Ухвала
від 20.12.2017 по справі 757/76027/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/76027/17-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання заступника начальника відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності у кримінальному провадженні №12015100000000887,-

В С Т А Н О В И В :

20.12.2017 року в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання заступника начальника відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816, юридична адреса: м. Київ, вул. Ділова, будинок 5, корпус 10-А) за період з 01.01.2014 по 01.01.2016 терміном 15 робочих днів, починаючи з 09.01.2018.

Від слідчого надійшла заява про розгляд справи у його відсутність.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

Обґрунтовуючи внесене клопотання сторона кримінального провадження вказує, що генеральною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.10.2015 під №12015100000000887 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, за фактами зловживання своїм службовим становищем службовими особами Міністерства охорони здоров`я України, державної установи «Український центр контролю за соціально небезпечними хворобами Міністерства охорони здоров`я України», міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» і благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД» під час використання коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам у вигляді завдання матеріальної шкоди.

Так, у період 2014-2015 років, службові особи Міністерства охорони здоров`я України, державної установи «Український центр контролю за соціально небезпечними хворобами Міністерства охорони здоров`я України», міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» і благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД», будучи головними розпорядниками коштів та відповідальними за виконання Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією (далі Глобальний фонд), під час використання коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та Глобального фонду, зловживаючи своїм службовим становищем, керуючись корисливим мотивом та метою незаконного особистого збагачення, діючи у власних інтересах та інтересах третіх осіб, здійснювали закупівлю товарів, робіт і послуг за значно завищеними цінами, а також вносили недостовірні відомості до звітної документації щодо використання бюджетних коштів на такі цілі, хоча насправді кошти для цього не використовувалися, а привласнювалися.

Враховуючи вищенаведене, з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, зокрема події кримінального правопорушення, виду і розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, підтвердження/спростування фактів можливого вчинення вищеописаних злочинних дій, а також перевірки дотримання службовими особами зазначених установ та організацій вимог чинного законодавства в частині використання бюджетних коштів і встановлення сум завданих матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, сторона кримінального провадження просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» за період з 01.01.2014 по 01.01.2016.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі і шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993 (Закон в редакції від 28.12.2015, назва Закону в редакції Закону N 5463-VI від 16.10.2012), головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Згідно ст. 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

У відповідності до ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Слідчий суддя, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, дійшов висновку про наявність підстав для його задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 91, 93, 99, 107, 110, 223, 309, 369, 532 КПК України, ст. ст. 2, 4, 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл у кримінальному повадженні № 12015100000000887 від 16.10.2015 на проведення працівниками Північного офісу Держаудитслужби позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816, юридична адреса: м. Київ, вул. Ділова, будинок 5, корпус 10-А) за період з 01.01.2014 по 01.01.2016.

На вирішення працівникам Північного офісу Держаудитслужби під час проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816, юридична адреса: м. Київ, вул. Ділова, будинок 5, корпус 10-А) поставити наступні питання:

- коли, у яких сумах, на підставі яких документів та з яким цільовим призначенням МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 отримано бюджетні кошти (державного бюджету, місцевого бюджету) та кошти Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? У яких сумах отримано такі кошти окремо з державного бюджету, місцевого бюджету та від Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, а також окремо по роках?

- коли, у яких сумах, на підставі яких документів та з яким цільовим призначенням МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 використано бюджетні кошти (державного бюджету, місцевого бюджету) та кошти Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? У яких сумах МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) використано такі кошти окремо з державного бюджету, місцевого бюджету та від Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, а також окремо по роках?

- хто виступав контрагентами у МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816), з ким та які укладено договори в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 під час використання бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? У яких сумах кожним із контрагентів отримано такі кошти в розрізі по роках, на підставі яких документів, з яким цільовим призначенням, чи в повному обсязі ними виконано свої зобов`язання перед МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816)? Під час ревізії необхідно провести зустрічні звірки із такими контрагентами?

- чи дотримано службовими особами МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) вимоги законодавства України та Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією під час отримання та використання в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, в тому числі, під час придбання товарів, робіт і послуг в рамках виконання таких програм? Якщо ні, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- чи мали місце факти завищення вартості придбаних МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 товарів, робіт і послуг під час використання бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? Якщо такі факти мали місце, то яких саме придбаних товарів, робіт і послуг, на яку суму, які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- чи повністю підтверджуються первинною звітною документацією суми використаних МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? Якщо ні, то на яку суму не підтверджуються, яких саме товарів, робіт і послуг, які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- чи повністю підтверджується первинною звітною документацією використання МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 майна та лікарських засобів (медикаментів, лікувальних препаратів), придбаних за рахунок бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? Якщо ні, то на яку суму не підтверджується, якого саме майна та лікарських засобів (медикаментів, лікувальних препаратів), які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це? Під час ревізії необхідно провести зустрічні звірки із підприємствами, установами та організаціями, в користь яких МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) було використано таке майно і лікарські засоби (медикаменти, лікувальні препарати)?

- чи дотримано службовими особами МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) вимоги законодавства України та Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, під час проведення у період з 01.01.2014 по 01.01.2016 конкурсних торгів (державних закупівель) по закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, в тому числі, під час створення комітету з конкурсних торгів (тендерного комітету), внесення змін до його складу, затвердженні річного плану закупівель та змін до нього, вибору процедур закупівель, виконанні вимог в частині прозорості здійснення конкурсних торгів, процедур розкриття, розгляду, оцінки конкурсних пропозицій, визначенні переможця, а також в частині відповідності вимогам документації з конкурсних торгів конкурсних пропозицій учасників, укладенні договорів за результатами конкурсних торгів, виконанні зазначених договорів, проведенні розрахунків за ними? Якщо ні, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- чи мали місце факти неефективного чи нецільового використання службовими особами МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? Якщо такі факти мали місце, то які саме, на яку суму, ким допущено порушення при цьому і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- чи мали місце факти втрати чи нестачі майна, а також чи дотримано вимоги законодавства України службовими особами МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) щодо збереження та використання майна, придбаного в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 за рахунок бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? Якщо такі факти мали місце, то якого саме майна, на яку суму, ким допущено порушення при цьому і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

- під час проведення ревізії провести інвентаризацію майна та лікарських засобів (медикаментів, лікувальних препаратів), придбаних МБФ «Альянс громадського здоров`я» (код ЄДРПОУ 26333816) в період з 01.01.2014 по 01.01.2016 за рахунок бюджетних коштів (державного бюджету, місцевого бюджету) та коштів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що виділялися для реалізації Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, затвердженої Законом України від 19.02.2009 № 1026-VI, Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки, затвердженої Законом України від 20.10.2014 № 1708-VII, а також програм Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією? У разі виявлення нестачі чи псування майна і лікарських засобів (медикаментів, лікувальних препаратів), встановити які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів при цьому, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?

Визначити строк проведення позапланової виїзної ревізії терміном 15 (п`ятнадцять) робочих днів, починаючи з 09.01.2018.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.12.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу71735811
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/76027/17-к

Ухвала від 20.12.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Матійчук Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні