Рішення
від 22.01.2018 по справі 915/1362/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2018 року Справа № 915/1362/17

м. Миколаїв.

Господарський суд Миколаївської області,

головуючий суддя Коваль Ю.М.,

розглянувши справу № 915/1362/17

за позовом ОСОБА_1 соціального захисту населення Очаківської міської ради,

57508, вул. Старофортечна, 10, м. Очаків, Миколаївська область;

до комунального закладу «Очаківський центр первинної медико-санітарної допомоги» Очаківської районної ради,

57508, вул. Першотравнева, 1, м. Очаків, Миколаївська область;

про стягнення грошових коштів у сумі 8242 грн. 82 коп., -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 соціального захисту населення Очаківської міської ради (далі - ОСОБА_1) пред'явлено позов про стягнення з комунального закладу «Очаківський центр первинної медико-санітарної допомоги» Очаківської районної ради (далі - Очаківський ЦМСД) грошових коштів у сумі 8242 грн. 82 коп. - збитків, завданих Державному бюджету України, із яких:

1) 3586 грн. 35 коп. - компенсаційні виплати з бюджету, з посиланням на те, що грошові кошти в указаній сумі зайво отримані Очаківським ЦМСД у 2015 році внаслідок завищення суми середньої заробітної плати, включеної до відповідних звітів відповідача про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, чим порушено абз. 3 п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі Порядок № 100);

2) 4656 грн. 47 коп. - компенсація середнього заробітку 2014 року, з посиланням на те, що зазначена сума, всупереч п. 2.4 Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов'язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 № 372 (далі - Порядок № 372), не перерахована до державного бюджету.

За такими вимогами ухвалою від 14.12.2017 порушено провадження в даній справі.

У відзиві від 03.01.2018 № 02/01-22 Очаківський ЦМСД визнав позовні вимоги ОСОБА_1 у повному обсязі.

Процесуальним законодавством визначено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову (ч.ч. 1, 4 ст. 191 ГПК України).

Дана справа за відповідною заявою позивача за ухвалою суду від 17.01.2018 розглядається у порядку спрощеного позовного провадження.

Згідно господарського процесуального законодавства, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (ч. 5 ст. 252 ГПК України).

Ураховуючи викладене, та те, що сторонами не подано відповідних клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, судове засідання не проводиться.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого.

Державною фінансовою інспекцією в Миколаївській області ( далі -Держфінінспекція) проведено виїзну ревізію з питання, зокрема, використання у період 01.01.2014-31.08.2016 коштів, виділених з державного бюджету на компенсацію підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, за результатами якої складено акт від 27.09.2016 № 14-24/84 (а.с. 23-25), із змісту котрого випливає, що трьом працівникам Очаківського ЦМСД (ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4С.) розрахунок середньої заробітної плати за 2014/2015 р.р. здійснено без дотримання вимог абз. 3 п. 2 Порядку № 100, внаслідок чого завищено суму середньої заробітної плати, яку включено до звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період до ОСОБА_1 за 2015 рік на загальну суму 3586 грн. 35 коп.

Зазначене порушення призвело до зайвого отримання відповідачем компенсаційних виплат з бюджету у 2015 році у вищевказаній сумі.

Крім того, Держфінінспекцією встановлено, що отримана Очаківським ЦМСД у 2015 році від ОСОБА_1 компенсація середнього заробітку за період 19.03.2014-31.12.2014 у сумі 14068 грн. 05 коп. на виплату середньої заробітної плати працівникам ОСОБА_2 та ОСОБА_4, яким було нараховано та виплачено середню заробітну плату за вищевказаний період з бюджету, згідно казначейських виписок від 29.12.2015 та 30.12.2015, перераховано в дохід бюджету частково - в сумі 9411 грн. 58 коп., а суму 4656 грн. 47 коп. дотепер до бюджету не перераховано.

Указані обставини визнані відповідачем у відзиві на позовну заяву та підтверджуються довідкою від 12.08.2016 № 14-23/137-з зустрічної звірки (а.с. 26-29), проведеної представниками Очаківського ЦМСД та Держфінінспекції; копіями розрахунків середньої заробітної плати, нарахування середнього заробітку та виписками з особистих рахунків працівників відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 (а.с. 9-20); розрахунком нарахування та компенсації розміру середнього заробітку мобілізованим працівникам за період 01.01.2014-30.06.2016, здійсненим сумісно головним бухгалтером Очаківського ЦМСД та інспекторами Держфінінспекції у ході зустрічної звірки (ас. 32).

ОСОБА_1 листами від 03.10.2016 № 3230/11-05 та від 19.01.2017 № 212/11-05 (а.с. 7, 21) повідомило відповідача про необхідність термінового повернення до державного бюджету коштів у вищевказаних сумах 3586 грн. 35 коп. та 4656 грн. 47 коп., проте Очаківським ЦМСД залишено зазначені листи без виконання.

Отже, грошові кошти у загальній сумі 8242 грн. 82 коп. відповідачем ОСОБА_1 не повернено.

Згідно чинного законодавства, окремим видом служби є військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період. Виконання військового обов'язку в особливий період здійснюється з особливостями, визначеними цим законом та іншими нормативно-правовими актами. Призов військовозобов'язаних та резервістів на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (ст. 2, ч. 1 ст. 39 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» ).

За призваними на збори військовозобов'язаними на весь період зборів та резервістами на весь час виконання ними обов'язків служби у військовому резерві, включаючи час проїзду до місця їх проведення і назад, зберігаються місце роботи, а також займана посада та середня заробітна плата на підприємстві, в установі, організації незалежно від підпорядкування і форм власності. (п. 11 ст. 29 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» ).

У відповідності до ст. 119 КЗпП України (в редакції Закону України від 14.10.2014 № 1697-VII, чинній на момент існування спірних правовідносин) на час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватись у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку. Працівникам, які залучаються до виконання обов'язків, передбачених законами України «Про військовий обов'язок і військову службу» і «Про альтернативну (невійськову) службу» , «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» , надаються гарантії та пільги відповідно до цих законів. За працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за однойменною програмою 2501350 (далі - бюджетні кошти) встановлений Порядком виплати компенсації за 2014-2015 роки підприємствам, установам, організаціям, фермерським господарствам, сільськогосподарським виробничим кооперативам незалежно від підпорядкування і форми власності та фізичним особам - підприємцям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 105 (далі - Порядок № 105).

Згідно з п.п. 2-7 Порядку № 105 (у редакції від 04.03.2015, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики України, а розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня - Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурні підрозділи соціального захисту населення); структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім мм. Києва та Севастополя) рад (далі - органи соціального захисту населення). Бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року (далі - компенсація). Для виплати компенсації підприємство, установа або організація подає щомісяця до 15 числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 1, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19 числа їх копій, а також зведених звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 2 структурним підрозділам соціального захисту населення. Структурні підрозділи соціального захисту населення щомісяця до 23 числа подають відомості про загальний обсяг фактичних витрат на виплату середнього заробітку працівникам, згідно з додатком № 3, Мінсоцполітики України для спрямування їм бюджетних коштів, що спрямовуються органам соціального захисту населення для перерахування підприємствам, установам, організаціям.

Обчислення середнього заробітку працівників здійснюється в порядку, визначеному Порядком № 100.

Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, встановлені ст. 115 КЗпП України.

Оподаткування, нарахування і сплата єдиного соціального внеску на компенсацію проводяться відповідно до Податкового кодексу України і Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» .

У відповідності до положень абз. 3 п. 2 Порядку № 100, при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо. Премії включаються в заробіток того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю на заробітну плату. Премії, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу, при обчисленні середньої заробітної плати за останні два календарні місяці, включаються в заробіток в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді. У разі коли число робочих днів у розрахунковому періоді відпрацьовано не повністю, премії, винагороди та інші заохочувальні виплати під час обчислення середньої заробітної плати за останні два календарні місяці враховуються пропорційно часу, відпрацьованому в розрахунковому періоді.

Суми коштів, які надходять у поточному бюджетному періоді на реєстраційні, спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Казначейства, або поточні рахунки, відкриті в установах банків (крім власних надходжень), як повернення дебіторської заборгованості, яка виникла у попередніх бюджетних періодах, перераховуються до доходів загального фонду відповідного бюджету (п. 2.4 Порядку № 372).

Цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини; створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності; завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування (ч.ч. 1-4 ст. 11 ЦК України).

Таким чином, суд визнає доведеним, що ОСОБА_1 є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, відповідальним за кошти, виділені з Державного бюджету України для компенсації, у порядку програми КПКВ 2501350, підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період; що Очаківським ЦМСД у період 01.01.2014-31.08.2016, при здійсненні нарахування середньої заробітної плати та компенсації середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, допущено порушення абз. 3 п. 2 Порядку № 100 та п. 2.4 Порядку № 372, внаслідок чого відповідачем зайво отримано від ОСОБА_1 грошові кошти в загальній сумі 8242 грн. 82 коп., а ОСОБА_1, як розпорядником бюджетних коштів програми КПКВ 2501350, понесено збитки на зазначену суму.

Згідно цивільного законодавства, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ст. 16 ЦК України).

Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, відшкодування збитків. Особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі (ст. 22 ЦК України).

У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, відшкодування збитків (ст. 611 ЦК України).

Учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено (ст. 224 ГК України).

Ураховуючи викладене, суд визнає обґрунтованими вимоги ОСОБА_1 про стягнення з Очаківського ЦМСД збитків у загальній сумі 8242 грн. 82 коп., завданих позивачу внаслідок допущених відповідачем фінансових порушень, а тому позов належить задовольнити повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд приймає до уваги, що позивач, у відповідності до п. 19 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» в редакції, чинній на момент звернення ОСОБА_1 до суду з даним позовом, звільнено від сплати судового збору, як структурний підрозділ Очаківської міської ради, на який покладено завдання щодо вирішення питань соціального захисту населення.

Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору (ч. 2 ст. 129 ГПК України).

Ураховуючи викладене, та те, що позов у даній справі, у відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» , у чинній редакції на момент звернення ОСОБА_1 до суду з даним позовом, мав бути оплачений судовим збором у сумі 1600 грн., а також що, згідно зазначено Закону, відповідача не звільнено від сплати судового збору, суд вважає за необхідне стягнути суму судового збору з Очаківського ЦМСД в дохід державного бюджету.

Керуючись ст.ст. 232, 233, 236, 238, 247, ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_1 соціального захисту населення Очаківської міської ради задовольнити повністю.

2. Стягнути з комунального закладу «Очаківський центр первинної медико-санітарної допомоги» Очаківської районної ради, 57508, вул. Першотравнева, 1, м. Очаків, Миколаївська область, ідентифікаційний код 38442712, на користь ОСОБА_1 соціального захисту населення Очаківської міської ради, 57508, вул. Старофортечна, 10, м. Очаків, Миколаївська область, ідентифікаційний код 24783001, р/р 35213071030021, банк одержувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, грошові кошти в сумі 8242 (вісім тисяч двісті сорок дві) грн. 82 коп. - матеріальні збитки.

3. Стягнути з комунального закладу «Очаківський центр первинної медико-санітарної допомоги» Очаківської районної ради, 57508, вул. Першотравнева, 1, м. Очаків, Миколаївська область, ідентифікаційний код 38442712 в дохід бюджету (стягувач - Державна судова адміністрація України, 01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, ідентифікаційний код 26255795, отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м. Київ/22030106; код за ЄДРПОУ - 37993783, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача - 820019, рахунок отримувача - 31215256700001; код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Миколаївської області протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Ю.М. Коваль.

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення22.01.2018
Оприлюднено23.01.2018
Номер документу71716246
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1362/17

Судовий наказ від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Судовий наказ від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Рішення від 22.01.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні