РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
10 січня 2018 р. Справа № 802/1911/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дмитришеної Р.М.,
за участю:
секретаря судового засідання: Макарової К.В.
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
представника третьої особи: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області
до: Скаржинецької сільської ради, третя особа на стороні відповідача ДНЗ дитячий садочок
про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Скаржинецької сільської ради, третя особа на стороні відповідача ДНЗ дитячий садочок про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час перевірки дитячого садка Скаржинецької сільської ради на предмет додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки контролюючим органом виявлений ряд порушень вимог галузевих нормативно-правових актів, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Факти порушень зафіксовані в акті перевірки від 18.10.2017 року №192, зважаючи на те, що подальша експлуатація будівлі Скаржинецького ДНЗ дитячий садочок створює безпосередню загрозу для життя та здоров'я людей, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації дитячого садка шляхом відключення від джерел електроживлення, опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, вказаних у цьому позові.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала заявлені позовні вимоги, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просила суд задовольнити адміністративний позов.
Представник відповідача не заперечувала щодо виявлених порушень, проте просила суд надати їм додаткового часу задля приведення будівлі у відповідність вимогам законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме оброблення елементів горищного покриття засобами вогнезахисту. Наразі таке оброблення не може бути проведеним із-за погодних умов, оскільки температурний режим повітря для здійснення таких робіт має бути не меншим як +10С.
Представник третьої особи посилалась на ті обставини, що порушення, які були виявлені під час перевірки, частково усунуті, також просила суд надати певний час для оброблення деревинних конструкцій будівлі протипожежними засобами.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що на підставі ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закону) Хмільницьким районним сектором Головного управління ДСНС України у Вінницькій області 18.10.2017 року здійснено перевірку Скаржинецького ДНЗ дитячий садочок, розташованого за адресою: вул. Парсяка, 9, в с. Скаржинці Хмільницького району Вінницької області.
В ході перевірки було виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які у відповідності до вимог частини 6 ст. 7 Закону задокументовані актом перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 18.10.2017 року №192 (далі - ОСОБА_1 перевірки), а саме:
- дерев'яні елементи горищного покриття не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності (розділ ІІІ п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697, п. 1 Припису №112, п. 1 ОСОБА_1 №192);
- в приміщенням дитячого садка не проведено заміру опору ізоляції електромережі (розділ ІV п. 1.20 ППБУ, п. 8 Припису №112, п. 2 ОСОБА_1 №192);
- наявні вогнегасники не пройшли технічне обслуговування (розділ V п. 3.17 ППБУ; п. 3 Припису №112, п. 3 ОСОБА_1 №192);
- приміщення не забезпечені нормованою кількістю первинних засобів пожежегасіння (розділ V п.3.6 ППБУ; п. 7 Припису №112, п. 4 ОСОБА_1 №192);
- працівників не забезпечено засобами індивідуального захисту (п.4.3.1, п. 4.3.3 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України 15.08.2007 №557, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 №1006/14273), (п.6 Припису №112, п. 5 ОСОБА_1 №192);
- приміщення не обладнані системою протипожежного захисту (розділ V п. 1.2 ППБУ, п. 2 Припису №112, п. 6 ОСОБА_1 №192);
- в приміщеннях дитячого садка з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (розділ ІV п. 1.6 ППБУ, п. 7 ОСОБА_1 №192);
- на шляхах евакуації з приміщень дитячого садка застосовується горюче оздоблення стін (розділ ІІІ п. 2.17 ППБУ, п. 8 ОСОБА_1 №192).
Акт перевірки №192 від 18.10.2017 року отримав сільський голова с. Скаржинці ОСОБА_4 та завідуюча Скаржинецького ДНЗ дитячого садка ОСОБА_3, про що свідчать відповідні відмітки в самому акті. Жодних зауважень або заперечень до ОСОБА_1 перевірки до Головного управління не подавалась.
Таким чином з огляду на наявність вищевказаних порушень, на думку позивача, подальша експлуатація будівлі Скаржинецького ДНЗ дитячого садка із виявленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходив з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, яке реалізує повноваження відповідного центрального органу виконавчої влади.
Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
Так, судом встановлено, що у ході перевірки Скаржинецького ДНЗ дитячий садок на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Вказані порушення зафіксовані в ОСОБА_1 перевірки №192 від 18.10.2017 року, які відповідачем та третьою особою не заперечуються.
В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 ст. ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Таким чином, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація будівлі Скаржинецького ДНЗ дитячий садок, розташованого за адресою: вул. Парсяка, 9 в с. Скаржинці Хмільницького району Вінницької області із порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки:
- порушення правил пожежної безпеки щодо утримання шляхів евакуації створює небезпечні умови для безпечної евакуації людей в разі виникнення небезпечної події на об'єкті;
- відсутність систем протипожежного захисту перешкоджає швидкому виявленню та гасінню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі;
- порушення щодо улаштування, утримання та експлуатації електромереж, електрообладнання створюють загрозу виникнення пожежі від дії теплових проявів електричної енергії;
- відсутність (недостатність) первинних засобів пожежегасіння унеможливлює здійснення своєчасної ліквідації пожежі на початковій стадії;
- відсутність вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій сприяє швидкому розповсюдженню пожежі, а в результаті може призвести до обвалення конструкцій, що створює загрозу життю й здоров'ю персоналу, дітей та особам, задіяних в гасінні пожежі;
- відсутність засобів індивідуального захисту може призвести до травмування персоналу у разі виникнення надзвичайної події на об'єкті.
Відповідно до наданих пояснень відповідача та третьої особи, недоліки були частково усунуті. Проте, дані пояснення судом відхиляються з огляду на те, що перевірка усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки покладається на позивача. Сільська рада та керівник дитячого садочку на предмет усунення виявлених порушень до посадових осіб територіального органу державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки не звертались. Доказів про інше суду не надано.
Відтак, заявлені позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації дитячого садка за адресою Вінницька область, Хмільницький район, с. Скаржинці, вул. Парсяка, 9, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки підлягають задоволенню.
Відповідно до положень статей 9, 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність понесених витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Застосувати до Скаржинецької сільської ради (22011, Вінницька область, Хмільницький район, с. Скаржинці, вул. Парсяка, 10; код ЄДРПОУ 04331780) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації дитячого садка за адресою Вінницька область, Хмільницький район, с. Скаржинці, вул. Парсяка, 9, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області ( 600-річчя, 11, м. Вінниця, 21021)
Скаржинецька сільська рада (вул. Парсяка, 10, с. Скаржинці, Хмільницький район, Вінницька область, 22011)
Дитячий садок (вул. Парсяка, 9, с. Скаржинці Хмільницький район)
Повний текст рішення складено 17.01.2018
Суддя /підпис/ ОСОБА_5
Згідно з оригіналом
Суддя Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2018 |
Оприлюднено | 17.01.2018 |
Номер документу | 71626849 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні