Рішення
від 15.01.2018 по справі 822/3384/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3384/17

РІШЕННЯ

іменем України

15 січня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.

за участі:секретаря судового засідання Горбатюк І.С. представника позивача ОСОБА_1 представника відповідача ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Фавор плюс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Фавор плюс", в якій просить суд:

1) стягнути з відповідача на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 23065,56 грн;

2) стягнути з відповідача на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2150,59 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що всупереч вимогам ст. ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємство самостійно не сплатило адміністративно-господарські санкції за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами. Вказує, що відповідач до 15.04.2017 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 23065,56 грн та пеню в розмірі 2150,59 грн. Оскільки вищевказані суми відповідачем не сплачені, утворилася заборгованість в розмірі 25216,15 грн. А тому просить адміністративний позов задовольнити та стягнути з Приватного підприємства "Фавор плюс" заборгованість по адміністративно-господарським санкціям та пені за 2016 рік в сумі 25216,15 грн. Просить стягнути адміністративно-господарські санкції та пеню на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Представник позивача підтримав викладені в позовній заяві обставини, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив. Вважає, що Приватне підприємство "Фавор плюс" не повинно сплачувати адміністративно-господарські санкції та пеню за 2016 рік в сумі 25216,15 грн, оскільки підприємство не було зареєстроване у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Просив в задоволенні позовних вимог Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що відповідач - Приватне підприємство "Фавор плюс" є юридичною особою, код ЄДРПОУ - 36745054, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2016 рік - 18 чол. (звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік).

Відповідно до розрахунку заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу - 1 чол.

Фактично в Приватному підприємстві "Фавор плюс" в 2016 році не працювало жодного інваліда.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Отже, обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування полягають:

- у виділенні та створенні робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць;

- у створенні для них умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації;

- у забезпеченні інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинним законодавством;

- у наданні державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів;

- у звітуванні Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів має розраховуватися виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік (тобто від загальної чисельності працюючих).

Суд встановив, що відповідач подав до Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 18 осіб; з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - не зазначено; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону - не зазначено; фонд оплати праці штатних працівників - 415182,15 грн; середньорічна заробітна плата штатного працівника - 1922,14 грн; сума адміністративно-господарських санкцій - не зазначено.

На підставі звіту позивач застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 23065,56 грн., а за порушення строків їх сплати за період з 17.04.2017 до 07.12.2017 нарахував пеню в розмірі 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (233 дні прострочення платежу) яка становить 2150,59 грн.

В подальшому Приватне підприємство "Фавор плюс" звернулося до позивача з листом №12 від 15.11.2017 в якому вказало, що підприємство, як роботодавець, було зареєстровано у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів 07.11.2017 №68/107/240 на підставі заяви від 02.11.2017. Надісланий на адресу Фонду звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік підприємство просило не брати до уваги, оскільки звіт складений як зразок для подальшого використання у роботі та юридичної сили немає. Адміністрація підприємства просила повернути вищевказаний звіт за 2016 рік як направлений помилково та повідомило про те, що підстав для перерахування адміністративно-господарських санкцій немає.

Твердження представника відповідача про те, що Приватне підприємство "Фавор плюс" не повинно сплачувати адміністративно-господарські санкції та пеню за 2016 рік в сумі 25216,15 грн, оскільки підприємство не зареєстроване у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів не ґрунтується на вимогах Закону Україну "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та не звільняє відповідача від виконання обов'язків визначених законодавством.

Встановлені обставини свідчать про наявність в діях відповідача складу правопорушення, за вчинення якого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено застосування адміністративно-господарських санкцій та нарахування пені.

Відповідачем доказів сплати адміністративно-господарських санкцій та пені у загальній сумі 25216,15 грн суду надано не було.

Отже, із урахуванням викладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Фавор плюс" задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Фавор плюс" (код ЄДРПОУ - 36745054, Хмельницька область, м.Шепетівка, вул. Старокостянтинівське шосе, 29) заборгованість по адміністративно-господарським санкціям та пені за 2016 рік в сумі 25216,15 грн (двадцять п'ять тисяч двісті шістнадцять гривень 15 коп.) на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ - 14149591, Хмельницька область, м.Хмельницький, вул.Грушевського, 87).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 16 січня 2018 року

Головуючий суддя /підпис/ ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2018
Оприлюднено17.01.2018
Номер документу71628041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3384/17

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 15.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні