Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2018 р. Справа№805/4105/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченка О.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства "Сологуб" про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами,-
в с т а н о в и в :
23 листопада 2017 року Державна служба геології та надр України (далі - Позивач, Держгеонадра) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства Сологуб (далі - ПП "Сологуб", приватне підприємство, відповідач), в якому просили припинити право користування надрами ПП "Сологуб" шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 03 квітня 2012 року № 5502.
В обґрунтування позову зазначали, що в порушення статті 24 Кодексу України про надра та угоди про умови користування надрами, яка є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, відповідач не подав до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин за 2014 та 2015 роки.
Просили припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 03 квітня 2012 року № 5502, що наданий Приватному підприємству "Сологуб".
Представники сторін до суду не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи сторони повідомлялись судом належним чином (арк. справи 43-44).
Представником позивача надано через канцелярію клопотання про розгляд адміністративної справи за його відсутності, в порядку письмового провадження (арк. справи 65, 68).
Відповідач свого представника до суду не направив, причини неявки не повідомив.
Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених статтею 205 КАС України не має, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Приватне підприємство "Сологуб" перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (код ЄДРПОУ 33127885), зареєстроване за юридичною адресою:86600, Донецька область, м. Чистякове, вул. 50 років СРСР, будинок 7 квартира 65 (арк. справи 45-46).
03 квітня 2012 року Товариству наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 5502 (арк. справи 9).
Між Держгеонадра та Приватним підприємством Сологуб (надрокористувачем) укладено угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин № 5502 від 03 червня 2012 року, яка є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (арк. справи 10-14).
Згідно підпункту 7.2 пункту 7 вказаної Угоди надрокористувач зобов'язався в установленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" (далі - ДНВП "Геоінформ України") щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.
07 квітня 2015 року Держгеонадра, на свій запит, отримала лист від ДНВП "Геоінформ України" від 07 квітня 2015 року № 02/302-0972 з переліком надрокористувачів Донецької та Луганської областей, інформація від яких щодо руху запасів за формою 5-гр за 2014 рік до ДНВП "Геоінформ України" не надходила. В переліку таких надрокористувачів міститься Відповідач.
Також 27 квітня 2016 року Державна служба геології та надр України на свій запит отримала інформаційний лист від ДНВП "Геоінформ України" за № 02/302-1493 від 26 квітня 2016 року про результати аналізу стану виконання особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами в частині звітності надрокористувачів щодо руху запасів за 2015 рік, від яких щодо руху запасів за формою 5-гр за 2015 рік до ДНВП "Геоінформ України", згідно якого відповідна інформація від відповідача до вказаної установи не надходила.
Позивачем вживалися заходи щодо усунення вказаних порушень законодавства.
Так, наказом Державної служби геології та надр України від 19 травня 2015 року №122 Відповідачу зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та встановлено строк для усунення наведених порушень законодавства - 30 календарних днів. Доказів скасування наведеного наказу відповідачем суду не надано, а судом обставини його скасування не встановлені.
Інформацію про вказаний наказ опубліковано в офіційному віснику "Урядовий кур'єр" (від 09 червня 2015 року №101).
Наказом Державної служби геології та надр України від 16 серпня 2016 року № 257 встановлено додатковий строк для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування - 10 календарних днів.
Крім цього, Державна служба геології та надр України наказом від 10 січня 2017 року № 1 встановлено додатковий строк для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування - до 01 березня 2017 року.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав
Відповідно до пункту 4 Положення про Державну службу геології та надр України, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 117, Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.
Статтею 4 Порядку здійснення державного геологічного контролю, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294, визначено, що органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль, зокрема за дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами; своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедура продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.
Згідно з пункту 23 вказаного Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Відповідно до пункту 25 вказаного Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.
Статтею 26 Кодексу України про надра визначено, що право користування надрами припиняється в разі:
1) якщо відпала потреба в користуванні надрами;
2) закінчення встановленого строку користування надрами;
3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування;
4) користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення;
5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;
6) якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами;
7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.
Отже, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.
Згідно з підпунктом 7.2 пункту 7 угоди про умови користування надрами, яка є невід'ємною частиною виданого відповідачу спеціального дозволу на користування надрами, відповідач як надрокористувач зобов'язався у встановленому порядку подавати до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.
Відповідні звіти протягом 2014, 2015 років відповідач не подавав, чим порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, що відповідно до статті 26 Кодексу України про надра є підставою для припинення права користування надрами.
Вжиті Позивачем заходи не призвели до усунення вказаних порушень законодавства, а відтак право Відповідача на користування надрами підлягає припиненню шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог до відповідача про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у повному обсязі.
Відповідно до статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Таким чином, судові витрати, що підлягають стягненню з відповідача відсутні.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 139, 193, 242-246, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства "Сологуб" про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами, - задовольнити повністю.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 03 квітня 2012 року № 5502, що наданий Приватному підприємству "Сологуб" (код ЄДРПОУ 33127885), зареєстроване за юридичною адресою: 86600, Донецька область, місто Чистякове, вулиця 50 років створення СРСР, будинок 7, квартира 65.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повний текст рішення складений 10 січня 2018 року.
Суддя Зінченко О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2018 |
Оприлюднено | 12.01.2018 |
Номер документу | 71508191 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні