РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 січня 2018 року м. Рівне №817/1795/17
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П. за участю секретаря судового засідання Минько Н.З. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Яковчук Олена Дмитрівна,
відповідача: представник Верещук Лілія Валеріївна,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" доГоловного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В:
21.11.2017 Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області (далі - відповідач) в якому просило суд визнати протиправними дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0129 га кадастровий №56:226:101:00:00:003:0020, яка розташована в межах м. Здолбунів, вул. Незалежності, 53 а, Рівненської області, цільове призначення: для обслуговування виробничих будівель та споруд, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ "Українська залізниця" регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ - "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0 - у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Провадження у справі відкрито ухвалою судді Рівненського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 у справі №817/1795/17.
21.11.2017 Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 06.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 6,9213 га кадастровий № 56:226:816:00:08:001:0001, яка розташована на території с. Глинськ, Здолбунівського району, Рівненської області, цільове призначення: для забезпечення функціонування залізничного транспорту, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ "Українська залізниця" регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ - "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0 - у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Провадження у справі відкрито ухвалою судді Рівненського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 року у справі № 817/1797/17.
21.11.2017 Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" звернулося в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0121 га кадастровий №56:226:101:00:00:003:0037, яка розташована в межах Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення: для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ "Українська залізниця" регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ - "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 - у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Провадження у справі відкрито ухвалою судді Рівненського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 у справі № 817/1813/17.
21.11.2017 Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0166 га кадастровий №56:226:101:00:00:009:0051, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення: для обслуговування каналізаційної насосної станції, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ "Українська залізниця" регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ - "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 - у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Провадження у справі відкрито ухвалою судді Рівненського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 у справі № 817/1818/17.
Також, 21.11.2017 ПАТ "Українська залізниця" звернулося в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 13.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,2663 га кадастровий №56:226:101:00:00:003:0040, яка розташована в межах Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення: для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ "Українська залізниця" регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ - "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 - у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Провадження у справі відкрито ухвалою судді Рівненського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 у справі № 817/1822/17.
Ухвалою суду від 13.12.2017 об'єднано в одне провадження адміністративну справу №817/1795/17 зі справами №817/1797/17, №817/1813/17, №817/1818/17, №817/1822/17 за позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій. Присвоєно об'єднаній справі номер 817/1795/17.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до п. 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, для земель із цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту Код КВЦПЗ 12.01, застосовується Кф із значенням 1,0, посилаючись при цьому на п. 4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про державний земельний кадастр", згідно з якою відомості про земельні ділянки, зареєстровані в Державному земельному кадастрі до набрання чинності цим Законом, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
З підстав наведених в позовній заяві, представник позивача в судовому засіданні просив суд позов задовольнити повністю.
Відповідач подав письмові заперечення проти позову. В судовому засіданні представник відповідача зазначив, що у відомостях Державного земельного кадастру України щодо спірних земельних ділянок відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548. Крім того, вказав, що відповідно до п. 2 Примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, для земельних ділянок, щодо яких у відомостях Державного земельного кадастру України відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Таким чином, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), із зазначенням 1,0 може бути застосований лише після встановлення для спірних земельних ділянок коду Класифікації видів цільового призначення земель, на підставі заяви позивача.
З підстав наведених в запереченнях на позовну заяву, представник відповідача зазначив, що Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області діяло в межах чинного законодавства, а тому даний позов є необґрунтований, та таким, що не підлягає задоволенню.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що відповідно до копій Державних актів на право постійного користування земельними ділянками серії ЯЯ №251863 від 17.11.2008, серії ЯЯ №2251859 від 04.09.2008, серії ЯЯ №9272688 від 03.08.2011, серії ЯЯ №9251787 від 15.06.2007, серії ЯЯ №9272692 від 03.08.2011, Державне територіально-галузеве об'єднання "Львівська залізниця" є постійним користувачем земельних ділянок (а. с. 6, 38, 60, 93, 112):
- площею 0,0129 га, кадастровий номер 5622610100:00:003:0020, яка розташована за адресою: Рівненська область, Здолбунівський район, м. Здолбунів, вул. Незалежності, земельна ділянка 53-а (а.с.7-8);
- площею 6,9213 га, кадастровий номер 5622681600:08:001:0001, яка розташована за адресою: Рівненська область, Здолбунівський район, с. Глинськ (а.с.39-40);
- площею 0,0121 га, кадастровий номер 5622610100:00:003:0037, яка розташована за адресою: Рівненська область, Здолбунівський район(а.с.61);
- площею 0,0166 га, кадастровий номер 5622610100:00:009:0051, яка розташована за адресою: Рівненська область, Здолбунівський район, м. Здолбунів, вул. Садова, 43б(а.с.92);
- площею 1,2663 га, кадастровий номер 5622610100:00:003:0040, яка розташована за адресою: Рівненська область, Здолбунівський район, м. Здолбунів(а.с.113-114).
Згідно із наявних копій витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку вказаних земельних ділянок, які сформовані 06.02.2017, 07.02.2017 та 13.02.2017, судом встановлено, що посадовою особою зазначено коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0 (а.с.9, 41, 62, 91, 115, 143-147).
Оскільки позивачу були не зрозумілі підстави зазначення у витягах коефіцієнту 2,0, він звернувся до відповідача з роз'ясненням, на який отримав відповідь від 22.05.2017 № 28-17-0.2-4153/2-17 "Про приведення у відповідність кодів цільового призначення".
Вказаною відповіддю позивачу було рекомендовано звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки (а.с.10, 42, 63, 90, 116).
Не погодившись з діями відповідача, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.
Правові засади проведення оцінки земель, регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначаються Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV (далі - Закон № 1378-IV від 11.12.2003).
Згідно із статтями 5, 13 Закону № 1378-IV від 11.12.2003, грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.
Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, визначено поняття плати за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками такого податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
Згідно з підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно з статтею 18 Закону 1378-IV від 11.12.2003, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Згідно з п. 1 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою:
В х Нп
Цн = ----------- х Кф х Км,
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Згідно із п. 5 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306, (додаток 1).
Суд звертає увагу на пункт 2 приміток до додатку 1, яким визначаються значення коефіцієнтів функціонального використання земель, зазначено, що у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Таким чином, на переконання суду, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф), із значенням 2,0 відбувається за тих умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про встановлення коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Судом встановлено, що згідно з даними Державних актів на право постійного користування зазначеними земельними ділянками, інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, код Класифікації видів цільового призначення земель щодо земельних ділянок - відсутній (а.с.6-8, 38-40, 60-61, 92-93, 112-114).
Дані Публічної кадастрової карти також підтверджують той факт, що у відомостях Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок із кадастровими номерами 5622610100:00:003:0020, 5622681600:08:001:0001, 5622610100:00:003:0037, 5622610100:00:009:0051, 5622610100:00:003:0040, відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, як того вимагає п. 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Твердження позивача, що підставою визначення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) є певне цільове призначення земельної ділянки, яке вказане у правоустановчих документах, відхиляється судом, оскільки нормами Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначення зазначеного коефіцієнта пов'язано із застосуванням саме коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548. Відсутність вказаного коду дає можливість застосувати лише коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2.0.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно ст. 20 Закону № 1378-IV від 11.12.2003, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення вказаних земельних ділянок, головним спеціалістом відділу землеустрою, охорони та ринку земель у передбачений законодавством спосіб були видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, кадастрові номери 5622610100:00:003:0020, 5622681600:08:001:0001, 5622610100:00:003:0037, 5622610100:00:009:0051, 5622610100:00:003:0040, що перебувають у постійному користуванні Державного територіально - галузевого об'єднання (Львівська залізниця), у яких при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (а.с.26, 41, 76, 103, 131).
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державний земельний кадастр", у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Судом встановлено, що в автоматизованому порядку було перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про земельні ділянки за кадастровими номерами 5622610100:00:003:0020, 5622681600:08:001:0001, 5622610100:00:003:0037, 5622610100:00:009:0051, 5622610100:00:003:0040.
Водночас, оскільки до набрання чинності Закону України "Про державний земельний кадастр" у відомостях Державного реєстру земель про дану земельну ділянку був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то відповідно він і не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру.
Відповідно до пунктів 117, 118, 138 вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051, відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку; внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру.
На звернення позивача від 20.04.2017 № ДН-3-11/72 від 20.04.2017 Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області надало роз'яснення від 22.05.2017 № 28-17-0.2-4153/2-17 "Про приведення у відповідність кодів цільового призначення", якою рекомендовано позивачеві звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої необхідно також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.
Суд вважає вказані дії відповідача правомірними, оскільки відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених з метою внесення даних до Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів оформлюється електронний документ відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
Згідно зі ст. 23 Закону України "Про державний земельний кадастр" документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, подається органу, що здійснює внесення таких відомостей, також у формі електронного документа. Вимоги до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру. Електронний документ подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, разом із документацією, яка є підставою для такого внесення, у паперовому вигляді. Перевірка відповідності наданого електронного документа наявним даним Державного земельного кадастру та встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа здійснюється Державним кадастровим реєстратором, уповноваженим здійснювати внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, протягом строку, встановленого статтею 21 цього Закону для їх внесення.
Роз'ясненнями Держгеокадастру від 03.02.2017 № 22-28-0.21-1591/2-17, з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та врегулювання питання приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 (КВЦПЗ), інформації про цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності про підрозділ коду КВЦПЗ рекомендовано наступне. При надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ та листа Управління/Відділу Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку.
Аналізуючи зазначені вище норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що відповідач позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Зазначених дій щодо подання заяв до державного кадастрового реєстратора про внесення змін до відомостей про цільове призначення земельних ділянок позивач не вчинив, що підтвердив у судовому засідання його представник.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що дії Держгеокадастру щодо застосування у витязі від 07.02.2017 з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0 - є такими, що вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.
Відтак, підстав для визнання цих дій протиправними та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області видати позивачу, витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 1,0, як для земель транспорту, для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту, судом не встановлено.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень повністю обґрунтував обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, а позивач не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.
При зазначених обставинах, вимоги позивача не правомірні, не обґрунтовані та не підлягають до задоволення.
Оскільки факт наявності у позивача порушеного права не знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, підстави для стягнення судових витрат у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позовних вимог в об"єднаній адміністративній справі за позовами Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" (79007, Львівська обл., м. Львів, вул.Гоголя,1, код ЄДРПОУ 40081195) до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області (33013, м. Рівне, вул. Симона Петлюри, 37, код ЄДРПОУ 39768252) про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 29 січня 2018 року
Суддя Зозуля Д.П.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2018 |
Оприлюднено | 29.01.2018 |
Номер документу | 71852556 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Зозуля Д.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні