Копія
Справа № 822/2956/17
РІШЕННЯ
іменем України
26 грудня 2017 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участі:секретаря судового засідання - Варченко В.В. представника позивача - Богуша І.А. представника відповідача - Бучковського І.С. свідка - ОСОБА_3 розглянувши адміністративну справу за позовом Теофіпольської районної громадської організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування припису та постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд адміністративним позовом до відповідача, в якому просить визнати протиправним та скасувати припис Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про усунення порушених вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 22.09.2017 року, виданий Теофіпольській районній громадській організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України".
Також просить визнати протиправною та скасувати постанову відповідача № 46/1022-2/3096-17 про накладення штрафу на Теофіпольську районну громадську організацію інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2017 року в сумі 60 624 грн.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що рішенням Теофіпольської районної ради Хмельницької області № 6-26/2015 від 27 березня 2015 року позивачу надано у постійне безоплатне користування нежитлову будівлю загальною площею 76,6 кв.м., яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б", з метою розташування у ній музейної кімнати та кімнати громадської організації.
31 березня 2015 року між Теофіпольською районною радою Хмельницької області та позивачем укладений договір постійного безоплатного користування комунальним майном та складений акт прийому - передачі вказаної нежитлової будівлі.
Вказує, що в акті приймання-передачі від 31.03.2015 року не зазначається будь - яка інформація про те, що нежитлова будівля, яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б" перебуває у аварійному стані та потребує негайного капітального ремонту. Однак, у акті обстеження від 27 червня 2013 року зафіксований весь перелік пошкоджень будівлі. Враховуючи, що з моменту обстеження до моменту передачі будівлі у користування позивачу пройшло майже два роки, її стан став значно гіршим та небезпечнішим.
В подальшому, рішенням Теофіпольської районної ради Хмельницької області № 11-29/2015 від 25 вересня 2015 року позивачу наданий дозвіл на здійснення за рахунок власних коштів капітального ремонту цієї нежитлової будівлі.
Зазначає, що тривалий час Теофіпольська районна громадська організація інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" подавала декларації про початок виконання будівельних робіт, відомості до яких вносились на підставі наявних документів, а тому будь - якої недостовірної інформації до них включено не було.
Вказує, що повідомлення про час та місце проведення перевірки позивач не отримував, а тому йому взагалі не було відомо про таку перевірку, лише 06.10.2017 року керівництвом позивача отримано документи, складені за результатами проведення перевірки. Вважає застосування відповідачем штрафних санкцій протиправним та просить скасувати припис та постанову.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, надавши пояснення суду за змістом позову.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, пояснивши суду, що встановлення факту подання недостовірних даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт є підставою для накладення штрафних санкцій за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Зважаючи на це, прийняття оскаржуваних припису та постанови повністю відповідає вимогам чинного законодавства. Всі обставини, які заперечують правомірність позовних вимог наведені у письмових запереченнях, доданих до матеріалів справи.
Судом допитано в якості свідка голову Теофіпольської районної громадської організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України"- ОСОБА_3
Із пояснень свідка встановлено, що направлення на перевірку їй не вручалось перед початком її проведення, а документи, складені за результатами проведення перевірки отримані нею 06.10.2017 року.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін та свідка, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
В судовому засіданні встановлено, що рішенням Теофіпольської районної ради Хмельницької області № 6-26/2015 від 27 березня 2015 року "Про передачу комунального майна у постійне безоплатне користування", Теофіпольській районній громадській організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" надано у постійне безоплатне користування нежитлову будівлю загальною площею 76,6 кв.м., яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б", з метою розташування у ній музейної кімнати та кімнати громадської організації.
31 березня 2015 року між Теофіпольською районною радою Хмельницької області та позивачем укладений договір постійного безоплатного користування комунальним майном.
За умовами цього договору Теофіпольська районна громадська організація інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України", як орендар прийняла в безплатне постійне користування нежитлову будівлю загальною площею 76,6 кв.м., яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б", що знаходиться на балансі Теофіпольської районної ради Хмельницької області, балансова вартість якої становить 63 042, 00 грн.
Цього ж дня, між позивачем та Теофіпольською районною радою Хмельницької області складений акт прийому - передачі вказаної будівлі.
24.09.2015 року позивачем укладений договір № 20 про розроблення кошторисної документації на здійснення капітального ремонту нежитлової будівлі загальною площею 76,6 кв.м., яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б".
Рішенням Теофіпольської районної ради Хмельницької області № 11-29/2015 від 25 вересня 2015 року "Про надання дозволу на проведення капітального ремонту нежитлової будівлі" позивачу наданий дозвіл на здійснення за рахунок власних коштів капітального ремонту нежитлової будівлі загальною площею 76,6 кв.м., яка розташована за адресою: Хмельницька обл., смт. Теофіполь, вул. Небесної Сотні, 10 "б".
14.08.2017 року позивачем подано до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) № 061172551587, щодо об'єкта будівництва: капітальний ремонт нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: вул. Небесної Сотні, 10 "б", смт. Теофіполь, Хмельницька обл.
Зазначене повідомлення зареєстроване відповідачем 12.09.2017 року.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області на підставі направлення від 06.09.2017 року № 843 проведено позапланову перевірку достовірності даних, що містяться у повідомленні про початок будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) за № 061172551587 від 12.09.2017 року.
За результатами перевірки посадовою особою контролюючого органу складено акт перевірки дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт від 22.09.2017 року.
За результатами перевірки встановлено, що станом на час виходу на об'єкт будівництва, який зазначений в повідомленні про початок виконання будівельних робіт, демонтований до рівня фундаменту.
Відповідно до пункту 3.7 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" капітальний ремонт - сукупність робіт на об'єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при зміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників.
Оскільки несучих та огороджувальних систем, конструкцій чи інженерних систем та обладнання даного об'єкта не існує, та в подальшому неможливо буде підтвердити відновлення цих систем до початкового стану, вид будівництва: "капітальний ремонт" вказано не достовірно, що являється фактом недостовірності даних, наведених в повідомленні про початок виконання будівельних робіт, чим порушено вимоги частини 8 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пункту 3.7 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво".
Також зазначається, те що під час перевірки надано проектну документацію не в повному обсязі (наявна тільки кошторисна частина), чим порушено вимоги пункту 8.2 розділу 8 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво". Таким чином, будівельні роботи на вищевказаному об'єкті будівництва мали виконуватись без належно розробленої та затвердженої проектної документації, що є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, а дані, наведені в повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо наявності проектної документації є фактом наведення недостовірних даних.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 7255662 від 14.09.2017 року, нежитлова будівля, що знаходиться по вул. Небесної Сотні, 10 "б", смт. Теофіполь, Хмельницька обл., перебуває у комунальній власності територіальної громади сіл та селищ Теофіпольського району в особі Теофіпольської районної ради Хмельницької області.
Враховуючи зазначене та на підставі пункту 3.6 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" (замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності або у користуванні земельну ділянку для забудови чи володіє на законних підставах об'єктом будівництва, на якому має намір виконувати будівельні роботи).
Теофіпольська районна організація Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль" не може бути замовником капітального ремонту вищевказаної будівлі, що є фактом недостовірності даних, наведених в повідомленні про початок виконання будівельних робіт.
Цього ж дня працівником контролюючого органу складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, згідно яких відповідачем встановлене порушення позивачем вимог частини 8 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VІ та пункту 1.1 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих та будівельних робіт" від 13.04.2011 року № 466.
04.10.2017 року працівником УДАБІ у Хмельницькій області прийнята постанова № 46/1022-2/3096-17 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, де позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 частини 2 статті 2 закону України "Про відповідальність за правопорушення в сфері містобудівної діяльності " та накладено штраф у розмірі 60 624, 00 грн.
В судовому засіданні встановлено, що в Акті від 22.09.2017 року зазначено, що позапланова перевірка проводиться на підставі перевірки даних, наведених в повідомленні про початок будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) за № 061172551587 від 12.09.2017 року.
При цьому, перевірка проводилась з 11.09.2017 року, тобто до дати реєстрації вказаного повідомлення відповідачем.
Відповідно до пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року, позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції. Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.
Згідно із пунктом 13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об'єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.
Відповідно до пункту 15-1 Порядку повідомлення подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Подане (надіслане) до зазначеного органу повідомлення є невід'ємною частиною зареєстрованої декларації.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до реєстру згідно з цим Порядком. Відомості щодо внесених даних, зазначених у декларації, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку.
Виконання підготовчих або будівельних робіт без подання такого повідомлення забороняється.
З аналізу вищевказаних норм вбачається, що контролюючий орган повинен зареєструвати повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Таким чином, положеннями Порядку від 13 квітня 2011 року № 466 підтверджується, що у відповідача право на проведення перевірки виникає після дня реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Як видно з матеріалів справи, зазначене повідомлення зареєстроване відповідачем 12.09.2017 року.
При цьому, перевірка проводилась з 11.09.2017 року, тобто до дати реєстрації вказаного повідомлення відповідачем.
Таким чином, станом на момент проведення перевірки, повідомлення про початок виконання будівельних робіт не було зареєстроване в установленому порядку.
Враховуючи, що повідомлення про початок виконання будівельних робіт фактично зареєстроване відповідачем 12.09.2017 року, це унеможливлює проведення відповідачем перевірки достовірності наведених у ньому даних.
До аналогічного висновку дійшов і Верховний Суд України в постанові від 02.06.2015 року у справі № 816/6496/13-а, в якій зазначив, що не може бути проведено перевірку достовірності даних документу (повідомлення), який не зареєстрований контролюючим органом. Таким чином, при відсутності будь-яких матеріалів, у відповідача були відсутні підстави для проведення позапланової перевірки і складання за її результатами акту перевірки та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Дана правова позиція також викладена в постанові Вищого адміністративного суду України від 16.06.2015 року по справі № К/800/5801/15.
Суд зазначає, що призначення та проведення позапланової перевірки за відсутності законної підстави для її призначення та проведення є грубим порушенням Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
Суд звертає увагу на те, що нежитлова будівля, що знаходиться по вул. Небесної Сотні, 10 "б", смт. Теофіполь, Хмельницька обл., перебуває у комунальній власності територіальної громади сіл та селищ Теофіпольського району в особі Теофіпольської районної ради Хмельницької області.
Таким чином, Теофіпольська районна організація Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль" не може бути замовником капітального ремонту вищевказаної будівлі та суб'єктом притягнення до відповідальності передбаченої Законом №208/94-ВР за порушення норм Закону №3038-VІ.
Відповідач під час розгляду справи не спростував обставину про те, що позивач був належним чином поінформований (повідомлений) щодо проведення відповідачем перевірки у період з 11 по 22 вересня 2017 року. Суду не надані будь-які докази направлення позивачу повідомлення про проведення перевірки засобами поштового або електронного зв'язку (до моменту її проведення).
Також відсутні будь - які належні докази того, що позивачу були пред'явлені службові посвідчення посадовими особами Інспекції та направлення на перевірку.
Із пояснень свідка - ОСОБА_3, встановлено, що позивач не був проінформований про тривалість проведення перевірки в період з 11 по 22 вересня 2017 року. Працівники контролюючого органу фактично перевіряли об'єкт тільки 11.09.2017 року, в інші дні на об'єкт будівництва останні не виходили. Заперечень, які б спростовували вище наведені обставини, представником відповідача до суду надано не було.
Зважаючи на це, припис Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про усунення порушених вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 22.09.2017 року та постанова № 46/1022-2/3096-17 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2017 року, які в свою чергу складені на підставі висновків акту позапланової перевірки, що проведена всупереч вимогам чинного законодавства, тобто за відсутності підстави для проведення позапланової перевірки, тому суд приходить до висновку, що зазначені припис та постанова є протиправними та підлягають скасуванню.
Враховуючи викладене, аналізуючи все в сукупності суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та доведений у судовому засіданні дослідженими доказами, тому його необхідно задовольнити.
Керуючись статтями 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Теофіпольської районної громадської організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" (30600, вул. Івана Франка, 34, смт. Теофіполь, Теофіпольського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 35080818) до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області (29013, вул. Грушевського, 87/2, м. Хмельницький) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати припис Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про усунення порушених вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 22.09.2017 року, виданий Теофіпольській районній громадській організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України".
Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області № 46/1022-2/3096-17 про накладення штрафу на Теофіпольську районну громадську організацію інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2017 року в сумі 60 624 грн.
Стягнути на користь Теофіпольської районної громадської організації інвалідів Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" (30600, вул. Івана Франка, 34, смт. Теофіполь, Теофіпольського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 35080818) судові витрати в розмірі 3200 грн. (три тисячі двісті гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 04 січня 2018 року
Головуючий суддя /підпис/ В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2017 |
Оприлюднено | 12.01.2018 |
Номер документу | 71484509 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні