Справа № 761/43208/17
Провадження № 1-кс/761/27467/2017
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2017 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 , за участю старшого слідчого в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання, погоджене з прокурором Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , в кримінальному провадженні № 42017000000002171, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.07.2017 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, про проведення обшуку,
В С Т А Н О В И В :
29 листопада 2017 року до Шевченківського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №42017000000002171, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.07.2017р. за ознаками злочину передбаченого ч.3 ст.258-5 КК України, про надання дозволу на проведення обшуку у приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , з метою відшукання, виявлення та вилучення речей і документів, що мають значення для судового розгляду а також знарядь кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте в результаті його вчинення, зокрема: фінансово-господарської документації БФ «Є сила» та благодійних організацій, щодо отримання гуманітарної допомоги від іноземних донорів; письмових пропозицій донора гуманітарної допомоги, дарчих листів, актів дарування документів із зазначенням вичерпного переліку складу вантажів, його вартості, кількості та ваги за кожною позицією (контрактів, договорів, рахунків-фактур, накладних, специфікацій, інвойсів, тощо); документів щодо умов поставки, які містять відомості про відправника(донора, постачальника), отримувача та країни, звідки відправлялася гуманітарна допомога, платіжні документи, накладні (СМR), вантажно-митні декларації; вхідної та вихідної кореспонденції, що стосується передачі гуманітарної допомоги у період з 14.04.2014року по даний час; документів щодо реєстрації суб`єктів господарювання, у тому числі іноземних компаній, та їх печаток і штампів, які використовувались як фіктивні підприємства для організації ввезення на територію України вантажів під виглядом гуманітарної допомоги; заяв про визнання вантажів гуманітарними, які були подані до Міністерства соціальної політики України підконтрольними ОСОБА_5 , та ОСОБА_6 благодійними організаціями, з додатками (листами донорів, інвойсами, планами розподілу, листами набувачів гуманітарної допомоги тощо); митні декларації та інша документація митного оформлення вантажів, що визнані гуманітарною допомогою; звітів; товарно-транспортних та супровідних документів; договорів, блокнотів, записників, чорнових записів; комп`ютерної техніки, засобів зв`язку; предметів злочину, грошових коштів та інших матеріальних цінностей здобутих злочинним шляхом для подальшого фінансового та матеріального забезпечення діяльності т.зв. терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР та мають значення для досудового розслідування кримінального провадження.
Своє клопотання слідчий мотивує тим, що 3 відділом 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному 05.07.2017 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017000000002171, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.
Слідчий вказує, що в період з квітня 2014року по теперішній час невстановлені службові особи підприємств України, що є отримувачами гуманітарної дороги, зокрема й тому числі Благодійний фонд «Є сила» та інші, діючи у складі організованої групи, за сприянням співробітників ДФС України та Мінсоцполітики України, здійснюють фінансування тероризму в особливо великих розмірах, а саме фінансування та матеріальне забезпечення терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР» шляхом передачі гуманітарних товарів і коштів під виглядом підтримки постраждалого населення на тимчасово непідконтрольних Україні територіях Донецької та Луганської областей. Так, в порушення ст..1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» робоча група з питань гуманітарної політики та визнання вантажів гуманітарними при Мінсоцполітики України постійно визнає гуманітарними вантажі, по яких не визначено кінцевого отримувача, тобто вантажі, які не є адресними, а також такі, що не відповідають ст..3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», оскільки значну кількість вантажів одержують релігійні організації, тоді як релігійна діяльність не належить до цілей і сфер благодійної діяльності.
Для досягнення зазначеної протиправної мети створюються підконтрольні іноземні компанії (які виступають донорами гуманітарної допомоги), благодійні фонди та релігійні організації (які виступають отримувачами гуманітарної допомоги), а при переміщенні вантажів комерційного спрямування через митний кордон України - здійснюється підміна фактичних товарно-супровідних документів на документи нібито гуманітарної допомоги, з використанням реквізитів підконтрольних іноземних та українських підприємств. Комерційний товар, після визнання його гуманітарною допомогою, усупереч планам розподілу, реалізується іншим суб`єктам господарювання за грошові кошти, частина з яких у подальшому направляється на фінансове та матеріальне забезпечення незаконних збройних формувань терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР». Для списання вантажів, отриманих внаслідок протиправних дій у якості гуманітарної допомоги, службові особи благодійних фондів та релігійних організацій виготовляють фіктивні списки кінцевих отримувачів та акти передачі гуманітарної допомоги на інші організації ( утому числі благодійні), які фактично нічого не отримують.
Згідно до повідомлень ГУ КЗЕ СБ України, організаторами вищевказаної злочинної діяльності є ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та інші невстановлені досудовим розслідуванням особи, які від імені підконтрольних їм благодійних організацій та фондів, надають на адресу Мінсоцполітики України необхідні пакети документів для визнання вантажів гуманітарною допомогою. В результаті функціонування вищевказаного протиправного механізму товари широкого вжитку (одяг, сантехніка, меблі тощо) за пільговим податковими тарифами потрапляють на територію країни та реалізуються в мережах роздрібної торгівлі, а кінцеві набувачі товарів соціально незахищені верстви населення України взагалі не отримують гуманітарної допомоги, зо збільшує соціальну напругу серед населення. Крім цього під виглядом надання допомоги постраждалому населення Донецької та Луганської областей, частину вантажів нібито в якості гуманітарної допомоги, а також грошові кошти, отримані від їх реалізації на території підконтрольній державі, переправляють на територію, де функціонують терористичні організації «ДНР» та «ЛНР» для їх фінансового та матеріального забезпечення. За наслідками вказаних протиправних дій, в період з квітня 2014року по теперішні час на територію України було ввезено комерційних вантажів, під виглядом гуманітарної допомоги на суму понад 20 млн.грн.
Відповідно до інформаційної довідки підприємств установ та організацій засновником БВ «Єсила» (код ЄДРПОУ39913034) є ОСОБА_7 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 перебуває у спільній частковій власності, 1/5 частина якої належить ОСОБА_8 , 1/5 ОСОБА_9 , 2/5 ОСОБА_10 , 1/5 ОСОБА_11 .
Відповідно до протоколу допиту свідка 03.11.2017року, за адресою фактичного проживання керівника БВ «Є сила» ОСОБА_7 : АДРЕСА_1 , може зберігатися фінансово-господарська документація благодійних організацій щодо отримання гуманітарної допомоги від іноземних донорів.
Відповідно до інформації ГУ КЗЕ СБ України, за місцем реєстрації та фактичного проживання керівника БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) - ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою - АДРЕСА_1 , можуть знаходитись речі і документи, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час судового розгляду, а також майно, яке було здобуте в результаті його вчинення.
Враховуючи характер кримінального правопорушення та передбачене санкцію статті покарання за його вчинення, у випадку обізнаності про здійснення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, причетні до вчинення кримінального правопорушення особи, з метою уникнення кримінальної відповідальності, можуть знищити предмети та документи, що свідчать про їх причетність до вчинення злочинів і відповідно мають значення для досудового розслідування.
Беручи до уваги наведене, здобуття доказів кримінального правопорушення, вчиненого зазначеними вище особами, шляхом здійснення інших процесуальних дій, передбачених ст.ст. 93, 224 та главою 15 КПК України, неможливе, оскільки є достатні підстави стверджувати про існування реальної загрози зміни (підміни), повного знищення або неповної видачі речей та документів, що містять відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення і мають значення для досудового розслідування, особами у володінні яких вони перебувають, з метою уникнення притягнення до відповідальності.
Слідчий, присутній у судовому засіданні, подав клопотання у якому конкретизував речі та документи, які підлягають відшуканню під час проведення обшуку та з урахуванням обґрунтування та підстав викладених у клопотанні просив його задовольнити.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя прийшов до наступного висновку.
Згідно з положеннями ч. 2 ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до ст. 8 КПК України кримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Принцип верховенства права у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до ст. 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно з п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
Відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Оцінивши в сукупності доводи клопотання з долученими до нього документами, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про надання дозволу на проведення обшуку за своїм змістом відповідає вимогам ст. 234 КПК України. Слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що: 1)було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні.
Так, слідчий суддя вважає, що на даний час доданими слідчим до клопотання документами, підтверджуються наявність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення ч. 3 ст. 258-5 КК України, з обставин, внесених до ЄРДР, а речі і документи про які слідчий зазначив у клопотанні можуть знаходитись у приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 . Також, слідчим з урахуванням поданого клопотання та пояснень наданих у судовому засіданні, достатньо обґрунтовано мету проведення обушку.
Згідно з правилами ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Відповідно до ч.2 ст.235 КПК України ухвала про дозвіл на обшук повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
Так, Європейський Суд з Прав Людини (далі ЄСПЛ) у своєму рішенні від 07 липня 2007року у справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення, крім документів, які стосуються деяких особистих речей. ЄСПЛ зазначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст.6 Конвенції.
Аналогічна позиція ЄСПЛ міститься в рішенні від 15 липня 2003року у справі «Ернст та інші проти Бельгії», де вказано, що ордер на проведення обшуку не містив інформацію щодо мети проведення обшуку та про предмети, що підлягають вилученню. Таким чином, слідчих було наділено широкими повноваженнями, обшуки не були пропорційними.
Як вбачається, з урахуванням клопотання від 30.11.2017року, слідчий просить надати дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення: дарчих листів компаній: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США) з додатками до них за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; вхідної, вихідної кореспонденції між БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) та компаніями: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США) з приводу надання гуманітарних вантажів за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; заяв БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) до Міністерства соціальної політики України про визнання вантажів гуманітарними з додатками (листами донорів, інвойсами, планами розподілу гуманітарної допомоги, листами набувачів гуманітарної допомоги тощо) за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; договорів на зберігання вантажів за період з 14.04.2014 по 05.07.2017 отриманих МБФ БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) від компаній: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США).
За таких обставин, слідчим, у урахуванням клопотання від 30.11.2017 конкретизовані речі та документи, які підлягають відшуканню під час проведення обшуку.
Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання. Крім цього, слідчий суддя вважає, що проведення обшуку є пропорційним та виправдує такий ступінь втручання у особисті прав особи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 309, 532 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України -задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , або за його письмовим дорученням слідчим, які входять в групу слідчих по даному кримінальному провадженню, на проведення обшуку приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , яке належить на праві власності ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , за місцем фактичного проживання керівника Благодійного фонду «Є сила» (код ЄДРПОУ 39913034) - ОСОБА_7 , з метою відшукання та вилучення документів: дарчих листів компаній: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США) з додатками до них за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; вхідної, вихідної кореспонденції між БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) та компаніями: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США) з приводу надання гуманітарних вантажів за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; заяв БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) до Міністерства соціальної політики України про визнання вантажів гуманітарними з додатками (листами донорів, інвойсами, планами розподілу гуманітарної допомоги, листами набувачів гуманітарної допомоги тощо) за період з 14.04.2014 по 05.07.2017; договорів на зберігання вантажів за період з 14.04.2014 по 05.07.2017 отриманих МБФ БФ «Є сила» (ЄДРПОУ 39913034) від компаній: «International Aid Logistics» (Великобританія), «CDH-Stephanus Bundeszentralverband e.V.» (Німеччина), «Humanitare Hilfe Bielefeld e.V.» (Німеччина), «Fundacja Dobrych Ludzi» (Польща), «Fundacja Kooperacja» (Польща), «USKO Shipping, Inc» (США).
Строк дії ухвали - 1 місяць з дня її постановлення та надає право на проникнення до приміщення лише один раз.
При виконанні даної ухвали відповідно до ч.2, ч.3, ч.9 ст. 236 КПК України обшук житла чи іншого володіння особи на підставі ухвали слідчого судді повинен відбуватися в час, коли завдається найменша шкода звичайним заняттям особи, яка ними володіє, якщо тільки слідчий, прокурор не вважатиме, що виконання такої умови може суттєво зашкодити меті обшуку.
Перед початком виконання ухвали слідчого судді особі, яка володіє житлом чи іншим володінням, а за її відсутності - іншій присутній особі повинна бути пред`явлена ухвала і надана її копія.
Другий примірник протоколу обшуку разом із доданим до нього описом вилучених документів та тимчасово вилучених речей (за наявності) вручається особі, у якої проведено обшук, а в разі її відсутності - повнолітньому членові її сім`ї або його представникові/ керівнику або представникові підприємства, установи або організації.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 71534417 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Мальцев Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні