Рішення
від 23.01.2018 по справі 803/1975/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року ЛуцькСправа № 803/1975/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,

за участю представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство» до Шацької районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Обслуговуючий кооператив «Садівниче товариство» (далі - ОК «Садівниче товариство» , позивач) звернулося з адміністративним позовом до Шацької районної державної адміністрації (далі - Шацька РДА, відповідач) про зобов'язання затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК «Садівниче товариство» , та розташовані за межами населеного пункту села Пульмо на території садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач 30.01.2017 року звернувся до Шацької РДА з клопотанням про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель загального користування ОК «Садівниче товариство» . Розпорядженням голови Шацької РДА від 14.02.2017 року №52 надано дозвіл на проведення інвентаризації земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі «Ступа» , орієнтовною площею 14,0 га з оформленням відповідної документації із землеустрою.

12 червня 2017 року позивач звернувся до відповідача з клопотанням про надання дозволу на розроблення змін до проекту детального плану території садівничого масиву, що розташований за межами населеного пункту села Пульмо. Розпорядженням голови Шацької РДА від 14.04.2017 року №259 надано дозвіл на внесення змін до проекту детального планування території зазначеного садового масиву.

Позивач вказує, що виконав наведені розпорядження голови Шацької РДА та звернувся з клопотанням до відповідача від 07.09.2017 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться в користуванні позивача та розташовані за межами населеного пункту села Пульмо, в урочищі «Ступа» на території Пульмівської сільської ради. При цьому, позивач зазначає, що додав до клопотання копії витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки та технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель вказаної території.

17 жовтня 2017 року позивач звернувся до відповідача із клопотанням про надання відповіді про затвердження технічної документації, на що отримав відповідь від 19.10.2017 року, в якій Шацька РДА повідомила про необхідність надання технічної документації.

Позивач повторно 06.11.2017 року подав відповідачу клопотання про затвердження технічної документації з посиланням на те, що необхідні документи подані кооперативом листом від 07.09.2017 року. Проте, позивач звертає увагу на те, що отримав відповідь від відповідача від 30.11.2017 року, в якій Шацька РДА без наведення будь-яких заперечень та зауважень залишила без задоволення клопотання про затвердження технічної документації із землеустрою.

Позивач вважає, що ним дотримано вимог законодавства та подано необхідні документи для затвердження технічної документації із землеустрою, а тому просить зобов'язати Шацьку РДА затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК «Садівниче товариство» , та розташовані за межами населеного пункту села Пульмо на території садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району.

У відзиві на позовну заяву від 09.01.2018 року відповідач позовних вимог не визнає, оскільки вважає позовні вимоги необґрунтованими. Відповідач зазначає, що під час розгляду клопотання ОК «Садівниче товариство» про затвердження технічної документації, поданого у жовтні 2017 року, Шацькою РДА була встановлена невідповідність поданої Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га… , вимогам п.3 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , містобудівній документації на місцевому рівні, а саме Проекту детального планування садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради, Шацького району, Волинської області . Зокрема, розробником технічної документації щодо інвентаризації земель сформовано земельні ділянки під дорогами, проїздами, зокрема, два під'їзди до садівничого товариства із північної сторони, з дороги Гряда-Пульмо, що перебувають поза пропонованими проектом детального планування межами садового масиву. Розробником технічної документації під час проведення інвентаризації відображено факти використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів, а саме проінвентаризовано ділянки під будівлями і спорудами загального користування, що не надані у користування ОК «Садівниче товариство» . Враховуючи вищевикладене, Шацькою РДА у встановленому законом порядку видано розпорядження від 14.07.2017 року №259 «Про надання дозволу на внесення змін до проекту детального планування території садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради, Шацького району, за межами населеного пункту» .

У зв'язку з цим відповідач зазначає, що розроблена та погоджена в установленому законом порядку містобудівна документація стане підставою для розроблення у її складі документації із землеустрою. У клопотанні від 06.11.2017 року позивач повторно звернувся до Шацької РДА про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації зазначених земель, однак при цьому саму технічну документацію позивач не подав.

На підставі наведеного Шацька РДА вказує, що виконавцем документації із землеустрою з порушенням чинного земельного та містобудівного законодавства сформовано нові земельні ділянки під дороги, проїзди, ділянки під будівлі і споруди загального користування, а тому просить у задоволенні позову відмовити повністю.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали з підстав, викладених у позовній заяві, просили його задовольнити.

Представник відповідача в судове засіданні не прибув, проте у відзиві на позовну заяву від 09.01.2018 року відповідач просив розгляд справи здійснювати за відсутності представника Шацької РДА.

Заслухавши пояснення представників позивача, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх письмовими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з таких підстав.

Судом встановлено, що Обслуговуючий кооператив «Садівниче товариство» звернувся до Шацької РДА з клопотанням від 30.01.2017 року №1 про надання дозволу на проведення інвентаризації земель (на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель) загального користування ОК «Садівниче товариство» , зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування, що розташовані за межами населеного пункту села Пульмо в урочищі «Ступа» на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області (а.с.7). До зазначеного клопотання позивач додав: графічні матеріали, на яких зазначена територія, щодо якої проводитиметься інвентаризація земель; копії установчих документів юридичної особи ОК «Садівниче товариство» ; лист Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 25.01.2017 року №27-3-0.3-507/2-17.

У відповідь на зазначене клопотання голова Шацької РДА видав розпорядження від 14.02.2017 року №52 «Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель» , яким надано дозвіл провести інвентаризацію земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі «Ступа» , орієнтовною площею 14,0 га з оформленням відповідної документації із землеустрою (а.с.8). Пунктом 3 цього розпорядження передбачено розроблену технічну документацію із землеустрою з інвентаризації земель подати на розгляд та затвердження у встановленому законом порядку.

З матеріалів справи слідує, що позивач подав відповідачу клопотання від 12.06.2017 року №11, в якому просив надати дозвіл на розроблення змін до проекту детального плану території садівничого масиву, що розташований за межами населеного пункту села Пульмо в урочищі «Ступа» на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області (а.с.9).

Пунктом 1 розпорядженням голови Шацької РДА від 14.07.2017 року №259 «Про надання дозволу на внесення змін до проекту детального планування» надано дозвіл на внесення змін до проекту детального планування території садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району, за межами населеного пункту (а.с.10-11). Відповідно до пункту 2 цього розпорядження визначено замовником по розробленню детального плану території Шацьку районну державну адміністрацію. Доручено розробнику містобудівної документації збір вихідних даних для розроблення проекту внесення змін до детального плану території (п.4 розпорядження). Пунктом 6.2 цього розпорядження, відділу містобудування, архітектури та ЖКГ районної державної адміністрації (ОСОБА_3П.) передбачено забезпечити надання розробнику детального плану території необхідних вихідних даних згідно додатку Б державних будівельних норм України 1.1-14.2012 Склад та зміст детального плану території .

В клопотанні від 07.09.2017 року №16 позивач просив Шацьку РДА затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель території, загальною площею 4,6940 га, що знаходиться в користуванні ОК «Садівниче товариство» та розташована за межами населеного пункту села Пульмо в урочищі «Ступа» на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області (а.с12). До клопотання позивач додав ксерокопії витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки та технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться в користуванні ОК «Садівниче товариство» .

Не отримавши відповіді на це клопотання, кооператив звернувся до відповідача з листом від 17.10.2017 року №32, в якому просив надати відповідь на клопотання від 07.09.2017 року №16 про затвердження технічної документації із землеустрою (а.с.13).

У листі від 19.10.2017 року №1879/23/2-17 Шацька РДА надала відповідь на клопотання позивача від 07.09.2017 року №16, в якому повідомила позивача про те, що для задоволення клопотання необхідно надати до Шацької РДА технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК «Садівниче товариство» . Також позивача повідомлено про прийняття розпорядження голови Шацької РДА від 14.07.2017 року №259 «Про надання дозволу на внесення змін до проекту детального планування території садового масиву урочища «Ступа» .

Позивач повторно подав відповідачу клопотання від 06.11.2017 року №34 про затвердження технічної документації із землеустрою з посиланням на те, що необхідні документи подані кооперативом листом від 07.09.2017 року №16 (а.с.15).

У відповіді листом від 30.11.2017 року №2135/23/2-17 (а.с.16) Шацька РДА повідомила кооператив про те, що відповідно до п.1, п.2 ст.25, п.3 ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації. Шацькою РДА була встановлена невідповідність поданої Технічної документації щодо інвентаризації земель вимогам п.3 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , містобудівній документації на місцевому рівні, а саме Проекту детального планування садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради, Шацького району, Волинської області . Технічною документацією щодо інвентаризації земель відображено користування дорогами, що перебувають поза пропонованими проектом детального планування межами садового масиву, так само, як і канава, що розташована вздовж східної межі масиву і підлягає очищенню за проектом, територія під магазин змішаної торгівлі, питання будівництва якого, згідно з проектом, буде вирішуватися окремо (поза рішеннями даного проекту). Крім того, в даному листі Шацька РДА вказала на прийняття головою райдержадміністрації розпорядження від 14.07.2017 року №259 «Про надання дозволу на внесення змін до проекту детального планування території садового масиву урочища «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району, за межами населеного пункту» , а розроблена та погоджена в установленому законом порядку містобудівна документація стане підставою для розроблення у її складі документації із землеустрою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Місцева державна адміністрація погоджує документацію із землеустрою у випадках та порядку, визначених Земельним кодексом України та Законом України "Про землеустрій", щодо відповідності зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини (п.6 ч.1 ст.20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» ).

Відповідно до ст.1 Закону України «Про землеустрій» №858-IV від 22.05.2003 (далі-Закон №858) у цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні:

- документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо;

- технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Згідно з ч.1 ст.25 Закону №858 документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Одним з видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (п. к ч.2 ст.25 Закону №858).

Частиною 3 ст.25 Закону №858 встановлено, що види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.

Відповідно до ст.29 Закону №858 документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації.

Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником.

Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом (ст.30 Закону №858).

Згідно з ч.1 ст.35 Закону №585 інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Статтею 57 Закону №858 визначено, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає:

а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;

б) пояснювальну записку;

в) рішення Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності);

г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель;

ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;

д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини;

е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі;

є) робочий і зведений інвентаризаційні плани;

ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.

У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає:

а) відомості про обчислення площі земельної ділянки;

б) кадастровий план земельної ділянки;

в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

г) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;

ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;

д) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість).

Частиною 13 ст.186 Земельного кодексу України передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації. У разі якщо на підставі матеріалів інвентаризації здійснюються формування земельних ділянок за рахунок земель державної та комунальної власності, визначення їх угідь, а також віднесення таких земельних ділянок до певних категорій, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно з ч.15 ст.186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а іншим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та іншим суб'єктам, які здійснюють погодження документації із землеустрою, - копії такої завіреної розробником документації.

Частиною 16 ст.186 Земельного кодексу України передбачено, що Верховна ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб'єкти, визначені цією статтею, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації (ч.17 ст.186 Земельного кодексу України).

Частиною 18 цієї ж статті передбачено, що ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб'єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати:

- додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій";

- надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею;

- проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб'єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження документації із землеустрою іншими органами.

Відповідно до ч.20 ст.186 Земельного кодексу України погодження документації із землеустрою здійснюється за місцем розташування земель (земельних ділянок) територіальними органами центральних органів виконавчої влади, утвореними у районі, місті обласного, республіканського значення (Автономної Республіки Крим), містах Києві та Севастополі, або міжрегіональним територіальним органом, у разі якщо повноваження його поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць.

Порядком проведення інвентаризації земель, затверджений постановою Кабінету ОСОБА_5 України №513 від 23. 05.2012 року (далі-Порядок №513).

Відповідно до п.8 Порядку №513 підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення.

Згідно з п.10 Порядку №513 розробниками технічної документації є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензію на виконання робіт із землеустрою відповідно до закону (далі - виконавець).

Відповідно до п.26 Порядку №513 за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, що включає: 1) технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель; 2) пояснювальну записку, яка містить коротку характеристику об'єкта інвентаризації, підстави для виконання робіт, реквізити виконавця, опис матеріалів, використаних під час складання технічної документації, зміст і склад виконаних робіт із землеустрою; 3) текстові матеріали: рішення органів виконавчої влади, ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування або суду про проведення інвентаризації земель;копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель; матеріали топографо-геодезичних вишукувань; додатки, які складаються у формі таблиць і містять дані, зазначені у пунктах 22 - 23 цього Порядку; пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі; 4) графічні матеріали - робочий і зведений інвентаризаційні плани.

Виконавець подає технічну документацію на затвердження замовникові (п.28 Порядку №513).

На підставі вищенаведеного слідує, що затвердження замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель передує її погодження, а підставою для відмови у її затвердженні є відмова у погодженні такої документації з підстав, визначених ч.17 ст.186 Земельного кодексу України, тобто невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації. При цьому, відмова або погодження такої документації відповідно до ч.16 ст.186 Земельного кодексу України суб'єктами, визначеними цією статтею, протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надається або надсилається рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

З матеріалів справи слідує, що відповідач на клопотання позивача від 06.11.2017 року №34 про затвердження технічної документації надав відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель лише 30.11.2017 року, тобто з пропуском десяти робочих днів, встановлених ч.16 ст.186 Земельного кодексу України. При цьому, відповідачем не надано суду доказів надіслання рекомендованим листом з повідомленням розробнику технічної документації висновків про відмову у її погодженні із зазначенням підстав такої відмови.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що у поданій позивачем технічній документації сформовані земельні ділянки лісогосподарського призначення, які підлягають погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, однак у листі-відповіді від 30.11.2017 року №2135/23/2-17 відповідач не вказав на погодження такої документації у відповідності до вимог статті 186-1 Земельного кодексу України з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства. Водночас відповідач зазначив невідповідність технічної документації щодо інвентаризації земель вимогам ч.3 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , якою передбачено, що у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Тобто, відповідачем встановлено невідповідність технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель проекту детального планування садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району, за межами населеного пункту. Однак, така підстава відмови відповідно до ч.17 ст.186 Земельного кодексу України у погодженні та затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а саме невідповідність проекту містобудівної документації, а не містобудівній документації, не передбачена.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання Шацьку РДА затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, суд зазначає, що затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відповідно до вищенаведених положень статті 186 Земельного кодексу України віднесено до виключної компетенції замовника технічної документації, втручання до якої є неприпустимим.

Згідно з Рекомендацією Комітету ОСОБА_5 Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_5 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Аналізуючи дане положення, суд приходить до висновку, що під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийняті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Суд не може підміняти державний орган рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавча встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Таким чином, захист порушеного права позивача у судовому порядку підлягає у спонуканні відповідача повторно розглянути клопотання Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство» щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель

Отже, позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частин 1, 3, 4 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору. При частковому задоволенні позову, у випадку покладення судових витрат на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, суд може зобов'язати сторону, на яку покладено більшу суму судових витрат, сплатити різницю іншій стороні. У такому випадку сторони звільняються від обов'язку сплачувати одна одній іншу частину судових витрат.

Враховуючи те, що позов підлягає до часткового задоволення, тому за рахунок бюджетних асигнувань Шацької районної державної адміністрації на користь Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство» слід стягнути судовий збір у розмірі 800,00 грн., сплачений відповідно до квитанції №58 від 26 грудня 2017 року.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , Закону України «Про землеустрій» , Закону України «Про місцеві державні адміністрації» ,суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Шацьку районну державну адміністрацію розглянути питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство» , та розташовані за межами населеного пункту села Пульмо на території садового масиву в урочищі «Ступа» Пульмівської сільської ради Шацького району.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Шацької районної державної адміністрації (44000, Волинська область, Шацький район, селище міського типу Шацьк, вулиця 50 років Перемоги, будинок 1Б, ідентифікаційний код 20124342) на користь Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство» (44020, Волинська область, Шацький район, село Пульмо, вулиця Калініна, будинок 47, ідентифікаційний код 33579747) судовий збір у розмірі 800,00 грн. (вісімсот гривень 00 копійок).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду буде складено 26 січня 2018 року.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено24.01.2018
Номер документу71762855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1975/17

Рішення від 23.01.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні