Рішення
від 26.12.2017 по справі 908/2378/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 22/113/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.12.2017 Справа № 908/2378/17

м. Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ярешко О.В. , при секретарі Лінчук А.В.

За участю представників сторін:

представник позивача - ОСОБА_1, довіреність № 67 від 12.09.2017 р.;

представник відповідача - ОСОБА_2, довіреність № 6 від 13.12.2017 р.

Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/2378/17

за позовом: Комунального підприємства «Водоканал» (69002, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 61)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕРК-ЛТД» (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 7-А)

про стягнення 7470,50 грн.

СУТЬ СПОРУ:

28.11.2017 р. до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Комунального підприємства «Водоканал» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕРК-ЛТД» про стягнення суми 7470,50 грн. оплати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.11.2017 р. справу № 908/1776/17 передано на розгляд судді Ярешко О.В.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 29.11.2017 р. позовна заява прийнята до розгляду суддею Ярешко О.В., порушено провадження у справі № 908/2378/17, якій присвоєно номер провадження 22/113/17, справу до розгляду в засіданні господарського суду призначено на 14.12.2017 р.

На підставі ст. 77 ГПК України в судовому засіданні оголошувалась перерва до 26.12.2017 р.

У судовому засіданні 26.12.2017 р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У судове засідання 26.12.2017 р. з'явилися представники сторін.

Розгляд справи у судовому засіданні 26.12.2017 р. здійснювався в порядку Господарського процесуального кодексу України, у редакції Закону України від 03.10.2017 р. 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , про що судом роз'яснено сторонам у судовому засіданні.

За приписами п. 9 ч. 1 розділу ХІ «Перехідних положень» Господарського процесуального кодексу України (у редакції Закону України № 2147-VIII від 03.10.2017 р.) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до ст. 222 ГПК України здійснювалося фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Позивач підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві, які мотивовані наступним. Між сторонами у справі укладений договір № 4305/2 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації. 13.04.2017 р. представниками лабораторії позивача було проведено контрольний відбір проб стічних вод відповідача, що надходять в міську каналізацію по майданчику: вул. Чумаченка, 7-А. За результатами проведення відбору складений акт відбору стічних вод від 13.04.2017 р., підписати який представник відповідача відмовився. Хімічними дослідженнями лабораторії позивача встановлено перевищення рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства відповідача: заліза загального - 3,73 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 0,65 мг/дм 3 , СПАР - 3,82 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 0,7 мг/дм 3 , ХСК - 684,0 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 360,0 мг/дм 3 , БСК5 - 338,0 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 175,0 мг/дм 3 , що підтверджується протоколом якості скиду стічних вод від 19.04.2017 р. Про результати досліджень стічних вод було повідомлено відповідача телефонограмою від 18.04.2017 р. Відповідно до розрахунку розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень період, за який стягується плата: лютий - квітень 2017 р., плата склала суму 7470,50 грн. Відповідачу була направлена претензія від 16.05.2017 р. вих. № 5952 на суму 7470,50 грн., акт відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р., розрахунок розміру додаткової плати, рахунок та протокол якості скиду стічних вод. Сума додаткової плати за скид понаднормативних забруднень сплачена не була. Просить задовольнити позов, стягнути з відповідача заборгованість у сумі 7470,50 грн. Позов обґрунтований Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя, Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів України, ст. 526 ЦК України, ст.ст. 173, 174, 193 ГК України, умовами договору.

Представник відповідача позов не визнав. У письмовому запереченні, яке надійшло до суду 26.12.2017 р., відповідач зазначив, що посилання позивача на Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України та Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів України являються безпідставними та незаконними, так як на час проведення перевірки дані нормативні акти втратили свою силу в зв'язку з їх скасуванням. Тому проведений позивачем відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються відповідачем, є безпідставним та незаконним і не може бути належним доказом. Позивач неправомірно підготовив та не направив відповідачу претензію без дати на суму 7470 грн. Про наявність претензії відповідач довідався в ході ознайомлення з матеріалами справи. У договорі не передбачений порядок розрахунків додаткової плати, не вказаний конкретний перелік забруднень та дозволені обсяги скидів. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

26.12.2017 р. від позивача надійшла письмова відповідь на відзив. Позивач зазначив, що ним під час складання позовної заяви помилково було зазначено нормативний акт Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Держбуду України № 37 від 19.02.2002 р., який втратив чинність на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України № 166-р від 10.03.2017 р. Однак, даний факт не впливає на сутність позовної заяви, вимог, обґрунтувань позивача, так як зазначені правовідносини регулюються нормами чинних Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя, затверджених рішенням виконкому Запорізької міської ради від 29.05.2003 р. № 167.

Розглянувши матеріали справи, оригінали яких оглядалися в судовому засіданні, та вислухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

04.01.2006 р. між Комунальним підприємством Водоканал (позивач у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю ДЖЕРК-ЛТД (абонент за договором, відповідач) укладений договір № 4305/2 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації, за умовами якого Водоканал забезпечує абоненту водопостачання на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по наступних майданчиках через мережі централізованого водопостачання та водовідведення: вул. Малиновського, 5в, вул. Культурна, 171, вул. Чумаченка, 7 (п. 1.1 у редакції додаткової угоди № 1/19/04/2016 від 19.04.2016 р.).

Згідно розділу 2 договору, даний договір укладається з 04.01.2006 р. по 31.12.2006 р. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією з сторін.

Сторонами до договору укладалися додаткові угоди, відповідно до яких термін дії договору продовжувався. Додатковою угодою № 8 від 30.09.2017 р. сторони виклали розділ 2 договору в іншій редакції, зазначивши, що договір укладається з 04.01.2006 р. по 31.12.2017 р.

Згідно з п. 3.2.8 договору (у редакції додаткової угоди № 1/13/01/14 від 13.01.2014 р.) відповідач зобов'язався виконувати скид стоків, якість та температура яких в контрольних точках по майданчикам: вул. Малиновського, 5в, вул. Чумаченка, 7а повинна відповідати вимогам Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя і допустимим концентраціям (Додаток № 1 до п. 3.2.8). Відбір проб стічних вод Водоканалом здійснюється у будь-який час доби без попередження абонента. При перевищенні складу забруднюючих речовин та температурного показника в стічних водах абонента, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, абонент вносить плату за скид наднормативних забруднень Водоканалу, відповідно до Правил приймання… , Правил приймання…м. Запоріжжя , Інструкції… . Термін дії додаткової угоди переглядається Водоканалом щорічно на підставі письмового запиту абонента. У разі відсутності поновленої додаткової угоди на наступний рік абонент виконує умови скиду стічних вод додатка №1 до п. 3.2.8.

У розділі 5 договору встановлений порядок розрахунків. Відповідно до п. 5.2.2 за скид стоків з перевищенням ДК абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м. Запоріжжя, складених у відповідності з Правилами приймання… , Правилами приймання…м. Запоріжжя , Правилами користування… та Інструкцією… . Сплата за скид стоків, перевищуючих нормативні забруднення (ДК) вказаних у цьому договорі, здійснюється на підставі претензій та актів відбору проб стічних вод, протоколів якості скиду стічних вод, згідно рахунків, виставлених Водоканалом.

У додатку № 1 до п. 3.2.8 договору встановлено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування.

Відповідно до п. 6.1 договору сторони несуть відповідальність за невиконання зобов'язань у відповідності з чинним законодавством та вказаними в цьому договорі нормативними документами.

Матеріали справи свідчать, що представниками позивача, у присутності представника відповідача, був складений Акт відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р., відповідно до якого був проведений відбір разових проб для проведення основного та арбітражного аналізів згідно п. 7.9.1 Правил приймання… м. Запоріжжя (у місці, визначеному представниками підприємства та КП Водоканал ). В акті зазначено, що його складено за участі представника підприємства (відповідача), відповідач відмовився від проведення паралельного аналізу та відмовився від підписання акту, з актом ознайомлений.

По акту відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р. позивачем складений протокол якості скиду стічних вод від 19.04.2017 р., в якому наведено показники виявлених забруднюючих речовин за результатами хімічного дослідження: перевищена концентрація заліза загального - 3,73 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 0,65 мг/дм 3 , СПАР - 3,82 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 0,7 мг/дм 3 , ХСК - 684,0 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 360,0 мг/дм 3 , БСК5 - 338,0 мг/дм 3 , при допустимій концентрації 175,0 мг/дм 3 .

Про результати хімічного аналізу стічних вод позивач повідомив відповідача телефонограмою 18.04.2017 р. (прийнято секретарем Булат Н.Г.). Телефонограму від 18.04.2017 р. та акт від 13.04.2014 р. було направлено відповідачу поштою, що підтверджується фіскальним чеком та описом вкладення у цінний лист від 21.04.2017 р.

Позивачем складений розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя в сумі 7470,50 грн. за період: лютий - квітень 2017 р. по об'єму стічних вод, що скинуті за вищезазначений період - 177,143 м 3 .

16.05.2017 р. позивач виписав відповідачу рахунок № 4305/2 на суму 7470,50 грн.

У зв'язку з вищезазначеним порушенням позивач направив відповідачу претензію № 5952 від 16.05.2017 р. на суму 7470,50 грн., до якої додав протокол якості скиду стічних вод, розрахунок додаткової плати, рахунок, акт відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р. Направлення відповідачу претензії з додатками підтверджується фіскальним чеком та описом вкладення у цінний лист від 29.05.2017 р. Відповідач відповіді на претензію не надав.

Проаналізувавши норми законодавства, вивчивши матеріали справи та оцінивши представлені докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 1.2 Правил прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 26.04.2002 р. за № 403/6691 (далі - Правила приймання), ці Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Зазначені Правила були скасовані розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. № 166-р, яке набирає чинності через два місяці з дня його опублікування (п. 3 розпорядження). Розпорядження № 166-р набрало чинності 21.05.2017 р. (розпорядження опубліковано 21.03.2017 р.). Таким чином, Правила приймання діяли станом на день складення позивачем акту відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р. та протоколу якості скиду стічних вод від 19.04.2017 р.

Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримуватись встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно з п. 1.5 Правил приймання на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі - Інструкція) Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту (далі - місцеві Правила приймання), у яких установлюються допустимі концентрації (далі - ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради (п. 1.6 Правил приймання).

Водоканал має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод підприємств; пред'являти Підприємствам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні як цих Правил, так і місцевих Правил приймання; здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих Правилах приймання (п. 2.1 Правил приймання).

Так, рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003 р. № 167 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя (далі - Правила приймання м. Запоріжжя), які погоджено Державним управлінням екології та природних ресурсів в Запорізькій області та санітарним лікарем міської СЕС. Правила затверджено відповідно до наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 19.02.2002 р. № 37 Про затвердження Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 402/6690, зокрема, для стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Згідно з п. 1.2 даних Правил, Правила є обов'язковими до виконання всіма підприємствами, яким Водоканал надає послуги з водопостачання і водовідведення, розташованими на території Запорізької міської ради.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476 внесено зміни до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003 р. № 167 Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя у частині додатку № 1 до Правил, затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування у новій редакції.

Водоканали встановлюють кожному конкретному Підприємству режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації населеного пункту, які не підлягають погодженню з місцевими органами Мінекоресурсів та МОЗ України (п. 1.7 Правил приймання).

Згідно з п. 7.8 Правил приймання з метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства-абонента.

При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п.п. 7.10, 7.11 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження підприємства. Проводити аналіз якості стічних вод підприємства. Робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах допустимим. Виставляти підприємствам рахунки до оплати у випадку порушення Правил та невиконання умов договору (п. 2.1 Правил приймання м. Запоріжжя).

Допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємств розробляються згідно Правил приймання з урахуванням фонової концентрації води, що використовується на підприємстві. Дотримання встановлених ДК визначається в КТ на випуску підприємства відповідно до Додатку № 1 до Правил (п. 5.1 Правил приймання м. Запоріжжя).

У пункті 7.9 Правил приймання м. Запоріжжя визначений порядок відбору проб. З метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках. При відборі проб складається акт відбору проб стічних вод. У випадку виявлення порушення норм скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію за результатами вимірювань заповнюється Протокол якості скиду стічних вод . У випадку виявлення перевищення ДК результати основного аналізу, що проводиться Водоканалом, доводяться підприємству телефонограмою в 15-денний термін. При відмові представника підприємства підписати акт, останній підписується представниками Водоканалу з вказівкою П.І.Б. та посади представника підприємства, який відмовився підписати акт.

У Додатку № 1 до Правил приймання м. Запоріжжя (в редакції згідно з рішенням виконкому Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476) встановлено розмір допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування, зокрема, допустимі концентрації заліза загального - 0,65 мг/м 3 , СПАР - 0,7 мг/м 3 , ХСК - 360 мг/м 3 , БСК5 - 175 мг/м 3 .

Згідно з п. 2.4 Правил приймання підприємства зобов'язані: виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

Згідно з п. 9.2 Правил приймання м. Запоріжжя при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими правилами ДК, підприємства зобов'язані провести оплату за скид понаднормативних забруднень Водоканалу, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1 куб.м стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій, об'ємом скинутих понаднормативних забруднень стічних вод та коефіцієнтом кратності.

Період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь об'єм стічних вод, скинених підприємством за цей період з даного об'єкту (п. 9.6 Правил приймання м. Запоріжжя).

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 затверджено Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі - Інструкція) (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 402/6690), яка встановлює єдиний на території України порядок встановлення та стягнення плати за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів і поширюється на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Зазначена Інструкція була скасована розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. № 166-р, яке набирає чинності через два місяці з дня його опублікування (п. 3 розпорядження). Розпорядження № 166-р набрало чинності 21.05.2017 р. (розпорядження опубліковано 21.03.2017 р.). Таким чином, Інструкція діяла станом на день складення позивачем акту відбору проб стічних вод від 13.04.2017 р., протоколу якості скиду стічних вод від 19.04.2017 р. та розрахунку додаткової плати за скид понаднормативних забруднень.

Згідно з п. 1.3 Інструкції при недотриманні вимог договору та місцевих Правил приймання підприємства зобов'язані сплатити Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, а також відшкодувати збитки, заподіяні через порушення режиму скиду і допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються Підприємствами. Контроль за прийманням стічних вод Підприємств у каналізаційну мережу здійснюють Водоканали.

У розділі 3 Інструкції визначено порядок обчислення плати за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів, зокрема, при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства.

Відповідно до ст. 193 ГК України, ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання

має виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ст.ст. 11, 509 ЦК України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань) є, зокрема, договори та інші правочини. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. За приписами ст. 629 ЦК України - договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Статтею 530 ЦК України також передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлено строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як встановлено судом, надані до матеріалів справи документи свідчать про те, що за результатами відбору проб за актом від 13.04.2017 р. та проведення хімічного лабораторного аналізу, у стічних водах підприємства відповідача було виявлено перевищення найбільших допустимих концентрацій забруднюючої речовини - заліза загального, СПАР, ХСК, БСК5, який зафіксовано в протоколі якості стічних вод, що покладений у підставу позову. Позивачем із додержанням вищевказаних вимог місцевих Правил, Інструкції та договору складено розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень за встановленою формою за актом відбору проб від 13.04.2017 р. (за період: лютий - квітень 2017 р.) на суму 7470,50 грн.

За приписами ст.ст. 7, 13 Господарського процесуального кодексу України правосуддя в господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності, підпорядкування, місцезнаходження, місця створення та реєстрації, законодавства, відповідно до якого створена юридична особа, та інших обставин. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Відповідно до статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст.ст. 73, 77 ГПК України).

Розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень здійснений позивачем на підставі Правил прийому стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, які були чинними на момент відбору проб стічних вод, та Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя.

Позивачем за вказаним актом від 13.04.2017 р. виставлений відповідачу відповідний рахунок, направлена претензія.

Матеріали справи містять копію телефонограми від 18.04.2017 р., щодо повідомлення відповідача про результати хімічних аналізів за результатами відібраних проб, а також копію претензії з доказами її направлення, та докази направлення відповідачу копії протоколу якості скиду стічних вод, розрахунку, акту та рахунку на додаткову плату.

Факт скидання відповідачем стічних вод із перевищенням встановлених допустимих концентрацій забруднюючих речовин суд вважає встановленим на підставі вищеперелічених доказів. Розрахунок розміру плати перевірений судом та визнано вірним.

Відповідач перевищення рівня вмісту забруднюючих речовин в його стічних водах не заперечив. Зокрема, як вбачається з акту відбору проб стічних вод, який покладений в підставу позову, представник відповідача відмовився від проведення паралельного аналізу. Згідно п. 7.9.17 Правил приймання м. Запоріжжя підприємство має право паралельний аналіз не проводити, якщо воно згодне з результатами основного аналізу.

Доказів виконання зобов'язання й перерахування позивачу заявленої суми або доказів, які спростовують позовні вимоги, відповідач суду не надав.

Заперечення відповідача спростовуються наведеними вище нормами законодавства.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Згідно з ст. 120 ГПК України судовий збір у сумі 1600,00 грн. стягується з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 42, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Комунального підприємства «Водоканал» до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕРК-ЛТД» про стягнення 7470 грн. 50 коп. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕРК-ЛТД» (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 7-А, код ЄДРПОУ 23880995) на користь Комунального підприємства «Водоканал» (69002, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, буд. 61, код ЄДРПОУ 03327121) 7470 (сім тисяч чотириста сімдесят) грн. 50 коп. заборгованості, 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. судового збору.

Повне рішення складено 04 січня 2018 р.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено10.01.2018
Номер документу71442386
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2378/17

Рішення від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Судовий наказ від 25.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Рішення від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 29.11.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні