Постанова
від 12.01.2018 по справі 760/25024/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/261/18

у справі №760/25024/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 січня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів Грабчак П.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, директора ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ (код ЄДРПОУ 39538659, 04210, м. Київ, вул. Маршала Малиновського, буд. 25, оф. 2), ідентифікаційний код - НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшли зазначені матеріали.

Згідно протоколу про порушення митних правил від № 0995/10000/17, від 24.10.2017, слідує, що 14.05.2015 на митну територію України з Польщі через пункт пропуску Рава-Руська - Хребенне митний пункт Рава-Руська Львівської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2/НОМЕР_3 на адресу ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ (код ЄДРПОУ 39538659, 04210, м. Київ, вул. Маршала Малиновського, буд. 25, оф. 2) ввезено товари фарба та лаки, засоби для догляду за шкірою, побутові кондиціонери, декоративні електрокаміни та ін. , загальною вагою брутто - 10741 кг, кількість місць - 852.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ від 14.05.2015 № 100000000/2015/822890, а також товаросупровідні документи: СMR № 356224 від 14.05.2015, книжка МДП № XZ.75581194, інвойс від № 565 14.05.2015 з зазначенням вартості товарів - 26774,28 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Західний за митною декларацією № 100250005/2015/110189 від 18.05.2015.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт № 15-0227 від 27.02.2015, укладений між компанією KANWAY ENTERPRISES LLP (MINSHULL HOUSE 67, WELLINGTON ROAD NORTH STOCKPORT,CHESHIRE SK 42LP, Сполучене Королівство) та ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ в особі ОСОБА_2, СMR № 356224 від 14.05.2015, книжка МДП № XZ.75581194, інвойс № 565 від 14.05.2015 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

12.07.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів фарба та лаки, засоби для догляду за шкірою, побутові кондиціонери, декоративні електрокаміни та ін. , одержувачем яких виступало ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ .

05.09.2017 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту адміністрування митних платежів ДФС від 04.09.2017 № 23533/7/99-99-19-02-02-17) з копіями таких документів: витяг з митної бази даних, книжка МДП XZ.75581194, супровідна книжка-роздруківка з митної електронної системи NCTS (TIR XZ75581194), транзитний супровідний документ № MRN 15PL4010101633AE36, експортні декларації №№ 15PL322010E0025629, 15PL391040E0194194.

Відомості щодо відправника, одержувача, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля, зазначені у транзитному супровідному документі № MRN 15PL4010101633AE36, відповідають цим даним з МД № 100250005/2015/110189.

У транзитному супровідному документі № MRN 15PL4010101633AE36 є посилання на експортні декларації (серед яких також є № 15PL322010E0025629, №15PL391040E0194194), на підставі яких оформлено книжку МДП № XZ.75581194.

Згідно з експортною декларацією № 15PL322010E0025629, товари кондиціонери в комплекті , загальною вагою брутто 730 кг, фактурною вартістю 11205,66 євро, відправлені компанією KLIMA -THERM S.A. (ul. Tarnowiecka 54, 04-174 Warszawa) на адресу одержувача - TOV Air Clim Ukraine (15a Frunze 04080, Kyiv).

Відповідно до експортної декларації № 15PL391040E0194194, товари каміни , у кількості 2 шт., загальною вагою брутто 44,5 кг., фактурною вартістю 1525 євро, відправлені компанією PLANIKA SP. Z O.O. (Bydgoska 38, Brzoza 86-061 PL) на адресу одержувача - RA FORTUNA (Obolonskaja Naberezhnaja 19 Korpus, Kiev, UA).

В експортних деклараціях № 15PL322010E0025629, №15PL391040E0194194 зазначено, що країною призначення є Україна.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за митною декларацією № 100250005/2015/110189, встановлено таке.

Товар № 58 побутові кондиціонери , загальною вагою брутто 731,5 кг., фактурною вартістю 1504,8 доларів США, задекларований у митній декларації № 100250005/2015/110189, ідентифіковано з товаром, який переміщувався згідно з експортною декларацією № 15PL322010E0025629, за описом та вагою брутто.

Товар № 66 декоративні електрокаміни , торговельна марка Planika Sp. z o.o. , у кількості 2 шт., загальною вагою брутто 44,5 кг., фактурною вартістю 35,74 доларів США, задекларований у митній декларації № 100250005/2015/110189, ідентифіковано з товаром, який переміщувався згідно з експортною декларацією № 15PL391040E0194194, за описом, кількістю, вагою брутто.

Загальна фактурна вартість товарів №№ 58,66 становить 1540,54 доларів США, але згідно з експортними деклараціями № 15PL322010E0025629, №15PL391040E0194194 загальна фактурна вартість вказаних товарів становить 12730,66 євро.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, зазначеним в документах, поданих ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ при митному оформленні в Україні.

Таким чином, частину товарів із загальної кількості переміщеного через митний кордон України на підставі книжки МДП № XZ.75581194, інвойсу від 14.05.2015 № 565, митне оформлення якої здійснено за митною декларацією № 100250005/2015/110189, а саме: товари № 58 та №66 загальною вартістю 12730,66 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (14.05.2015) складає - 293855,2 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до листа Головного управління регіональної статистики від 06.10.2017 № 12.2-22/343 на момент переміщення (14.05.2015) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_2 був керівником ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ .

Отже, в діях директора компанії ТОВ ЮНІВЕРС МОЛ ОСОБА_2, які спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць, найменування товарів, їх маркування, ваги та кількості, вбачаються ознаки порушення митних правил, відповідальність за яке, передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник органу доходів і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської регіональної митниці Міндоходів та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, суддя вважає, що орган доходів і зборів дійшов до обґрунтованого висновку про наявність в діях ОСОБА_2 митних правил та вірно кваліфікував його дії за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки останній вчинив дії, які полягають у переміщені через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, товаросупровідних документів, які містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць, найменування товарів, їх маркування ваги та кількості.

Винність ОСОБА_2 у вчиненні вказаного правопорушення повністю підтверджується зібраними по справі та дослідженими письмовим доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил, попередньою митною декларацією № 100000000/2015/822890 від 14.05.2015, товаросупровідними документами СMR № 356224 від 14.05.2015, книжкою МДП № XZ.75581194, інвойсом від № 565 14.05.2015 та іншими матеріалами справи у їх сукупності.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно постанови п. 14 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

Як видно з матеріалів справи, вартість предметів правопорушення становить 293 855,2 грн., безпосередні предмети правопорушення не вилучались.

З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, суддя вважає за необхідне притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 293 855,2 грн. та стягнення з неї на користь держави вартості безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 293 855,2 грн..

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 293 855,2 грн..

Роз'яснити, що штраф підлягає сплаті за наступними реквізитами: отримувач - УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ - 38050812; МФО 820019; банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р 31113106705010; призначення платежу - *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095 від (ПІП платника), згідно ст. 483 МКУ та постанови суду від ___.___.20___№___.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 293 855,2 грн..

Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 352 грн. 40 коп., який необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами - отримувач коштів: УДК СУ у Солом'янському районі м. Києва; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) : 38 050 812; Рахунок отримувача: 312 122 067 000 10; Банк отримувача: ГУ ДК СУ м. Києві; Код банку отримувача (МФО) : 82 00 19; Код класифіка ції доходів бюджету: 220 300 01; Призначення платежу: судовий збір; Код суду: 050.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя В.В.Лазаренко

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.01.2018
Оприлюднено17.01.2018
Номер документу71625184
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/25024/17

Постанова від 29.10.2018

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кияшко Олександр Анатолійович

Постанова від 12.01.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні