КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2018 року м. Кропивницький Справа № П/811/1498/17
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Елєгін до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов»язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Елегін" звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 23 серпня 2017 року № 114119/31116080 про відмову у реєстрації податкової накладної від 24 липня 2017 року № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ "Елєгін";
-зобов'язати ДФС України зареєструвати в ЄДР податкових накладних податкову накладну від 24 липня 2017 року № 5, подану ТОВ "Елєгін".
22 січня 2018 року на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про відмову від позовних вимог в частині зобов'язаня ДФС України зареєструвати в ЄДР податкових накладних податкову накладну від 24 липня 2017 року № 5, подану ТОВ "Елєгін".
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22 січня 2018 року, клопотання представника позивача задоволено та закрито провадження у справі щодо частини позовних вимог.
В обґрунтування своєї позиції позивач посилається на те, що комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення від від 23 серпня 2017 року № 114119/31116080 про відмову у реєстрації податкової накладної 24 липня 2017 року № 5, яке, на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною у реєстрації якого було відмовлено.
15.12.2017 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України в редакції Закону від 03.10.2017р. №2147-VIII (далі - КАС України).
Згідно до вимог пункту 10 ч. 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Так, за змістом ч.1 ст. 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
З огляду на вказані законодавчі положення, керуючись приписами ст.ст.260, 257 КАС України суд вирішив дану справу розглянути за правилами загального позовного провадження.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом (пункт 10 частини першої статті 4 КАС України).
Представник позивача до судового засідання надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження в якому зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити.
Представник відповідача до судового засідання надав письмові додаткові пояснення , де зазначено, що оскільки податкову накладну № 5 від 24.07.2017 р. зареєстровано в ЄРПН, то в даному випадку рішення комісії ДФС України втрачає свою юридичну спрямованість та не несе жодного негативного впливу, а його скасування є формою неналежного судового захисту.
Фіксування судового засідання відповідно до статті 229 КАС України не здійснювалося, тому керуючись приписами пункту 10 частини 1 статті 4 та частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України подальший розгляд справи судом вирішено здійснювати у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що між товариством з обмеженою відповідальністю ЕЛЄГІН та товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ було укладено договір комісії від 29.11.2016 р. № КПр-11/1-16 (далі - Договір комісії), предметом якого є зобов'язання позивача, який виступає комісіонером, за дорученням ТОВ КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ , який виступає комітентом, за винагороду здійснити від свого імені і за рахунок комітента в строки і в порядку, встановленому договором, одну або декілька угод з продажу майна переданого йому Комітентом переліченого в додатках до даного договору, по ціні не нижче вказаній в додатках, а також здійснити всі необхідні дії (у тому числі укладання угод з третіми особами).
В специфікації № 18 від 24.07.2017 р. до Договору комісії між його сторонами було узгоджено асортимент, кількість і ціну поставки: пруток 20x3000 ДКРНТ МІ вагою 159,8 кг.. вартістю 74,10 гри. за 1 кг., всього 11841,18 грн.; пруток 50x3000 ДКРНТ МІ вагою 260 кг., вартістю 96,80 грн. за 1 кг., всього 25168,00 грн.; лист 4,0 х 600 х 1500 ДПРНТ М1Е вагою 62.20 кг., вартістю 138,88 грн. за 1 кг., всього 8638,34 грн.; труба 19х1х3165ДКРНП МНЖ5-1 вагою 506 кг., вартістю 253,55 грн. за 1 кг., всього 128296,30 грн.; пруток 60x3000 ГКРХХ МІ вагою 74,60 кг, вартістю 139,90 грн. за 1 кг.. всього 10436,54 грн.; пруток 70x3000 ГКРХХ МІ вагою 102,4 кг, вартістю 154,30 грн. за 1 кг., всього 15800,32 грн., всього вартістю з ПДВ 240216,82 грн.
На виконання вищезазначеного договору ТОВ КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ було виписано рахунок від 24.07.2017 р. № КЕ-0000031 та було передано 24.07.2017 р. позивачу для реалізації на території України металопродукцію згідно узгоджених в специфікації асортименту, кількості і ціни на загальну суму 240216,82 грн. з ПДВ, що підтверджується актом приймання-передачі від 24.07.2017 р., який є додатком № 18-1 до Договору комісії. Рух товару підтверджується, зокрема, оборотно-сальдовою відомістю позивача по рахунку 281 Місця зберігання; ТМЦ; Партії за липень 2017 року. Факт оплати позивачем на користь ТОВ КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ грошових коштів, отриманих від продажу переданої металопродукції. підтверджується звітом банку позивача про дебетові та кредитові операції по рахунку 26000060761 188 від 17.08.2017 р. на суму 2730000.00грн. та платіжним дорученням №1107 від 17.08.2017р.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕЛЄГІН та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА КОМПАНІЯ ЕЛЄГІН було укладено договір поставки від 30.11.2016 р. № ДП-11/1 (далі - Договір), предметом якого є поставка металопродукції, асортимент, кількість і ціна якого вказуєтсья у Специфікаціях (додатках до Договору) та /або видаткових накладних на умовах, визначених договором.
В специфікації № 18 від 23.07.2017 р. до Договору між його сторонами було узгоджено асортимент, кількість і ціну поставки: пруток 20x3000 ДКРНТ МІ вагою 159,8 кг., вартістю 201,10 грн. за 1 кг., всього 32135,78 грн.; пруток 50x3000 ДКРНТ МІ вагою 260 кг., вартістю 201,10 грн. за 1 кг., всього 52286,00 грн.: лист 4,0 х 600 х 1500 ДПРНТ М1Е вагою 62,20 кг., вартістю 201,10 грн. за 1 кг., всього 12508,42 грн.; труба 19x1x3165ДКРНП МНЖ5-1 вагою 506 кг., вартістю 273,05 грн. за 1 кг., всього 138163,30 грн.; пруток 60x3000 ГКРХХ МІ вагою 74,60 кг, вартістю 206,85 грн. за 1 кг., всього 15431,01 грн.; пруток 70x3000 ГКРХХ МІ вагою 102,4 кг, вартістю 206,85 грн. за 1 кг., всього 21181,44 грн., всього вартістю з ПДВ 326047,14 грн.
На виконання вищезазначеного договору та специфікації № 18 позивачем було виписано рахунок від 24.07.2017 р. № ЄЛ-0000018 та було передано 24.07.2017 р. у власність ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ ЕЛЄГІН металопродукцію згідно узгоджених в специфікації асортименту, кількості і ціни на загальну суму 326047,14 грн. з ПДВ, що підтверджується видатковою накладною від 24.07.2017 р. № ЗЛ-0000018. Факт руху товару підтверджується, зокрема, оборотно-сальдовою відомістю позивача по рахунку 281 Місця зберігання; ТМЦ; Партії за липень 2017 року. Факт реалізації товару позивачем на користь ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ ЕЛЄГІН підтверджується також звітом комісіонера від 17.08.2017 р. по договору комісії від 29.11.2016 року № КПр-11/1 до специфікації № 18. Факт оплати товару підтверджується звітом банку позивача про дебетові та кредитові операції по рахунку 26000060761 188 від 17.08.2017 р. на суму 2728500,00 грн., та платіжним дорученням № 1787 від 17.08.2017р.оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 Контрагенти; Замовлення за липень 2017 року.
Відповідно до пояснень позивача, окрім вищезазначеної партії металопродукції, яка була передана позивачу для реалізації ТОВ КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ , в рамках договору комісії від 29.11.2016 року № КПр-11/1 між ТОВ КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ та позивачем виникали господарські відносини, щодо передачі інших партій металопродукції, яка була також реалізована позивачем на користь ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ ЕЛЄГІН . Вказане підтверджується, зокрема звітами банку позивача про дебетові та кредитові операції по рахунку 26000060761188, оборотно-сальдовими відомостями копії яких додаються, та свідчить про те, що господарські відносини між їх учасниками мали тривалий характер, але питань щодо відмови в реєстрації податкових накладних з будь-яких причин не виникало.
Позивачем під час здійснення операцій з постачання вищезгаданих товарів, а саме: металопродукції, за правилом першої події було виписано податкову накладну від 24.07.2017 року № 5 на суму 326047 грн. 14 коп., в тому числі ПДВ 54341 грн. 19 коп. Позивач на підставі договору про визнання електронних документів від 17.10.2016 року № 17102162 направив вказану податкову накладну для реєстрації в ЄРПН.
Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 1 від 15.08.2017р. направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФЄ України, версія 2.2.15.13 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) в Єдиному реєстрі податкових накладних та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів (далі іменується Наказ №567).
Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Згідно з підпунктами а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі змісту квитанції, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкової накладної №5 від 24.07.2017 року критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.
Водночас, у вищевказаній квитанції фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Фактично, фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, не вказано у зазначеній квитанції конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.
Крім того, формулювання фіскальним органом у даній квитанції вимоги надання та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (тобто Наказу МФУ від 13.06.2017 № 567), також, на думку суду, є нечітким та незрозумілим, зокрема, для платника податків.
Так, наказ МФУ від 13.06.2017 № 567, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621 (далі Наказ № 567), містить у собі пункт 4 наступного змісту: Державній фіскальній службі України: до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки .
Натомість, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом № 567 містять пункт 4 наступного змісту: Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою .
Разом з тим, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом № 567, взагалі не містить пункту 4.
У свою чергу, у відповідності до підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту (підпункт 201.16.3. пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України).
Позивачем в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, до якого на підтвердження реальності здійснення операцій було додано всі необхідні документи.
Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абзацом 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Незважаючи на надані позивачем пояснення та документи, 23.08.2017 року відповідачем прийнято рішення № 114119/31116080 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас, з детального аналізу прийнятого Комісією рішення від 23.08.2017року вбачається, що останнє не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Крім того, у рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Відтак, суд дійшов висновку, що рішення від 23.08.2017 року № № 114119/31116080 є необґрунтованим, оскільки платником податків надано суду всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України від 23.08.2017 року № 114119/31116080 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 23.08.2017 року в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно зі ст. 140 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови позивача від позову понесені ним витрати відповідачем не відшкодовуються, а витрати відповідача за його заявою стягуються із позивача, крім випадків, коли позивач звільнений від сплати судових витрат. однак якщо позивач відмовився від позову внаслідок задоволення його відповідачем після подання позовної заяви, то суд за заявою позивача присуджує всі понесені ним у справі витрати із відповідача.
Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 3200,00 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.3).
Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Елєгін (код ЄДРПОУ 31116080, адреса: 28000, Кіровоградська обл., м. Олександрія, Звенигородське шосе, б.8, к.1) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОК 39292197, адреса: 04053, м. київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов»язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України (код ЄДРЮОФОП 39292197) від 23 серпня 2017 року № 114119/31116080 про відмову у реєстрації податкової накладної від 24 липня 2017 року № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Елєгін (код ЄДРЮОФОП 31116080).
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Елєгін з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у сумі 3200 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 24.01.2018 |
Номер документу | 71763950 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні