Постанова
від 15.01.2018 по справі 820/6209/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

          15 січня 2018 р.                                                                       №820/6209/17

          Харківський окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Шевченківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Акціонерного товариства "УКРКОМУННДІПРОЕКТ" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Шевченківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Акціонерного товариства "УКРКОМУННДІПРОЕКТ", в якому просить суд: стягнути з Акціонерного товариства "УКРКОМУННДІПРОЕКТ", (м. Харків, просп. Науки, 36, б. 27, код ЄДРПОУ 03333883) на користь Шевченківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова (р/р 25603312672587 в філії ХОУ АТ "Ощадбанк", МФО 351823, код ЄДРПОУ 41248278) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 63214,29 грн.

          В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Акціонерне товариство "УКРКОМУННДІПРОЕКТ", знаходиться на обліку Шевченківському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова та має заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 63214,29 грн.

          Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2017 р. відкрито спрощене провадження по справі.

          Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження разом із судовими документами була надіслана відповідачу, отримана відповідачем 03.01.2018 р., про що свідчить корінець поштового відправлення, який повернувся на адресу суду 05.01.2018 р.

          Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

          Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

          Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 №2147-VIIІ, який набув чинності 15.12.2017, внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України.

          Так, з огляду на те, що згідно положень ст. 258 КАС України передбачено, що даний предмет спору віднесено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідач повідомлявся належним чином про наявність позову щодо стягнення з нього суми заборгованості, але поштове відправлення по іншим причинам відповідач не отримав.

          Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

          Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

          Судом встановлено, що АТ «УКРКОМУННДІПРОЕКТ» знаходиться на обліку в Шевченківському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова та має заборгованість по сплаті фінансової санкції по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 63214,29 грн.

Правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 року (далі Закон України №1058-IV) та Законом України від 08.07.2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон України № 2464-VI).

          Зокрема, вказаним законом запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі, з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

          Згідно пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення "Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2011 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

          Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

          На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

          Відносини у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування в період після 01.01.2004 року врегульовано Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

          Згідно з положеннями п.1 ст.14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці, зокрема, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10 статті 11 цього Закону.

          Відповідно до ст.ст. 17, 20 Закону України №1058-IV, ст.ст.6,7 №2464-VI страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є, зокрема, для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць.

          Статтею 14 Закону України №2464-VI встановлено, що обов'язок здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону покладений на Пенсійний фонд та його територіальні органи, яким згідно п.7 ст.13 Закону надане право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску, а також згідно п.7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону заборгованість по страховим внескам.

          З наявного в матеріалах справи розрахунку суми позову вбачається, що заборгованість відповідача зі сплати фінансової санкції складає 63214,29 грн.

          Згідно з пунктом 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №8-2 від 30 квітня 2002 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2002 року за №442/6730, одним з основних завдань управління є облік платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку, призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, ефективне та цільове використання коштів Фонду, інших коштів, призначених для виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення, забезпечення функціонування в районі (місті) системи персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

          Відповідно до ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у визначені строки вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки, строки давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

          Згідно п.1 ст.14 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством є страхувальниками.

          Страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати та сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески (п.6 ч.2 ст.17 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”). Відповідно до частини 6 ст. 20 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є місяць.

          На підставі п.6 ст.64 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” територіальні органи Пенсійного фонду мають право застосовувати до платників страхових внесків (підприємств, установ, організацій) фінансові санкції, передбачені цим Законом.

          Згідно п.2 ч.-9 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду штраф в розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно несплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

          Підприємству відповідно до ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” та на підставі картки особового рахунку страхувальника було виставлено рішення №724 від 06.05.2011 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату страхувальниками страхових внесків на суму 63214,29 грн.

Рішення отримано особисто директором, про що свідчать підпис на рішенні.

          Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 року № 988 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України», управління Пенсійного фонду України в Дзержинському районі м. Харкова було реорганізоване шляхом злиття з управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Харкова в Шевченківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова.

          На сьогоднішній день сума заборгованості по сплаті фінансової санкції по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування складає 63214,29 грн., яку на даний час відповідач не сплатив, рішення про застосування не оскаржував.

          Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 63214,29грн. грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

          Відповідно до положень ст. 139 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

          На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. т. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 257-263, 295, 297 КАС України, суд, –

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Шевченківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Акціонерного товариства "УКРКОМУННДІПРОЕКТ" про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Акціонерного товариства "УКРКОМУННДІПРОЕКТ", (м. Харків, просп. Науки, 36, б. 27, код ЄДРПОУ 03333883) на користь Шевченківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова (юридична адреса: (61022, м. Харків, м-н. Свободи, б. 5, 4 під.) на (р/р 25603312672587 в філії ХОУ АТ "Ощадбанк", МФО 351823, код ЄДРПОУ 41248278) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 63214,29 (шістдесят три тисячі двісті чотирнадцять гривень 29 коп.) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 17 січня 2018 року.

          Суддя                                                                                 Шляхова О.М.

          

          

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2018
Оприлюднено19.01.2018
Номер документу71627976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6209/17

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 15.01.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 15.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні