства, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру щодо взаємодії між територіальними органами Держгеокадастру під час погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Для того, щоб затвердити проект землеустрою, починаючи з 01.10.2016 розробник проекту землеустрою повинен подати до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою у паперовому та електронному вигляді, засвідчивши його ЕЦП. В свою чергу, система електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості обирає територіальний орган Держгеокадастру, який здійснюватиме погодження проекту землеустрою, та не пізніше наступного робочого дня з дня надходження проекту землеустрою передає відповідному територіальному органу Держгеокадастру отримані матеріали. Таким чином, розгляд та погодження або відмова у погодженні проектів землеустрою здійснюються працівниками територіальних органів Держгеокадастру, які вибрані за принципом випадковості системою електронного документообігу Держгеокадастру. Питання відповідності проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 та кадастровий номер 2323655100:08:009:0008 у власність для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, вирішувалось Експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, під час розгляду проекту землеустрою на предмет погодження, що підтверджується позитивним висновком від 20.06.2017 №2631/82-17. Посилання відповідача в листі на розпорядження №244 "Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в антитерористичній операції, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення антитерористичної операції" позивач вважає таким, що не має ніякого відношення до нього, як громадянина України, оскільки він використовує своє право, передбачене чинним земельним законодавством.
Позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив позов задовольнити.
Відповідач про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Представник відповідача у судове засідання не прибув.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Наказом ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області від 21.06.2016 за №8-1593/15-16-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою виконуючий обов'язки начальника ОСОБА_3 розглянувши клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства наказав: 1.Надати дозвіл гр.ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, розташованої на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області (за межами населених пунктів), за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га. Цільове призначення земельної ділянки - для ведення особистого селянського господарства (01.03). 2.Гр. ОСОБА_1 подати розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області. 3.Гр. ОСОБА_1 відповідно до вимог ст.37 Закону України "Про охорону земель" з метою здійснення контролю за динамікою родючості ґрунтів до передачі у власність земельної ділянки виготовити агрохімічний паспорт земельної ділянки. 4.Попередити гр.ОСОБА_1 про ризик фінансових втрат пов'язаних з оформленням права власності у разі не затвердження проекту землеустрою у випадках передбачених чинним законодавством. 5.Керівнику управління Держгеокадастру у Вільнянському районі при наданні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забезпечити в установленому законодавством порядку: 5.1.розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на предмет погодження; 5.2.реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі … (а.с.12).
Вказаний Наказ ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області від 21.06.2016 за №8-1593/15-16-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою не скасований і підлягає виконанню.
Позивачем надано до суду відповідь директора Департаменту агропромислового розвитку Запорізької обласної державної адміністрації (вих.№А-38 від 07.07.2016) на адресу позивача, в якій зазначено: … За інформацією Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 02.07.2016, на Ваше клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області, Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області зареєстровано наказ від 21.06.2016 №8-1593/15-16-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою … Таким чином, на підставі зазначеного наказу, Вам необхідно замовити документацію із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого сільського господарства та діяти відповідно до ст.118 Земельного кодексу України … (а.с.89).
За матеріалами справи, позивачем було підготовлено необхідні документи та розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
26.09.2017 ОСОБА_1 звернувся до відповідача із Клопотанням про затвердження проекту землеустрою (вх.№А-9203/0/5-17).
Листом (вих.№А-9203-6824/6-17 від 06.10.2017) відповідачем відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
У вказаному листі (вих.№А--9203-6824/6-17 від 06.10.2017) Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області на адресу позивача зазначено наступне: … Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області розглянуло Вашу заяву (вх.реєстраційний номер А-9203/0/5-17 від 26.09.2017) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, яка розташована на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області. З цього приводу повідомляємо наступне. Законодавством передбачено систему пільг для учасників бойових дій та осіб, прирівняних до них, це стосується, зокрема, і надання земельних ділянок. Відповідно до статті 12 (пункт 14) Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту учасникам бойових дій надаються, серед інших, такі пільги: першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва. З Вашого клопотання вбачається, що Ви маєте намір відвести земельну ділянку не для вищезазначених цілей, а із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства. 10.07.2015 Запорізькою обласною державною адміністрацією було винесене розпорядження №244 Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в антитерористичній операції, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення антитерористичної операції . З метою забезпечення підвищення соціальних стандартів для військовослужбовців, які беруть участь в антитерористичній операції (далі - учасники АТО), та реалізації їх права, а також членів сімей учасників АТО, які загинули під час вказаних подій, на одержання земельних ділянок, запропоновано, зокрема, визначити земельні масиви, можливі для передачі під зазначені цілі (з їх наступним резервуванням) та скласти відповідний реєстр таких масивів з постійним його оновленням. До Вашого клопотання не долучено документів, які посвідчують Вашу участь в антитерористичній операції …" (а.с.13).
Досліджений судом ОСОБА_3 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер 2323655100:08:009:0008 (№НВ-2303505742017, сформований 15.09.2017, підготовлений та наданий Відділом у Ново миколаївському районі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області), містить відомості про: місце розташування земельної ділянки (Запорізька область, Новомиколаївський район, Новомиколаївська селищна рада); форму власності - державна власність; площу земельної ділянки - 2,0000 га.; орган, який зареєстрував земельну ділянку - відділ Держземагенства у Вільнянському районі Запорізької області (а.с.15, 39, 85).
До суду надано Кадастровий план земельної ділянки кадастровий номер 2323655100:08:009:0008, який є Додатком до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.09.2017 за №НВ-2303505742017 (а.с.16, 40-41, 86-87).
Також, позивачем надано до суду Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, розташованої за адресою: Запорізька область, Новомиколаївський район, територія Новомиколаївської селищної ради, за межами населених пунктів, контур поля №190, площа земельної ділянки 2,0000 га., вид угідь - рілля, категорія земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення, виконаний ТОВ "Козацькі землі" (а.с.42-87).
Судом досліджено Висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №2631/82-17 від 20.06.2017, оформлений експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, згідно з яким підсумкова оцінка проекту землеустрою - "погоджується" (а.с.14).
Позов підлягає частковому задоволенню враховуючи викладене вище та через наступне.
Згідно з ч.4 ст.122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.2 ст.116 Земельного кодексу України).
Звідси, після виконання позивачем, землевпорядною організацією (ТОВ "Козацькі Землі") вимог Наказу ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області від 21.06.2016 за №8-1593/15-16-СГ "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою", розроблення Проекту землеустрою - ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області необхідно здійснити дискреційні функції з розгляду питання щодо затвердження вказаного проекту землеустрою.
Згідно з ч.9 ст.118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (ч.10 ст.118 Земельного кодексу України).
Відповідно до ст.50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.
Досліджена судом відповідь у листі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області за вих.№А-9203-6824/6-17 від 06.10.2017 не містить у собі жодних зауважень щодо змісту, якості і повноти складеного Проекту землеустрою за завданням позивача.
Доказів невідповідності Проекту землеустрою вимогам ст.50 Закону України "Про землеустрій" відповідачем до суду не надано і у вказаному листі - не зазначено.
Суд погоджується з думкою позивача про те, що Розпорядження Запорізькою обласною державною адміністрацією №244 від 10.07.2015 "Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в антитерористичній операції, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення антитерористичної операції" не може бути перешкодою у реалізації права ОСОБА_1 на отримання земельної ділянки.
Термін "адміністративний акт" згідно з Резолюцією Комітету ОСОБА_2 Європи (77)31 (прийнятою Комітетом ОСОБА_2 від 28.09.1977 на 275-му засіданні заступників міністрів), означає будь-який окремий захід або прийняте рішення, які за своїм характером безпосередньо впливають на права або інтереси як фізичних осіб, так і юридичних, в ході здійснення публічної влади.
Лист ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області (вих.№А-9203-6824/6-17 від 06.10.2017) - не є адміністративним актом (правовим актом індивідуальної дії) ані у розумінні ст.17 КАС України, ані у розумінні Резолюції Комітету ОСОБА_2 Європи (77)31, а тому його неможливо скасувати як рішення (на чому наполягає позивач у позові).
Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини (ч.2 ст.8 КАС України).
Згідно з ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У п.70 Рішення Європейського суд з прав людини від 20.10.2011 по справі "Рисовський проти України" (Заява №29979/04), зазначено: "…70. Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява №33202/96, п.120, ECHR 2000-I, "Онер'їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява №48939/99, п.128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява №21151/04, п.72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява №10373/05, п.51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява №55555/08, п.74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява №36900/03, п.37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер'їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п.128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п.119)".
Як передбачено п.1 "Положення про Головне управління Держгеокадастру в області", затвердженого 29.09.2016 Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за №1391/29521 (надалі - "Положення про Головне управління Держгеокадастру в області"), Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане. Голова місцевої державної адміністрації координує діяльність Головного управління і сприяє йому у виконанні покладених на нього завдань.
Згідно з п.4 "Положення про Головне управління Держгеокадастру в області" Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: (…) 13) розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством; (…) 19) погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою; (…).
Термін "дискреційне повноваження" відповідно до Рекомендації Комітету ОСОБА_2 Європи №R(80)2, прийнятої 11.03.1980 на 316-му засіданні заступників міністрів означає повноваження, яке надає певний адміністративному органу ступінь свободи під час прийняття рішення, таким чином даючи йому змогу вибрати з кількох юридично допустимих рішень те, яке буде найбільш прийнятним.
Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 14.03.2017 по справі №21-3063а16 висловило правову позицію про те, що: … суд не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) відповідача поза межами перевірки за критеріями відповідності прийняття ним рішень (вчинення дій), передбаченими частиною третьою статті 2 КАС … .
Звідси, ухвалення постанови про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту можливо за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч.1 ст.2 КАС України).
У ч.2 ст.162 КАС України зазначено, що суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Звідси, права позивача будуть поновленими, а інтереси - захищеними, якщо ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області буде зобов'язане повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою, розробленого ТОВ "Козацькі Землі" щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області за межами населеного пункту, площею 2,0000 га, кадастровий номер 2323655100:08:009:0008, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даній постанові.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За змістом ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням зазначеного, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 11, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою, розробленого ТОВ "Козацькі Землі" щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області за межами населеного пункту, площею 2,0000 га, кадастровий номер 2323655100:08:009:0008, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даній постанові.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанову у повному обсязі виготовлено 11.12.2017.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 05.01.2018 |
Номер документу | 71392488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні