Рішення
від 29.12.2017 по справі 817/1785/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 грудня 2017 року м. Рівне №817/1785/17

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю: секретаря судового засідання Єрмошкіної Л.І.; представника позивача - Гуменюк І.П. (довіреність від 26 жовтня 2017 року); представників відповідача - Максимчука В.П. (довіреність від 22 лютого 2017 року) та Верещук Л.В. (довіреність від 10 травня 2017 року); розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця , до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинення певних дій.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , від імені якого діє Регіональні філія Львівська залізниця (далі іменується - позивач) до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.01.2017 №19-1702-0.3-103/2-17, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 12,8121 га, кадастровий №5620486200:09:001:0002, яка розташована в межах с. Малинськ, Березнівського району, Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 12,8121 га, кадастровий №5620486200:09:001:0002, яка розташована в межах с. Малинськ, Березнівського району, Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Ухвалою судді від 23.11.2017 провадження в адміністративній справі відкрито, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідач подав до суду заяву про об'єднання адміністративних справ №817/1799/17, №817/1803/17, №817/1812/17, №817/1794/17 з адміністративною справою №817/1785/17 в одне провадження.

Ухвалами суду від 07.12.2017 адміністративні справи №817/1799/17, №817/1803/17, №817/1812/17, №817/1794/17 та №817/1785/17 об'єднані шляхом приєднання адміністративних справ №817/1799/17, №817/1803/17, №817/1812/17, №817/1794/17 до адміністративної справи №817/1785/17.

Таким чином, позовні вимоги Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , від імені якого діє Регіональні філія Львівська залізниця , до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області полягають у визнанні протиправними дій відповідача щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 37,7009 га, кадастровий №56:226:101:00:00:003:0021, яка розташована м. Здолбунів, вул. І.Гончара, 1, вул. Віли-1, 1В Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0; щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 06.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0514 га, кадастровий №56:226:820:00:04:001:0007, яка розташована в межах с. Здовбиця, вул. Кавказ, 26, Здобунівського району, Рівненської області, цільове призначення обслуговування нежитлової будівлі насосної станції водокачки Новомильськ, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0; щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 9,4681 га, кадастровий №56:226:101:00:00:003:0022, яка розташована м. Здолбунів, вул. І.Гончара, 1, Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0; щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 13,6766 га, кадастровий №56:226:101:00:00:003:0029, яка розташована на території Здолбунівської міської ради Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0; щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.01.2017 №19-1702-0.3-103/2-17, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 12,8121 га, кадастровий №5620486200:09:001:0002, яка розташована в межах с. Малинськ, Березнівського району, Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0.

Крім того, позивач просить суд зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 37,7009 га, №56:226:101:00:00:003:0021, яка розташована м. Здолбунів, вул. І.Гончара, 1, вул. Віли-1, 1В Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту; витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0514 га, кадастровий №56:226:820:00:04:001:0007, яка розташована в межах с. Здовбиця, вул. Кавказ, 26, Здобунівського району, Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту; витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 9,4681 га, №56:226:101:00:00:003:0022, яка розташована м. Здолбунів, вул. І.Гончара, 1, Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту; витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 13,6766 га, кадастровий №56:226:101:00:00:003:0029, яка розташована на території Здолбунівської міської ради Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту; витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 12,8121 га, кадастровий №5620486200:09:001:0002, яка розташована в межах с. Малинськ, Березнівського району, Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та вказав, що відповідно до пункту 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, для земель із цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту Код КВЦПЗ 12.01, застосовується Кф із значенням 1,0. При цьому, представник позивача зазначив, що відповідно до пункту 4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр відомості про земельні ділянки, зареєстровані в Державному земельному кадастрі до набрання чинності цим Законом, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. Однак, при отриманні витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки позивач дізнався про присвоєння вказаним земельним ділянкам коефіцієнта 2,0, що не відповідає законодавчо встановленим коефіцієнтам для таких видів земельних ділянок. Тому, представник Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач подав письмові заперечення, в яких вказав, що у відомостях Державного земельного кадастру щодо спірних земельних ділянок відсутні дані про Код цільового призначення земель, визначені відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548. Крім того, у судовому засіданні представники відповідача вказавли, що відповідно до пункту 2 Примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, для земельних ділянок, щодо яких у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Крім того, представники пояснили, що позивачу було надано роз'яснення щодо необхідності звернення до Державного кадастрового реєстратора через ЦНАП з заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за вормою відповдіно до додатку 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051. Представники Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області просили суд у задоволенні позову відмовити повністю.

На підставі частин першої та шостої статті 250 КАС України, вступна та резолютивна частини рішення (скорочене рішення) проголошені у судовому засіданні 29.12.2017.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до Державних актів на право постійного користування земельними ділянками серії ЯЯ №273525 від 23.03.2006, серії ЯЯ № 272681 від 03.08.2011, серії ЯЯ №268251 від 09.02.2009, серії ЯЯ №251809 від 20.11.2007, серії ЯЯ №251879 від 25.03.2009 Регіональна філія Львівська залізниця є постійним користувачем земельних ділянок:

площею 12,8121 га, кадастровий номер 5620485300:09:001:0002, яка розташована за адресою: Рівненська область, Березнівський район, м. Малинськ;

площею 13,6766 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0029, яка розташована на території Здолбунівської міської ради Рівненської області;

площею 37,7009 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0021, яка за адресою: м. Здолбунів, вул. І.Гончара, вул. Віли-1, 1-В;

площею 0,0514 га, кадастровий номер 56:226:820:00:04:0031:0007, яка за адресою: Здолбунівський район, с. Здовбиця, вул. Кавказ, 26;

площею 9,4681 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0022, яка за адресою: м. Здолбунів, вул. Гончара, 1 (а.с.9, 51, 85, 123, 158).

Управлінням Держгеокадастру у Здолбунівському районі та Управлінням Держгеокадастру у Березнівському районі, правонаступником яких є Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, були видані для позивача витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок із зазначенням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0.

Регіональна філія Львівська залізниця звернулася з листами до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо роз'яснення підстав зазначення у витягах коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 2,0., на який отримала відповіді від 22.05.2017 щодо правомірності дій Управління Держгеокадастру у Здолбунівському районі та необхідності приведення у відповідність кодів цільового призначення. Для внесення змін до відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру Регіональній філії Львівська залізниця було рекомендовано звернутися до Державного кадастрового реєстратора через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки (а.с.15, 55, 91, 126, 161).

Не погодившись з діями відповідача, Публічне акціонерне товариство Українська залізниця , від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця , звернулося до суду.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу оскаржуваних дій, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Правові засади проведення оцінки земель, регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначаються Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV (далі - Закон № 1378-IV).

Згідно із статтями 5, 13 Закону № 1378-IV грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено поняття плати за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками такого податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.

Згідно з підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з статтею 18 Закону 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 1 розділу ІІ Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою:

В х Нп

Цн = ----------- х Кф х Км,

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Відповідно до пункту 5 розділу ІІ Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.

У пункті 2 примітки до додатку 1, яким визначаються значення коефіцієнтів функціонального використання земель, зазначено, що у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

Таким чином, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,0 відбувається за тих умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про код цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з даними Державних актів на право постійного користування зазначеними земельними ділянками серії ЯЯ №273525 від 23.03.2006, серії ЯЯ № 272681 від 03.08.2011, серії ЯЯ №268251 від 09.02.2009, серії ЯЯ №251809 від 20.11.2007, серії ЯЯ №251879 від 25.03.2009 та інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна за № 56900678 від 07.04.2016, №57244296 від 13.04.2016, №57197821 від 12.04.2016, № 58718749 від 07.05.2016, №58591172 від 05.05.2016 код Класифікації видів цільового призначення земель щодо спірної земельної ділянки відсутній (а.с.12-13, 52-53, 86-89, 124, 159).

Дані Публічної кадастрової карти підтверджують той факт, що у відомостях Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок із кадастровими номерами 5620485300:09:001:0002, 56:226:101:00:00:003:0029, 56:226:101:00:00:003:0021, 56:226:820:00:04:0031:0007, 56:226:101:00:00:003:0022 відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, як того вимагає пункт 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Згідно з статтею 20 Закону № 1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, оскільки у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення вказаних земельних ділянок, Управлінням Держгеокадастру у Здолбунівському районі правомірно, у передбачений законодавством спосіб були видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні ДТГО Львівська залізниця , у яких при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (а.с.14, 54, 90, 125, 160).

Відповідно до пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр , у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. Судом встановлено, що в автоматизованому порядку було перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про спірні земельні ділянки. Водночас, оскільки до набрання чинності Закону України Про державний земельний кадастр у відомостях Державного реєстру земель про дану земельну ділянку був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то відповідно він і не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру.

За наведених обставин, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що дії Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо застосування у витягах з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 відповідають вимогам законодавства, а відтак не є протиправними.

При цьому, суд зазначає, що відповідно до пунктів 117, 118, 138 вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, відомості до (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку; внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру.

При надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ та листа Управління/Відділу Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку.

Згідно зі статтею 23 Закону України Про державний земельний кадастр документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, подається органу, що здійснює внесення таких відомостей, також у формі електронного документа. Вимоги до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру. Електронний документ подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, разом із документацією, яка є підставою для такого внесення, у паперовому вигляді. Перевірка відповідності наданого електронного документа наявним даним Державного земельного кадастру та встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа здійснюється Державним кадастровим реєстратором, уповноваженим здійснювати внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, протягом строку, встановленого статтею 21 цього Закону для їх внесення.

Таким чином, для внесення змін до відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру позивачеві слід звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої необхідно також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.

Аналогічне роз'яснення надало і Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо можливості приведення у відповідність кодів цільового призначення.

Тобто, відповідач як суб'єкт владних повноважень позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, а відповідних дій щодо подання заяв до Державного кадастрового реєстратора про внесення змін до відомостей про цільове призначення земельних ділянок позивач не здійснив.

Тому, суд прийшов висновку, що дії Управління Держгеокадастру у Здолбунівському районі, правонаступником якого є Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, щодо застосування у витягах з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок: площею 12,8121 га, кадастровий номер 5620485300:09:001:0002, яка розташована за адресою: Рівненська область, Березнівський район, м. Малинськ; площею 13,6766 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0029, яка розташована на території Здолбунівської міської ради Рівненської області; площею 37,7009 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0021, яка за адресою: м. Здолбунів, вул. І.Гончара, вул. Віли-1, 1-В; площею 0,0514 га, кадастровий номер 56:226:820:00:04:0031:0007, яка за адресою: Здолбунівський район, с. Здовбиця, вул. Кавказ, 26; площею 9,4681 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0022, яка за адресою: м. Здолбунів, вул. Гончара, 1, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0 є такими, що вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.

Відтак, позовні вимоги про визнання таких дій протиправними та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області надати витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 1,0 - до задоволення не підлягають.

Відповідно до вимог статті 139 КАС України судовий збір на користь позивача не стягується.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця (місцезнаходження: 79000, місто Львів, вулиця Гоголя, будинок №1; код ЄДРПОУ 40081195/шифр 016) до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (місцезнаходження: 33000, місто Рівне, вулиця С. Петлюри, будинок №37; код ЄДРПОУ 39768252) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинення певних дій - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повне рішення суду складено 09 січня 2018 року

Суддя Недашківська К.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2017
Оприлюднено12.01.2018
Номер документу71484770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1785/17

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 29.12.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 29.12.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні