Постанова
від 11.01.2017 по справі 520/6806/17
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ


Справа № 520/6806/17

Провадження № 2-а/520/88/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.01.2017 року

Київський районний суд м.Одеси у складі головуючого судді Бескровного Я.В. при секретарі Маценко В.В., розглянувши в м.Одесі в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центрального об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в м.Одесі про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови здійснити йому перерахунок пенсії на підставі довідки про заробітну плату №02-01/986 від 17.11.2015р. та зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату йому пенсії з 12.12.2016р.

Позовні вимоги мотивовані тим, що він являється інвалідом 2 групи з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, віднесений до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок ЧАСЕ, перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію по інвалідності відповідно до ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС , брав участь у ліквідації наслідків аварії з 17.08.1986 року по 1.10.1986 року. Відповідач нараховує і виплачує йому пенсію відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2011 року №1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС ,згідно якої пенсії учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС нараховують від заробітної плати, отриманої за роботу (службу) в зоні відчуження. 27.02.2017 року він звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату №02-01/986 від 17.11.2015р. Листом від 24.05.2017 року на підставі рішення №825859 від 11.02.2016р. відповідач відмовив йому у перерахунку пенсії, тому він був вимушений звернутися до суду з даним позовом.

Учасники справи до суду не явилися, однак у письмових заявах представник позивача підтримала вимоги адміністративного позову в повному обсязі, просив їх задовольнити з викладених в адміністративному позові підстав, а представник відповідача проти задоволення позову заперечувала.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивач у справі являється інвалідом 2 групи з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, віднесений до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок ЧАСЕ, перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію по інвалідності відповідно до ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС , працюючи у Спеціалізованому управлінні днопоглиблювальних робіт Чорномортехфлот тресту Чорноморгідробуд (на даний час ПАТ Чорномортехфлот ), брав участь у ліквідації наслідків аварії з 17.08.1986 року по 1.10.1986 року, що сторонами не оспорюється.

Відповідач нараховує і виплачує позивачу пенсію відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2011 року №1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС ,згідно якої пенсії учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС нараховують від заробітної плати, отриманої за роботу (службу) в зоні відчуження.

17.11.2015р. ПАТ Чорномортехфлот здійснило перерахунок заробітної плати позивачу за період виконання робіт по ліквідації аварії у зоні ЧАЕС, за результатами чого позивачу видано довідку№02-01/986.

27.02.2017 року позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату №02-01/986 від 17.11.2015р. за роботу в зоні відчуження ЧАЕС.

Листом від Листом від 24.05.2017 року на підставі Рішення №825859 від 11.02.2016р. відповідач відмовив йому у перерахунку пенсії, зазначивши, про відсутність підстав розрахунку його пенсії по інвалідності та відсутності документів, що підтверджують період роботи в зоні відчуження при ліквідації аварії на ЧАЕС.

Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 1 ЗУ Про пенсійне забезпечення громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених Законом.

У відповідності з ч. 1 ст. 54 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок ЧАЕС можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

З 01.01.2012 року набула чинності Постанова КМУ від 23.11.2011 року №1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС , якою встановлено порядок перерахунку пенсії чорнобильцям, виходячи із розміру заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Як вбачається документами, що додані позивачем до заяви, він в період з 17.08.1986 року по 1.10.1986 року приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Відповідно до ст. 15 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС видача довідок про періоди роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями.

Згідно п. 17 Порядку подання та оформлення документів для призначення пенсії, затвердженого постановою Правління ПФУ №22-1 від 25.11.2005 року, довідки про заробітну плату видаються на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою, організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

Розрахунок заробітної плати, вказаний в довідці №02-01/986 від 17.11.2015р. здійснений ПАТ Чорномортехфлот на підставі Наказу №5 від 13.11.2015р. та первинних облікових документів.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 р. № 2 у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх на відповідність усім вимогам, вказаним у ч. 3 ст. 2 КАС України .

Враховуючи вище викладене, відповідачем неправомірно відмовлено позивачу в перерахунку його пенсії та поставлено під сумнів достовірність виданої позивачу вказаної довідки, яка видана на підставі первинних облікових документів, а зазначені у ній розрахунки повинні враховуватися при здійсненні перерахунку пенсії позивача у відповідності до Порядку перерахунку пенсії, встановленого Постановою КМУ Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС №1210 від 23.11.2011 року .

За таких обставин суд вважає, що дії суб'єкту владних повноважень - відповідача при здійсненні ним владних управлінських функцій є протиправними а вимоги адміністративного позову такими, що підлягають до задоволення.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2 , 94 , 132 , 139 , 161 , 240 - 246 , 250 КАС України суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Центрального об'єднаного управління пенсійного фонду України в м.Одесі щодо відмови здійснити ОСОБА_1 перерахунок пенсії, відповідно до довідки про заробітну плату №02-01/986 від 17.11.2015р.

Зобов'язати Центральне об'єднане управління пенсійного фонду України в м.Одесі здійснити перерахунок та виплату державної пенсії ОСОБА_1 на підставі довідки ПАТ Чорномортехфлот про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження №02-01/986 від 17.11.2015р., починаючи з 12.12.2016 року з урахуванням проведених раніше виплат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду через Київський районний суд м.Одеси протягом 30 днів з дня отримання її копії.

Суддя Бескровний Я. В.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення11.01.2017
Оприлюднено21.01.2018
Номер документу71678372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/6806/17

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Постанова від 11.01.2017

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні