Рішення
від 04.01.2018 по справі 808/3773/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 січня 2018 року (об 11 год. 00 хв.) Справа № 808/3773/17 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді КалашникЮ.В., за участю секретаря судового засідання Стратулат С.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторг 2000» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі – позивач або ГУ ДФС у Запорізькій області) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторг 2000» (далі – відповідач або ТОВ «Запоріжторг 2000»), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 10370грн., у т.ч. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 10200грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати узгоджених сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів та з податку на прибуток приватних підприємств, нарахованих податковим органом податковими повідомленнями – рішеннями, за результатами проведених перевірок. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку повністю відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у загальному розмірі 10370грн.

Представник позивача у судове засідання не прибув, проте 27.12.2017 надав до суду клопотання (вх. №37237) про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання також не прибув, про дату, час та місце розгляду справи відповідно до приписів частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається таким, що повідомлений належним чином, у зв'язку з чим, відповідно до частини 3 статті 205 КАС України, суд розглянув справу на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

На підставі викладеного, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ «Запоріжторг 2000» (код ЄДРПОУ 40824971) є юридичною особою, яка зареєстрована 09.06.2016 за №1092102000000836, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно із інтегрованою карткою платника податків у ТОВ «Запоріжторг 2000» наявна заборгованість на загальну суму 10370грн., у т.ч. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 10200грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170грн.

Податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів виник на підставі наступного.

На підставі Акту перевірки №403/121/40824971 від 19.07.2017, яким встановлено порушення ТОВ «Запоріжторг 2000» пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0002571200 від 09.08.2017, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 7140 грн.

На підставі Акту перевірки №0003/08-15-12/40824971 від 16.09.2017, яким встановлено порушення ТОВ «Запоріжторг 2000» пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0007301207 від 13.09.2017, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 2040 грн.

На підставі Акту перевірки №000063/08-01-12-07/40824971 від 26.09.2017, яким встановлено порушення ТОВ «Запоріжторг 2000» пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0010521207 від 02.10.2017, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 1020 грн.

Указані рішення направлені на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданих позивачем копій поштових конвертів, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

Таким чином, сума податкового боргу ТОВ «Запоріжторг 2000» з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів становить 10200 грн.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі наступного.

На підставі Акту перевірки №0108/1203/40824971 від 15.03.2017, яким встановлено порушення ТОВ «Запоріжторг 2000» пп.16.1.3 п.16.1 ст.16, пп.49.18.2 п.49.18 ст. 49, п.137.4 ст. 137 Податкового кодексу України, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0000701200 від 29.03.2017, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 170 грн. Указане рішення було направлено на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

Таким чином, сума податкового боргу ТОВ «Запоріжторг 2000» з податку на прибуток приватних підприємств становить 170 грн.

Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме 15.09.2017 на адресу відповідача поштою направлена податкова вимога від 14.09.2017 № 3390-17 на суму 7310 грн., яка повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

У зв'язку з несплатою відповідачем податкової заборгованості у добровільному порядку ГУ ДФС у Запорізькій області звернулась із позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За приписами п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право, у тому числі, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

При цьому, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (пп. 54.3.3 п. 54.3 ст.54 ПК України).

У відповідності до п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п.57.3 ст.57 ПК України).

Згідно із п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Із матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення-рішення, якими ТО«Запоріжторг 2000» визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 10200грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170грн., надсилались податковим органом на адресу відповідача, однак були повернуті до податкового органу не врученими. Указані рішення відповідачем ні у адміністративному, ні у судовому порядку оскаржені не були, а отже сума визначеного податкового зобов'язання є узгодженою, доказів протилежного відповідачем суду не надано.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Із матеріалів справи вбачається, що 15.09.2017 на адресу відповідача поштою направлена податкова вимога від 14.09.2017 № 3390-17 на суму 7310 грн., проте як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків. Враховуючи положення п. 58.3 ст. 58 ПК України, податкова вимога від 14.09.2017 № 3390-17 вважається врученою відповідачу належним чином.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем погашено не було, у зв'язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Тобто, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом установленого строку.

Як вже зазначалось вище, сума податкового зобов'язання є узгодженою, адже відповідач не оскаржував її ні в адміністративному, ні в судовому порядку, та відповідно в силу закону є податковим боргом.

Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 – 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На момент розгляду справи в суді сума податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 10200грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, –

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторг 2000» (70608, Запорізька область, м. Пологи, пров.Станційний, 17, код ЄДРПОУ 40824971) про стягнення податкового боргу,- задовольнити.

Стягнути з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Запоріжторг 2000» (70608, Запорізька область, м. Пологи, пров. Станційний, 17, код ЄДРПОУ 40824971), а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податковий борг у загальному розмірі 10370 (десять тисяч триста сімдесят) грн., у т.ч.:

з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 10200 (десять тисяч двісті) грн. на р/р 31116029700236, банк - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач – УК у Пологів.р-ні/Пологів.р-н/14060100, ОКПО 37964024;

з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170 (сто сімдесят) грн. на р/р33115318700236, банк - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач – УК у Пологів.р-ні/Пологів.р-н/11021000, ОКПО 37964024.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Рішення у повному обсязі виготовлено 04.01.2018.

Суддя Ю.В. Калашник

Дата ухвалення рішення04.01.2018
Оприлюднено11.01.2018
Номер документу71465006
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —808/3773/17

Рішення від 04.01.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні