Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а-0870/6379/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2011 року 17:30 Справа № 2а-0870/6379/11

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Луговському І.А., за участю представників позивачів - не прибули, представника відповідача - не прибув, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до ОСОБА_4 районної державний адміністрації Запорізької області про зобов'язання вчинити певні дії.

05 серпня 2011 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 (далі іменуються - позивачі) до ОСОБА_4 районної державний адміністрації Запорізької області (далі іменується - відповідач), в якому позивачі просять зобов'язати ОСОБА_4 районну державну адміністрацію Запорізької області надати ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 - членам фермерського господарства Таврійський Агрос (код ЄДРПОУ 37482992) дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для відведення в оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства, орієнтованого площею 325 га., зі зміною виду угідь на пасовища, із земель запасу сільськогосподарського призначення, розташованих на території Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області зазначених на графічних матеріалах доданих до заяви вх. №Ф-293/зп від 05.07.2011, строком оренди 49 років, з орендного платою в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік.

Ухвалою суду від 08.08.2011 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 18.06.2011.

18.08.2011 в судове засідання позивачі не прибули, до канцелярії суду надійшла заява про розгляд справи без їх участі, на позовних вимогах наполягають.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, до канцелярії суду надійшла заява, в якій зазначено, що відповідач проти позовних вимог не заперечує та визнає їх в повному обсязі.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12, ст. 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових та речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство Таврійський агрос зареєстроване ОСОБА_4 районною державною адміністрацією Запорізької області 29.12.2010 за юридичною адресою: 72030, Запорізька область, Михайлівський район, село Тимошівка, вулиця Радянська, будинок 57; ідентифікаційний код 37482992.

Згідно статуту Фермерського господарства Таврійський агрос засновниками та одночасно членами господарства є ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 - позивачі по справі.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачі зазначили, що згідно ОСОБА_4 районної державної адміністрації від 02.08.2011 №Ф-293/зп їм відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства з посиланням на те, що на теперішній час земельна ділянка на яку претендує позивач є вільною, але існує протест прокуратури Михайлівського району Запорізької області стосовно розпорядження голови ОСОБА_4 райдержадміністрації від 22.04.2011 №170, яким надано згоду на продовження строку договору оренди з попереднім землекористувачем. Дії відповідача про відмову у наданні дозволу вважає протиправними.

В заяві, яка надійшла до канцелярії суду 18.08.2011 від представника відповідача зазначено, що ОСОБА_4 районна державна адміністрація Запорізької області проти позову не заперечує та визнає позовні вимоги в повному обсязі.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Позивачі, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, які є членами фермерського господарства Таврійський Агрос 05.07.2011 року звернулись з заявою до ОСОБА_4 районної державної адміністрації Запорізької області з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду для ведення фермерського господарства земельної ділянки орієнтованою площею 235 га, із земель запасу сільськогосподарського призначення, розташованих на території Тимошіської сільської ради Михайлівського району, зі зміною виду угідь на пасовища, зі строком оренди на 49 років, з орендної платою 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік.

До заяви позивачами надано: копії паспортів; копії ідентифікаційних номерів; копія висновку засідання професійної комісії; копія статуту; викопіювання земельної ділянки; копія довідки з ЄДПОУ; бізнес-план Овцеводство .

Частиною 1 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство встановлено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додається рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації (ч.1 ст.7 Закону України Про фермерське господарство ).

Згідно з ч. 2 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.

Як зазначено у ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та висновки конкурсної комісії (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Отже, при поданні заяви до ОСОБА_4 районної державної адміністрації Запорізької області позивачем дотримані вимоги законодавства щодо змісту заяви та надання необхідних документів. ОСОБА_4 районної державної адміністрації Запорізької області від 02.08.2011 року №Ф-293/зп позивачам відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку у зв'язку з тим, що існує протест прокуратури Михайлівського району Запорізької області стосовно розпорядження голови ОСОБА_4 райдержадміністрації від 22.04.2011 №170, однак на теперішній час земельна ділянка вільна.

Суд вважає дане рішення необґрунтованим та таким, що не відповідає чинному законодавству, з огляду на наступне.

Відповідно до положень Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Відповідно до ст. 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Основним законом України.

Згідно зі ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Стаття 17 Земельного кодексу України визначає повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин, до яких, в тому числі, входить розпорядження землями державної власності.

Відповідно до п.12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено ст.123 Земельного кодексу України.

Рішення зазначених органів приймаються на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі, зокрема, надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).

Пунктом 2 зазначеної статті визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої районної державної адміністрації. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

При цьому пунктом 4 ст. 123 ЗК України передбачено, що підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законодавством порядку.

Як вбачається зі змісту рішення відповідача від 02.08.2011 №Ф-293/зп, відмова ОСОБА_4 районної державної адміністрації Запорізької області вмотивована лише тим, що існує протест прокуратури Михайлівського району Запорізької області стосовно розпорядження голови ОСОБА_4 райдержадміністрації від 22.04.2011 №170, яким надано згоду на продовження строку договору оренди з попереднім землекористувачем, при цьому жодних інших об'єктивних підстав для відмови в наданні дозволу, відповідачем не наведено. Суд зауважує, що Земельним кодексом України передбачені підстави для відмови у наданні такого дозволу, а саме невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Суд погоджується із позицією представника позивача, що жодна з підстав для відмови, на які посилається у листі адміністрація, не передбачена чинним законодавством. Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до ОСОБА_4 районної державний адміністрації Запорізької області про зобов'язання вчинити певні дії є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження видано; обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дій); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до ОСОБА_4 районної державний адміністрації Запорізької області про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати ОСОБА_4 районну державну адміністрацію Запорізької області надати ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 - членам фермерського господарства Таврійський Агрос (код ЄДРПОУ 37482992) дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для відведення в оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства, орієнтованого площею 325 га., зі зміною виду угідь на пасовища, із земель запасу сільськогосподарського призначення, розташованих на території Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області зазначених на графічних матеріалах доданих до заяви вх. №Ф-293/зп від 05.07.2011, строком оренди 49 років, з орендного платою в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.М.Недашківська

18.08.2011 постанова виготовлена в повному обсязі.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено16.01.2018
Номер документу71596469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/6379/11

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 01.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні