Постанова
від 15.12.2009 по справі 2а-7169/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №2а-7169/ 09/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2009 року, 10 год. 55 хв. м. Львів

Львівський окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого-судді Кравчука В.М.

за участю секретаря судово го засідання Га начівської Л.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засідання справу за позовом Львівського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до Тз ОВ «Кооператори» про стягнен ня заборгованості в сумі 3 082,32 г ривень, -

В С Т А Н О В И В :

Львівське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернулося в су д з позовною заявою до ТзОВ «К ооператори» про стягнення за боргованості в сумі 3 082,32 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до наявног о у справі статистичного зві ту відповідача за 2008 рік серед ньооблікова чисельність пра цюючих становила 8 осіб, що зоб ов' язувало його створити 1 р обоче місце (4%) для працевлашт ування інвалідів, з них серед ньооблікова кількість штатн их працівників, яким відпові дно до чинного законодавства встановлена інвалідність - відсутня. Таким чином кількі сть робочих місць незайнятих інвалідами на підприємстві - теж відсутня. Однак, жодної особи-інваліда не було праце влаштовано, чим порушено нор ми ст. 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» та не сп лачено відповідні штрафні са нкції.

В судовому засіданні позив ач позов підтримав з мотивів , зазначених у позовній заяві .

Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сідання не забезпечив, хоча б ув повідомлений про час та мі сце розгляду справи, запереч ень по суті позовних вимог не надав, а тому справа розгляд ається на основі наявних док азів, у відповідності до вимо г ч.6 ст.71 КАС України.

Заслухавши присутнього пр едставника позивача, розглян увши матеріали справи, дослі дивши надані докази, Суд, даюч и правову оцінку спірним пра вовідносинам, виходив з наст упного.

Судом встановлено, що відпо відач - ТзОВ «Кооператори» за реєстроване як платників стр ахових внесків на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття в фонді соціального з ахисту інвалідів та використ овує найману працю фізичних осіб.

ТзОВ «Кооператори» подано за 2008 рік звіт форми № 10-ПІ про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів, з якого вбачаєт ься, що середньооблікова чис ельність працівників, що вик ористовувалась відповідаче м у 2008 р. становила 8 осіб, з них 0 о сіб інваліди. Відповідно, нор матив робочих місць для забе зпечення працевлаштування і нвалідів для зазначеного під приємства становить 1 особу.

Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можлив ість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджуєть ся. Виконання та реалізація з азначеної конституційної но рми забезпечується законами України, підзаконними актам и та актами ненормативного х арактеру, які встановлюють м еханізм реалізації права на працю.

Визначення поняття робочо го місця і умов, за яких воно в важалося створеним, наводило сь у Положенні про робоче міс це інваліда і про порядок пра цевлаштування інвалідів, зат вердженому постановою Кабін ету Міністрів України від 03.05.95 N 314 (постанова втратила чинніс ть згідно з постановою Кабін ету Міністрів України "Про ре алізацію статей 19 і 20 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" від 31.01.2007 N 70).

Наразі поняття робоче місц е інваліда, спеціальне робоч е місце інваліда визначено с таттею 1 Закону України "Про ре абілітацію інвалідів в Украї ні" від 06.10.2005 N 2961-IV (набрав чинності з 01.01.2006), і розуміється як робоче місце інваліда - місце або вир обнича ділянка постійного аб о тимчасового знаходження ос оби у процесі трудової діяль ності на підприємствах, в уст ановах і організаціях; спеці альне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або діля нка виробничої площі, яка пот ребує додаткових заходів з о рганізації праці особи з ура хуванням її індивідуальних ф ункціональних можливостей, о бумовлених інвалідністю, шля хом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо.

Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" від 21.03.91 N 875-XII (далі - Закон).

Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.

Обов'язки роботодавців сто совно забезпечення прав інва лідів на працевлаштування ви значені частиною третьою ста тті 18 Закону, а саме: виділення та створення робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальних р обочих місць; створення для і нвалідів умов праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинн им законодавством; надання д ержавній службі зайнятості і нформації, необхідної для ор ганізації працевлаштування інвалідів; звітування Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.

Основні правила визначенн я нормативу робочих місць дл я забезпечення працевлаштув ання інвалідів та застосуван ня штрафних санкцій за невик онання цього нормативу встан овлено статтями 19, 20 Закону.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця . Підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, самостійн о розраховують кількість роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів відповідно до нормативу, встановленого час тиною першою цієї статті, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць окр углюється до цілого значення .

Відповідальність за не забезпечення зазначених нор мативів відповідно до частин и другої статті 19 Закону покла дається на підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю.

Частиною 1 статті 20 Закону вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положе ння цієї частини не поширюєт ься на підприємства, установ и і організації, що повністю у тримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюд жетів.

Відповідно до ч.7 ст. 19 Закону порядок реєстрації у Фонді с оціального захисту інваліді в, його відділеннях, строки по дання йому звітів про зайнят ість та працевлаштування інв алідів, зарахування кількост і робочих місць для працевла штування інвалідів, контролю за виконанням нормативів ро бочих місць та перевірки під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, щодо їх реєстраці ї у Фонді соціального захист у інвалідів, його відділення х, подачі щорічного звіту та с плати ними адміністративно-г осподарських санкцій, а тако ж надання державній службі з айнятості інформації, необхі дної для організації працевл аштування інвалідів, визнача ються Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Відповідно до пункту 2.1 Інст рукції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів" від 10.02.2007 N 42, зареє строваним в Міністерстві юст иції України 13.02.2007 за N 117/13384 звіт ск ладається роботодавцями щор оку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, пода ється або надсилається реком ендованим листом за місцем ї х державної реєстрації відді ленню Фонду.

Судом встановлено, що відпо відачем подавався звіт форми № 10-ПІ, де норматив робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів становив 1 особу. Однак фактично не пра цевлаштовано жодної особи-ін валіда, будь-яких доказів щод о інформування відповідних д ержавних органів про готовні сть та наявність можливості працевлаштування 6 осіб-інва лідів підприємством суду не надано.

Порядок сплати підприємст вами (об'єднаннями), установам и і організаціями штрафних с анкцій до відділень Фонду со ціального захисту інвалідів , акумуляції, обліку та викори стання цих коштів встановлює ться «Порядком сплати підпри ємствами, установами, органі заціями та фізичними особами , що використовують найману п рацю, суми адміністративно-г осподарських санкцій та пені за невиконання нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів», затверджени й Постановою Кабінету Мініст рів України від 31.01.2007 року № 70 (на далі - Порядок).

Відповідно до зазначеного Порядку роботодавці сплачую ть суму адміністративно-госп одарських санкцій відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Ф онду) за місцем їх державної р еєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємц ів на балансовий рахунок 3510 в у становах Національного банк у, відкритий в органах Держав ного казначейства, або на бал ансовий рахунок 2510 в установа х комерційних банків до 15 квіт ня року, що настає за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів. Обч ислення суми адміністративн о-господарських санкцій пров одиться роботодавцями самос тійно згідно з порядком запо внення звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, затвердженим Мінпраці за п огодженням з Держкомстатом. У разі коли роботодавець не о держує прибутку, сума адміні стративно-господарських сан кцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до з аконодавства. Порушення стро ків сплати суми адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і у розмірі 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку за кожний календа рний день прострочення.

В звіті форми № 10-ПІ відповід ач самостійно не визначив су му адміністративно-господар ських санкцій, а тому така виз начена позивачем в розмірі 2 8 68,75 грн. Позивачем нараховано в ідповідачу пеню за несвоєчас ну сплату адміністративно-го сподарських санкцій в розмір і 213,57 грн. Розрахунок суми забо ргованості відповідає вихід ним даним. Отже, загальна сума заборгованості становить 3 08 2,32 грн.

За таких обставин Суд вважа є, що позов є обгрунтованим і п ідлягає до задоволення.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частини 4, су дові витрати у формі судовог о збору, з відповідача стягну ти не належить.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС Ук раїни, Суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «К ооператори» (ідентифікаційн ий код 35620807) на користь Львівськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (ідентифікаційний код 2394 9066) заборгованість в сумі 3082, 32 гривень.

Постанова може бути оска ржена до Львівського апеляці йного адміністративного суд у.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до апеляційного суд у через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції. Заява про апеляційн е оскарження постанови подає ться протягом 10 днів з дня її п роголошення. Апеляційна скар га на постанову подається пр отягом 20 днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасована, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Повний текст постанови в иготовлено 16 грудня 2009 р о 11:00

Суддя Кравчук В.М .

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2009
Оприлюднено24.12.2009
Номер документу7141460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7169/09/1370

Постанова від 15.12.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 10.11.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні