Рішення
від 25.01.2018 по справі 822/3741/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/3741/17

РІШЕННЯ

іменем України

25 січня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави до товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" про стягнення плати за проїзд,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Хмельницької області в інтересах держави звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" в якому просить: - стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" 7695,60 грн., плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, що еквівалентно 259,20 євро відповідно до розрахунку до акту від 03.07.2017 року №0151368 на користь Державного бюджету України (р/р 31311309700111 в ГУ ДКСУ у Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37913781, призначення платежу 221601000; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні); - стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" 35684 грн. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, що еквівалентно 1208,40 євро відповідно до розрахунку до акту від 05.07.2017 року №0151387 на користь Державного бюджету України (р/р 31311309700111 в ГУ ДКСУ у Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37913781, призначення платежу 221601000; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що прокуратурою Хмельницької області встановлено, що посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області 03 липня 2017 року на автодорозі М05 Київ-Одеса 450 км + 500 м здійснено габаритно - ваговий контроль автомобіля (тягача) марки DAF модель CF 85.380, реєстраційний номер НОМЕР_1, з причіпом марки SPIER, модель SGL 39, реєстраційний номер НОМЕР_2, який належить товариству з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД".

За результатами проведеного габаритно-вагового контролю складено акт серії ВН № 0151368 від 03.07.2017 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, яким зафіксовано факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України.

Окрім того, посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області 05.07.2017 на автодорозі М-05 Київ-Одеса 450 км + 500 м здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля (тягач) марки DAF модель 95XF430, реєстраційний номер НОМЕР_3, з причіпом марки KOGEL, модель SNCO 24, реєстраційний номер ВХ 8273ХХ, що належить ТОВ Каскад- Холод-ЛТД .

За результатами проведеного габаритно-вагового контролю складено акт серії ВН № 0151387 від 05.07.2017 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, яким зафіксовано факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України.

На підставі встановлених порушень законодавства відповідачу здійснено розрахунок плати за проїзд в сумі 259,20 євро відповідно до розрахунку від 03.07.2017 та 1208,40 євро відповідно до розрахунку від 05.07.2017.

Позивач вказує, що незважаючи на те, що відповідно до п.31-1 Порядку перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити відповідний орган Укртрансбезпеки, відповідач дані кошти добровільно не сплатив, тому позивач звернувся до суду з вказаними позовними вимогами.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.12.2017 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у відповідності до ст. 263 КАС України. Відповідачу надано строк (15 днів) для подання відзиву на позов з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.

На адресу суду повернулося рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення в якому зазначено, що відповідачу вручено ухвалу про відкриття провадження у справі 03.01.2018 року.

Відповідач відзив на позовну заяву не подав.

Відповідно до частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно із частиною другою статті 263 КАС України справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що прокуратурою Хмельницької області встановлено, що посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області 03 липня 2017 року на автодорозі М05 Київ-Одеса 450 км + 500 м здійснено габаритно - ваговий контроль автомобіля (тягача) марки DAF модель CF 85.380, реєстраційний номер НОМЕР_1, з причіпом марки SPIER, модель SGL 39, реєстраційний номер НОМЕР_2, що належить товариству з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД".

Вказана перевірка здійснювалась згідно наказу голови Державної служби України з безпеки на транспорті від 30.06.2017 №627 Про затвердження щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, які здійснюються територіальними органами Державної служби України з безпеки на транспорті та направлення на перевірку від 27.06.2017 № 026210 про проведення комплексної рейдової перевірки.

За результатами проведеного габаритно-вагового контролю складено акт серії ВН № 0151368 від 03.07.2017 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, яким зафіксовано факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України.

Згідно чеку зважування № 12451 від 03.07.2017 навантаження на строєну вісь становить 24,22 т при допустимій 22 т.

За результатами проведення габаритно-вагового контролю складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 03.07.2017 та акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 03.07.2017 № ВН 0155520.

На підставі складеного акту та довідки проведено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в розмірі 259,20 євро, що відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку, становить 7 695,6 гривень.

Окрім того, посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області 05.07.2017 на автодорозі М-05 Київ-Одеса 450 км + 500 м здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля (тягач) марки DAF модель 95XF430, реєстраційний номер НОМЕР_3, з причіпом марки KOGEL, модель SNCO 24, реєстраційний номер ВХ 8273ХХ, що належить ТОВ Каскад- Холод-ЛТД .

Вказана перевірка здійснювалась згідно наказу голови Державної служби України з безпеки на транспорті від 30.06.2017 № 627 Про затвердження щотижневого графіку проведення рейдових перевірок та направлення на перевірку № 026211 від 04.07.2017 про проведення комплексної рейдової перевірки.

За результатами проведеного габаритно-вагового контролю складено акт серії ВН № 0151387 від 05.07.2017 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, яким зафіксовано факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України.

Згідно чеку зважування № 13347 від 05.07.2017 повна маса транспортного засобу 43,40 т при допустимій масі 40 т, навантаження на одиничну вісь становить 13,72 т при допустимій 11 т.

За результатами проведення габаритно-вагового контролю складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 05.07.2017 та акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 05.07.2017 № ВН 0155543.

На підставі складеного акту та довідки проведено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд в розмірі 1208,40 євро, що відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку, становить 35 684,00 гривень.

Однак, ТОВ Каскад-Холод-ЛТД нараховану плату за проїзд в сумі 259,20 євро відповідно до розрахунку від 03.07.2017 та 1208,40 євро відповідно до розрахунку від 05.07.2017 у добровільному порядку не сплачено.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 6 Закону України Про автомобільний транспорт центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до п. 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно п. 3 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування (далі - Порядок № 879) габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами Національної поліції, що забезпечують безпеку дорожнього руху.

Відповідно до п.п. 4 п.2 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль - це контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, :кий включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законом параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Законом України Про дорожній рух (ч. 2 ст. 29) передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів.

Частиною 1 ст. 33 Закону України Про автомобільні дороги визначено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 1 1,5 т), здвоєні осі -16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т, здвоєні осі -18т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Відповідно до ч.3 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом (окрім зазначених у ч.2 даної статті) є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри :ких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Відповідно до п.31-1 Порядку №879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається, виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Підпунктом 5 пункту 4 Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування, затвердженого спільним наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 10.10.2013 №1007/1207 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за №215/24992, передбачено, що посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до п. 30 - 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.

Статтею 1 Закону України Про автомобільний транспорт визначено, що автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів чи (та) пасажирів транспортними засобами.

Згідно ст. 48 цього ж Закону документом для здійснення перевезень вантажів, зокрема для автомобільного перевізника, є документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах та інші документи, передбачені законодавством. Водій зобов'язаний пред'явити посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортні накладні або інший визначений законодавством документ на вантаж.

При здійсненні габаритно-вагового контролю 03.07.2017 та 05.07.2017 водіями надано посвідчення водія, реєстраційні документи на транспортні засоби (автомобіль (тягач) марки DAF модель CF 85.380, реєстраційний номер ВХ 2109 AM, з причіпом марки SPIER, модель SGL 39, реєстраційний номер ВХ 5806 XX, автомобіль (тягач) марки DAF модель 5XF430, реєстраційний номер НОМЕР_3, з причіпом марки KOGEL, модель SNCO 24, реєстраційний номер ВХ 8273ХХ), що зареєстровані за ТОВ "Каскад Холод ЛТД", товарно-транспортні накладні на вантаж №Р345 від 03.07.2017 та А№0021513 від 29.06.2017.

Виходячи з аналізу наведених норм законодавства, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення - дозвіл, який дає право на рух Автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів; у разі ж якщо рух здійснюється без відповідно дозволу або внесення плати за проїзд, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати.

Згідно п. 26, 27 Порядку № 879 кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Плата за проїзд справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Згідно ст. 29 Бюджетного кодексу України плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.

За таких обставин визначена плата за проїзд, неоскаржена та несплачена перевізником у встановлені чинним законодавством строки набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає, що посадові особи Укртрансбезпеки діяли на виконання вимог чинного законодавства України, а тому, розрахунки відповідають встановленим вимогам, позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими належними та допустимими доказами, тому адміністративний позов необхідно задовольнити в повному обсязі.

Керуючись статтями 244, 246, 250, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави (29000, пров. Військоматський, 3, м. Хмельницький, ідентифікаційний код 02911102) задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" (29000, пров. Уборевича, буд.4, м. Хмельницький, ідентифікаційний код 22784982) плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в сумі 7695 (сім тисяч шістсот дев'яносто п'ять) грн. 60 коп., на користь Державного бюджету України.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Холод ЛТД" (29000, пров. Уборевича, 4, м. Хмельницький, ідентифікаційний код 22784982) плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в сумі 35684 (тридцять п'ять тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн., на користь Державного бюджету України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено28.01.2018
Номер документу71815179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3741/17

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Рішення від 24.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні