печерський районний суд міста києва
Справа № 757/71242/17-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2017 року Печерський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді: ОСОБА_1 ,
при секретарі: ОСОБА_2 ,
за участю:
прокурора: ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання Прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про надання дозволу на призначення документальної позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017000000001073 від 05.04.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 204, ст. 227, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) з питань дотримання вимог податкового, валютного (бюджетного) та іншого законодавства і правильності визначення об`єкту оподаткування, повноти нарахування та сплати податків до бюджетів усіх рівнів за весь період діяльності підприємства, доручивши її проведення Офісу великих платників податків Державної фінансової служби.
В обґрунтування вказаного клопотання прокурор зазначає, що Управлінням з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001073 від 05.04.2017 року за фактом випуску службовими особами ТОВ «Вікторія Ленд», з послідуючою реалізацією споживачам, недоброякісної продукції в особливо великих розмірах, на підставі незаконно виданої ліцензії службовими особами органу сертифікації та виконавчої влади, що уповноважений Кабінетом Міністрів України на надання ліцензії на виробництво тютюнових виробів, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 204,ст. 227, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Вікторія Ленд» (код за ЄДРПОУ 40314517, юридична адреса 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Броварської Сотні, будинок 28), основний вид діяльності якого виробництво тютюнових виробів (код КВЕД 12.00), отримало ліцензію на виробництво тютюнових виробів від 02.07.2016 року № 272, терміном дії з 02.07.2016 року до 02.07.2021 року. Також, Державною фіскальною службою вказаному підприємству видано ліцензію на оптову торгівлю тютюновими виробами № 300063, терміном дії з 23.12.2016 року по 23.12.2021 року.
Також встановлено, що у ТОВ «Вікторія Ленд» відсутній повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, зокрема, відсутнє технологічне обладнання, що забезпечує переробку сировини (виготовлення тютюнової суміші), а також відсутня лабораторія, акредитована органами виконавчої влади, уповноваженими відповідно до законодавства. Діяльність із виробництва тютюнових виробів ТОВ «Вікторія Ленд» здійснює за адресою: м. Київ, вул. Радистів, 40, орендуючи приміщення у ПрАТ «РЕМБУДЗВ`ЯЗОК» (код за ЄДРПОУ 01190178, адреса: м. Київ, вул. Радистів, 40). Згідно із переліком виробничого обладнання, внесеного до Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, станом на 28.04.2017 року за ТОВ «Вікторія Ленд» зареєстровано тільки сигаретну машина «Шкода Ц8», реєстраційний номер 1094 від 15.04.2016 року. Інформація щодо наявності у володінні ТОВ «Вікторія Ленд» іншого технологічного обладнання, що забезпечує переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, у Єдиному державному реєстрі обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок відсутня.
Також під час досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Вікторія Ленд» закуповувала за готівкові кошти тютюнову сировину на території Броварського району, поблизу села Світильня.
Подальшими перевірочними заходами встановлено, що службовими особами ПП «ТРУБІЖ АГРО» (код за ЄДРПОУ 39333971), юридична адреса Київська обл., Броварський район, село Світильня, вул. Жовтнева, буд. 3-А, основний вид діяльності «вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур» (код КВЕД 01.11), та ТОВ «АГРІКОЛ», код за ЄДРПОУ 41277327, юридична адреса: Київська обл., Броварський район, село Плоске, вул. Молодіжна, буд. 7-А, основний вид діяльності «вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур» (код КВЕД 01.11), організовано та здійснюється незаконне виготовлення підакцизного товару тютюну, який включає в себе повний технологічний цикл з вирощування та після врожайної обробки тютюну, його ферментації. З цією метою ПП «ТРУБІЖ АГРО» та ТОВ «АГРІКОЛ» укладено договори оренди земель сільськогосподарського призначення (власники фізичні особи) у районі сіл Світильня, Гребельки Броварського району, загальною площею понад 90 гектарів.
Проведеними перевірочними заходами та виїздом на місце встановлено, що в даний час на частині зазначених земель здійснюється вирощування значної кількості тютюну (точну кількість насаджень встановити без залучення фахівця не вбачається можливим), крім цього там же розміщено технічні споруди модульного типу, в яких здійснюється сушка та ферментація зібраного тютюну.
Відповідно до проведеного аналізу податкової звітності ПП «ТРУБІЖ АГРО» та ТОВ «АГРІКОЛ» встановлено, що впродовж 2016-2017 років реалізація на внутрішньому ринку тютюну, тютюнової сировини зазначеними підприємствами не здійснювалась. Також не здійснювався її експорт. Факт вирощування та реалізації тютюну ПП «ТРУБІЖ АГРО» та ТОВ «АГРІКОЛ» не відображається у бухгалтерській та статистичній звітності, реалізація підакцизного товару здійснюється за готівку.
Крім цього, встановлено, що у 2015-2016 році за даними митниці ПП «ТРУБІЖ АГРО» імпортовано спеціалізоване промислове обладнання для післяврожайної обробки тютюну сушарки для тютюну (48 штук). В квітні 2017 року зазначене обладнання реалізовано на ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК», яке у червні 2017 року перепродало сушарки ТОВ «АГРІКОЛ».
27.09.2017 року на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 20.09.2017 року за № 757/55114/17-к проведено огляд земельних ділянок, а саме: земельної ділянки з кадастровим номером 3221288400:07:009:0041, яка на праві власності належить ОСОБА_5 ; земельної ділянки з кадастровим номером 3221288400:07:009:0040, яка на праві власності належить ОСОБА_6 ; земельної ділянки з кадастровим номером 3221288401:01:038:0005, яка на праві власності належить ОСОБА_7 , з метою виявлення та фіксації обставин кримінального правопорушення. Під час огляду встановлено, що на полі площею приблизно 100 га здійснюється вирощування сільськогосподарської сировини сімейства тютюнових невизначеного ботанічного сорту. Візуально вказаний тютюн може бути використаний для виготовлення тютюнових виробів.
Таким чином, у слідства є підстави вважати, що ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) за період, який досліджувався, здійснювало сумнівні фінансово-господарські операції та при складанні податкової звітності безпідставно використовувало документи, що не відповідають дійсності.
Документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) є необхідною, оскільки іншим чином встановити порушення податкового законодавства та суми нанесених збитків державі службовими особами підприємства або відсутність порушень чинного законодавства та суми збитків, не можливо.
Згідно ч. 1 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання про надання дозволу на призначення документальної позапланової виїзної перевірки та просив його задовольнити.
Вислухавши пояснення прокурора, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, суд дійшов висновку, що клопотання є необґрунтованим та не підлягає задоволенню, зважаючи на наступне.
Судом встановлено, що Управлінням з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001073 від 05.04.2017 року за фактом випуску службовими особами ТОВ «Вікторія Ленд», з послідуючою реалізацією споживачам, недоброякісної продукції в особливо великих розмірах, на підставі незаконно виданої ліцензії службовими особами органу сертифікації та виконавчої влади, що уповноважений Кабінетом Міністрів України на надання ліцензії на виробництво тютюнових виробів, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 204,ст. 227, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
У слідства є підстави вважати, що ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) здійснювало сумнівні фінансово-господарські операції та при складанні податкової звітності безпідставно використовувало документи, що не відповідають дійсності.
Встановити порушення з боку ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) податкового законодавства та суми нанесених збитків державі службовими особами підприємства або відсутність таких порушень чинного законодавства можливо за наслідками документальної позапланової виїзної перевірки.
Як визначено у ст.. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Відповідно до ч.ч. 6-8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження. Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Отже, призначення та проведення позапланової виїзної ревізії можливе виключно на підставі судового рішення.
Згідно ч. 1 та п. 6 ч. 2 ст. 36 КПК України, прокурор, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, службові та інші фізичні особи зобов`язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення прокурора. Прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений, зокрема, призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Разом з тим, відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії; у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи; у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю; у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю, та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Так, прокурором не надано належних та допустимих доказів в обґрунтування підстав призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971).
За таких обставин, слідчий суддя вважає клопотання Прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про надання дозволу на призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРУБІЖ АГРОТЕК» (код за ЄДРПОУ 39333971) необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 36, 107, 110, 309 Кримінального процесуального кодексу України, ст.ст. 2, 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання Прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про надання дозволу на призначення документальної позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017000000001073 від 05.04.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 204, ст. 227, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 71595016 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Кирилюк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні