ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-5269/10/2370
23.11.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гайдаш В.А,,
при секретарі -Кириченко Н.В.,
з участю представників: позивача -ОСОБА_1 (за довіреністю), відповідача -не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 про стягнення економічних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Черкаській області звернулась до суду з адміністративним позовом до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення економічних санкцій.
Свої вимоги мотивує тим, що позивачем 28 вересня 2010 р. проведено позапланову перевірку діяльності фізичної особи -підприємця ОСОБА_2. Перевірку проведено за період з 03 вересня 2010 року по 24 вересня 2010 року. Предметом перевірки було дотримання порядку встановлення та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 р.№ 464, розпоряджень Черкаської обласної державної адміністрації від 29.12.2007р.№ 97. та від 15.06.2009 р. № 163.
28.09.2010р. складено акт, згідно якого встановлено порушення при формуванні та застосуванні роздрібної ціни на молоко, сметану, ковбасу, застосований завищений рівень торговельної надбавки від 20 до 33 відсотків. Сума необґрунтовано отриманої виручки склала 39 грн. 04 коп.
За наслідками перевірки начальником державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області ОСОБА_3 прийнято рішення від 01.10.2010 р. № 192 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Вилучено у позивача в дохід бюджету: суму порушення 39 грн. 04 коп., штраф у сумі 78 грн. 08 коп.
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі та просила їх задовольнити.
Відповідач в судове засіданні не з'явився, хоча про день, час та місце розгляду адміністративної справи був повідомлений в установленому законом порядку.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
28 вересня 2010 року державною інспекцією з контролю за цінами у Черкаській області проведено позапланову перевірку відповідача з питань дотримання порядку встановлення та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996р. № 1548, розпоряджень Черкаської обласної державної адміністрації від 29.12.2007 р. № 464 Про регулювання цін на основні продовольчі товари зі змінами від 01.04.2008 р. № 97 та від 15.06.2009 р. № 163 за період із 03.09.2010 р. по 24.09.2010р.
Під час перевірки позивачем було встановлено, що при формуванні та застосуванні роздрібної ціни на масло вершкове, сметану, ковбасу варену лікарську застосований завищений рівень торговельної надбавки від 20 до 33 відсотків. Сума необґрунтованої виручки склала 39 грн. 04 коп. На думку позивача, це є порушенням вимог розпорядження голови Черкаської обласної державної адміністрації від 29.12.2007р. № 464 Про регулювання цін на основні продовольчі товари зі змінами від 01.04.2008 р. № 97 та від 15.06.2009 р. № 163.
За результатами зазначеної перевірки державна інспекція з контролю за цінами в Черкаській області склала акт від 28.09.2010 р. № 2217.
На підставі вищевказаного акту перевірки начальником державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області ОСОБА_3 прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 01.10.2010 р. № 192 на загальну суму 117 грн. 12 коп., з яких необґрунтовано отримана виручка 39 грн. 04 коп. та штраф у сумі 78 грн. 08 коп., яке разом з вимогою щодо усунення порушень законодавства про порядок встановлення і застосування цін від 01.10.2010 року № 3609 та претензією від 01.10.2010 року № 3610 направлено відповідачу.
Статтею 10 Закону України Про ціни і ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-XII передбачено, що зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється в порядку і в строки, що визначаються тими органами, які відповідно до цього Закону затверджують або регулюють ціни (тарифи).
Держінспекція цін в межах повноважень, передбачених Законом України Про ціни та ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ; постановою Кабінету Міністрів України Питання Державної інспекції з контролю за цінами від 13.12.2000 р. № 1819 здійснює перевірки з питань додержання порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів, що регулюються державою. Статтями 4, 8 вказаного Закону передбачено, що уряд України визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами). Кабінетом Міністрів України можуть вводитись інші методи державного регулювання цін і тарифів.
Частина 1 ст. 14 Закону України Про ціни і ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ передбачає відповідальність за порушення державної дисципліни цін: вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Відповідно до п.1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за N 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного законодавства в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Пунктом 1.6 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за N 1047/6238 передбачено, що необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.
При цьому, під виручкою від продажу товарів, робіт, послуг при вирішенні спору про стягнення економічних санкцій слід розуміти суму коштів, фактично отриманих господарюючим суб'єктом на розрахунковий рахунок чи в касу підприємства (п.2 оглядового листа Вищого Господарського суду України від 16.12.2004 р. N 01-8/3273 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про ціни і ціноутворення").
Крім того, відповідно до приписів статті 1 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.98 N 727/98, виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважається сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг).
Станом на 05 листопада 2010 року рішення державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 01.10.2010 року № 192 відповідачем не виконано і у встановленому законодавством порядку не оскаржено, економічні санкції не сплачені.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, а тому приходить до висновку про задоволення даного позову повністю.
Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 (20600, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) у дохід державного бюджету, одержувач коштів -УДК у Шполянському районі, код 21081100, р/р 31114106700552 в ГУДКУ у Черкаській області, МФО 854018, код 22809082 економічні санкції за порушення державної дисципліни цін у розмірі 117 (сто сімнадцять) гривень 12 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені ст. 186 КАС України.
Суддя В.А. Гайдаш
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2010 |
Оприлюднено | 18.01.2018 |
Номер документу | 71638964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні