Рішення
від 15.01.2018 по справі 821/1003/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/1003/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.03.2017 р. № НОМЕР_1, рішення від 24.03.2017 р. № НОМЕР_2 та вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 24.03.2017 р. № Ф- НОМЕР_2,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що Херсонською ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області проводилась документальна позапланова невиїзна перевірка щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.01.2013 по 17.01.2015, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 17.01.2015. Результати перевірки в акті за період з 01.01.13 по 30.09.13 є помилкові, тому що відносини з ТОВ "Крюінгова агенція ОСОБА_2 Україна" (код ЄДРПОУ 33138148) в зазначений період були з позивачем, як з фізичною особи, а ні як з підприємцем, що підтверджується договором № 05-04/2013. Та з доходів, отриманих за цим договором знімались 15% прибуткового податку (п. 170.1.2, 170.1.4 ст. 170 Податкового кодексу України). Бухгалтерією ТОВ "Крюінговая агенція ОСОБА_2 Україна" при наданні звітності до податкових органів, була допущена помилка відносно трудових відносин, а саме невірно записано статус ОСОБА_1.

Позивач просить суд визнати неправомірними і скасувати повністю податкове повідомлення - рішення від 24.03.17 №0004911305 про штрафні санкції, вимогу про сплату недоїмки від 24.03.17 № Ф НОМЕР_2 на підставі акту документальної перевірки та рішення №0004931305 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 14.07.2016 року відкрито провадження у справі. Призначено справу до судового розгляду на 02.08.2017 року.

Ухвалою суду від 02.08.2017 року зупинено провадження у справі до 18.10.2017 року.

Ухвалою суду від 18.10.2017 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 18.10.2017 року зупинено провадження у справі до 06.11.2017 року.

Ухвалою суду від 06.11.2017 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 06.11.2017 року зупинено провадження у справі до 11.12.2017 року.

Ухвалою суду від 11.12.2017 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 11.12.2017 року зупинено провадження у справі до 10.01.2018 року.

Ухвалою суду від 10.01.2018 року поновлено провадження у справі.

У судове засідання, призначене до 10.01.2018 року, сторони не з'явилися.

Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

З 15.11.2016 року по 17.110.2016 року контролюючим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ОСОБА_1.

За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки платника податків ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та злата податків і зборів за період з 01.01.2013 по 17.01.2015, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 17.01.2015 складено акт від 22.11.2016 року № 848/21-03-13-05/НОМЕР_3.

В акті документальної позапланової невиїзної перевірки зазначені, як порушення з боку фізичної особи-підприємця ОСОБА_1:

- згідно п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, п. 177.1, п.177.2 ст. 177 ПК України, а саме: заниження суми податку на доходи фізичних осіб за 2013 рік на суму 3360,00 грн.;

- п.2 ч.1 ст.7 Закону України від 08.07.2010р. № 2464-VІ "Про збір та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" занижено суму єдиного внеску з чистого оподаткованого доходу за 2013 рік на 3582,09 грн.;

- п.1 ст.121 ПК України в частині незабезпечення зберігання платником податків первинних документів.

24.03.2017 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, відповідно сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) становить 510 грн.

24.03.2017 року контролюючим органом виставлено вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ф-0004921305, відповідно до якої сума борг становить 3582,09 грн.

24.03.2017 року контролюючим органом винесено рішення № НОМЕР_4 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску. Відповідно до рішення № НОМЕР_4 від 24.032017 року до ОСОБА_1 застосовано штрафні санкції у розмірі 716,42 грн.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Даний перелік видів перевірки вичерпний і розширеному тлумаченню не підлягає.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Особливості проведення документальної невиїзної перевірки визначено статтею 79 Податкового кодексу України. Так, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначено перелік обставин, за наявності хоча б однієї з яких здійснюється документальна позапланова перевірка. Зокрема, пп.78.1.7 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Одночасно пунктом 11.3 Порядку №1588 встановлено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Враховуючи, що державним реєстратором ОСОБА_3 16.01.2015 року проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, контролюючий орган провів документальну позапланову перевірку позивача з 15.11.2016 року по 17.11.2016 року, таким чином документальна позапланова перевірка ОСОБА_1 було проведена всупереч нормам податкового законодавства.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України).

Враховуючи, що контролюючим органом пропущено передбачений законом строк для проведення документальної позапланової перевірки, суд приходить до висновку про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.03.2017 року № НОМЕР_1, вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 24.03.2017 року № Ф-0004921305, рішення № НОМЕР_4 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 24.03.2017 року.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24.03.2017 року № НОМЕР_1, вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 24.03.2017 року № Ф-0004921305, рішення № НОМЕР_4 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 24.03.2017 року.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Варняк С.О.

кат. 10.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2018
Оприлюднено15.01.2018
Номер документу71575452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1003/17

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 19.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Рішення від 15.01.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні