Справа № 369/13781/17
Провадження №1-кс/369/3844/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.12.2017 м. Київ
Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №4201611000000303,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
Свої вимоги слідчий мотивує тим, що слідчим управлінням ФР Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, за процесуальним керівництвом Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області, здійснюється досудове розслідування даного кримінального провадження від 31.05.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
На виконання рекомендацій Постанови Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 293 «Про стимулювання заміщення природного газу у сфері теплопостачання» районним радам та районним державним адміністраціям Київської областібуло прийнято рішення укладання договорів оренди приміщень для переоснащення газових котелень комунальної власності на котельні на альтернативне паливо (тирсу, пелети, тощо).
Так, в період з 2014 року по теперішній час комунальними підприємствами було укладено договори лише з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про оренду останніми даних котелень та їх переобладнання на котельні, які працюють на альтернативному паливі. Однак жодних конкурсів або тендерів на реконструкцію таких котелень не проводились. В подальшому після переобладнання таких котелень, вони залишились у власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на підставі договорів оренди.
В подальшому, користувачами таких котелень, які обслуговують приміщення шкіл, лікарень, приміщень управлінь міських рад та інших комунальних підприємств проводились тендери на постачання теплової енергії з власних котелень, які знаходяться у власності на праві оренди та переобладнанні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Тендери проводились в порушення вимог Закону України №922-19 «Про публічні закупівлі», а саме лише з одним учасником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Так, на загальнодоступному сайті ІНФОРМАЦІЯ_2 зазначено, що підставою проведення закупівель з одним учасником стала відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Однак на території України є велика кількість підприємств, які займаються переобладнанням та наданням послуг теплової енергії альтернативним паливом.
Не зважаючи на порушення умов проведення тендерних закупівель службові особи для постачання теплової енергії на комунальні підприємства використовували послуги технічного оперативного обслуговування котельного обладнання, послуги аварійно диспетчерської служби та придбавали дрова та палети за готівкові кошти, а документально відображали свої витрати та податковий кредит з податку на додану вартість від підприємств з ознаками «фіктивності», а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ».
Таким чином, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » своїми умисними діями, які полягали у штучному формуванні податкового кредиту з ПДВ та завищенні валових витрат від підприємств з ознаками «фіктивності» ухилились від сплати податків на загальну суму 3 479 980 грн., що в 5000 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та являється особливо великим розміром, тобто вчинили кримінальне правопорушення, передбачений ч. 3 ст. 212 КК України.
Так, встановлено, що комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у 2017 році проводив тендер на постачання теплової енергії на адресу АДРЕСА_1 . Переможцем даного тендеру стало товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
У комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) зберігається документація конкурсних торгів 2017 року, участь у якому приймало та у якому стало переможцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: документація конкурсних торгів комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), пропозиції конкурсних торгів, які надсилалися учасниками торгів, а також документація, яка свідчить про здійснення господарських операцій між комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: договори (угоди), додаткові договори (угоди), накладні та податкові накладні, рахунки-фактури., платіжні доручення, акти приймання-передачі виконаних робіт, наданих товарів (послуг).
У зазначених документах, наявна інформація, яка не містить охоронюваної законом таємниці, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а саме: період проведення фінансово-господарських операцій, інформації щодо переходу права власності на реалізований товар. Дані документи знаходяться тільки у комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), тому існує реальна загроза зміни або знищення таких документів.
Вилучення оригіналів зазначених у клопотанні документів, необхідне для використання при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, а також для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків.
Виклик в судове засідання службових осіб комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів.
Оригінали документів, які фіксують факти участі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його перемоги у конкурсних торгах комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у період 2017 року, а також здійснення господарських операцій між комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », являються джерелом доказів та містять відомості, що мають значення для кримінального провадження і підлягають доказуванню.
Вилучення оригіналів зазначених у клопотанні документів, надасть можливість використання їх при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків, та проведення судово-почеркознавчих, технічних та інших експертиз, за для забезпечення вказаної мети.
У відповідності до п.7 п.п.4 «Рішення координаційної наради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України» від 02.03.12 проведення експертизи по копіям документів, а саме її висновок, формулюється виключно у вірогідній формі з відповідним обґрунтуванням, зокрема фактом відсутності оригіналу документа, тому у слідства виникає необхідність у безпосередньому вилучені саме оригіналів документів, а не їх копій. Відповідно до ч.1 ст.12 ЗУ «Про судову експертизу»від 25.02.94 №4038-XIIексперт зобов`язаний провести повне дослідження і дати обґрунтований та об`єктивний письмовий висновок.
Таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів та виконання вимог ч. 3 ст. 99 КПК України, згідно якої сторона кримінального провадження зобов`язана надати суду оригінал документа. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа - його відображення, якому надається таке ж значення, як документу.
У відповідності до ч.1 ст.107 КПК України фіксація судового засідання технічними засобами не здійснювалась.
Клопотання розглядається у відсутність представників володільця документів з метою унеможливлення завчасного знищення або переховування вищезазначених документів.
В силу ст. 131 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є в тому числі тимчасовий доступ до речей, документів.
Згідно до вимог ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Вивчивши клопотання, документи, якими воно обґрунтовується, приходжу до переконання про обґрунтованість заявленого слідчим клопотання та необхідність його часткового задоволення, оскільки слідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що вказані ним документи перебувають у володінні службових осіб « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) в сукупності з іншими документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, відомості, що містяться в зазначених документах, можуть бути використані, як докази під час судового розгляду, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних вище документів.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 159-164,309 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчому СУ ФР Києво Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області лейтенанту податкової міліції ОСОБА_4 , начальнику другого відділу ВРКП СУ ФР Києво Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, старшому лейтенанту податкової міліції ОСОБА_5 прокурору Києво Святошинської місцевої прокуратури раднику юстиції ОСОБА_3 , або за дорученням слідчого або прокурора, тимчасовий доступ та можливість вилучення у службових осіб комунального закладу комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) наступні первинні документи:
1.1. Які фіксують факти участі та перемоги ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у конкурсних торгах комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у період 2017 року, а саме:
- оригінали документації конкурсних торгів комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) щодо проведення процедури торгів на закупівлю техніки та зміни до документації конкурсних торгів;
- копії видань « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та відповідних міжнародних видань, у яких розміщувало оголошення на закупівлю постачання теплової енергії комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );
- оригінали оголошень про проведення торгів;
- оригінали реєстрів отриманих пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій);
- оригінали протоколів розкриття конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій);
- оригінали протоколів оцінки конкурсних торгів (цінових пропозицій);
- оригінали повідомлень учасників про результати конкурсних торгів;
- оригінали повідомлень про акцепт пропозиції конкурсних торгів;
- оригінали звітів про результати проведення процедур торгів та попередньої кваліфікації;
- оригінали оголошень про результати торгів;
- а також оригінали та копії інших документів, які були складені комітетом з конкурсних торгів комунальному закладі Київської обласної ради " ІНФОРМАЦІЯ_11 ".
1.2. Пропозиції конкурсних торгів за період 2017 року як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » так і решти учасників конкурсних торгів комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме:
- оригінали пропозицій конкурсних торгів ;
- оригінали погоджень з істотними умовами договору;
- оригінали анкет учасників торгів;
- оригінали довідок про працівників відповідної кваліфікації;
- оригінали інформаційних довідок про технічні можливості учасника (матеріально-технічна база);
- копії балансів за останній звітний період;
- копії звітів про фінансові результати за останній звітний період;
- копії звітів про рух грошових коштів;
- оригінали довідок з обслуговуючого банку про відсутність заборгованості за кредитами;
- оригінали довідок з банку про наявність відкритих рахунків;
- оригінали довідок про те, що учасник не являється банкрутом і стосовно нього не порушено провадження у справі про банкрутство;
- оригінали довідок з податкового органу про відсутність заборгованості перед бюджетом;
- копії статутів підприємства;
- копії свідоцтв про державну реєстрацію;
- копії довідок ЄДРПОУ;
- копії свідоцтв платника податків;
- копії довідок про взяття на облік платника податків
- копії паспортів директорів;
- копії наказів на призначення керівників;
- оригінали довідок про те, що учасника не було притягнуто згідно із законом до відповідальності, за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення;
- оригінали довідок про те, що службова особа учасника, не була засуджена за злочин, пов`язаний з порушенням процедури закупівлі;
- копії сертифікатів якості та відповідності;
- оригінали листів виробника про гарантії здійснення поставки
- оригінали довідок про виконання аналогічних договорів;
- копії технічних характеристик товару;
- а також оригінали та копії інших документів, які були складені та надані учасниками торгів.
1.3. Які фіксують факти здійснення господарських операцій комунальний заклад Київської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у 2014-2017 роках, а саме:
- оригнали договорів (угод) про закупівлю товарів за державні кошти, додаткових договорів (угод);
- оригінали специфікацій до договорів;
- оригінали рахунків-фактур;
- оригінали податкових накладних;
- оригінали видаткових накладних;
- оригінали платіжних доручень;
- оригінали актів приймання-передачі товару;
- оригінали реєстрів бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів;
- а також оригінали та копії iнших документів, які були складені та надані при здійсненні господарських операцій між вищезазначеними підприємствами.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів, має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 71400697 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Волчко А. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні