Рішення
від 19.01.2018 по справі 815/6275/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6275/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Бутенка А.В.,

за участю секретаря - Філімоненка А.О.,

сторін:

представник позивача - Бевза К.І. (за довіреністю),

представник відповідача - Кисельов О.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ до Державної фіскальної служби України, в якому позивач просить:

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- № 263722/41346859 від 02.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30 вересня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 263723/41346859 від 02.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30 вересня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338141/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 197 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338140/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 198 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338142/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 199 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ :

- податкову накладну № 171 від 30.09.2017 р.;

- податкову накладну № 172 від 30.09.2017 р.;

- податкову накладну № 197 від 31.10.2017 р.;

- податкову накладну № 198 від 31.10.2017 р.;

- податкову накладну № 199 від 31.10.2017 р.

В обґрунтування позовних вимог представинк позивача зазначив, що оскаржувані рішення №№ 263722/41346859 та 263723/41346859 від 02.11.2017 року, №№ 338141/41346859, 338140/41346859 та 338142/41346859 від 29.11.2017 року про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 171 та 172 від 30.09.2017 р.; №№ 197, 198 та 199 від 31.10.2017 р., прийняті відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Так, позивач вказує, що на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, платником податків були надані усі належні документи, вичерпний перелік яких наведений Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів". Проте, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на подання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач зазначає, що такі рішення суб'єкта владних повноважень суперечать приписам чинного законодавства.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов (а.с. 247-249 т. 4).

В обґрунтування заперечень зазначив, що позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкові накладні №№ 171 та 172 від 30.09.2017 р.; №№ 197, 198 та 199 від 31.10.2017 р. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання пояснень та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте у зв'язку з відсутністю у наданих до ДФС України копій первинних документів, наявність яких передбачена договором та/або законодавством, платником не додержавно вимог наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що TOB ІНТЕР СІМ було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі ЄРНП) (а.с. 18-22 т. 1):

податкову накладну № 171 від 30.09.2017 р. (продавець: TOB ІНТЕР СІМ , покупець: ПРАТ КИЇВСТАР , номенклатура товарів/послуг: основна винагорода, код послуги: 82,99, обсяг постачання: 63 519, 88 грн., сума ПДВ: 10 586,65 грн.

податкову накладну № 172 від 30.09.2017 р. (продавець: TOB ІНТЕР СІМ , покупець: ПРАТ КИЇВСТАР , номенклатура товарів/послуг: основна винагорода, код послуги: 82,99, обсяг постачання: 187 251, 74 грн., сума ПДВ: 31 208,62 грн.

податкову накладну № 197 від 31.10.2017 р. (продавець: TOB ІНТЕР СІМ , покупець: ПРАТ КИЇВСТАР , номенклатура товарів/послуг: основна винагорода, код послуги: 82,99, обсяг постачання: 1 835 985, 20 грн., сума ПДВ: 305 997, 53 грн.

податкову накладну № 198 від 31.10.2017 р. (продавець: TOB ІНТЕР СІМ , покупець: ПРАТ КИЇВСТАР , номенклатура товарів/послуг: основна винагорода, код послуги: 82,99, обсяг постачання: 61 575, 46 грн., сума ПДВ: 10 262,58 грн.

податкову накладну № 199 від 31.10.2017 р. (продавець: TOB ІНТЕР СІМ , покупець: ПРАТ КИЇВСТАР , номенклатура товарів/послуг: основна винагорода, код послуги: 82,99, обсяг постачання: 261 575, 30 грн., сума ПДВ: 43595,88 грн.

13.10.2017 р. TOB ІНТЕР СІМ було отримано (а.с. 23-27 т. 1):

квитанцію реєстраційний номер: 9213630815 про зупинення реєстрації податкової накладної № 171 в; 30.09.2017 р.,

квитанцію реєстраційний номер: 9213706407 про зупинення реєстрації податкової накладної № 172 від 30.09.2017 р.,

15.11.2017 р. TOB ІНТЕР СІМ було отримано:

квитанцію реєстраційний номер: 9241705809 про зупинення реєстрації податкової накладної № 197 від 31.10.2017 р.,

квитанцію реєстраційний номер: 9241618455 про зупинення реєстрації податкової накладної № 198 від 31.10.2017 р.,

квитанцію реєстраційний номер: 9241625185 про зупинення реєстрації податкової накладної № 199 від 31.10.2017 р.,

На зазначені в квитанціях вимоги, TOB ІНТЕР СІМ було подано до ДФС України (а.с. 28-37 т. 1):

- 26.10.2017 p. Повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 171 від 30.09.2017 р., Повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 172 від 30.09.2017 р.,

- 22.11.2017 р. Повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 197 від 31.10.2017 р., Повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 198 від 31.10.2017 р., Повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 199 від 31.10.2017 р.

Також, судом встановлено, що до вказаних Повідомлень були додані пояснення та документи, що підтверджують реальність господарських операцій (а.с. 64 т. 1 - 231 т. 4). Документи були подані згідно з підпунктом 1 пункту 1 наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, яким було затверджено вичерпний Перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРНП, затверджених цим же наказом.

Зокрема були надані: договір на постачання, первинні бухгалтерські документи: акти приймання-передачі, звіти комісіонерів, договори на використання автомобілів, штатний розклад, накази про прийняття на роботу, звіт по формі 1-ДФ, банківські виписки, акти виконаних робіт наданих послуг, товарні накладні, договір оренди.

02.11.2017 р. комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі по тексту - комісія ДФС) було прийнято (а.с. 38-39 т. 1):

рішення № 263722/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30.09.2017 р.,

рішення № 263723/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30.09.2017 р.,

29.11.2017 р. комісією ДФС було прийнято (а.с. 40-45 т. 1):

рішення № 338141/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 197 від 31.10.2017 р.,

рішення № 338140/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 198 від 31.10.2017 р.,

рішення № 338142/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 199 від 31.10.2017 р.

Згідно наведених рішень комісії ДФС по всім без винятку податковим накладним №№ 171,172 від 30.09.2017 р. та №№ 197,198,199 від 31.10.2017 р. в якості приводу для відмови у їх реєстрації зазначено наступне:

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування .

07.11.2017 р. TOB ІНТЕР СІМ була подана до комісії ДФС з питань розгляду скарг: скарга вих. № 002 на рішення № 263722/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30.09.2017 р.; скарга вих. № 001 на рішення № 263723/41346859 про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30.09.2017 р. (а.с. 46-61 т. 1)

14.11.2017 комісією ДФС з питань розгляду скарг прийняті рішення №№ 29431/41346859, 29432/41346859 про залишення скарг вих. №№ 002,001 без задоволення та рішень комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних №№ 171,172 без змін (а.с. 62-63 т. 1).

Проаналізувавши матеріали адміністративної справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини виникли між сторонами з приводу неправомірного, на думку Позивача, рішеннь Комісії ДФС України №№ 263722/41346859 та 263723/41346859 від 02.11.2017 року, №№ 338141/41346859, 338140/41346859 та 338142/41346859 від 29.11.2017 року про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 171 та 172 від 30.09.2017 р.; №№ 197, 198 та 199 від 31.10.2017 р.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року № 1797- VIII, було внесено ряд суттєвих змін до ПК України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування ПДВ за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю. Цим Законом зокрема було доповнено статтю 201 ПК України пунктом 201.16 наступного змісту: реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У відповідності до вимог п. 74.2 ст. 72 ПК України в ЄРНП забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРНП.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРНП з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації регулюється ПК України № 2755-VІ від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями); Наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"(далі - Наказ № 567); Постановою Кабінету Міністрів України № 190 від 29.03.2017 року "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій"; Наказом Міністерства фінансів України № 566 від 13.06.2017 року "Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"(далі - Наказ № 566); Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 р. (далі за текстом - Постанова № 1246).

Згідно з вимогами п. 12 Постанови №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України.

Згідно з п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРНП, затверджених наказом № 567, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Згідно з пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такий перелік затверджений Наказом № 567, та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (п.2 Вичерпного переліку, затвердженого Наказом № 567).

Згідно з вимогами пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Згідно з пунктом 1 Порядку № 566, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку № 566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та Постановою №190. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП або про відмову в такій реєстрації" від 29 березня 2017 р. № 190, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, за результатами розгляду податкової накладної Відповідачем на адресу ТОВ ІНТЕР СІМ надіслані квитанції, у якій зазначені, що з урахуванням положень п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання системи моніторингу оцінки критеріїв ризиків виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.

Судом встановлено, що Відповідачем у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, затверджених Наказом №567 від 13.06.2017 року. Проте підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, якщо їх виявлено два.

Суд вважає за необхідне зазначити, що визначення Відповідачем у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, затвердженому Наказом №567.

Таким чином, контролюючим органом, у даному випадку, порушено вимоги підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки у квитанції не зазначено чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі яких здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Також, судом встановлено, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, ТОВ ІНТЕР СІМ до органу державної фіскальної служби додатково надані Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, докази щодо здійснення господарських операцій, та їх документальне підтвердження.

За результатами розгляду додатково доданих пояснень та первинних документів, Комісією ДФС України прийняті спірні рішення щодо відмови в реєстрації зазначених податкових накладних, у яких зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржувані ТОВ ІНТЕР СІМ рішення Комісії ДФС України №№ 263722/41346859 та 263723/41346859 від 02.11.2017 року, №№ 338141/41346859, 338140/41346859 та 338142/41346859 від 29.11.2017 року не містять повної інформації щодо причин та підстав їх прийняття, а містять лише загальне визначення про те, що їх причиною послугувало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

До того ж, у рішеннях Комісії ДФС України №№ 263722/41346859 та 263723/41346859 від 02.11.2017 року, №№ 338141/41346859, 338140/41346859 та 338142/41346859 від 29.11.2017 року, не зазначені, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких, зокрема, документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує здійснення платником податків господарських операцій та наявності дати виникнення події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, беручи до уваги викладене, а також зважаючи на наявність у ТОВ ІНТЕР СІМ первинних документів, які свідчать про проведення господарських операцій між Позивачем та його контрагентами, суд дійшов висновку щодо протиправності прийняття Комісією ДФС України оскаржуваних рішень №№ 263722/41346859 та 263723/41346859 від 02.11.2017 року, №№ 338141/41346859, 338140/41346859 та 338142/41346859 від 29.11.2017 року, та відповідно наявності законодавчо передбачених підстав для його скасування.

Підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРНП було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій, зокрема якщо набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Відповідно до п.20 Порядку ведення ЄРНП, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, приписами чинного законодавства чітко зазначено про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП у разі набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа..

Керуючись ст.ст. 6, 72-73, 77, 139, 143, 241-246, 250-251 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ до Державної фіскальної служби України - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- № 263722/41346859 від 02.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30 вересня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 263723/41346859 від 02.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30 вересня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338141/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 197 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338140/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 198 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 338142/41346859 від 29.11.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 199 від 31 жовтня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ :

- податкову накладну № 171 від 30.09.2017 р.;

- податкову накладну № 172 від 30.09.2017 р.;

- податкову накладну № 197 від 31.10.2017 р.;

- податкову накладну № 198 від 31.10.2017 р.;

- податкову накладну № 199 від 31.10.2017 р.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ (код ЄДРПОУ 41346859) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197), сплачений судовий збір у розмірі 16000 (шістнадцять тисяч) гривень.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 19.01.2018 року.

Суддя Бутенко А.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2018
Оприлюднено23.01.2018
Номер документу71714878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6275/17

Рішення від 19.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні