ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/2074/17
24 січня 2018 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді : Шульгача М.П.,
при секретарі: Музиці О. М.,
за участю:
відповідача: ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Підгаєцької районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення коштів, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Управління праці та соціального захисту населення Підгаєцької райдержадміністрації звернулося до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення неправомірно отриманої державної соціальної допомоги.
Представник позивача в судове засідання не з'явився про те подав клопотання про розгляд справи без його участі та позов підтримує в повному обсязі.
Відповідач в судовому засіданні позов визнала та проти позову не заперечує.
Суд заслухавши пояснення відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази, встановив такі обставини.
ОСОБА_1 10.12.2013 року подала заяву про призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у зв'язку із здійсненням догляду за престарілою особою, яка досягла 80 річного віку.
Разом із заявою 10.12.2013 р. відповідачка подала декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги
За період з 01.12.2013 р. по 30.04.2014 р. ОСОБА_1 отримала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям у розмірі 18631,55 грн.
Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року, № 250 визначає умови призначення і виплати малозабезпеченим сім'ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям".
Пунктом 10 Постанови № 250 передбачено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям не призначається у разі, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги).
Відповідно до матеріалів справи, а саме з пояснення ОСОБА_1 від 21.07.2015 р. вбачається, що відповідачкою подано недостовірні дані в декларації про доходи та майновий стан її сім'ї, а саме в розділі ІІ Доходи членів сім'ї вказано, що нібито за три місяці до звернення за отриманням соціальної допомоги її чоловік ОСОБА_2 отримував дохід у зв'язку із здійсненням догляду за престарілою особою вік якої більше 80-ти років, в той час як він перебував з 21.08.2013 р. по 18.11.2013 р. за межами кордону України, таким чином він не працював протягом трьох місяців перед зверненням за призначенням соціальної допомоги та не міг здійснювати догляд за престарілою особою.
Згідно з п.28 вищезазначеної Постанови № 250, якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Таким чином, державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям ОСОБА_1, в сумі 18431,55 грн. отримала неправомірно в зв'язку з поданням нею в органи соціального захисту неправдивих та недостовірних даних, а саме що її чоловік непрацює тому, що здійснює догляд за особою старше 80-ти років, в той час коли він перебував за кордоном за межами України і не міг здійснювати такий догляд, а тому сума неправомірно отриманої допомоги повинна бути повернена державі.
Враховуючи вище викладене суд вважає, що даний позов підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (с. Новосілка, Підгаєцького району, Тернопільської області, код НОМЕР_1) в користь Управління праці та соціального захисту населення Підгаєцької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 21162698, на р/р 35418023013943, банк ГУДКСУ в Підгаєцькому районі, МФО 838012) безпідставно отримані бюджетні кошти у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям в сумі 18431,55 грн. (вісімнадцять тисяч чотириста тридцять одну гривню 55 коп.)
Рішення набирає законної сили в порядку встановленому ст..255 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.295 КАС України
Головуючий суддя Шульгач М.П.
копія вірна
Суддя Шульгач М.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2018 |
Оприлюднено | 28.01.2018 |
Номер документу | 71814855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні