Рішення
від 29.01.2018 по справі 822/3388/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3388/17

РІШЕННЯ

іменем України

29 січня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 11011,11 грн. та пені у розмірі 1025,30 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач відповідно до статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнятого інвалідом, повинно було до 15 квітня 2017 року самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 11011,11 грн., однак станом на 08.12.2017 року відповідачем не сплачено адміністративно-господарські санкції. Сума заборгованості по адміністративно-господарських санкцій складає 11011,11 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій - 1025,30 грн. Враховуючи зазначене, позивач просить суд адміністративний позов задовольнити та стягнути а користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" заборгованість по адміністративно-господарським санкціям та пені за 2016 рік в сумі 12036,41 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, 24 січня 2018 року подав до суду заяву, згідно якої просив розгляд справи проводити за його відсутності та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття, заперечення на позов не надав, хоча повістка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Як визначено частиною четвертою статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З урахуванням наведеного, справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши зібрані докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 35014169.

У жовтні 2017 року відповідачем був поданий до Фонду звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік форми № 10-ПІ, в якому, зокрема, зазначено, що кількість працюючих на підприємстві складає 9 осіб, з них жодного інваліда, при необхідності одного інваліда штатного працівника, який повинен працювати на робочому місці, створеному відповідно до вимог ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні.

Спірні правовідносини врегульовані наступними нормативно-правовими актами (чинні та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (далі Закон України № 875-ХІІ), постановою КМ України №70 від 31.01.2007 року Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні (далі постанова КМУ №70), Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 10.02.2007 року №42 Про затвердження форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів".

Відповідно до ст.19 Закону України № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку, яка передбачена ст.20 Закону у вигляді сплати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарських санкцій, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Крім того, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій передбачено нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів поданого відповідачем 31.10.2017 року, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 9 осіб та фонд оплати праці штатних працівників 198198,39 грн. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, однак не створив жодного.

Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою КМУ №70, визначено, що роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

При таких обставинах відповідно до ст. 20 Закону відповідачем повинні бути сплачені відділенню Фонду адміністративно - господарські санкції у сумі 11011,11 грн.

Станом на 07 грудня 2017 року відповідачем не сплачено адміністративно - господарські санкції.

Враховуючи зазначене відповідач не виконав обов'язок визначений законодавством, не сплативши відділенню Фонду адміністративно-господарські санкції, чим порушив вимоги ст. 20 Закону.

На підставі звіту позивач застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 11011,11 грн., а за порушення строків їх сплати нарахував пеню в розмірі 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, яка становить 1025,30 грн.

З урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог, у зв'язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню шляхом стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій у сумі 11011,11 грн. та пені у розмірі 1025,30 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 205, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ - 14149591) до Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" (вул. Маяковського, 7, кв. 15, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ - 35014169) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 11011,11 грн. (одинадцять тисяч одинадцять гривень одинадцять копійок).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ" на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1025,30 грн. (одна тисяча двадцять п'ять гривень тридцять копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2018
Оприлюднено29.01.2018
Номер документу71852877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3388/17

Рішення від 29.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні