МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(повне)
м. Миколаїв.
23 січня 2018 р.справа № 814/2307/17
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі колегії суддів: головуючий суддя Мороз А.О., судді Мельник О.М., Устинов І.А., в письмовому провадженні розглянув адміністративну справу
за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "НІКОТЕК", вул. 6-та Слобідська, 93, м. Миколаїв, 54055
до відповідачаДержавної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655
провизнання протиправним і скасування рішення від 27.09.17 р. № 188540/36813312, зобов'язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нікотек" (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправним і скасувати рішення відповідача від 27 вересня 2017 р. № 188540/36813312, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31 серпня 2017 р. № 2 та зобов'язати відповідача зареєструвати цю накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що відмова відповідача в реєстрації податкової накладної не ґрунтується на приписах Податкового кодексу України (далі - ПК України), а надані ним документи спростовують припущення відповідача про ризиковість його господарської операції із товариством з обмеженою відповідальністю "Котекна Україна Лімітед" (далі - ТОВ "Котекна Україна Лімітед").
У запереченнях відповідач зазначив, що у зв'язку із набранням чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" ним вжито заходи для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а. с. 111-112).
Позивач клопотав про розгляд справи за відсутності свого представника (а. с. 98).
Відповідач свого представника в судове засідання не направив.
Відповідно до ст. 205 ч. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. На підставі наведеної норми, суд розглядає справу в письмовому провадженні.
Інших заяв і клопотань учасники справи суду не подавали.
Процесуальних дій у справі судом не вчинялось.
Вирішуючи справу, суд враховує наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності позивача є допоміжне обслуговування водного транспорту, інша допоміжна діяльність в сфері транспорту, консультування з питань комерційної діяльності й керування, технічні випробування та дослідження (а. с. 16-18).
1 червня 2016 р. між позивачем і ТОВ "Котекна Україна Лімітед" було укладено договір субпідряду № 01-2016, відповідно до умов якого позивач зобов'язувався надати послуги з інспектування товарів (а. с. 21-25).
31 серпня 2017 р. позивач склав податкову накладну № 2 (а. с. 45-47). 13 вересня 2017 р. позивач подав цю податкову накладну на реєстрацію до відповідача. В той же день відповідач прийняв податкову накладну, але її реєстрація була зупинена на підставі ст. 201 п. 201.16. ПК України.
У квитанції про реєстрацію податкової накладної вказано, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 р. № 567 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 753/30621 (далі - Критерії). За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах за УКТ ЗЕД 71.20.1. та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної (а. с. 48).
19 вересня 2017 р. позивач направив на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена, до яких додав документи на підтвердження господарської операції із ТОВ "Котекна Україна Лімітед" (а. с. 49-61, 63-86).
Рішенням відповідача від 27 вересня 2017 р. № 188540/36813312 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної (а. с. 62). Як слідує з цього рішення, підставою для його прийняття послугувало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до ст. 201 п. 201.1. ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Статтею 201 п. 201.10. ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
В свою чергу ст. 201 п. 201.16. ПК України визначає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
За приписами ст. 74 п. 74.2. ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.1. ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно п. 6 Критеріїв, в редакції станом на час подання податкової накладної до відповідача, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2. пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Суд звертає увагу на те, що критерій, який наведений відповідачем, а саме невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД у п. 6 Критеріїв взагалі не передбачений.
Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.2. ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
На виконання вимог цієї норми позивач направив відповідачу документи на підтвердження операції із ТОВ "Котекна Україна Лімітед". Слід звернути увагу на те, що відповідач, після їх отримання, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.
Як зазначено у спірному рішенні, відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної з підстав надання останнім документів, які складені з порушенням законодавства, а також, які є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відповідач повинен був вказати в чому саме йому вбачається порушення порядку складання документів, які подав позивач, або яких документів йому не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. В той же час, мотивування спірного рішення відповідача фактично повторює законодавче формулювання, без наведення конкретних обставин, які стали підставою для прийняття рішення.
З урахуванням викладеного, суд знаходить рішення відповідача від 27 вересня 2017 р. № 188540/36813312 про відмову у реєстрації податкової накладної протиправним і таким що підлягає скасуванню, із покладенням на відповідача обов'язку зареєструвати податкову накладну.
Що стосується пояснень відповідача про те, що податкова накладна ним зареєстрована під час розгляду адміністративної справи, то відповідно до правила ст. 77 ч. 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. На підтвердження реєстрації податкової накладної відповідач мав подати суду підтверджуючи документи, чого ним зроблено не було, а тому суд знаходить недоведеним відповідачем факту реєстрації накладної.
Згідно ст. 139 ч. 1 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших судових витрат сторони суду не подавали. Позивач сплатив судовий збір в розмірі 1600,0 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 6 листопада 2017 р. (а. с. 4) і з урахування задоволення позовних вимог, на підставі ст. 139 ч. 1 КАС України, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в розмірі 1600,0 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОТЕК" (вул. 6-та Слобідська, 93, м. Миколаїв, 54055, ЄДРПОУ 36813312) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, ЄДРПОУ 39292197) задовольнити.
2. Рішення Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, ЄДРПОУ 39292197) від 27 вересня 2017 р. № 188540/36813312 про відмову у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОТЕК" (вул. 6-та Слобідська, 93, м. Миколаїв, 54055, ЄДРПОУ 36813312) від 31 серпня 2017 р. № 2, визнати протиправним і скасувати.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОТЕК" (вул. 6-та Слобідська, 93, м. Миколаїв, 54055, ЄДРПОУ 36813312) від 31 серпня 2017 р. № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, ЄДРПОУ 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОТЕК" (вул. 6-та Слобідська, 93, м. Миколаїв, 54055, ЄДРПОУ 36813312) судові витрати в розмірі 1600,0 (одна тисяча шістсот) грн.
5. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення, в порядку, визначеному ст. ст. 295-297, з урахуванням п. 15.5. Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. О. Мороз
судді:
ОСОБА_1
ОСОБА_2
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2018 |
Оприлюднено | 24.01.2018 |
Номер документу | 71763604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мороз А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні