Справа № 815/5561/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Потурнак А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, третя особа на стороні позивача Фермерське господарство "Розквіт", про визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, третя особа на стороні позивача Фермерське господарство "Розквіт", про визнання протиправними дії щодо відмови у видачі наказу про передачу земельної ділянки, зобов'язання видати наказ про передачу у власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 6,2900 га (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів), з урахуванням уточнень до адміністративного позову від 13.12.2017р.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 24.05.2017р. позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з клопотанням про надання земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства, площею 6,2900 га, в тому числі 6,2900 га ріллі (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів), однак Головне управління Держгеокадастру в Одеській області листом від 30.06.2017р. № П-9844/0-5729/6-17 відмовило у задоволенні клопотання. Представник позивача зазначив, що позивач є членом Фермерського господарства Розквіт , а тому має право на отримання земельної ділянки, відповідно до Земельного кодексу України, однак відповідач відмовив у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою попри те, що позивач не звертався з клопотанням про розробку проекту землеустрою, а звертався з клопотанням про передавання земельної ділянки у власність. Разом з тим, представник позивача зазначив, що земельна ділянка площею 6,2900 га, не потребує підготовки проекту землеустрою, оскільки вже виділена в натурі із встановленими межами, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог, зазначивши що на адресу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області надійшло клопотання ОСОБА_1 від 18.09.2017р. № П- 22552/0/5-17 про передачу земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства площею 6,29 га на території Вікторівської сільської ради Березівського району Одеської області (за межами населеного пункту), за результатами розгляду якого Головним управлінням, з дотриманням вимог ч. 7 ст.118 Земельного кодексу України, була надана відповідь ОСОБА_1 №П-22552/0-11161/6-17 від 08.11.2017р. у якій роз'яснено, зокрема, що Головне управління Держгеокадастру в Одеській області забезпечує підбір земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які можуть бути передані у власність громадян у межах норм безоплатної приватизації, перелік яких висвітлено на сайті Головного управління в розділі перелік земельних ділянок для безоплатної передачі у власність та що беручи до уваги відсутність бажаної земельної ділянки в наведеному переліку, Головне управління відмовило у передачі земельної ділянки. Разом з тим, представник відповідача зазначила, що позовні вимоги про зобов'язання видати наказ про передачу у власність ОСОБА_1 земельної ділянки не підлягають задоволенню, оскільки, на його думку це відноситься до компетенції Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.
Представник третьої особи повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з'явився. 18.01.2018р. до суду надійшло клопотання представника ФГ Розквіт про розгляд справи за відсутності його представника.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши докази по справі, судом встановлено.
ОСОБА_4 є членом Фермерського господарства Розквіт , що підтверджується рішенням ФГ Розквіт №2 від 04.11.2016р. (а.с.21-22)
ОСОБА_4 звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із клопотанням від 24.05.2017р. про надання земельної ділянки за кадастровим НОМЕР_1 у власність для ведення фермерського господарства орієнтованою площею 6,29 га ріллі, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів)
Листом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №П-9844/0-5729/6-17 від 30.06.2017р. відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки( кадастровий НОМЕР_2, у зв'язку з тим що у Переліку земельних ділянок, який формується щоквартально та оприлюднюється на офіційних веб-сайтах територіальних органах Держгеокадастру відсутня бажана до відведення земельна ділянка.(а.с.10-11)
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.4 ст.122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Частиною 6 ст.118 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;
Згідно ст.7, 13 Закону України Про фермерське господарство від 19.06.2003 р.
N 973-IV надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України. Члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).
Статтями 1, 15 Закону України Про звернення громадян від 02.10.1996р. року №393/96-ВР визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів. Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Таким чином, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області відмовляючи ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який звернувся до суб'єкту владних повноважень із клопотанням про надання земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства, надав відповідь заявникові не по суті поставлених у клопотанні від 24.05.2017р. питань. У зв'язку чим, суд приходить до висновку, що клопотання ОСОБА_1 від 24.05.2017р. про надання земельної ділянки з кадастровим НОМЕР_1 у власність для ведення фермерського господарства відповідачем не розглянуто.
За таких обставин, оскільки Головне управління Держгеокадастру в Одеській області не відмовляло ОСОБА_1 у видачі наказу про передачу земельної ділянки та докази іншого до суду не надано, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволенн позовних вимог про визнання протиправними дій щодо відмови у видачі наказу про передачу земельної длянки та зобов'язання видати вказаний наказ про передачу у власність вказаної земельної ділянки.
Частиною 2. ст. 9 КАС України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Враховуючи те, що Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області фактично не розглянуто клопотання ОСОБА_1 від 24.05.2017р. про передачу земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства, суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо не вирішення клопотання про передачу земельної ділянки площею 6,2900 га (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів) у власність ОСОБА_1 та відповідно зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області розглянути по суті клопотання про передачу земельної ділянки площею 6,2900га (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів) у власність ОСОБА_1.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст.ст. 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_5задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо не вирішення клопотання про передачу земельної ділянки площею 6,2900 га (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів) у власність ОСОБА_1.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області розглянути по суті клопотання про передачу земельної ділянки площею 6,2900га (кадастровий номер НОМЕР_1) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Вікторівської сільської ради, Березівського району, Одеської області (за межами населених пунктів) у власність ОСОБА_1.
У задоволенні іншої частини позовних вимог-відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 22.01.2018р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 25.01.2018 |
Номер документу | 71786651 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні