ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
02.01.2018 р. Справа№ 914/2733/17
Господарський суд Львівської області в складі судді Морозюка А.Я.
розглянувши матеріали:
За заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» , м. Борислав Львівської області
про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» (82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Шевченка, 1, ідентифікаційний код 34414474)
В С Т А Н О В И В:
28.12.2017 р. на розгляд господарського суду Львівської області надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» (82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Шевченка, 1, ідентифікаційний код 34414474) у порядку встановленому ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
15.12.2017 р. набрав чинності Господарський процесуальний кодекс України в редакції Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 р. № 2147-VIII.
Заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» підлягає поверненню без розгляду з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (банкрутство боржника, що ліквідується власником) випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
У зв'язку з цим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст.95 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації (самоліквідації) юридичної особи.
Такі передумови передбачені нормами ст. 111 ЦК України, приписи якої містять загальні положення про ліквідацію юридичної особи (суб'єкта господарювання) та полягають у проведенні аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі переданого у заставу майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, та аналізу пасивів боржника, шляхом виявлення та розгляду вимог кредиторів, в т.ч., щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування. Проведення аналізу активів та пасивів боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника, відповідно до п. 3 ст. 11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Враховуючи вимоги ч. 7 ст. 111 ЦК України, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До заяви додано докази надання ліквідатором документів юридичної особи лише органам доходів і зборів, якими досліджувалось питання дотримання вимог податкового та валютного законодавства, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Доказів які б свідчили про надання відповідних документів органам фонду соціального страхування, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати страхових внесків, в матеріалах заяви відсутні. Наведене не вказує на дотримання заявником вимог ч.7 ст.111 ЦК України.
Відповідно до ч. 8 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи , що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
До заяви про порушення справи про банкрутство додано Інвентаризаційний опис від 06.09.2017 р., згідно якого вартість активів за даними бухгалтерського обліку складає 1 557 600,00 грн. (в тому числі грошові кошти в розмірі 36500,00 грн. та основні засоби (три земельні ділянки в с. Підгірці Обухівського району Київської області вартістю 1 521 100,00 грн). Така-ж загальна вартість активів 1 557 600,00 грн. зазначена і в заяві про порушення справи про банкрутство.
Проте як вбачається з доданого до заяви ліквідаційного балансу (проміжного) станом на 01.10.2017 р., який затверджений загальними зборами учасників ТзОВ «Сеторі ОСОБА_1» , згідно протоколу №3 від 04.10.2017 р., в ньому відображено що активи боржника складають 1 985,7 тис.грн. (в т.ч. 1 949,2 тис.грн. -основні засоби та 36,5 грн.-оборотні активи(грошові кошти)).
Окрім того, згідно доданого до заяви Реєстру вимог кредиторів, загальна сума визнаних вимог складає 494 615 310,58 грн. , така-ж загальна сума кредиторської заборгованості зазначена і в заяві про порушення справи про банкрутство.
Проте, як вбачається з доданого до заяви ліквідаційного балансу (проміжного) станом на 01.10.2017 р., в ньому відображено що пасиви боржника складають 493 121,1 тис. грн.
Таким чином, дані доданого до заяви ліквідаційного балансу (проміжного) станом на 01.10.2017 р. щодо сум як активів, так і пасивів, істотно відрізняються від даних, що містяться в Інвентаризаційному описі від 06.09.2017 р., Реєстрі вимог кредиторів та заяві про порушення справи про банкрутство.
Вищенаведене не вказує на дотримання заявником вимог ч.8 ст.111 ЦК України.
Також не надано доказів вжиття при здійсненні ліквідації підприємства ліквідаційною комісією усіх заходів щодо виявлення майна належного боржнику(чи підтвердження факту відсутності такого майна), зокрема, щодо здійснення запитів щодо виявлення транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, великотоннажних транспортних засобів що не підлягають використанню на вуличній мережі, суден, літальних апаратів, корпоративних прав, акцій, земельних ділянок, тощо, зареєстрованих за боржником, що б свідчило про повноту дій щодо виявлення активів боржника та можливість встановити факт достатності чи недостатності активів для задоволення вимог кредиторів. Додані до заяви(частково) відповіді на запити стосуються лише території Львівської області, між тим як із даних ЄДР ЮО,ФОП та ГФ вбачається, що боржник нещодавно змінив адресу місцезнаходження на Львівську область з іншого регіону.
Все вищенаведене не вказує на дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації (самоліквідації) юридичної особи, що є необхідним для звернення до суду із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, якщо заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі.
Враховуючи наведене, заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» про порушення справи про його банкрутство підлягає поверненню без розгляду.
Виходячи із вищенаведеного, та керуючись ст.ст. 1, 2, 11, 15, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.234 ГПК України, суддя, -
У Х В А Л И В :
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Сеторі ОСОБА_1» (82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Шевченка, 1, ідентифікаційний код 34414474) та додані до неї документи повернути без розгляду.
Додаток (для заявника): Заява про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи, на 181 аркушах.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття, і може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 256, ст. 257 ГПК України.
Суддя Морозюк А.Я.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 02.01.2018 |
Оприлюднено | 05.01.2018 |
Номер документу | 71396846 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Морозюк А.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні