КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2018 року м. Кропивницький Справа № П/811/2065/17
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного (письмового) провадження справу за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області до Голованівського комбінату комунальних підприємств про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить застосувати до Голованівського комбінату комунальних підприємств заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді негайного зупинення виконання робіт в колодязях до усунення, зазначених в акті від 10.11.2017 №1227-ДП/17, порушень, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю працюючих.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що під час планової перевірки Голованівського комбінату комунальних підприємств встановлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, що створюють загрозу життю і здоров'ю людей.
Ухвалою судді від 27.11.2017 відкрито скорочене провадження у справі у відповідності до КАС України, чинного до 15.12.2017.
Між тим, 15.12.2017 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 03.10.2017 року, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України шляхом викладення його в новій редакції.
Відповідно до пункту 10 частини 1 розділу VІІ "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України, в редакції Закону України №2147-VIII від 03.10.2017 року) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно з ч.3 ст.3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.01.2018 розгляд справи продовжено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач будь-яких письмових пояснень або заперечень проти позову до суду не надав.
Суд вирішив здійснювати розгляд даної адміністративної справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази у справі суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що наказом Управління Держпраці у Кіровоградській області від 02.11.2017 за №1653 та направлення на проведення перевірки від 02.11.2017 року №614, з 06 по 10 листопада 2017 року посадовими особами Управління проведено планову перевірку в Голованівському комбінаті комунальних підприємств (код ЄДРПОУ 03346822), розташованого за адресою: Кіровоградська обл., Голованівський р-н, смт. Голованівськ, вул.Соборна, 5 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки (а.с.13-15).
За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 10 листопада 2017 року №1227-ДП/17, яким встановлено 64 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення, визначене у рядку №№18,32,42 та 48 таблиці розділу V, можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
1) працівники не забезпеченні спецодягом, спецвзуттям та ЗІЗ:
- бавовняним костюмом з водовідштовхуючим просоченням, рукавицями комбінованими, курткою бавовняною на утеплювальній прокладці, чоботами кирзовими, плащем прогумованим з капюшоном, захисною каскою і жилетом помаранчевого кольору;
- для захисту органів дихання - фільтруючими протигазам, для захисту очей - захисними окулярами марки "Г" або "ГД" відповідно до ДСТУ ЕN 166-2001, для захисту шкіри від їдких речовин - гумовими або прогумованими рукавицями, гумовими чоботами або шкіряними черевиками, сукняними костюмами відповідно до ГОСТ 12.4.103-83, що є порушеннями вимог статті 8 Закону України "Про охорону праці", п.1.3.9 глави 1 НПАОП 41.0-1-01-79 "Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених міст", п.7 глави 2 розділу І НПАОП 0.00-1.23-10 "Правил охорони праці при виробництві, зберіганні, транспортуванні та застосуванні хлору";
2) працівники допускаються до виконання робіт з підвищеної небезпеки без проведення спеціального навчання і перевірки знань з питань охорони праці, що є порушенням вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці", п.4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 "Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці"
3) відсутні поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам, складені та узгодженні, що є порушенням статей 13, 17 Закону України "Про охорону праці", п.2.3 розділу ІІ, Наказу МОЗ України від 21.05.2007 р. №246 "Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій";
4) відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки:
- виконання робіт в колодязях, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, замкненому просторі;
- газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах;
- устаткування, пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин (а.с.16-20).
Примірник акту перевірки отримано без будь-яких зауважень або заперечень.
Відповідно до ч.4 ст.43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.
Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 р. №2694-ХІІ (далі - Закон №2694).
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону №2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно з ч.1 ст.6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.
Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч.1 ст.13 Закону № 2694).
При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (стаття 27 Закону № 2694).
Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 39 3акону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого на час звернення до суду із даним позовом від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243, 245, 246, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м.Кропивницький, вул.Дворцова, 24, п/с1/37, код ЄДРПОУ 39808965) до Голованівського комбінату комунальних підприємств (26500, Кіровоградська область, Голованівський район, смт.Голованівськ, вул.Соборна, 5, код ЄДРПОУ 03346874) про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Голованівського комбінату комунальних підприємств ( 26500, Кіровоградська область, Голованівський район, смт. Голованівськ, вул. Соборна, 5, код ЄДРПОУ 03346874 ) шляхом негайного зупинення виконання робіт в колодязях, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю працюючих.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України.
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Відповідно до пп.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 23.01.2018 |
Номер документу | 71727259 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні