ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
22 січня 2018 р. Справа № 902/1065/14
Суддя господарського суду Вінницької області Тісецький С.С.,
при секретарі судового засідання Поцалюк Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду матеріали заяви Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, код 39469292, вул. Б. Хмельницького, 18, м. Жмеринка Вінницької області, 23100, № 4136/10/10-14 від 07.09.2017 року (вх.№ 06-54/380/17 від 12.09.2017 року) про визнання грошових вимог до боржника в загальному розмірі 55 087,06 грн. та включення до реєстру вимог кредиторів у справі № 902/1065/14
за заявою : товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Україна" (вул.Острозька, буд. 138, м. Славута, Славутський район, Хмельницька область)
про банкрутство
за участю:
Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, ОСОБА_2, за довіреністю;
арбітражний керуючий (ліквідатор фермерського господарства "Перлина Поділля - 2011") ОСОБА_3, за посвідчення
В С Т А Н О В И В :
У провадженні господарського суду Вінницької області перебуває справа №902/1065/14 за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Україна" про банкрутство фермерського господарства "Перлина Поділля - 2011", код 37336829, вул. Леніна, 2, с. Перепільченці, Шаргородський район, Вінницька область, 23511.
Провадження у справі перебуває на стадії ліквідаційної процедури. Так, постановою суду від 05.07.2017 року, окрім іншого, визнано боржника - ФГ "Перлина Поділля - 2011" у справі № 902/1065/14 банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором ФГ "Перлина Поділля - 2011" арбітражного керуючого ОСОБА_3.
10.07.2017 року на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання фермерського господарства "Перлина Поділля - 2011" у справі № 902/1065/14 банкрутом.
12.09.2017 року до суду від Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області надійшла заява № 4136/10/10-14 від 07.09.2017 року (вх.№ 06-54/380/17 від 12.09.2017 року) про визнання грошових вимог до боржника в загальному розмірі 55 087,06 грн. та включення до реєстру вимог кредиторів у справі № 902/1065/14, яку судом призначено до розгляду у судовому засіданні 23.10.2017 р.
Разом з тим, судове засідання 23.10.2017 р. не відбулось у зв'язку з перебуванням матеріалів справи №902/1065/14 у судах вищих інстанцій.
Ухвалою суду від 30.11.2017 р. призначено заяву товариства з обмеженою відповідальністю - підприємства "АВІС" № 697 від 08.09.2017 року (вх.№ 06-54/377/17 від 11.09.2017 року) про визнання грошових вимог до боржника та включення до реєстру вимог кредиторів у справі № 902/1065/14 до розгляду у судовому засіданні 22.01.2018 р.
23.10.2018 р. до суду від арбітражного керуючого (ліквідатора ФГ "Перлина Поділля - 2011") ОСОБА_3 надійшов відзив № 02-23/237 від 20.10.2017 року на заяву Жмеринської ОДПІ, згідно якого заявлені кредиторські вимоги визнаються в частково в сумі основного боргу та не визнаються в частині нарахованої пені з підстав, зазначених у відзиві.
В судове засідання на визначену дату з'явився представник заявника який подану до суду заяву підтримав у повному об'ємі, ліквідатор, який зявлені кредиторські вимоги визнав частково.
Суд, заслухавши представника заявника, ліквідатора, розглянувши подану кредиторську заяву, оглянувши матеріали справи та надані докази, встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів заяви та доданих до неї документів у ФГ "Перлина Поділля - 2011" наявна заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) перед державним бюджетом України в розмірі 55087,06 грн. З них по податку на прибуток - 8037,00 грн. - основний платіж, по податку на додану вартість - 71,90 грн. (71,00 грн. - основний платіж, 0,90 грн. - пеня), по орендній платі за землю з юридичних осіб - 11674,25 грн. (7512,37 грн. - основний платіж, 4161,88 грн. - пеня) та 35303,91 грн. по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - основний платіж.
З огляду на викладене, заявник просить суд визнати Жмеринську ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області кредитором з грошовими вимогами до боржника в загальній сумі 55087,06 грн.
Станом на день розгляду заяви у суді Боржник своє зобов'язання зі сплати зазначеної заборгованості не виконав.
Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 року № 2147-VIII внесено зміни до Господарського процесуального кодексу України - далі ГПК України, виклавши його в новій редакції.
ОСОБА_4 набирає чинності з дня початку роботи Верховного Суду, визначеного рішенням його Пленуму відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів", опублікованим у газеті "Голос України".
Згідно постанови Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017 року № 2, визначено день початку роботи Верховного суду - 15.12.2017 року.
Згідно п. 9 перехідних положень ГПК України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відтак, застосуванню підлягають положення Господарського процесуального кодексу України в редакції, чинній з 15.12.2017 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За змістом п. 29 інформаційними листами Вищого господарського суду України "Про ОСОБА_4 України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 року № 4212-VI" від 28.03.2013 року №01-06/606/2013, після оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом поточні вимоги (грошові вимоги, що виникли під час проведення процедур банкрутства), стають конкурсними вимогами та можуть бути заявлені згідно з частиною першою статті 38 Закону. Заяви з такими грошовими вимогами надсилаються кредиторами безпосередньо до господарського суду, який призначає їх до розгляду в судовому засіданні. Відповідно до Закону України "Про судовий збір" зазначені заяви оплачуються судовим збором. Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Згідно ч. 8 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред'явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
В силу п. 8 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку , встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що грошові вимоги заявлені правомірно, вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, виникли під час проведення процедури банкрутства та в строк, встановлений для їх пред'явлення, обґрунтовані та документально підтверджені належними доказами, що містяться у матеріалах заяви, то ці вимоги визнаються судом у сумі 55087,06 грн. з віднесенням їх до другої, третьої та шостої черги задоволення вимог кредиторів відповідно до ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Доводи ліквідатора про нарахування сум пені всупереч дії мораторію та ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до уваги судом не приймаються з огляду на наступне.
Відповідно до п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.1 ст.57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Дати подання декларацій засвідчуються відміткою про прийняття такої звітності.
Пунктом 57.3 ст.57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.п.14.1.162 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Згідно п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу Україн податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Право Жмеринської ОДПІ, як контролюючого органу, на нарахування пені за несвоєчасну сплату виникає в силу норм статті 129 Податкового кодексу України.
Зокрема, нарахування пені закінчується: 129.3.3. у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Відповідно до ч.ч.1,2,3 ст.19 Закону про банкрутство, мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє органи державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Наведені норми регулюють правовідносини, що виникли між боржником і кредиторами у зв'язку із неспроможністю боржника виконати після настання встановленого строку існуючі зобов'язання, і спрямовані на відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів.
З порушенням провадження по справі про банкрутство підприємницька діяльність платника не припиняється, він має право укладати договори та вчиняти інші правочини, у зв'язку з чим у нього виникають права та обов'язки, виконання яких забезпечується на загальних засадах.
Мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов'язань і зобовязань щодо сплати податків, які виникли після дня введення мораторію, тому нарахування санкцій, застосування заходів забезпечення за невиконання згаданих зобовязань та примусове стягнення на підставі виконавчих документів коштів на виконання таких грошових зобовязань щодо сплати податків і зборів, а також штрафних санкцій повністю грунтується законі.
Отже, введення мораторію на задоволення вимог кредиторів не забороняє контролюючим органам нараховувати як поточні податкові зобовязання та штрафні (фінансові) санкції за ними, так і податкові зобовязання, які виникли до, а виявлені після порушення провадження у справі про банкрутство платника податків, а також штрафи за їх невиконання.
Як встановлено судом, згідно заяви про визнання грошових вимог до боржника та доданих до неї документів, пеня в розмірі 4162,78 грн. нарахована під час проведення процедури банкрутства та нарахована на борг минулих років - з моменту виникнення заборгованості до 04.08.2014 року (порушення провадження у справі про банкрутство ФГ "Перлина Поділля-2011"), що в свою чергу не суперечить вимогам ст.19 Закону про банкрутство.
Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для визнання кредитором у даній справі Жмеринську ОДПІ з вимогами до боржника в загальній сумі 55087,06 грн., в тому числі: 35 303, 91 грн. - основна заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - друга черга задоволення вимог кредиторів, 15 620, 37 грн. - основна заборгованість з податків (зборів) - третя черга задоволення вимог кредиторів та 4 162, 78 грн. пені - шоста черга задоволення вимог кредиторів.
Окрім того, з огляду на вимоги ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", 3200,00 грн. витрат на сплату судового збору підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів до першої черги задоволення вимог кредиторів.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 23, 38, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 2, 3, 18, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
1. Задоволити заяву Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області № 4136/10/10-14 від 07.09.2017 року (вх.№ 06-54/380/17 від 12.09.2017 року) про визнання грошових вимог до боржника та включення до реєстру вимог кредиторів у справі № 902/1065/14 повністю.
2. Визнати грошові вимоги Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області , код 39469292, вул.Б.Хмельницького, 18, м. Жмеринка Вінницької області, 23100 до фермерського господарства "Перлина Поділля - 2011", код 37336829, вул. Леніна, 2, с. Перепільченці, Шаргородський район, Вінницька область, 23511 по справі № 902/1065/14 у розмірі 55087,06 грн. , в тому числі: 35 303, 91 грн. - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - друга черга задоволення вимог кредиторів, 15 620, 37 грн. - третя черга задоволення вимог кредиторів, 4 162, 78 грн. пені - шоста черга задоволення вимог кредиторів та 3200, 00 грн. судового збору - перша черга задоволення вимог кредиторів.
3. Арбітражному керуючому ОСОБА_3 внести відповідні кредиторські вимоги до реєстру вимог кредиторів ФГ "Перлина Поділля - 2011".
4. Копію ухвали направити згідно переліку рекомендованим листом.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-256, підпункту 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
віддрук.прим.:
1- до справи
2 - ФГ "Перлина Поділля - 2011", вул. Леніна, 2, с. Перепільченці, Вінницька обл., 23511;
3 - арбітражному керуючому ОСОБА_3;
4 - ПАТ "РАДИКАЛ БАНК", 08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 2-В;
5 - ПрАТ "Волинська фондова компанія", вул. Вахтанова, 16, м. Луцьк Волинської обл., 43006;
6 - ПАТ "ЗЛАТОБАНК", 01030, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 17/52;
7 - Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, вул. Б. Хмельницького, 18, м. Жмеринка Вінницької області, 23100;
8 - ПП "БІЗОН-ТЕХ 2006", вул. Новицького, Якова, буд. 11, м. Запоріжжя, 69005;
9 - ПП Агрофірма "Лани Поділля", 23201, Вінницька обл., Вінницький р-н., с. Вінницькі Хутори, вул.Леніна,2;
10 - ТОВ "ОСОБА_1 Україна", вул. Острозька, буд. 138, м. Славута, Славутський р-н, Хмельницька обл., 30000
11 - ТОВ "АВІС", вул. Пирогова, 150, м. Вінниця, 21037.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 30.01.2018 |
Номер документу | 71859224 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні