Справа № 204/6832/17
Провадження № 2-а/204/16/18
РІШЕННЯ
Іменем України
11 січня 2018 року м.Дніпро
Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська у складі:
головуючої судді Тітової І.В.
з участю секретаря Олішевської К.Й.
позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача Грінченко І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі про визнання рішення протиправним і зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
25 жовтня 2017 року до суду надійшов вищевказаний адміністративний позов, який згодом було уточнено та остаточно позивач просить визнати протиправною відмову Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду Україні в м.Дніпрі щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1, зобов'язати Правобережне об'єднане управління Пенсійного фонду Україні в м.Дніпрі зробити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 2012 року, враховуючи трудовий стаж в окружній виборчій комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 в 2012 році.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач звернулася до відповідача із заявою щодо перерахунку пенсії з урахуванням двох місячного трудового стажу в окружній виборчий комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25, де позивач працювала в 2012р., а також в зв'язку із звільненням, так як вона на сьогоднішній день отримує пенсію як працюючий пенсіонер, незважаючи на те, що вона не працює з 2012р. В зв'язку з бездіяльністю пенсійного фонду позивач зверталась з повторними заявами від 27.07.17р. та від 29.08.17р. з вимогою надати відповідь по її зверненню щодо перерахунку пенсії. Відповідно до ідентичних відповідей пенсійного фонду від 18.08.17р. та від 12.09.17р. в перерахунку пенсії позивачу відмовлено с тих підстав, що відповідно до акту від 03.08.17р. перевірки на підприємстві окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 , в результаті чого був встановлений факт відсутності підприємства, в зв'язку з чим відповідач не може здійснити виправлення у витягу з індивідуальних відомостей про застраховану особу, де прізвище позивача зазначено з помилкою замість правильного ОСОБА_1 зазначено прізвище ОСОБА_1 - без м'якого знаку. Враховуючи, що крім отриманих довідок відповідачем, трудовий стаж позивача підтверджується записом який є в наданій відповідачу трудовій книжці, а також в таблиці №5 відомостей про трудові відносини осіб від 17.04.11р., де прізвище позивача вказано вірно, відповідач не виконав вимоги ЗУ Про пенсійне забезпечення та безпідставно не зробив перерахунок пенсії позивачу. Факт трудових відносин позивача у 2012р. з окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25, позивач може підтвердити за допомогою свідків. Враховуючи, що з вини відповідача ОСОБА_1 не перераховувалась пенсія з 2012р. в зв'язку з її звільненням, перерахунок пенсію необхідно провести з дати звільнення за останнім місцем роботи позивача.
У судовому засіданні позивач і представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі і просили задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог не заперечувала, проте, зазначила, що якщо буде ухвалене рішення про задоволення позовних вимог у такому вигляді як просить позивач, виконати рішення Правобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі не зможе, оскільки здійснити виправлення помилок, які допущені в 2012р., спеціалісти Пенсійного фонду не мають можливості. Надала суду письмові пояснення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши учасників процесу, суд встановив такі обставини.
Відповідно до заяви від 27.07.2017р. позивач в кінці травня 2017 року звернулась до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі для перерахунку пенсії, яка протягом останніх п'яти років, а саме з 2012 року, не перераховувалась у зв'язку з помилкою в прізвищі допущеної виборчою комісією округу №25 (а.с.2).
29.08.2017р. позивач повторно звернулася до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі для перерахунку пенсії, яка на протязі останніх п'яти років, а саме з 2012 року, не перераховувалась у зв'язку з помилкою в прізвищі допущеної окружною виборчою комісією округу №25, де вона працювала два місяці в 2012 році, і яка вже давно ліквідована (а.с.3).
18.08.2017р. і 12.09.2017р. Правобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м.Дніпрі було надано позивачу відповіді, в яких зазначено, що начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області направлено лист від 31.05.2017р. №2194/06/22 з проханням провести перевірку на підприємстві Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 (ЄДРПОУ 38359674. Головними спеціалістами відділу контрольно-перевірочної роботи №1 управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області проведено перевірку, про що свідчить акт від 03.08.2017р. №4/01, та встановлено факт відсутності підприємства Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 за юридичною адресою. У зв'язку з чим, здійснити виправлення помилок, які допущені в 2012 році, спеціалісти Пенсійного фонду України не мають можливості (а.с.4-6).
Згідно з актом №4/01 від 03.08.2017р. встановлення відповідності юридичної адреси підприємства Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 по фактичному місцезнаходженню, встановлено, що за юридичною адресою підприємства Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 (ЄДРПОУ 38359674): 49000, м.Дніпро, вул.Шмідта, буд.18 знаходиться Дніпропетровський радіо приладобудівний коледж (ЄДРПОУ 21910232), фактичне місцезнаходження підприємства встановити не вдалось (а.с.7).
Відповідно до таблиці 5 відомостей про трудові відносини осіб від 17.04.2012р. коледжу електрифікації Дніпропетровського державного аграрного університету, прізвище, ім'я, по-батькові позивача зазначено як ОСОБА_1 (а.с.8).
Згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу Пенсійного фонду України №1028/01-39 від 17.05.2017р. прізвище, ім'я, по-батькові позивача зазначено як ОСОБА_1 (а.с.9).
Згідно з ст.46 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх в разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та інших випадках передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Статтею 8 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що за рахунок коштів Пенсійного фонду в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком; пенсія по інвалідності внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідності з дитинства); пенсія у зв'язку з втратою годувальника.
Згідно з ч.3 ст.4 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування виключно законами про пенсійне забезпечення визначаються, зокрема: види пенсійного забезпечення, умови участі в пенсійній системі чи їх рівнях, пенсійний вік для чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат, джерела формування коштів, що спрямовуються на пенсійне забезпечення, умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, організація та порядок здійснення управління в системі пенсійного забезпечення.
Відповідно до ч.1 ст.24 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Згідно з ч.2 ст.24 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до ст.62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу відсутності трудової книжки або відповідних записів в ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст.101 ЗУ Про пенсійне забезпечення органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі. Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Подання страхувальником недостовірних даних є підставою відповідальності страхувальника (роботодавця) за ст.101 Закону України Про пенсійне забезпечення .
У матеріалах справи відсутні будь-яку докази вини чи зловживань з боку позивача при отриманні пенсії.
Таким чином, позивач не несе відповідальність за зміст та достовірність офіційних документів, які видаються органами державної влади, іншими організаціями та установами на виконання їх повноважень.
Виходячи з вищезазначеного, суд доходить висновку, що дії відповідача, які полягають у незарахуванні трудового стажу в окружній виборчій комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 в 2012р. лише з підстав неправильного зазначення прізвища позивача (у прізвищі відсутня одна літера ь ) є неправомірними, оскільки не залежать від позивача жодним чином, відтак, суперечать Конституції та законам України.
Виходячи з вищезазначеного, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа, тож судовий збір підлягає стягненню з Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України у місті Дніпрі на користь позивача.
Керуючись ст.ст.241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
в и р і ш и в:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі про визнання рішення протиправним і зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною відмову Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду Україні в м.Дніпрі щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1.
Зобов'язати Правобережне об'єднане управління Пенсійного фонду Україні в м.Дніпрі зробити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 2012 року, враховуючи трудовий стаж в окружній виборчій комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №25 в 2012 році.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 640 (шістсот сорок)грн.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду протягом 30 днів з дня отримання копії повного рішення суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення у повному обсязі виготовлено 22 січня 2018 року.
Суддя І.В. Тітова
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2018 |
Оприлюднено | 26.01.2018 |
Номер документу | 71799716 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Тітова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні