ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2017 року Справа № 804/8050/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП-Груп" до Державної фіскальної служби України про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТП-Груп" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:
визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197) щодо відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю СТП-Груп (ідентифікаційний код 41058193) та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197):
- №47279/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №49 від 22.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47285/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47280/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №55 від 27.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47275/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 23.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47282/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №60 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47276/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №34 від 16.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47277/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №40 від 20.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47281/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №58 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47286/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №65 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47283/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №61 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47278/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №45 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47284/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №63 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов'язати Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код 39292197) внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю СТП-ГРУП (ідентифікаційний код 41058193) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме:
- податкової накладної №34 від 16.06.2017 року - датою 13.07.2017 року;
- податкової накладної №49 від 22.06.2017 року - датою 13.07.2017 року;
- податкової накладної №40 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №45 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №51 від 23.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №55 від 27.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №58 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №60 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №61 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №63 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №64 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №65 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних було прийнято відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства, оскільки позивачем на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, були надані усі належні документи та пояснення, проте Відповідачем протиправно не були взяті до уваги надані пояснення та документи, в результаті чого відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав подання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Представник позивача про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи, проте у судове засідання не з'явився, про причину неявки суд не повідомив, заперечення на позовну заяву та заяву про відкладення розгляду справи не надав.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
А тому, з огляду на вимоги ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи наведене, у зв'язку із неприбуттям у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце судового розгляду, а також за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі письмовими доказами.
Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Суд зазначає, що на момент розгляду справи в порядку письмового провадження Законом України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» внесето зміни до Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до п. 10 ч. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 15.12.2017 року справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності Кодексу в редакції від 15.12.2017 року, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності нової редакції Кодексу. Відтак, справу розглянуто в порядку письмового провадження керуючись КАС України в редакції від 15.12.2017 року. Враховуючи те, що сторони у судове засідання не зявились, справа розглядається у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у період з 16.06.2017 року по 30.06.2017 року ТОВ СТП-ГРУП було складено 12 податкових накладних та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: податкова накладна №34 від 16.06.2017 року; податкова накладна №40 від 20.06.2017 року; податкова накладна №45 від 20.06.2017 року; податкова накладна №49 від 22.06.2017 року; податкова накладна №51 від 23.06.2017 року; податкова накладна №55 від 27.06.2017 року; податкова накладна №58 від 30.06.2017 року; податкова накладна №60 від 30.06.2017 року; податкова накладна №61 від 30.06.2017 року; податкова накладна №63 від 30.06.2017 року; податкова накладна №64 від 30.06.2017 року; податкова накладна №65 від 30.06.2017 року.
За результатами розгляду поданих ТОВ "СТП-ГРУП" пояснень, рішеннями комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.08.2017 № 47279/41058193, 47280/41058193, 47275/41058193, 47276/41058193, 47282/41058193, 47283/41058193, 47278/41058193, 47285/41058193, 47286/41058193, 47277/41058193, 47281/41058193, 47284/41058193 про відмову у реєстрації податкових накладних №34 від 16.06.2017 року; №40,45 від 20.06.2017 року; №49 від 22.06.2017 року; №51 від 23.06.2017 року; №55 від 27.06.2017 року; №58,60,61,63,64,65 від 30.06.2017 року, було відмовлено Позивачу у реєстрації податкових накладних з підстав: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування .
Відповідно до вказаних рішень, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Не погоджуючись з рішеннями відповідача від 07.08.2017 року № 47279/41058193, 47280/41058193, 47275/41058193, 47276/41058193, 47282/41058193, 47283/41058193, 47278/41058193, 47285/41058193, 47286/41058193, 47277/41058193, 47281/41058193, 47284/41058193 про відмову у реєстрації податкових накладних №34 від 16.06.2017 року; №40,45 від 20.06.2017 року; №49 від 22.06.2017 року; №51 від 23.06.2017 року; №55 від 27.06.2017 року; №58,60,61,63,64,65, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню ДФС України, суд виходить з наступного.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить пункт 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії оцінки ступня ризиків).
Згідно пункту 6 Критеріїв містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Таким чином, зазначений відповідачем у квитанціях №1 від 13 та 14 липня 2017 року критерій, як невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД у п. 6 Критеріїв оцінки ступенів ризиків не передбачений.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що 12 податкових накладних було складено позивачем на виконання договорів, які мали реальні господарські операції.
Так, податкова накладна № 51 дата складання 23.06.2017 року. Договір поставки № 05/02 від 01.02.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ Група ВЕНЕТО (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 279 від 23.06.2017 року на суму 2115,84 грн. в т.ч. ПДВ 352,64 грн. та згідно рахунка № 235 від 22.06.2017 року. Вид товару: Нитка Polyart. Дана поставка була оплачена контрагентом 25.07.2017 року платіжним дорученням № 16160 на суму 13110,72 грн. в т.ч. ПДВ 2185,12 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 126 від 09.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 58 дата складання 30.06.2017 року. Договір поставки №61 від 29.06.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ПОГ "МУВО Інвалідів АТО" (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 294 від 03.07.2017 року на суму 299,95 грн. в т.ч. ПДВ 49,99 грн. та згідно рахунка № 248 від 29.06.2017 року. Вид товару: газовый подьемник 1200N для кроватного механизма, С-360mm, торг марка STP. Дана поставка була оплачена контрагентом 30.06.2017 року. платіжним дорученням № 36U028/17 на суму 299,95 грн. в т.ч. ПДВ 49,99 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ТОВ СИМБОЛ . Прибуткова накладна № 77 від 05.04.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару здійснено постачальником.
Податкова накладна № 34 дата складання 16.06.2017 року. Договір поставки № 17-2 від 18.04.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ ЩЕДРО (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 264 от 16.06.2017 року на сумму 93600,00 грн в т.ч. ПДВ 15600,00 грн та згідно рахунка №223 от 16.06.2017 року. Вид товару: піддони складські. Дана поставка була оплачена контрагентом 14.07.2017 року платіжним доручення МЩЕ-070009 на сумму 93600,00 грн в т.ч. ПДВ 15600,00 грн. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_3 за видатковою накладною № 9 від 16.06.2017 року договір №02/17 від 15.06.2017 року. Транспортування товару здійснюється силами постачальника.
Податкова накладна № 49 дата складання 22.06.17р. Договір поставки № 17-Z від 18.04.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ ЩЕДРО (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 278 от 22.06.2017 року на сумму 93600,00 грн в т.ч. ПДВ 15600,00 грн та згідно рахунка № 234 від 22.06.2017 року. Вид товару: піддони складські. Дана поставка не оплачена контрагентом. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 118 від 02.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 63 дата складання 30.06.2017 року. Договір поставки № 17-Z від 18.04.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП та ТОВ ЩЕДРО . Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 284 от 30.06.2017 року на сумму 85725,00 грн в т.ч. ПДВ 14287,50 грн та згідно рахунка № 249 від 30.06.2017 року. Вид товару: піддони складські. Дана поставка була оплачена контрагентом 13.07.2017 року платіжним дорученням № МЩЕ-070210 на суму 85725,00 грн. в т.ч. ПДВ 14278,50 грн. Спосіб транспортування: поставка була здійснена по ТТН №15 від 01.07.2017 року. Автоперевізник ТОВ ТрейдІ К водій ОСОБА_4. Машина Мерседес АЕ2251ІС. Сплачено перевізнику 2000,00 грн в т.ч. ПДВ 333,33 грн зг.рахунку № 184 від 30.06.2017 року. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 118 від 02.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 55 дата складання 27.06.2017 року. Договір № 13 від 01.02.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ "АРТ-ПРОМ" (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 282 від 27.06.2017 року на суму 5268,00 грн. в т.ч. ПДВ 878,00 грн. та згідно рахунка № 239 від 26.06.2017 року. Вид товару: Блискавка рулонна чорна з собачкою (9607 19 00 00), Бігунок для блискавки (9607). Дана поставка була оплачена контрагентом 04.07.2017 року платіжним дорученням № 14 на суму 5268,00 грн. в т.ч. ПДВ 878,00 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем.Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОГ ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 117 від 01.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 60 дата складання 30.06.2017 року. Договір № 13 від 01.02.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ "АРТ-ПРОМ" (паокупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 295 від 30.06.17 р. на суму 7308,47 грн. в т.ч. ПДВ 1218,08 грн. ОСОБА_2 товару: Нитка Polyart. Дана поставка була оплачена контрагентом 10.07.2017 року платіжним дорученням № 79 на суму 7308,47 грн. в т.ч. ПДВ 1218,08 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП була придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 117 від 01.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 40 дата складання 20.06.2017 року. Договір № 195 від 16.06.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТДВ "ЗАПОРІЗЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ № 1"(покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 269 від 20.06.2017 року на суму 69000,00 грн. в т.ч. ПДВ 11500,00 грн. ОСОБА_2 товару: піддони складські. Дана поставка була оплачена контрагентом 30.06.2017 року платіжним дорученням № 2608 на суму 15100,00 грн. в т.ч. ПДВ 2516,67 грн., 03.07.2017 року платіжним дорученням № 2644 на суму 53900,00 в т.ч. ПДВ 8983,33 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 126 від 09.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35. У постачальника ФОП ОСОБА_3 Прибуткова накладна № 131 від 16.06.2017 року. Транспортування товару здійснено постачальником.
Податкова накладна № 45 дата складання 20.06.2017 року. Договір № 13 від 01.02.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ "АРТ-ПРОМ" (продавець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 274 від 20.06.2017 року на суму 3300,00 грн. в т.ч. ПДВ 550,00 грн. ОСОБА_2 товару: Нитка Polyart. Дана поставка була оплачена контрагентом 21.06.2017 року платіжним дорученням № 296 на суму 3300,00 грн. в т.ч. ПДВ 550,00 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 126 від 20.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 61 дата складання 30.06.2017 року. Договір № 58 від 22.06.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ "Муравей-Україна" (покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 285 від 30.06.2017 року на суму 3020,00 грн. в т.ч. ПДВ 503,33 грн. ОСОБА_2 товару: мішки для пакування речей. Дана поставка була оплачена контрагентом частково 14.07.2017 року платіжним дорученням № 1643 на суму 3020,00 грн. в т.ч. ПДВ 503,33 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 1 від 01.02.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 64 дата складання 30.06.2017 року. Договір № 58 від 22.06.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП (постачальник) та ТОВ "Офісменеджер"(покупець). Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 288 від 30.06.2017 року на суму 150601,25 грн. в т.ч. ПДВ 25100,21 грн. ОСОБА_2 товару: меблева фурнітура. Дана поставка була оплачена контрагентом частково 22.06.2017 року платіжним дорученням № 18083 на суму 45200,00 грн. в т.ч. ПДВ 7533,33 грн. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 164 від 15.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Податкова накладна № 65 дата складання 30.06.2017 року. Договір № 58 від 22.06.2017 року укладений між ТОВ СТП-ГРУП та ТОВ "Офісменеджер". Поставка здійснювалась по видатковій накладній № 289 від 30.06.2017 року на суму 10041,06 грн. в т.ч. ПДВ 1673,51 грн. ОСОБА_2 товару: меблева фурнітура. Дана поставка не оплачена контрагентом. Скан копії документів додаються. Спосіб транспортування - самовивіз покупцем. Товар ТОВ СТП-ГРУП було придбано у постачальника ФОП ОСОБА_2 Прибуткова накладна № 164 від 15.06.2017 року договір № 01/2 від 01.02.2017 року. Транспортування товару не потрібно оскільки обидва підприємства знаходяться за адресою м. Дніпро, пр.-т. Слобожанський, 35.
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п. 201.16.2. цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п.201.16.2. Податкового кодексу України.
На виконання вимог п.201.16.1.- 201.16.2. ст.201 ПК України та пропозиціях викладених у квитанціях ТОВ СТП-ГРУП були надані документи, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовленим у реєстрації податковим накладним. Перелік наданих документів відповідає вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року № 567.
Відповідачем всупереч вимогам п.п. в п. 201.16.1. ст. 201 ПК України, не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б Позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.
Крім того, контролюючий орган, після отримання від Позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу ТОВ СТП-ГРУП жодних запитів щодо недостатності документів для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надав.
З вказаних вище рішень вбачається, що вони не містять конкретної інформації щодо підстав та обґрунтувань для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до пп."в" пп.201.16.1. п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абзацом 2 постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п. 201.16. ст. 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до п. "в" п.п.201.16.1 п. 201.16. ст. 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування".
Проте, в оскаржених рішеннях комісії ДФС України не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, якого законодавства, в чому полягає порушення, та/або яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Отже, на думку суду, оскаржені рішення не містить чіткого визначення підстав, що стали причиною відмови в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП-ГРУП" від 07.08.2017 № 47279/41058193, 47280/41058193, 47275/41058193, 47276/41058193, 47282/41058193, 47283/41058193, 47278/41058193, 47285/41058193, 47286/41058193, 47277/41058193, 47281/41058193, 47284/41058193 про відмову у реєстрації податкових накладних №34 від 16.06.2017 року; №40,45 від 20.06.2017 року; №49 від 22.06.2017 року; №51 від 23.06.2017 року; №55 від 27.06.2017 року; №58,60,61,63,64,65.
З урахуванням наведеного, Державною фіскальною службою України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №49 від 22.06.2017 року - датою 13.07.2017 року; №40 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №45 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №51 від 23.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №55 від 27.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №58 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №60 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №61 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №63 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №64 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року; №65 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року датою їх фактичного отримання, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СТП-ГРУП", суд зазначає наступне.
У своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний суд України зазначив, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що з метою ефективного відновлення порушеного права позивача, є необхідність зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказані податкові накладні, датою їх первинного подання. Зазначена правова позиція знайшла своє підтвердження також в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 24 жовтня 2013 року № 14861213-13.
Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача
Згідно з частиною 1 статті 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, якщо суд не має обгрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Суд зазначає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги
Приймаючи до уваги викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.
Також суд вважає за необхідне, відповідно до вимог статті 139 КАС України, стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП-ГРУП" (код ЄДРПОУ 41058193) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 19200,00 грн. відповідно до платіжного доручення від 05.09.2017 № 345 та № 20 від 04.12.2017 року.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП-ГРУП" до Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197) щодо відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю СТП-ГРУП (ідентифікаційний код 41058193) та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197):
- №47279/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №49 від 22.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47285/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47280/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №55 від 27.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47275/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 23.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47282/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №60 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47276/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №34 від 16.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47277/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №40 від 20.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47281/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №58 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47286/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №65 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47283/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №61 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47278/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №45 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №47284/41058193 від 07.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №63 від 30.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код 39292197) внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю СТП-ГРУП (ідентифікаційний код 41058193) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме:
- податкової накладної №34 від 16.06.2017 року - датою 13.07.2017 року;
- податкової накладної №49 від 22.06.2017 року - датою 13.07.2017 року;
- податкової накладної №40 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №45 від 20.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №51 від 23.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №55 від 27.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №58 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №60 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №61 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №63 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №64 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року;
- податкової накладної №65 від 30.06.2017 року - датою 14.07.2017 року.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП-Груп" (код ЄДРПОУ 41058193) судовий збір у розмірі 19200,00 (дев'ятнадцять тисяч двісті) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2017 |
Оприлюднено | 17.01.2018 |
Номер документу | 71627130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні