ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-228/10
12 травня 2010 року Орджонікідзевський міський суду Дніпропетровської області у складі головуючого судді - Чаплицького В.В., при секретарі - Дікал О.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Орджонікідзе адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора ДПС ВДПІ Томаківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_2 про скасування постанови ДАІ від 25.03.2010 року по справі про адміністративне правопорушення, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до інспектора ДПС ВДПІ Томаківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_2 про скасування постанови ДАІ від 25.03.2010 року по справі про адміністративне правопорушення, посилаючись на порушення відповідачем вимог ст.ст.268, 256 КУпАП при винесенні постанови.
Позивач в судове засідання не з'явився, однак надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився про причини неявки суду не повідомив, хоч належним чином був повідомлений.
Суд дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що сторони знаходяться у публічно-правових відносинах, які врегульовані КАС України.
Відповідно до ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дії чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо: 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь - якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; 9) з урахуванням прав особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як встановлено в судовому засіданні, постановою інспектора ДПС ВДПІ Томаківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_2 на позивача було накладено адміністративне стягнення за ч.1 ст.122 Кодексу України про адміністративні правопорушення у розмірі 260 гривень на користь держави.
Відповідно до ст.6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Згідно Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року №14 Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті встановлено, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим статтями 283 та 284 КУпАП, в постанові про адміністративні правопорушення потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.
Відповідно до протоколу серії АР №187508 від 25.03.2010 року та постанови серії АЕ №178894 від 25.03.2010 року по справі про адміністративне правопорушення відповідачем встановлено, що 25 березня 2010 року о 20 годині 06 хвили в населеному пункті смт. Томаківка по вул. Запорізька, Дніпропетровської області позивач керуючи автомобілем НОМЕР_1, рухався зі швидкістю 83 км/год. чим перевищив встановлену швидкість руху на 23 км/год., швидкість вимірювалася приладом Беркут №0501088.
Статтею 268 КУпАП передбачені права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та на працівників ДПС ДАІ покладено обов'язок роз'яснень цих прав.
В протоколі про адміністративні правопорушення серії АР № 187508 від 25.03.2010 року не має підпису позивача про те чи відповідач ознайомив його з правами та обов'язками передбаченими ст. 63 Конституції України та ст. 268 Кодекса України.
В судове засідання доказів роз'яснення прав позивачу при винесенні відповідачем протоколу про адміністративне правопорушення серії АР № 187508 та постанови серії АЕ № 178894 від 25 березня 2010 року по справі про адміністративне правопорушення суду не надано.
Крім того, розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян, що передбачено ст.248 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, що передбачено ст.249 КУпАП. При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвокатів (ст.278 КУпАП). При розгляді справи підлягають з'ясуванню всі обставини, що передбачені ст. 280 КУпАП.
Вирішуючи справу на основі наявних доказів, суд приходить до висновку, що у зв'язку з порушенням прав особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, прийнята постанова про накладення адміністративного стягнення на позивача підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.7, 245, 246, 248, 249, 254, 256, 268, 278, 280, 283 КУпАП, ст.ст. 2, 7, 17, 18, 69, 71,104, 160, 162, 163 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 до інспектора ДПС ВДПІ Томаківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_2 про скасування постанови ДАІ від 25.03.2010 року по справі про адміністративне правопорушення - задовольнити.
Постанову серії АЕ № 178894 від 25 березня 2010 року ухвалену інспектором ДПС ВДПІ Томаківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_2 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді суми 260 грн. на користь держави за ч.1 ст.122 КУпАП - скасувати..
Провадження по справі про адміністративне правопорушення скоєне ОСОБА_1 за ч.1 ст.122 КУпАП - закрити.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з моменту подачі заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана протягом 10 днів з моменту проголошення постанови через Орджонікідзевський міський суд або в порядку, передбаченому ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суддя Орджонікідзевського
міського суду ОСОБА_3
Суд | Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 20.01.2018 |
Номер документу | 71672202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області
Чаплицький В. В.
Адміністративне
Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Старжинська О. Є.
Адміністративне
Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Сеньков О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні