Справа № 362/4/18
Провадження № 1-кс/362/18/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 січня 2018 року Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі: слідчого судді - ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Василькові Київської області клопотання прокурора Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку,-
в с т а н о в и в :
03.01.2018 р. до Васильківського міськрайонного суду Київської області звернувся прокурор Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку земельної ділянки за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Київська, та на якій розташована контейнерна АЗС з приміщенням оператора, та яка розташована на земельних ділянках, які мають кадастрові номери 3222485801:01:028:0011, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 та 3222485801:01:028:5002, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ГУД МАРК», з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення, транспортних засобів для транспортування палива, дизельного палива, яке ймовірно є незаконно виготовленим, бензинів, майна, яке було здобуте в результаті вчинення кримінального правопорушення, документів, грошових коштів, а також печаток, документів в електронному вигляді, електронних накопичувачів інформації, чорнових записів, чорнових бухгалтерських документів, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, що містить на магнітних носіях доказову інформацію у даному кримінальному провадженні та інші предмети та документи, що свідчать про вчинення вказаного правопорушення та мають значення для встановлення істини у ході проведення досудового розслідування з подальшим вилученням вище переліченого.
Клопотання мотивовано наступним.
У провадженні СВ Васильківського ВП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017111200000756, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15.11.2017 року, за фактом шахрайських дій з боку невідомих осіб, які шахрайським шляхом здійснюють незаконний продаж недоброякісного пального під виглядом доброякісної продукції, за що передбачена відповідальність ч. 3 ст. 190 КК України.
Встановлено, що 13.11.2017 до Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області звернувся ОСОБА_5 із заявою про те, що на в`їзді до с. Митниця Васильківського району Київської області незаконно функціонує АЗС, яка реалізує низькоякісне дизельне паливо, під виглядом доброякісної продукції, а також вказана АЗС працює без будь яких дозвільних документів та не видає покупцям чеки.
Допитаний під час досудового розслідування потерпілий ОСОБА_5 вказав, що він разом зі своїм знайомим на ім`я ОСОБА_6 деколи приїздив до його знайомого по особистим справам в с. Митниця, Васильківського району, Київської області. Останній раз він разом зі своїм знайомим на ім`я ОСОБА_6 приблизно в кінці жовтня-на початку листопада на шляху до с. Митниця, Васильківського району, Київської області, під`їзджаючи до села по трасі «Київ-Одеса» в напрямку м. Одеси за мостом на Фастів, напроти кафе «Мисливець» побачили металеву бочку з якої здійснювався продаж дизельного палива. Він вирішив заправити автомобіль, який був у нього в користуванні, а саме: opel combo д.н.з. він не пам`ятає, оскільки вказаний автомобіль був у нього в користуванні не довгий час.
Коли він під`їхав до вказаної «так би мовити АЗС», він побачив як з залізної бочки білого кольору через пістолет заправляли автомобілі дизельним паливом за ціною, нижче від ринкової, а саме 21 грн. 50 коп. Його це здивувало але враховуючи те, що поряд ніяких АЗС не було, він все ж таки вирішив там заправити свій автомобіль. Після того, як він разом зі своїм знайомим повертався до м. Києва вже під вечір, автомобіль почав не справно працювати, а саме, не вистачало тяги, що його дуже здивувало. Приїхавши додому він поставив свій автомобіль біля під`їзду. Наступного ранку йому було важко завести вказаний автомобіль, що теж його здивувало і він вирішив поїхати на СТО перевірити двигун. Майстер на СТО сказав йому, що те, що невистачало тяги і машині важко було завестись пов`язано з неякісним дизельним паливом, яке потрапило до автомобіля, та він зразу згадав вказану заправку. Через декілька днів він знову був в с. Митниця разом зі своїм знайомим ОСОБА_6 та спілкуючись з місцевими мешканцями на цю тему він від них почув, що в них також бували аналогічні проблеми з автомобілями і вони там вже не заправляються. Він вважає, що внаслідок продажу недоброякісного пального 1ому було заподіяно матеріальну шкоду. Він заплатив на СТО 2500 гривень на ремонт автомобіля. Окрім того на вказаній АЗС відсутні будь-які документи, там не видають чеки.
Згідно рапорту ст. О/У ВПНОПТ ОУ ГУ ДФС в Київській області майора податкової міліції ОСОБА_7 встановлено, що співробітниками ВПНОПТ ОУ ГУ ДФС у Київській області 21-22.11.2017 року спрямовано оперативні можливості та проведено комплекс відповідних заходів у результаті яких, встановлено мережу ідентичних контейнерних АЗС з реалізації дизельного палива (установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара та паливороздавальної колонки), які розміщено за наступними адресами:
1.Київська обл., м. Буча, вул. Депутатська, б/н;
2.Київська обл., м. Буча, автодорога Київ Ковель, 32-й км.;
3.Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Київська;
4.Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Парникова;
5.Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка;
6.Київська обл., Вишгородський р-н., с. Демидів, вул. Київська;
7.Київська обл., Вишгородський р-н., с. Демидів;
8.Київська обл., м. Іванків.
Під час візуального спостереження встановлено, що вказані об`єкти мають аналогічний принцип роботи з АЗС розміщеною за адресою: Київська обл., Васильківський р-н., с. Митниця, 44 км. +650 м. автошляху Київ-Одеса. Тобто, під`їжджають автомобілі,водії віддають оператору грошові кошти, а той у свою чергу заправляє автомобілі дизельним паливом, але фіскальний чек не видає. Враховуючи викладене та те, що вказані АЗС мають індивідуальні ознаки схожості, аналогічну вивіску, аналогічну ціну палива, ідентичні резервуари та паливороздавальні колонки, можна зробити висновок, що вказані контейнерні АЗС складають єдину мережу з реалізації дизельного палива у роздріб за готівкові кошти.
Контейнерна АЗС складається з резервуара і паливороздавальної колонки, зблокованих в єдиному контейнері. На вказаних АЗС дизельне паливо за готівкові кошти відпускається у роздрібну мережу оператором, але фіскальний чек не видається, так-як касовий апарат та і будь-які документи, щодо права реалізації підакцизних товарів, відсутні.
З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі Закон № 909), яким уточнено законодавчі норми щодо оподаткування акцизним податком операцій з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а також розширено перелік платників акцизного податку.
Основним документом, який регулює порядок відпуску ПММ для транспортних засобів, є Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155 (далі Інструкція № 281).
Вимоги Інструкції № 281 є обов`язковими для всіх суб`єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України. Підпунктом 4.2.5.6 п. 4.2 розділу 4 Інструкції № 281 визначено, що обсяг реалізації нафтопродукту, що фіксується лічильником сумарного обліку ПРК за певний проміжок часу, має збігатися з обсягом реалізації, відображеним у звітних документах касового апарата за всіма формами оплати за цей самий проміжок часу. При цьому розбіжність за добу між показами лічильника сумарного обліку і даними звітних документів касового апарата не повинна перевищувати 0,1 відс. об`єму відпущених пального або олив.
Отже, згідно з вимогами чинного законодавства реалізація пального через АЗС повинна здійснюватися із застосуванням спеціалізованих комп`ютерно-касових систем, які включені до держреєстру та відповідають технічним вимогам і забезпечують відпуск пального у єдиному технологічному циклі, з друкуванням фіскального касового чека. Будь яких відмінностей чи особливостей відпуску палива для власних потреб підприємства через власні АЗС законодавством не встановлено.
Враховуючи викладене, у разі якщо власні заправні станції, через які здійснюється фізичний відпуск пального, відповідають визначенням та вимогам, зазначеним для автозаправних станцій, то суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів повинен сплачувати акцизний податок із реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за ставкою 0,042 євро за кожний літр реалізованого пального. При цьому об`єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації Товариством пального, а базою оподаткування акцизним податком об`єм пального у літрах, реалізованого (відпущеного) підприємством через власні АЗС.
Прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в рамках вказаного кримінального провадження винесено постанову про проведення негласної слідчої (розшукової) дії спостереження за місцем, виконання якого доручено співробітникам ОУ ГУ ДФС в Київській області. В подальшому, до Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області надійшли матеріали виконання вказаної постанови про проведення негласної слідчої (розшукової) дії. - спостереження за місцем, саме за контейнерною АЗС, що складається з резервуару та паливо-роздавальної колонки, зблокованої в єдиний контейнер, з приміщенням оператора, що знаходиться за адресою: Київська обл., Києво-Сятошинський район, с. Святопетрівське, вул. Київська, згідно якого підтверджена інформація про розміщення за вищевказаною адресою контейнерної АЗС з реалізації дизельного палива та газу, що складається з резервуару та паливо-роздавальної колонки, зблокованої в єдиний контейнер, з приміщенням оператора, на якій здійснювали заправку дизельним паливом за готівкові кошти різні автомобілі.
Окрім того, прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в рамках вказаного кримінального провадження винесено постанову про проведення негласної слідчої (розшукової) дії контроль за вчиненням злочину у формі оперативної закупки, виконання якого доручено співробітникам ОУ ГУ ДФС в Київській області. В подальшому, 12.12.2017 в рамках проведення негласної слідчої (розшукової) дії контроль за вчиненням злочину у формі оперативної закупки, результати яких було розсекречено у встановленому Законом порядку, за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Святопетрівське, вул. Київська, на контейнерній АЗС, яка складається з резервуара та паливо-роздавальної колонки, було проведено оперативну закупку нафтопродуктів, а саме дизельне паливо, яке в подальшому передано в присутності понятих співробітникам податкової міліції та в присутності понятих поміщено до прозорого поліетиленового пакету, оклеєно биркою з підписами понятих, що унеможливлює санкціонований доступ до нього.
В подальшому, прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області за результатами отриманого зраку нафтопродуктів, призначено експертизу за видом експертної спеціальності «Дослідження нафтопродуктів і пально-мастильних матеріалів», проведення якої доручити ДП «Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості «МАСМА Сепро».
Згідно висновку експерта№0646/ОС від 21.12.2017 отримані результати свідчать про те, що випробуваний зразок за показниками «температура спалаху в закритому тиглі», «вміст сірки» та «фракційний склад» не відповідає вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (додаток 3) та вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови». Також отримані результати свідчать про те, що нафтопродукт, зразок якого надавався на випробування, виготовлений або отриманий шляхом змішування низькоякісного дизельного палива (абсорбент газоконденсатний, лігроїно-газойлева фракція тощо) та з можливим додаванням товарного дизельного палива належної якості.
Окрім того, прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в рамках вказаного кримінального провадження винесено постанову про проведення негласної слідчої (розшукової) дії контроль за вчиненням злочину у формі оперативної закупки, виконання якого доручено співробітникам ОУ ГУ ДФС в Київській області. В подальшому, 12.12.2017 в рамках проведення негласної слідчої (розшукової) дії контроль за вчиненням злочину у формі оперативної закупки, результати яких було розсекречено у встановленому Законом порядку, за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Депутатська, б/н, на контейнерній АЗС, яка складається з резервуара та паливо-роздавальної колонки, було проведено оперативну закупку нафтопродуктів, а саме дизельне паливо, яке в подальшому передано в присутності понятих співробітникам податкової міліції та в присутності понятих поміщено до прозорого поліетиленового пакету, оклеєно биркою з підписами понятих, що унеможливлює санкціонований доступ до нього.
В подальшому, прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області за результатами отриманого зраку нафтопродуктів, призначено експертизу за видом експертної спеціальності «Дослідження нафтопродуктів і пально-мастильних матеріалів», проведення якої доручити ДП «Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості «МАСМА Сепро».
Згідно висновку експерта№0639/ОС від 20.12.2017 отримані результати свідчать про те, що випробуваний зразок за показниками «температура спалаху в закритому тиглі», «вміст сірки» та «фракційний склад» не відповідає вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (додаток 3) та вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови». Також отримані результати свідчать про те, що нафтопродукт, зразок якого надавався на випробування, виготовлений або отриманий шляхом змішування низькоякісного дизельного палива (абсорбент газоконденсатний, лігроїно-газойлева фракція тощо) та з можливим додаванням товарного дизельного палива належної якості.
Під час досудового розслідування, встановлено, що незаконно виготовлене паливо реалізується за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Київська.
Також в ході досудового розслідування встановлено, що за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Київська, згідно витягу з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру вказана контейнерна АЗС, яка складається з резервуару та паливо-роздавальної колонки з приміщенням оператора, розташована на земельних ділянках, які мають кадастрові номери 3222485801:01:028:0011, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 та 3222485801:01:028:5002, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ГУД МАРК».
Правова кваліфікація кримінального правопорушення ч. 3 ст. 190 КК України, тобто заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою, вчинене у великих розмірах.
У зв`язку з вищезазначеним прокурор звернувся до суду з вказаним клопотанням.
Заслухавши прокурора, який підтримав клопотання, вивчивши матеріали клопотання, вважаю, що воно підлягає до задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб
Відповідно до ч. 2 ст. 233 КПК України, під житлом особи визначає будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення.
Згідно ч.2 ст.234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
З метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування, отримання доказів щодо можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України, відшукання речових доказів, а саме знаряддя кримінального правопорушення, транспортних засобів для транспортування палива, дизельного палива, яке ймовірно є незаконно виготовленим, бензинів, майна, яке було здобуте в результаті вчинення кримінального правопорушення, документів, грошових коштів, а також печаток, документів в електронному вигляді, електронних накопичувачів інформації, чорнових записів, чорнових бухгалтерських документів, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, що містить на магнітних носіях доказову інформацію у даному кримінальному провадженні та інші предмети та документи, що свідчать про вчинення вказаного правопорушення та мають значення для встановлення істини у ході проведення досудового розслідування, встановлення і викриття особи у злочинній діяльності, приймаючи до уваги те, що є достатні підстави вважати, що проведення обшуку забезпечить швидке, повне та неупереджене проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 110, 234, 235 КПК України, суд, -
у х в а л и в :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл старшому групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_3 а також іншим прокурорам, які входять до складу групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 дозвіл на проведення обшуку земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , та на якій розташована контейнерна АЗС з приміщенням оператора, та яка розташована на земельних ділянках, які мають кадастрові номери 3222485801:01:028:0011, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 та 3222485801:01:028:5002, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ГУД МАРК»,з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 3. ст. 190 КК України, відшукання знаряддя кримінального правопорушення, транспортних засобів для транспортування палива, дизельного палива, яке ймовірно є незаконно виготовленим, бензинів, майна, яке було здобуте в результаті вчинення кримінального правопорушення, документів, грошових коштів, а також печаток, документів в електронному вигляді, електронних накопичувачів інформації, чорнових записів, чорнових бухгалтерських документів, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, що містить на магнітних носіях доказову інформацію у даному кримінальному провадженні та інші предмети та документи, що свідчать про вчинення вказаного правопорушення та мають значення для встановлення істини у ході проведення досудового розслідування з подальшим вилученням вище переліченого.
Строк дії ухвали 30 днів з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Васильківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 71544609 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Кравченко Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні