Рішення
від 17.01.2018 по справі 812/2030/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

17 січня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/2030/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чиркіна С.М.,

за участю

секретаря судового засідання Моспанюк Є.С.,

та

представників сторін:

від позивача - Решетняка В.О.,

від відповідача - Токарева А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод про стягнення податкової заборгованості у сумі 597281,62 грн,-

ВСТАНОВИВ:

18 грудня 2017 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області (далі - Позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до товариства з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод (далі - Відповідач, ТОВ Старобільський консервний завод ), в якій Позивач просить суд стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод у сумі 597281,62 грн в рахунок погашення податкової заборгованості.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що згідно матеріалів перевірки, викладених в акті про результати камеральної перевірки Відповідача від 03.10.2017 № 1190/12-32-12-03, встановлено, що Відповідачем не задекларовано орендна плата за 2015 - 2016 роки в сумі 367715,50 грн за земельні ділянки у відповідності до договору оренди землі від 05.05.2009. На підставі акта перевірки Позивачем винесені податкові повідомлення - рішення: від 18.10.2017 № 0016271203, яким збільшено податкові зобов'язання на суму 126331,17 грн та застосовані штрафні санкції у розмірі 30832,79 грн; № 0016301203, яким збільшено податкові зобов'язання на суму 241384,33 грн та застосовані штрафні санкції у розмірі 60346,08 грн; № 0016221203, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 340,00 грн.

Зазначені податкові повідомлення рішення Відповідачем не оскаржені, сума боргу не сплачена.

Відповідачу була сформована та надіслана податкова вимога,

На підставі викладеного, просив стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод у сумі 597281,62 грн в рахунок погашення податкової заборгованості

Представник позивача у судовому засіданні надав доводи, аналогічні викладеним в позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач позовні вимоги визнав у повному обсязі, звернувся до суду із заявою про розстрочення сплати податкового боргу від 11.01.2018 № 2/18 (а.с. 38) протягом 2018 року поквартально рівними частинами, а саме: в І кварталі 2018 року 147281,62 грн, у ІІ кварталі 2018 року - 150000,00 грн, у ІІІ кварталі 2018 року - 150000,00 грн, у ІV кварталі 2018 року - 150000,00 грн, оскільки підприємство здійснює сезонний характер виробництва та реалізацію товарів, що унеможливлює сплату всієї суми боргу одним платежем.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав зазначену заяву, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі з встановленням способу виконання судового рішення відповідно до заяви від 11.01.2018 № 2/18.

Заслухавши доводи представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, судом встановлено таке.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод (код ЄДРПОУ 31950786), зареєстрований як юридична особа 30.02.2002, перебуває на податковому обліку у Старобільській ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області (а.с. 27-29).

25.05.2009 між Старобільською міською радою як орендодавцем та ТОВ Старобільський консервний завод як орендарем на підставі рішення від 27.03.2009 № 33/138 укладено договір оренди землі, відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: Луганська область, м. Старобільськ, пл. Товарна, 3, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки ділянки, що складає 55109,84 грн (а.с. 11-14).

Відповідач зазначені податкові повідомлення рішення не оскаржив, визначені в них суми не сплатив.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

У підпункті 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України платниками плати за землю є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно з положеннями пунктів 288.1 - 288.4 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

За пунктом 288.7 статті 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 Податкового кодексу України.

За унормуванням статті 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до пунктів 287.1, 287.3, 287.4 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Отже, Відповідач зобов'язаний сплачувати визначені в поданих податкових деклараціях узгоджені податкові зобов'язання.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідачем визнається обставина, що податкова звітність з плати за землю Відповідачем як платником орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2015 - 2016 рік підприємством не подавалася.

Згідно із абзацом другим пункту 286.4 статті 286 Податкового кодексу України у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

03.10.2017 Відповідачем проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) товариства з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод , про що складено акт № 1190/12-32-12-03/31950786 (а.с. 15-17), висновками якої встановлено порушення підпунктів 49.18.3 пункту 49.18 статті 49, пункту 285.1 статті 285 Податкового кодексу України в частині неподання податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та / або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 - 2016 роки. Відповідальність передбачена пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, в порушення вимог пункту 288.7 статті 288, пункту 286.2, пункту 286.3 статті 286 Податкового кодексу України ТОВ Старобільський консервний завод не задекларовано орендну плату за 2015 -2016 роки за земельну ділянку державної власності на суму 367715,50 грн. Відповідальність передбачена пунктом 123.1 статті 123 Податково кодексу України.

На підставі акта камеральної перевірки від 03.10.2017 № 1190/12-32-12-03/31950786 ГУ ДФС у Луганській області прийнято податкові повідомлення - рішення:

- від 18.10.2017 № 0016271203, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб , код платежу 18010600, за податковими зобов'язаннями - 126331,17 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 25% - 30832,79 грн (а.с. 19-20);

- від 18.10.2017 № 0016301203, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб , код платежу 18010600, за податковими зобов'язаннями - 241384,33 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 25% - 60346,08 грн (а.с. 21-22);

- від 18.10.2017 № 0016221203, яким на підставі підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54, пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 340,00 грн (а.с. 23-24).

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Згідно статті 59 Податкового кодексу України У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Пунктами 59.4 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Пунктами 42.1 та 42.2 ст.42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Позивачем товариству з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод надіслано податкову вимогу від 04 листопада 2013 року № 11, яка отримана останнім 07.11.2013 (а.с. 26).

Оскільки податкова вимога від 04 листопада 2013 року № 11 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 ПК України.

На підставі вищевикладеного, враховуючи визнання Відповідачем позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо клопотання Відповідача про розстрочення виконання рішення суду, суд зазначає таке.

Як зазначено у пункті 1, пункті 2 частини шостої статті 246 КАС України, у разі необхідності у резолютивній частині також вказується про: порядок і строк виконання рішення; надання відстрочення чи розстрочення виконання рішення.

У частині першій статті 378 КАС зазначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Суд вважає, що стягнення заборгованості у сумі 597281,62 грн, може негативно вплинути на фінансовий стан Відповідача, у зв'язку з чим клопотання Відповідача про розстрочення виконання судового рішення має бути задоволено - виконання судового рішення повинно бути розстроченим на 12 місяців з січня по грудень 2018 року зі сплатою заборгованості поквартально, а саме: в І кварталі 2018 року 147281,62 грн, у ІІ кварталі 2018 року - 150000,00 грн, у ІІІ кварталі 2018 року - 150000,00 грн, у ІV кварталі 2018 року - 150000,00 грн.

За приписами статті 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод про стягнення податкової заборгованості у сумі 597281,62 грн задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод (код ЄДРПОУ 31950786) в дохід бюджету, податковий борг в сумі 597281 (п'ятсот дев'яносто сім тисяч двісті вісімдесят одну) гривню 62 копійки з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство.

Встановити порядок виконання судового рішення, а саме: розстрочити виконання судового рішення на строк 12 місяців, шляхом сплати товариством з обмеженою відповідальністю Старобільський консервний завод (код ЄДРПОУ 31950786) податкового боргу в сумі 597281,62 грн, поквартально, а саме: в І кварталі 2018 року 147281 (сто сорок сім тисяч двісті вісімдесят одну) гривню 62 копійки, у ІІ кварталі 2018 року - 150000 (сто п'ятдесят тисяч) гривень, у ІІІ кварталі 2018 року - 150000 (сто п'ятдесят тисяч) гривень, у ІV кварталі 2018 року - 150000 (сто п'ятдесят тисяч) гривень, з датою останньої сплати боргу не пізніше 20 грудня 2018 року, починаючи з моменту набрання даного рішення законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Донецького апеляційного адміністративного суду або через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 22 січня 2018 року.

Суддя С.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2018
Оприлюднено23.01.2018
Номер документу71727324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2030/17

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 17.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні